ANAF: Aproape un miliard de euro au fost scosi din Romania in ultimii cinci ani

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 21 octombrie 2016, 17:13 Economie | Finanţe & Bănci


Aproape un miliard de euro au fost scosi din Romania in ultimii cinci ani, iar cu acesti bani s-ar fi putut realiza multe proiecte, a declarat, vineri, Ionut Misa, directorul general al Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili din ANAF, referindu-se la preturile de transfer, transmite Agerpres.

"Numai de la 5 companii care sunt in domeniul petrolului, retailului, tutunului si comertului cu electronice s-au facut ajustari de 87 milioane lei. Doar 5 companii, ganditi-va ce inseamna la nivel national. Directia generala a marilor contribuabili are astazi 1.500 de companii in portofoliu. Sumele sunt mari, foarte mari. Un studiu pe care l-am realizat la inceputul anului 2015 pe un portofoliu de 2.500 de companii ne dusese la concluzia ca aproape 1 miliard de euro in ultimii 5 ani au fost scosi din Romania. Cu aceste sume s-ar putea realiza extrem de multe proiecte in Romania si ar putea aduce beneficii majore romanilor", a spus Misa.

Potrivit acestuia, o companie din domeniul tutunului a achizitionat tutunul de la o alta subsidiara afiliata dintr-o tara membra la un pret foarte mare, pe care il vindea in Romania la o marja de profit extrem de mica.

"In Romania platea aproape nimic, iar in tara respectiva se duceau toate profiturile. Am reusit sa identificam acest tip de tranzactii si am reusit sa realizam ajustari de 12,3 milioane lei", a precizat oficialul ANAF.

El explicat, in context, cum sunt scosi din tara banii realizati de retaileri.

"In retail se importa produse cu valoare adaugata din afara tarii si se vand in Romania. Companiile spun ca au creat locuri de munca multe, 'datorita noua aveti atatea locuri de munca' dar uita sa precizeze un aspect foarte important. Aceste locuri de munca sunt prost platite. Ar trebui sa ne uitam la faptul ca aceste companii importa bunurile din afara la o valoare mica, le vand ulterior in Romania, iar numai pe diferenta de pret se aplica impozitul pe profit. In Romania raman putini bani. Practic locurile de munca in tarile in care s-au produs acele bunuri sunt bine platite, au plus valoare in tara respectiva si mai putin in Romania. Asta este una dintre cele mai utilizate metode", a aratat Misa.

De asemenea, reprezentantul Fiscului a mai spus ca sunt companii care au o retea globala si importa diferite bunuri si servicii din celelalte tari la o valoare foarte mare pe care le vand in Romania.

"Sunt companii din domeniul auto care au rata profitului 2% an de an. Este foarte greu sa realizezi o rata a profitului constanta. Este o ciclicitate economica, exista un mediu de business. Ca sa poti sa obtii an de an 2% este o consultanta foarte buna, beneficiaza de experienta foarte buna in aceasta zona, au tehnici foarte bune pe care le utilizeaza", conform sefului Directiei de Mari Contribuabili.

El a precizat ca Directia de Mari Contribuabili colecteaza aproape 50% din veniturile la buget si administreaza toate companiile mari, cu cifre mari si volume mari.

Ionut Misa a participat vineri la dezbaterea "Unde se duc profiturile din Romania? - Traseul banilor facuti in Romania si de ce firmele romanesti nu au sanse reale de dezvoltare", pasul al doilea din campania "Sa luam banii inapoi" ("Let's get the money back") initiata de europarlamentarul Catalin Ivan in calitatea sa de membru al Comisiei speciale din Parlamentul European care investigheaza scandalul Panama Papers. Prima dezbatere a avut loc saptamana trecuta la Bruxelles, avand ca invitati specialisti Interpol, Europol, ai Comisiei Europene si ai altor organisme legate de fraudele internationale.

Concluziile campaniei "Let's Get the Money Back" vor constitui baza de elaborare a unei directive europene menite sa limiteze eludarea platii taxelor si frauda fiscala in UE.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4851 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    :) (Vineri, 21 octombrie 2016, 17:27)

    Xorciser [utilizator]

    De ce nu dati si exemplul exotic de preturi de transfer apropo de vanzarile de pachete de credite neperformante?

