Offshore-ul Romania. 20% din cifra de afaceri este conectata cu firme din paradisuri fiscale (analiza)

de DP     HotNews.ro
Joi, 20 octombrie 2016, 10:50 Economie | Finanţe & Bănci


Barbados, Antilele Olandeze, Bahamas, Belize. Acestea sunt doar cateva dintre destinatiile preferate de oamenii de afaceri nu numai pentru turism, dar mai ales pentru business. Firme locale sau multinationale si-au deschis conexiuni in tarile offshore, adica acolo unde taxele platite statului sunt mai mici sau chiar inexistente. Potrivit unei analize KeysFin, prezentata de expertii companiei cu ocazia workshop-ului derulat la Bruxelles de Comisia pentru Control Bugetar a Parlamentului European, aproape 20 la suta din economia romaneasca a ajuns sa deruleze afaceri prin acest sistem.





E mult, e putin? Depinde de cum pui problema. Cert este ca statul roman se vede vaduvit de sume importante din taxe si impozite. Oamenii de afaceri nu sunt de blamat, ei incercand sa isi optimizeze business-urile, respectand legislatia.

 Analiza KeysFin, realizata pe baza datelor firmelor active in Romania care au cel putin un actionar persoana juridica cu regim offshore, prezentata in Parlamentul European pe 13 octombrie, arata ca, in 2015, erau inregistate oficial peste 5300 de astfel de societati, care au derulat afaceri de 48 miliarde de euro, suma care reprezinta aproximativ 20% din totalul cifrei de afaceri la nivel national.

 Cele mai multe activau in domenii precum tranzactiile imobiliare si real estate (cladiri de birouri, mall-uri, etc.), in comert, activitati profesionale, industria prelucratoare si IT. Din datele Keysfin rezulta ca cele mai multe erau multinationale, firme cu afaceri in constructia de spatii comerciale, zone rezidentiale si mai ales lanturi de retail, de la fashion la cel alimentar. O componenta importanta, la nivel de business, o reprezentau companiile care lucrau pentru export, in industria prelucratoare, dovada ca afacerile acestora reprezentau aproape 40% din cifra totala de afaceri a firmelor ce au conexiuni in offshore.  
 Statistica Keysfin arata ca majoritatea firmelor care au facut obiectul analizei au legaturi cu tari cu o legislatie fiscala extrem de atractiva, din Europa (83%), cele mai multe avand sedii in Cipru, Olanda, Luxemburg si Malta.

 Restul inregistrau date financiare in legatura cu firme din Insulele Cayman, Insulele Virgine, Panama, Bahamas, Hong-Kong, Liberia, Bermude, Nauru, Barbados, Antilele Olandeze si alte destinatii exotice, extrem de primitoare cu capitalul strain.





 "Statisticile prezentate de KeysFin in Parlamentul European arata ca business-ul cu offshore-uri a evoluat semnificativ in ultimii ani, atat ca numar de firme cat si ca valoare a cifrei de afaceri. Datele arata ca, in ultimii doi ani, piata a ajuns la un grad de maturizare, dovada cresterea numarului de angajati", au declarat expertii.

 In perioada analizata, 2010 - 2015 , cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a marcat-o business-ul din agricultura (47%), sector urmat de activitati administrative si suport (call-center) - 44% si de segmentul tranzactiilor imobiliare (42%). Semnificative au fost si evolutiile afacerilor din transport si depozitare (39%), HORECA (34%), comert (34%), comunicatii&IT (31%) si constructii (29%)

 In aceste domenii a crescut semnificativ si numarul companiilor, cu 18% pana la 36%.  
  • Tot mai multi angajati sunt inregistrati pe offshore-uri

Un indicator relevant privind evolutia business-ului cu pedigree offshore din Romania il reprezinta evolutia numarului angajatilor, de la 271.000 in 2010 la 341.000 in 2015.

"Angajatii firmelor cu actionari persoane juridice offshore au ajuns sa reprezinte 9% din forta de munca legala din Romania, un procent semnificativ raportat la conditiile mediului de afaceri autohton", explica analistii KeysFin.



