Programatorii cu studii medii, scutiti de impozit de la 1 februarie

de DP     HotNews.ro
Vineri, 19 ianuarie 2018, 6:02 Economie | Finanţe & Bănci


programator
Foto: Pixabay
Programatorii cu studii medii care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior vor fi scutiti de impozitul pe salariu de la 1 februarie 2018, a anuntat, joi, Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, citat de Agerpres. Masura vizeaza un numar aproximativ de 15.000 de programatori, in plus fata de cei scutiti pana in prezent. Cei care vor sa beneficieze de aceasta scutire trebuie sa faca dovada inscrierii in invatamantul superior.

'Aceasta este o masura prevazuta in programul de guvernare, promovata de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale care sustine astfel industria IT. Masura este menita sa contribuie la cresterea ponderii sectorului IT&C in PIB la 10% pana in 2020', spun reprezentantii MCSI.

De asemenea, ordinul sprijina atingerea indicatorilor de tara privind ponderea absolventilor de facultate in totalul populatiei din Romania. Pana in prezent, erau scutiti de impozitul de venitul salarial doar absolventii de studii superioare.

Ordinul comun al MCSI, Ministerului Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerului Educatiei Nationale a fost publicat in Monitorul Oficial.

Conform unui studiu al Asociatiei Romane pentru Industria Electronica si Software, publicat in luna decmbrie 2017, industria IT din Romania si-a dublat veniturile in 6 ani, ajungand o piata ce valoreaza aproximativ 5 miliarde de euro.

Astfel, numarul companiilor din IT la nivel national a crescut in perioada 2011 - 2016 de la 9.823 la 14.339 si se previzioneaza ca va depasi numarul de 17.000, cifra de afaceri cumulata a firmelor de IT dublandu-se in ultimii 6 ani, la 5 miliarde de euro. In perioada 2011 - 2016, s-au inregistrat, practic, cu aproape 50% mai multe firme cu profil informatic, in contextul in care segmentul IT detine o pondere din ce in ce mai crescuta in economia nationala, depasind, impreuna cu domeniul tehnologiilor comunicarii, 6% din PIB.

In cele 14.339 firme inregistrate in anul 2016 lucrau peste 100.000 de angajati, numarul acestora crescand cu 75% in ultimii sase ani, potrivit studiului mentionat.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





15163 vizualizari

  • -25 (35 voturi)    
    Alti pomanagii asistati (Vineri, 19 ianuarie 2018, 9:14)

    galeo [utilizator]

    Ce-i drept astia sunt o categorie sociala defavorizata si au nevoie de pomeni...
    • +12 (22 voturi)    
      ce meserie ai? (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:00)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      nu dealta dar ma indoiesc ca meseria ta aduce 6% din pib...
      uite ca a mea aduce...

      nu este nici o masura de "pomanagii asistati" este o masura de injurajare a investitiilor si a dezvoltarii industriei IT in Romania!
      Fara astfel de masuri se injumatateau firmele de IT... adica 3% din pib in loc de 6%
      pe langa asta la ce salarii sunt in IT (si implicit impozite) si cu scutirea aia de impozit un ITst face cat 2-3 angajati d-ailalti
      • -16 (24 voturi)    
        lol (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:51)

        vasilicav [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        vorbesti de parca tu ai aduce 6% din pib.
        taticule, 94% din pib nu e adus de it. la asta te-ai gandit?
        • +4 (10 voturi)    
          esti unul din aia care a pus benzina de 50 de lei (Vineri, 19 ianuarie 2018, 11:39)

          nellino [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

          si in vara si in iarna si a ajuns la concluzia ca nu s-a scumpit benzina.
        • +10 (14 voturi)    
          vorbesti de parca ai fi muncitor necalificat1 (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:09)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

          "Cu 150.000 de angajaţi, sectorul IT&C a avut în primele nouă luni ale anului o contribuţie mai mare la PIB decât agricultura (unde lucrează 2 milioane de oameni) şi decât construcţiile (unde există 370.000 de angajaţi)."

          http://www.zf.ro/eveniment/it-ul-a-avut-a-doua-cea-mai-mare-contributie-la-cresterea-pib-in-primele-noua-luni-16018130

          Uitate si care e contributia la PIB per angajat...

          Si plus de asta, spre deosebire de 80|% din angajatii romani care daca ar pleca afara ar ajunge capsunari sau ingrijitori de batrini, ITistii pot pleca cam oricind vor pe joburi similare si salarii mari.