    Exemplul a fost dat tot de Ionut Misa: banca a vandut portofoliu de credite neperformante in valoare de 100mil EUR- fiind amestecate si credite neperformante si credite bune- catre un offshore unde tot banca era actionar. Astfel in Romania banca a avut o pierdere (diferenta de la 100mil EUR la 6-7mil EUR pretul de vanzare) de 93mil EUR care a fost inregistrata ca pierdere si pentru care banca a cerut deducere la impozitul pe profit din Romania.

    Este un exemplu clasic de spalare de bani...

    Sursa informatiei: http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/fiscul-a-inceput-controalele-in-banci-investigand-vanzarile-de-credite-neperformante-15840938
    • -2 (10 voturi)    
      Daca sunteti in stare (Vineri, 21 octombrie 2016, 20:55)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      faceti voi statelor din Europa ce ne fac ele noua. Daca nu, cel putin nu mai comentati. Deocamdata traiti din firimuturile pe care vi le dau multinationalele. Daca n-ar fi acestea, tovarasul Ionut Misa probabil ca ar cumpara mai departe alimentele cu cartela. Dupa ce ca esti paduchios, te mai uiti si urat la ala care-ti da o bucata de paine. Tu ai fi vrut cozonac.
      • -4 (6 voturi)    
        Ai dreptate! Si sa elaboram in continuare... (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 9:22)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        "Practic locurile de munca in tarile in care s-au produs acele bunuri sunt bine platite, au plus valoare in tara respectiva si mai putin in Romania".
        O afirmatie facuta fara multa gandire. Motivul pentru care locurile de munca din strainatate sunt bine platite (stiu ca locurile de munca din industria auto ceha sunt platite cu circa 1000 E/luna) nu are nimic de-a face cu importurile romanesti, ci cu faptul ca SUNT EFICIENTI, tov. Misa!!! Si noi nu suntem, PUNCT. Daca noi am fi eficienti, ei nu ar fi capabili sa ne ofere acele marfuri la preturi competitive pe piata romaneasca.
        In alta ordine de idei, pe cand marile firme faceau optimizare fiscala, si nu evaziune, tov. Misa, ca aia este ilegala, voi vanati evazionistii din magazinele de cartier si centrele de copiere, ca sa scoateti ochii la oameni ca ce intransigenti sunteti.
        Deci gargara asta trebuie sa inceteze si sa va apucati de treaba.
        Iar tov. Catalin Ivan, europarlamentar PSD, daca vrea ca Romania sa-si ia banii inapoi, poate sa isi convinga complicii de partid sa isi vanda averile obtinute ilicit, sa dea banii la stat si sa se incoloneze disciplinat spre Beciul Domnesc, via DNA.
        • +4 (6 voturi)    
          discutabil.. (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 13:11)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          daca produci cu 10 lei intr-o tara si vinzi cu 20 in alta, impozitul pe profit unde ar trebui sa il platesti?

          dar daca importi lemn din Romania la preturi de furt (ca asta e adevarul), faci placi de PAL la fabrica din Ungaria si apoi exporti din nou produsul finit in Romania, cum imparti impozitul pe profit?

          e adevarat ca sunt domenii in care Romania nu poate concura, deci vom importa si vom plati cat ni se cere, dar cred ca sunt multe zone in care niste "Tariceni" si-au tradat tara si le-au permis unor corporatii, care sunt "straine" doar pentru ca au sediul in afara tarii, sa fure cat pot duce. industria petrolului este cel mai bun exemplu.
          • 0 (2 voturi)    
            Cred ca incurci borcanele (Duminică, 23 octombrie 2016, 10:09)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Fiecare caz a trebui tratat separat, pusul laolalta creeaza confuzie.
            Impozitul trebuie platit in tara in care produci, pretul cu care vinzi in alta tara nu conteaza.
            Daca importi lemn din Romania la pret de furt, asta nu te face implicit complice. Daca tu cumperi din piata la pret foarte mic legume care au fost furate din camp, nu devii automat complice. Daca insa se dovedeste ca ai legaturi cu hotii, asta este cu totul alta chestie.
            Dar inca o data, nu conteaza circuitul materiei prime, impozitarea, in cazul mentionat de tine, trebuie sa se faca in Ungaria si nu Romania, conform legilor economice (daca romanii sunt prosti si se lasa furati, nu este vina ungurilor in nici un caz). Plus - pretul de furt este o notiune care nu are ce cauta in economie - daca autoritatile permit furtul sau sunt complice, de vina sunt cei care au votat un astfel de regim, si nu cei care beneficiaza de avantajul pretului, dupa cum am explicat mai sus.
            Industria petrolului, mentionata de tine in ultimul paragraf, a fost vanduta pentru ca toti furau din ea, o chestiune inacceptabila de catre UE. Daca nu s-ar fi furat pe rupte, ar fi putut ramane romaneasca. De exemplu Combinatul Siderurgic Galati, actual MIttal, avea in vremurile bune pierderi zilnice de un milion de dolari - bani pentru partid, ale carui firme capusa sugeau cat puteau, aceeasi chestie si cu industria petroliera.
            • +1 (1 vot)    
              aproape corect.. (Duminică, 23 octombrie 2016, 19:13)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