>
 Potrivit acestora, evolutia numarului angajatilor reprezinta cel mai semnificativ indicator privind profitabilitatea afacerilor "fara taxe", in conditiile in care asocierea cu un offshore ofera posibilitatea firmelor sa isi optimizeze fluxurile financiare in asa fel incat sa plateasca cat mai putin taxe si impozite statului roman.

 Statistica Keysfin arata ca profitabilitatea firmelor este surprinzator de redusa, raportat la cifra de afaceri si la situatia pietei.  
Concluzia analistilor KeysFin, prezentata si in cadrul workshop-ului organizat la Bruxelles, la Parlamentul European (13 octombrie), este ca in absenta unui cadru suplimentar de reglementare, practica offshore se extinde in Romania si in alte tari,  limitand resursele bugetare ale statelor.

 "Fara un cadru strict de reglementare, statul roman va continua sa asiste pasiv la migratia capitalului din Romania. Este nevoie, in esenta, de masuri fiscale care sa stimuleze investitorii sa tina banii in tara, sa-i investeasca in economia romaneasca, iar statul sa adune, astfel, mai multi bani din taxe si impozite", au explicat analistii de la KeysFin.

 Analiza despre offshore-urile din Romania a fost prezentata in cadrul primei dezbateri pe tema recuperarii banilor scosi in afara Uniunii Europene si taxarii marilor averi ascunse in paradisurile fiscale, desfasurata la Parlamentul European pe 13 octombrie.

"Intreaga idee a acestei dezbateri si a celor care vor urma este aceea de a incerca sa recuperam cat se poate din averile scoase in afara UE. Este o lupta pentru accesul la informatii: ale cui sunt conturile respective, cati bani sunt in ele, de unde vin acesti bani. (...) Anumite tari au asigurat secretul bancar si nu au furnizat deloc informatii. Sunt pasi mari care se fac in aceasta perioada pentru indepartarea secretului informatiei", a declarat initiatorul acestei dezbateri, raportorul european Catalin Ivan.

La dezbaterea din Parlamentul European au participat reprezentanti ai DG JUST, Europol, Interpol, Moneyval, BNR si ai KeysFin, singura companie romaneasca specializata pe informatii de afaceri, rapoarte de credit, studii si analize cu privire la mediul de afaceri din Romania invitata la workshop.

Informatiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societatile comerciale si PFA-urile active din Romania.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6605 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    Puncte de vedere . (Joi, 20 octombrie 2016, 11:29)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Optimizarea fiscala (fie ea legala sau nu ) de care se tot face vorbire , este aplicata de toti care vor sa-si fereasca buzunarul de mana lunga a statului . Spun asta ca toti contribuabilii , mici sau mari , sunt nemultumiti cand vad ca din banii lor se trag spagi grele de milioane de euro , ca nu avem o autostrada intreaga nici dupa atatia ani , ca bugetarii au umplut statele de plata ale statului , crescand an de an cu zecile de mii , fara ca ceilalti sa se bucure de servicii publice mai bune , ca s-au umplut periferiile oraselor cu vile si alte proprietati in contul politicienilor si celor din administratia de stat si multe altele . Normal ca oamenii care fac banii cu adevarat se gandesc de ce ar trebui sa fie ei fraierii sistemului si atunci se apuca de optimizari prin Panama etc . In concluzie , un Stat corect inseamna si un mediu de afaceri corect .
    • +1 (15 voturi)    
      Nu sunt de acord (Joi, 20 octombrie 2016, 11:40)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Pe acelasi principiu, fiecare fura pentru ca cel de langa el fura samd.
      Oamenii care fac bani cu adevarat, nu fac bani cu adevarat daca fac bani din evaziune, de fapt, fura bani cu adevarat.
      • 0 (10 voturi)    
        Replica . (Joi, 20 octombrie 2016, 12:10)

        Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Sunt convins ca multi fac evaziune doar pentru ce am mentionat eu . Nimeni nu vrea sa fie fraierul altora , mai ales ca acei '' altora '' sunt angajatii fraudulosi ai statului , in sensul ca sunt si asa prea multi pentru ce fac si pe deasupra , spaguiesc tot ce prind . . In concluzie , ma fura Statul , fur si eu , cam asta este deviza celor care chiar fac bani cinstiti cu adevarat si nu sunt putini .
        • +1 (5 voturi)    
          Se apropie momentul adevarului pentru state (Joi, 20 octombrie 2016, 12:24)

          zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

          Nu poti sa lasi la nesfarsit ca cele mai profitabile afaceri, care aduc actionarilor saci de bani intr-o tara sa fie inregistrate 'virtual' intr-un paradis fiscal. Ce se intampla acum e lipsa de responsabilitatea a autoritatilor fiscale dar e complet nesustenabil.