          Si deducerea aia cam asta vrea, sa convinga IT-stul sa dea 35% din ce produce statului roman in loc sa dea 45-50% altui stat, sa zicem Germania. Si avind in vedere ca Germania ii da inapoi autostrazi, servicii medicale si de educatie de calitate, administratie decenta, economie stabila, rate la banci la jumate, etc, etc, iar romania ii ofera la schimb un deget mijlociu ridicat si reactii precum a ta, la acelasi procent de impozit decizia ar fi evidenta.
        • +6 (6 voturi)    
          probabilitatea ca maine sa ploua e de 6% (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:32)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

          de restul de 94% pot fi cutremure, inundatii, arsita, inghet, alunecari de teren, eruptii vulcanice, uragane, tsunami, incendii de vegetatie,...

          tu pregateste-te pentru cele 94%
      • -11 (19 voturi)    
        NU MESERIA TA ADUCE... (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:16)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Investitorii care va dau de lucru mici parti de programe aduc.
        Eu nu vreau sa-ti platesc nici asigurarile de sanatate si nici pensia viitoare!
        Ma lipsesc de programele voastre!
        • +8 (10 voturi)    
          asa e (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:12)

          Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          ca tu habar nu ai ce inseamna impozit pe venit?
          • +2 (4 voturi)    
            TU N-AI HABAR DESPRE CE SCRIE (Sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 8:35)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Dan_Nemes

            In articol, "vor fi scutiti de impozitul pe salariu de la 1 februarie 2018"!!
            La fel de buni ca "soft-urile" pe care le scrieti!
        • +8 (12 voturi)    
          Usor, ca nu intelegi nimic (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:12)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Scutirea este doar pe impozitul pe salarii, nu pe pensii sau sanatate.
          Si, daca ai calcula cat platesc IT-istii la aceste doua fonduri si cat consuma, ai ajunge usor la concluzia ca tu iti vaccinezi gratuit copiii pe banii lor.
          • -1 (3 voturi)    
            MAI AI FRATI PE_ACASA? (Sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 8:36)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

            !?!
      • -4 (10 voturi)    
        Ce meserie am ? (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:45)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Inginer cu salariul mult mia mare decat multi dintre voi... Si asta fara scutiri de taxe, cadoar n usunt pomanagiu ca si voi
    • +7 (13 voturi)    
      10% din PIB cu 120.000 de oameni (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:32)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Daca pleaca afara, ce crezi ca se intampla?
      Eu te salut deja de acolo.
      • -7 (9 voturi)    
        contribuie la PIB, nu si la buget (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:34)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        degeaba contribuie la PIB daca nu contribuie si la buget!
        in 2016 primele 5 companii din IT au platit 34 milioane de lei impozit, o suma ridicola pentru 3,2 miliarde cifra de afaceri
        • +4 (4 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:13)

          Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          hai sa punem impozit pe cifra de afaceri atunci.

          sunt convins ca 1% din 0 e mai mult decat 34 de milioane
        • +6 (8 voturi)    
          profesore sau dottore (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:28)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          Da-o-n sloboz de treaba. Pai salariatii aia cu salarii de mii de euro, cumpara case, platesc chirii, cumpara masini, paine de calitate, produse de lux. Aici intervine progresul societatii, cresterea niveulului de trai. Pe de alta parte, spune-mi cate impozite au platit vreodata minerii, aia prost platiti de catre stat care au datorii de mai bine de 4mld euro la CAS! si da, minerii aia care cumpara spirt contrafacut si paine ieftina, cei care cumpara maxim o masina la 10 ani si aia second hand din Germania, inscrisa pe Bulgaria. Intelegi cum sta treaba? Si acum ma intelegi de ce scriu astea de departe de tine si de tara ta de care esti atat de mandru. Eu te-am lasat pe tine sa ii faci un viitor. Am incredere ca stii ce faci. De aia in primele 30 de minute cand aterizez in orice aeroport din Romania ma apuca dracii si vreau sa ma urc inapoi in avion.
        • +3 (3 voturi)    
          Asta-i gandire comunista, ... (Vineri, 19 ianuarie 2018, 15:06)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          ... de om cu obsesia statului care le face pe toate.

          Nu din banii de la buget se creeaza bunastare. Nu doar la noi, peste tot in lume, statul e un administrator al banilor execrabil. Peste tot, daca la stat o lucrare e platita cu zece lei, in mediul privat se poate ajunge sa fie platita aceeasi lucrare cu cinci lei.