              o singura problema am cu analiza ta.. fix aia care furau/capusau sunt cei care au devenit peste noapte afaceristi aparent onesti, care beneficiaza de legi pe care si le-au dat singuri. mai rau, in unele cazuri nici macar nu e lege, ci doar o exceptie de la lege, ca sa se asigure ca nu existe concurenta.

              si impozitul nu se duce neaparat la sursa pentru simplul motiv ca sursa nu ar putea incheia afacerea daca nu ar exista piata de destinatie, deci taxa trebuie impartita in asa fel incat ambele tari sa beneficieze de pe urma activitatii economice.
              • +1 (1 vot)    
                Faptul ca ai dreptate in ultima postare (Miercuri, 26 octombrie 2016, 15:40)

                Spiky [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                face sa nu ai per total. Faptul ca ai nostri fura de rup si furaciunea face ca sa nu fim eficienti (costul furaciunii este inclus in costul total de productie al oricarui produs) nu are nimic de-a face cu operatiunile comerciale dubioase moral, dar legale, ale firmelor straine - tot la fel cum nu firmele straine sunt vinovate ca statul roman condus de esalonul II PCR-FSN-PDSR-PSD(+USL+U$D+ALDE-UNPR) a creat un surogat de economie de piata care a transformat muncitorimea din vremea comunista in proletariat semisclavizat care isi voteaza vatafii de sclavi din parlament si primarii in mod sistematic si periodic.
      • +4 (4 voturi)    
        nu e chiar asa (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 18:09)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        adica in termeni de /ba pa matii/
        Multinationalele din retail nu sunt nici Dumnezeul si nici Satana economiei de piata. Se comporta exact ca un om, vor incerca sa maximizeze profitul si sa minimizeze costurile si asta din simplul motiv ca acionarii lor vor dividende ca daca vroiau sa faca actiuni sociale faceau un ONG.
        Cata vremea legea le permita sa faca optimizari fiscale le vor face, daca legea ii va strange de oaie in nici un caz nu vor pleca si oamenii nu vor ramene pe drumuri.
        Poate in lipsa lor nu am fi avut asa multe supermarketuri in care sa iti duci cosul de cumparaturi pana la masina dar nici nu am fi luat paine pe cartela.
  • +6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 21 octombrie 2016, 17:48)

    [anonim]

    • +4 (6 voturi)    
      e o diferenta (Vineri, 21 octombrie 2016, 18:36)

      alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui

      Referindu-ne la situatia Germaniei si a Japoniei la 25 de ani dupa razboi, mai degraba dam exemplul Germaniei si al Coreei de Sud, dar marea diferenta e ca, pe langa calitatea mai buna a oamenilor alora, care le ofera seriozitatea aia necesara in momentele grele, vezi ca SUA a investit enorm in ambele tari, si astfel au ars rapid multe etape de dezvoltare. Bani multi si seriozitate+implicare mare = dezvoltare accelerata.

      In Romania, pe langa gena noastra amestecata de trecerea atator imperii de coate-goale peste noi sau prin vecinatate (otomanii si rusii), nu s-a investit in mod direct. Noi a trebuit sa crestem organic, cu resurse banesti in intelectuale proprii de multe ori, cel putin pana la intrarea in UE.