          Afacerile care-si ascund profiturile in 'paradisuri' angajeaza forta de munca educata in sistemul public, care merg la un spital public, folosesc infrastructura si drumurile publice, iluminatul si toate celelate cheltuieli ale statului.

          Folosesc resursele statului dar isi ascund profiturile ceea ce este incorect, imoral, priveaza cetatenii de resurse si mai ales adancesc diferentele intre cei 5% foarte bogati si clasa de mijloc. Si chestia asta, ori o sa fie oprita de state ori o sa distruga ordinea sociala pentru ca clasa de mijloc va saraci.
          • +2 (6 voturi)    
            Contre . (Joi, 20 octombrie 2016, 13:14)

            Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

            Ordinea sociala este distrusa de angajatii statului care spaguiesc tot sistemul economic , ridica proprietati din bani nemunciti , in vazul tuturor , in special la marginea oraselor , deschid conturi grase in banci , umplu statiunile tot timpul anului si sunt primii la ofertele externe a agentiilor de turism . Toate astea pe salarii de bugetar , luate respectand legea si ordinea sociala , nu ? . Bugetarii sunt mai multi cu circa patru sute de mii decat cei din 2004 , cand treburile nu erau nici mai bune si nici mai rele in administratie dar populatia a scazut intre timp cu aproape patru milioane . Pe ca bani se distreaza acestia ? Pe banii fraierilor din privat , care strica ordinea sociala . Sa mori de ras .
      • +6 (8 voturi)    
        In principiu asa ar fi... (Joi, 20 octombrie 2016, 12:19)

        Radius [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        ... numai ca pielea e mai aproape decat camasa.

        In 2006 am cumparat o masina de la Tiriac Auto. Spre surpriza mea, factura finala a venit de la o firma din Cipru. Nu era nimic de facut, nu cred ca Statul nu era la curent (Tiriac auto era la vremea respectiva o firma destul de cunoscuta). Nu e nimic ilegal: legile sunt facute in asa fel incat astia mari isi vad de treaba. Daca incearca cineva sa schimbe ceva, sar toti in sus cu "circulatia libera a capitalului" si "barierele economice".

        Capitalismul in momentul de fata functioneaza cam asa: strainii au venit, au "investit" si s-au asigurat ca toate sectoarele economice importante sunt in mana lor. Profitul se extrage prin off-shore iar in tarile periferice raman doar banii pe care i-au dat sclavilor ca salariu (de mizerie, insa facand mare tam-tam cu "crearea locurilor de munca"). Statul a lucrat in favoarea lor, a "privatizat" tot ce putea fi lucrativ in economie si a dat legile necesare pentru ca acestia sa-si poate extrage profiturile aproape integral. De unde are totusi statul bruma de bani care-i permite sa existe? De la antreprenorii locali care nu si-au facut off-shore si, bineinteles, din imprumuturi. Batalia urmatoare va fi pe "privatizarea" sistemelor de sanatate si invatamant. O sa vedeti ca si astea vor avea actionari din Belize.
        • +2 (2 voturi)    
          Totusi problema exista. (Joi, 20 octombrie 2016, 14:38)

          Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Radius

          Pentru un bun achizitionat de pe teritoriul Romaniei nu poti primi o factura emisa de catre o firma dintr-un alt stat. Este ILEGAL.
          Din doua motive
          1. Firma din acel stat ar trebui sa aiba un punct de lucru deschis pe raza tarii careia isi desfasoara activitatea. Adica Smsung Corea nu poate vinde produse Samsung in tara noastra fara sa existe si Samsung Romania. Daca firma din Cipru nu are punct de lucru deschis in Ro, si va garantez ca nu are, este ILEGAL. Daca ar fi avut nu-si mai avea rost off-shore-ul deoarece impozitele ar fi fost aplicate aici.
          2. Sa facturezi un produs vandut in Romania cu o factura ce nu apartine companiei din care clientul a ridicat produsul este iarasi ILEGAL. Va dati seama ca si garantia masinii o aveati in Cipru. Practic ati achizitionat o masina din Cipru fara ca niciodata sa ajungeti acolo.
          Domnul tiriac ii zice optimizare fiscala, eu zic ca daca nu s-ar fi numit el Tiriac, ar fi fost arestat de mult.
          • 0 (0 voturi)    
            Evident ca problema exista (Joi, 20 octombrie 2016, 15:07)

            Radius [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

            Problema a inceput in 1989 (Iliescu - Petre Roman), exista bine-merci si este pe curs de acceleratie...
      • +4 (10 voturi)    
        "Fură bani cu adevărat". (Joi, 20 octombrie 2016, 12:21)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Statul fură banii atunci când oferă pensii speciale,în fapt niște ajutoare sociale nesimțite acordate unora care nu au muncit nici la tinerețe și di n cauza asta nu și-au putut constitui pensii decente.Atâta timp cât statul nu folosește echitabil banii încasați din taxe și impozite, făcând pe haiducul,nici oamenii nu vor participa la crearea unei opinii defavorabile evazioniștilor.De ajutorarea unora trebuie să se ocupe ONG-urile,biserica.Este neconstituțional ca Statul să favorizeze anumite categorii sociale.
      • +1 (1 vot)    
        Cand statul te jefuieste (Joi, 20 octombrie 2016, 17:33)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Fraier sa fii sa ii mai dai si tu bani de buna voie.
  • -1 (9 voturi)    
    Mazeta..unde e in Graficele Prezentate ? (Joi, 20 octombrie 2016, 11:33)

    un domn [utilizator]

    mai jos ? mai sus ?
  • +2 (10 voturi)    
    Capitalismul e mort! (Joi, 20 octombrie 2016, 11:44)

    Marionette [utilizator]

    De ce-ai investi in Romania daca cel care concureaza cu tine practic nu plateste taxe si nici nu este vizitat de inspectorii spagari intrucat evazionand isi permite si preturi mai mici si avocati mai tari?
    In Romania capitalismul este mort si se vede si din acest grafic:
    http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2016-10-19-21361933-0-madisn1.jpg
    • -1 (3 voturi)    
      prostii comuniste (Joi, 20 octombrie 2016, 13:14)

      un.robot [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      inclusiv graficul ala vechi cu cifre aparent scoase din burta

      Cine e interesat de date corecte si actuale poate vedea evolutia PIB pe siteul Eurostat - http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00114&plugin=1
      • +1 (1 vot)    
        Foarte frumos tabel! (Joi, 20 octombrie 2016, 14:32)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui un.robot

        Acum explica-mi tu, om care ai 200.000Euro daca-ti vinzi casa din stainatate ai veni sa incepi o mica afacere in Romania cand marile afaceri dau salariile pe PFA (nu dau taxe), si impozitul pe profit nu-l mai platesc intrucat fac manarii prin offshore-uri! Tu daca faci 100 de lei dai pe salarii si taxe 80 de lei. ei din 100 lei castiga 95 lei. Sediul lor va fi mereu mai luxos, personalul lor va fi mai pregatit, la ei nu vin inspectori, la tine vin zilnic si-ti cauta nod in papura, unul zice azi sa darami un zid, altuil zice maine sa-l ridici la loc si toi vor un singur lucru de la tine: spaga!
        Cine contempleaza sa investeasca in Romania pe tronsonul IMM sa-si ia gandurile! Nu ai cateva miliarde, caz in care esti de-al Sistemului (Mafiot), n-o sa-ti iasa! Mereu vei fi lovit! Clientii tai vor zice ca esti scump, angajatii tai vor zice ca esti zgarcit, inspectorii cand vor ridica spaga vor zice ca nu ai lux ca la corporatie, toti vor fi nemultumiti si incet incet, vei fi exclus. Apoi vei putea lucra la mafioti sau vei putea emigra! Ceea ce si recomand cu caldura! Fugiti din acest colt de Iad!
    • -1 (1 vot)    
      2001, ultimul an ? (Joi, 20 octombrie 2016, 13:49)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Graficul e incomplet si-i lipseste partea cea mai interesanta, In 2001, ultimul an din grafic si in baza caruia tragi concluzii, Romania abia iesise din recesiune pe baza fundamentelor realizate de prima guvernare nepesedista. Atunci, o leafa buna era 100$, iar acum cea medie este 500€. Exporturile au crescut si ele de 10 ori. Un grafic la zi, poate ar arata si motive de optimism.
      • +1 (1 vot)    
        Poate asa este! (Joi, 20 octombrie 2016, 14:36)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Mumulea

        Totusi nu exista optimism pentru cei care ar trebui sa fie coloana vertebrala a economiei si cei care ar absorbi cea mai mare cantitate de forta de munca nu mai e nici o urma de speranta! Fie mafia multinationala, fie mafia inspectorilor spagari ii vor scoate de pe piata!
        Inchideti tot, vindeti ce puteti, si emigrati in vest! Nu aveti ce sa faceti aici! Nu este loc liber decat ca slugi la borfasi!
      • +4 (4 voturi)    
        Vrăjeală mare cu leafa medie. (Joi, 20 octombrie 2016, 14:48)

        Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui Mumulea

        Vrăjeală mare cu leafa medie.

        De ce:

        1. Leafa medie se calculează ca media tuturor salariilor sau veniturilor. Dar acolo intră și SALARIILE NESIMȚIT DE MARI ALE UNORA. Șeful ASF ARE SALARIU 13.000 DE EURO PE LUNĂ, ȘI Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepreşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), a încasat anul trecut 735.040 de lei, echivalentul unui venit lunar de 61.250 de lei (13.800 euro), potrivit propriei declaraţii de avere.

        2. Leafa medei se calculează ca suma tuturor lefurilor împărțite la numărul de salariați.
        dar în România 45% din români trăiesc în sărăcie. Mulți nu au servici, dar ei NU ”STRICĂ” media, pentru că media nu se face împărțind și la numărul celor fără de job-uri!

        3. Ce contează de fapt este salariul raportat la prețuri la diverse lucruri necesare vieții.

        Așa că la noi salariul minim este de vreo 200 de euro pe lună iar în Germania salariul minim este de vreo 1.500 euro pe lună.

        Iar prețurile SUNT MAI MARI ÎN ROMÂNIA DECÂT ÎN GERMANIA!

        Benzina și motorina sunt la același preț ca în Germania deși Germania NU ARE ZĂCĂMINTE DE PETROL ca noi!

        Iar noi le-am dat petrolul nostru austriecilor prin CONTRACT SECRETIZAT!

        Și acum austriecii concesionează 19 puțuri de extracție olandezilor!
  • +6 (8 voturi)    
    ce poate face Statul pentru a opri asta? (Joi, 20 octombrie 2016, 11:52)

    FFF T [utilizator]

    Ati zis ca a fost o dezbatere la Parlamentul European. Poate ne spuneti si cum lupta alte state impotriva acestui fenomen? Cum se poate stopa fuga banilor (de fapt un fel de evaziune fiscala)?
    • +1 (3 voturi)    
      Parere . (Joi, 20 octombrie 2016, 12:15)

      Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Statul n-are ce lupta cu arme sofisticate . Un singur lucru trebuie sa faca . Sa aiba functionari corecti , cinstiti si atatia cat trebuie dupa normele europene . Cum acest lucru pare a fi imposibil in Romania , nu astepta sa se rezolve ceva repede .
      • -1 (3 voturi)    
        Statul sa plateasca salarii de multinationale (Joi, 20 octombrie 2016, 13:43)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

        Daca in administratia publica s-ar angaja cei mai buni oameni, platiti cum trebuie, s-ar gasi solutii.
        Dar la salarii de nimic demotivarea e maxima.
        • +1 (3 voturi)    
          Vrei sa spui cei mai pilosi! (Joi, 20 octombrie 2016, 14:14)