      Deci situatiile nu pot fi comparate.
  • +2 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 21 octombrie 2016, 18:57)

    [anonim]

    • -3 (7 voturi)    
      Exact, gandire tipic comunista (Vineri, 21 octombrie 2016, 20:48)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui

      Este piata libera, pe o legislatie care exista compania vine. Binenteles ca profita de mana de lucru ieftina si conditiile favorabile, dar de aia a venit, altfel ramanea la el. Si acum vrei sa-i iei banii ???? Cat de limitati pot fi astia din ANAF ? Credeam ca doar Gelu Diaconu si cu Biris au gandirea aia de secretar de partid ceausist dar vad ca toti de acolo sunt facuti din acelasi aluat.
      • +1 (1 vot)    
        oglinda ai? (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 13:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Discutia era despre plata impozitelor, nu despre realizarea unei marje de profit mai mari sau mai mici. Compania X va plati oricum impozit, dar daca il plateste doar in tara "mama", sau plateste si in Romania, diferenta este semnificativa. Iar daca evita sa plateasca in amandoua si muta profitul intr-un paradis fiscal, vorbim deja de evaziune.

        Unde este gandirea "tipic comunista"? Eu cred ca ai tu mai curand o atitudine de sclav, care nu este deranjat de ideea ca altcineva il exploateaza..
  • -2 (6 voturi)    
    adaugare (Vineri, 21 octombrie 2016, 18:57)

    IancuJianu [utilizator]

    Daca punem la socoteala si banii veniti de la romanii care muncesc prin strainatate si care au fost schimbati la un curs mizerabil, fara acoperire in ”productivitatea” economiei nationale, veti constata ca sint de 3-4 ori mai multi bani ciorditi.
  • -1 (7 voturi)    
    Globalism-EU (Vineri, 21 octombrie 2016, 19:02)

    OvidiuStoica [anonim]

    Bucuria globalistilor, de asta nu le trebuie frontiere ci doar mega corporatii trans-multi-nationale.
    Dupa ce ca suntem saraci mai suntem si jefuiti de ce avem de catre "investitorii straini" mult laudati.
    • +1 (1 vot)    
      Deci ai o gandire naiva, vorba proverbului latin.. (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 9:27)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      ... Sancta simplicitas! Pai daca globalizarea ajunge la nivelul ei normal, tarile vor face acorduri globale care vor limita puterile multinationalelor, asa cum au inceput sa faca in domeniul fiscal - ceea ce ar insemna extinderi in domeniul muncii, cu salariu minim global, indiferent de tara, protectia muncii indiferent de tara, ca este in interesul SUA sa fie competitiva, ca China si tarile africane de aia fac marfuri ieftine, ca nu au constrangerile de protectia muncii (SUA nu au salariu minim, este adevarat).
      Deci este in interesul multinationalelor ca globalizarea sa ramana la nivelul actual si sa nu avanseze mai mult. Dar lucrurile deja progreseaza si dorinta lor nu se va indeplini.
  • -4 (10 voturi)    
    toate companiile straine (Vineri, 21 octombrie 2016, 19:33)

    cristianaxl [utilizator]

    fura bani...asta este esenta capitalismului...nimeni nu e prost sa vina din alta tara ca sa faca punga mare statului roman...toti fura...
    Un alt exemplu?...de la sursa luat...magazinele kaufland isi fac lucrari de amenajari....firmele de amenajari contractate (din romania) au obligatia sa cumpere toate materialele de la o firma din germania....stiti cat este un bec cumparat de la aia?...70.000 de lei...adica 700 milioane lei vechi...un bec...deci...cam asa se exporta profitul...iar statul roman sta si canta la dramba si se indatoreaza constant...
    Solutia?...nationalizarea resurselor, a terenului arabil, al padurilor si al luciului de apa, legi anticorporatiste (sa se interzica fuziunile si achizitiile de companii), iar investitorii care vin in Romania sa nu vina ca si filiale ale altor companii straine...ci ca societati distincte reprezentate de oameni ca si asociati si administratori...nu de alte companii.
    Si multe alte masuri pot fi luate pentru protejarea economiei, dar ciolos iese pe post si face strategii de 100 de zile pentru handicapati....ca nu poti zice ca circul ala de copy/paste poate fi luat in considerare ca fiind o strategie coerenta ce vrea dezvoltarea tarii...
    Ne place sa vorbim si sa parem interesanti si inteligenti...dar ne intoarcem privirea cand trebuie sa luam decizii radicale...cand trebuie sa ai oua sa dai legi care sa protejeze acest popor...
    Pana acum niciun partid in 25 de ani nu a dat legi in favoarea acestei tari....
    Indiferent de domeniu toate legile favorizeaza strainii...pornind de la privatizari, achizitii de teren, credite, ajutoare de stat, controale de la ANAF, absolut totul este conceput ca aceasta tara sa devina sluga strainilor....hai...sus paharul...votati ciolos, usr, psd, pmp,pnl, si toti gramada...ca ei or sa va manance viitorul copiilor vostrii...sclavi vor fi si mai rau decat ei...
    • +5 (5 voturi)    
      S-a mai facut ce spui tu (Vineri, 21 octombrie 2016, 19:58)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