          Marionette [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          N-ai vazut cum puneau guvernatori in Delta borfasul de Tariceanu? Incetati cu idiotenia asta cu salariul mare, ca in INjustitie au ajuns la pensii de 1 miliard pe luna si tot procese taraganate si incorecte sunt!
  • -3 (5 voturi)    
    ȘI UN ”FURTUN” (FOARTE GROS) (Joi, 20 octombrie 2016, 11:59)

    pointless man [utilizator]

    leagă (în sens invers) aceste ”paradisuri fiscale” de... Moscova. Ceva-ceva a ieșit la iveală în Cipru cînd cu criza greacă.
  • +10 (12 voturi)    
    In concluzie... (Joi, 20 octombrie 2016, 12:02)

    Johanis [utilizator]

    doar firmele mici, pentru care nu exista "optimizare fiscala", platesc de se spetesc, in timp ce marii contribuabili gasesc instrumente sa plateasca foarte putin.
    La fel ca in penal .....unii fura 5-10 milioane din banii statului si nu patesc nimic, ba, mai raman si cu banii (Pescariu), in timp ce altii infunda puscaria pentru 5 lalele furate din parc sa duca o paine copiilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Intrebare (Joi, 20 octombrie 2016, 12:37)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      A zis cineva ca Romania ar fi stat de dret? NU. Mafia fura cit poate din buget si isi duce averile in off-shore. Cu marea ingaduinta a justitiei si a serviciilor al caror scop e sa-i ajute pe mafioti sa fure cit mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        aici pana la un punct ai dreptate dar ... (Joi, 20 octombrie 2016, 16:19)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Justitia are o putere limitata iar serviciile ce sa faca mai intai???

        sunt multi - si se lucreaza indelung la un dosar cu evaziune - nu vreau sa ii apar pe magistrati sau cei din servicii - dar avand in vedere magnitudinea fenomenului este clar ca nu numai instantele si serviciile vor trebui sa limiteze acest fenomen si ar mai trebui si altfel lucrat asupra acestor firme si activitati. Ghici ciuperca intr-un picior care, ce si cum?
  • +6 (6 voturi)    
    Ce masuri as vedea eu (Joi, 20 octombrie 2016, 12:25)

    banel [utilizator]

    1. Armonizarea fiscalitatii...niste limite in care sa varieze impozitele...adica sa nu ai tari cu 30% impozit pe profit si tari cu 5% (vezi Irlanda in cazuri particulare)
    2. Divulgarea informatiilor cu privire la actionariat (vezi Cipru); sanctiuni dure pentru cei care refuza modificarea legislatiei
    3. Interzicerea detinerii de companii de catre entitati din tari care nu ofera acces la structura de actionariat (Panama, Barbados etc.) sau tari care se afla pe lista neagra privind terorismul; implementarea la nivelul autoritatilor fiscale a procedurilor de cunoastere a clientelei si combatere a spalarii banilor, asa cum au bancile
    4. Actualizarea fiscalitatii pentru platformele digitale.
  • 0 (8 voturi)    
    NU sunt ILEGALE off-shore-urile! Cum le folosesti (Joi, 20 octombrie 2016, 12:31)

    Miky60 [utilizator]

    Oameni buni cu gandire de dreapta (Cei de stanga nu au cum sa inteleaga), off-shore-urile (sau paradisuri fiscale pentru tabloide) NU sunt ILEGALE in sine. D-asta au fost inventate, pentru optimizarea afacerii. Conteaza insa cum le folosesti, in ce masura si pentru ce. Daca furi, da, este ilegal, dar daca le folosesti corect sunt foarte utile.
    Asa ca haideti sa terminam cu istericalele si sa intelegem rolul off-shore-urilor si sa comentam in cunostinta de cauza.
    • +1 (3 voturi)    
      Dar legalitatea facturii cu care se trimit banii ? (Joi, 20 octombrie 2016, 13:07)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Banii pleaca din tara in urma facturarii unor servicii mai mult sau mai putin efectuate?
      Aceasta fapta este pedepsita si in tara si afara.
      E sau nu asa?
      Daca nu e asa, cum ajung banii in off-shore?
      • +2 (2 voturi)    
        intrebare retorica (Joi, 20 octombrie 2016, 13:50)

        Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        evident, printr-o factura de servicii fictive. Adica in baza unui fals.
        • +1 (1 vot)    
          Danke. (Joi, 20 octombrie 2016, 14:04)

          Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Mumulea

          Si falsul se pedepseste!
    • -1 (3 voturi)    
      mda nici holocaustul nu era ilegal (Joi, 20 octombrie 2016, 13:45)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Nici sclavia nu era ilegala, nici Holocaustul, nici munca de 12 ore/zi n-a fost ilegala, inainte sa fie de 8 ore. Legea nu e totul. Nu te poti raporta mereu la lege ca si cum e Biblie. Unele nedreptati se petrec cu legea in mana.
      • 0 (2 voturi)    
        trebuie trasi la raspundere -pentru aceasta exista (Joi, 20 octombrie 2016, 16:03)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Cadrul Legal - asta pentru ca ne place sa vorbim si sa scriem despre Statul de Drept.

        Pana si tanti Nutzi - Blonda - a mentionat statul de drept in ultimul ei speech din parlament si atunci de ce sa nu tinem seama ca legile sunt facute spre a fi respectate si cu atat cat mai repede depistezi ilegalitatea si faci demersurile necesare cu atat se prinde mai repede faptasul/faptasii. - vezi si cazul mirabolant cu Murfatlar care nu a avut nevoie de un off-shore dar a furat si minti pe rupte...
    • +2 (2 voturi)    
      p$d-istilor, normal ca imi dati minusuri (Joi, 20 octombrie 2016, 13:59)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Voi, stangistilor, care faceti coada pentru o galeata de faina si ulei primita de la partidul mult iubit, normal ca imi dati minusuri, ca nu aveti cum sa pricepeti ce inseamna un business, ce inseamna o politica de dreapta. Mai puneti si voi mana pe o carte de economie si apoi comentati. D-asta a ajuns tara in halul asta, din cauza unora ca voi!
      • 0 (0 voturi)    
        Really? (Vineri, 21 octombrie 2016, 8:06)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Cum explica economia ta de dreapta ca in prezent cateva zeci-sute de oameni detin avere cat o jumatate de planeta, clasa mijlocie se imputineaza continuu si crizele mondiale de tip bula (de la lalele la actiuni, IT, imobiliare...) nu se mai opresc? A incetat Capitalismul a fi de dreapta? De cand?
  • +9 (9 voturi)    
    Punct de vedere (Joi, 20 octombrie 2016, 12:31)

    Unromanoarecare [utilizator]

    Vorbesc din pozitia de "om de afaceri" din categoria IMM , administrez o societate cu 50 angajati , platesc taxe si impozite in Romania de peste 10 ani de zile . Din propria experienta ,aceasta "otimizare fiscala" care se incearca in ultimii 2 ani , se face doar pentru cei din aceasta categorie . Si nici macar nu cred ca "optimizare" este un cuvant potrivit , mai degraba "de - optimizare" si toate imbunatatirile aduse legislatiei fiscale par sa avantajeze doar societatile mari , multinationalele si grupurile de societati straine . Din punctul meu de vedere , statul imi ofera prea putin si imi ia prea mult , favorizeaza "prietenii politici" care finanteaza campaniile partidelor , institutiile statului inchid ochii la multe nereguli la aceste companii dar taie in carne vie la societatile mici . Statul e cel mai prost platitor dar pentru 1 leu datorie se pune poprire pe cont . Orice societate mica , de la infiintare este considerata evazionista intr o economie cu taxe si impozite mai mari decat in alte tari dezvoltate . Nu fac evaziune dar in aceste conditii ma gandesc sa fac , de ce sa platesc eu taxe in Romania cand cei favorizati de stat nu o fac si cand tocmai cei care reprezinta statul folosesc paradisuri fiscale si offshore uri pentru a evita plata taxelor ?
    • +2 (2 voturi)    
      Aveti dreptate 100%... (Joi, 20 octombrie 2016, 13:23)