      Si ai ajuns in sapa de lemn. Altii cumparau un video player cu munca pe o zi....in RSR valora cat o casa si cine dadea filme "capitaliste" noaptea, facea avere.
    • +1 (1 vot)    
      Nationalizare? (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 9:30)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

      Pai bne, mai tovarase, stii cat se fura din Combinatul Siderurgic Galati (prin firme capusa cu spate PDSR, alias PSD)? 1000000 $/UN MILION DE DOLARI P E Z I !!! Esti complet pe langa problema, tovarase! Nationalizarea inseamna, cum spune englezul, the curse of the commons, adica blestemul paushalului, tovarase!
  • +1 (1 vot)    
    E bineeee... (Vineri, 21 octombrie 2016, 19:35)

    taticutu [utilizator]

    Ce bine e cand constatam !!!
  • +6 (6 voturi)    
    ANAF sluga statului Hotz!!! (Vineri, 21 octombrie 2016, 22:12)

    Stef_and [utilizator]

    Dar cati bani au fost injectati in 5 ani?!?
    Asta nu conteaza- cate salarii si taxe au fost platite?!?
    Cat a furat statul prin dezorganizare si investitii prost facute- bani aruncati pe piata sambetei?!?!?
    Autostrazi abandonate, etc.
    Un stat equal cu zero sau nici atat!
    Un Gunoi cu Anaf cu tot!!!
    • +1 (1 vot)    
      fals.. (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 13:29)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Tehnic vorbind, daca o companie straina vinde doar produse de import, oricate taxe si salarii ar plati la noi, tot ar iesi mai multi bani din tara, deci pe termen lung ne-ar saraci.
      • 0 (2 voturi)    
        Gandire de comunist!! (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 15:27)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Oare de ce firmele romanesti nu pot progresa???
        De ce Dedeman vinde 75% import ??
        Incapacitatea tipic romaneasca de a face ceva al sau!
        De ce Bombonel a vandut Dacia? Sa poata sa mai aiba niste bani de furat!
        De ce nu a facut ceea ce a facut Renault cu ea?!? Daca mi- o dafea mie si inca 500 de milioane finatare pe 5 ani avea o fabrica poate mai buna ca acum !
        Anaf egal  ///, stat roman plin de hotzi fe la cel mai mic bugetar pana la magistrati !!!
        Repulsie totala !!!
  • +7 (7 voturi)    
    UN MIZILIC ! (Vineri, 21 octombrie 2016, 22:40)

    rutger [utilizator]

    Anafu' ne trimite cioace ca sa ne-arate ca lucreaza ! O sa-i credem cand vor devoala miliardele de coco plecate ANUAL din Ro ! Rugam diaspora sa continue sa ia leapsha trimitand bani acasa !!
  • +5 (5 voturi)    
    Spaga la Anaf!! (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 18:09)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Ia vedeti ce averi au cei de la Anaf Bucuresti si Ilfov, masini de lux le schimba ca pe ciorapi, vedeti si cei din Minist. Finantelor cercetati in dos. Murfatlar, la fel, DNA ul sa curete ANAF-ul de spagari, altfel nu dam inainte!!!
  • +1 (1 vot)    
    In total, pleaca mult peste 5 Miliarde pe an! (Duminică, 23 octombrie 2016, 20:00)

    RomanSandu [anonim]

    ... de acord cu rutger, parerea mea:
    In total, pleaca mult peste 5 Miliarde pe an! ... campania "Let's Get the Money Back" e doar frectie de imagine la piciorul de lemn; marii evazionisti si avocatii lor "beton" castiga procesele pe banda rulanta; cainii latra nebuneste de rup lantul, iar caravana trece si-i umple de noroiul "tranzitiei"! ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by