      Radius [utilizator] i-a raspuns lui Unromanoarecare

      ... statul roman, in mai mare masura decat alte state "mici" (chiar mai mici) si "periferice", favorizeaza multinationalele in detrimentul IMM-urilor locale. Banii grei se duc afara, iar tendinta este sa se continue starea de fapt. Zilele trecute, guvernul (desi nu are mandat electoral) vorbea despre "privatizarea" aeroportului Otopeni, Salrom etc, unitati care sunt pe profit. Toate guvernele de dupa 1989 asta au facut, indiferent de partid. Petre Roman a inceput acest jaf, care continua si azi...
  • -1 (7 voturi)    
    Si alt titlu (Joi, 20 octombrie 2016, 12:34)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    80% din cirfa de afaceri este conectata cu firma ale mafiei securisto-comuniste care fac afaceri onerase cu firem de stat si secatuiesc bugetul. E vorba de o intreaga clientela de partid si a hotilor din PARLAMENT.
  • 0 (2 voturi)    
    Ha Ha Ha! (Joi, 20 octombrie 2016, 13:59)

    Mediteranean [utilizator]

    ” Oamenii de afaceri nu sunt de blamat, ei incercand sa isi optimizeze business-urile, respectand legislatia.”

    Păi și legislația cine o influențează, nu oamenii de afaceri? Nu ei DAU ȘPĂGI politicienilor pentru a obține ce își doresc? Nu obțin multinaționale, MITUIND POLITICIENII, condiții de paradis fiscal în anumite țări, iar apoi își ”exportă” profitul în acele țări?

    De foarte multe ori deputații și senatorii sunt EI ÎNȘIȘI OAMENI DE AFACERI! Sau au afaceri ascunse prin interpuși.

    Așa că propun și votează LEGI CARE LE CONVIN TOT LOR!
    • +1 (1 vot)    
      Da - corect punctul Dvs. de vedere dar... (Joi, 20 octombrie 2016, 16:06)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

      Si aceia sunt niste talhari - lucreaza cu gulere albe dar sunt niste bisnitari.

      Exista reguli si pentru lobbisti - chestia cea mai tare care a explodat in cazul Hillary, dupa chestia cu emailuri, este tocmai conexare marimilor lobbistilor cu reprezentanti in Departamentul de Stat al tarii... Adicalea hotomanii sunt peste tot si asta nu inseamna ca nu trebuie opriti si aceeia si ai nostri - odihneasca-se mai repede, bafta nastra ca vin alegerile dar atentie cu cine va pregatiti sa votati!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    pai simplu (Joi, 20 octombrie 2016, 14:50)

    hot news [utilizator]

    sa mai scada din taxe si impozite,sa mai scada din birocratie,sa simplifice raportarile pe care firmele trebuie sa le faca, sa mai tempereze anaf-ul si alte institutii d-astea de control care se poarta cu firmele plecand de prezumtia de VINOVATIE inainte de a le trece pragul si atunci vor incuraja oamenii sa opereze in Ro ,sa plateasca taxe in Ro ... SIMPLU .
  • +2 (2 voturi)    
    pai as spune altfel misunel... (Joi, 20 octombrie 2016, 16:13)

    ..13 [utilizator]

    Ca aANAFistii astia sa isi concentreze atentia pe

    grangurii mari

    care au multi pestisori mici prinsi in cioculete lor largii - pe toti sa ii rapuna in lupta dreapta si sa ii treaca la racoara dupa ce le ia toti banutii lor...

    Caci mari sunt caile evaziunii si netrebniciile premaritilor care uneori ne si conduc!
    Se poate face o lista remarcabila care ar putea sa inceapa cu 0049, Voiculescu, Bogdan Olteanu, SOV si pasarica lui - iubirea mea Mihaela -, Tariceanu, Cocos si tanti Nutzi, s.a.m.d.

    Nici un partid aflat vremelnic la conducere nu a scapat din mana porumbelul afacerilor ilegale! Onor sa ne traiasca natia!

    Dar pentru toti reteta este simpla - banii si ura la racoare!
  • 0 (0 voturi)    
    este enorma cifra! (Joi, 20 octombrie 2016, 16:16)

    ..13 [utilizator]

    Ar fi bine de luat masuri - sunt elemente care pot sa fie eliminate/blocate astfel incat sa nu mai exista o suma asa de mare tranzitata prin off-shore-uri.

    Nu am citit inca analiza - sper sa gasesc acolo factorii care au condus la acest procent.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by