          De-aia, banii care creeaza bunastare sunt cei care raman la oameni, cei care intra in circuitul economic, cei care circula din mana in mana. Ori programatorii nu-si cheltuie lefurile in strainatate, nici nu-si pun banii la ciorap. Programatorii platesc constructori sa le faca case, se duc la piata si iau marfa de la tarani, merg la munte si lasa banii la cabane. Aia-s banii care creeaza bunastare, si conteaza. Banii care se duc la buget sunt doar bani de furat pentru guvernanti, in Romania.
        • +2 (2 voturi)    
          dar sanatate, somaj, pensie, etc platesc (Luni, 22 ianuarie 2018, 10:55)

          tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          si procentual din salar is 50%. Eu singur din ce contribui tin vreo 12 teleormaneni asistati sociali care pot toata ziua sa frece menta, sa bea in birt si in general sa se bucure de libertatea care eu o am doar 21 de zile pe an. In timp ce eu nu voi beneficia niciodata de acel somaj, asig sociale si sanatate pe care le platesc din greu. Si tu mai comentezi de aia 16%.
      • -10 (12 voturi)    
        Si daca raman ce castigam ? (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:14)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Astia isi fac vacantele in Miami, nu la Sovata sa castige si turismul romanesc de pe urma lor. Conduc BMW nu logan care sa dea de munca romanilor. Mananca prosciuto nu ceafa de porc de la fermierul roman.

        Deci Romania si romanii nu castiga mai nimic din cei 6% PIB cu care va laudati, banii aia pleaca din tara
        • +6 (12 voturi)    
          puti a comunist prost inginere (Vineri, 19 ianuarie 2018, 19:21)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Pai e normal ca nu se duc la Sovata fosiloiule, pur si simplu nu au varsta pentru asta. Dar in schimb o sa vezi IT-isti din varful muntelui pana la Sulina.
          Conduc BMW? fierbe fierea in tine. nu? Dar nu prea te gandesti ca benzina si reparatiile le fac tot in tara, nu? Stii cat costa o revizie la un BMW la reprezentanta?
          Mananca prosciutto? Mda, aici ai nimerit-o, mananca ai naibii numai prosciutto si branza Camembert ca sa salivezi tu ca prostul. Unii chiar au trecut pe varza de Bruxelles ca sa iti lase tie porcul in integralitate.
          • 0 (4 voturi)    
            Atat te duce capul (Sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 9:34)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Atata va duce capul, sa jigniti
        • +2 (2 voturi)    
          Nu-i chiar așa (Sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 23:56)

          Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Ăștia fac 6% din PIB, PIB care e al României, deci câștigă fix România și românii, nimeni altcineva.

          Și, după ăia 6% din PIB, nu uita că ăștia cheltuiesc pe mâncare cât 3 salarii minime pe economie, automat numai din TVA-ul ăla se plătește ajutorul de șomaj al unui asistat.
          Ăștia plătesc la sănătate de 8 ori mai mult față de medie și nu se folosesc niciodată de serviciile medicale asigurate de stat. Te-ai gândit vreodată la asta?

          Și da, mănâncă prosciutto, aici ai dreptate. Dar, la naiba, a trebuit să mănânc niște prosciutto fiindcă nu mergeau Godiva Masterpieces și-un Disaronno așa, pe burta goală. Ce naiba, am și eu drepturi!
    • +14 (18 voturi)    
      comunistul (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:49)

      c2 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      prostanac si frustrat revine.

      E evident ca inca nu a reusit sa priceapa diferenta intre o masura de stimulare economica si o masura de protectie sociala.
      • -5 (13 voturi)    
        O MASURA DE STIMULARE ECONOMICA (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:17)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui c2

        Sunt investitiile si nicidecum scutirea unui nr. de angajati de la firmele private!
        Masura nu face decat sa bage bani in buzunarele firmelor de soft si atat!
        • +9 (11 voturi)    
          Schimba-ti nick-ul (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:20)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Caci nick-ul tau aminteste de un celebru fizician laureat al premiului Nobel, iar IQ-ul tau pare mic.

          In general, statul stimueaza investitiile acordand diverse scutiri de la plata unor impozite sau taxe, nu in alt mod. deci, stimuleaza investitorii neluandu-le bani, nu dandu-le bani. Asa-i in mai toata lumea.

          Deci aceasta masura a scutirii de unele impozit este o masura de stimulare a investitiilor in IT, nu un ajutor social acordat IT-stilor.
          • +1 (1 vot)    
            pisica lui Schroedinger de fapt (Vineri, 19 ianuarie 2018, 19:23)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

            nici el nu stie daca exista sau nu si pe ce lume traieste sau in ce an!
      • +5 (5 voturi)    
        Nu e vorba de pricepere aici (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:29)

        eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui c2

        ci de dezinformare intentionata.
      • -4 (10 voturi)    
        De ce IT-istii ? (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:17)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui c2

        Au 3 coaie sau cum ?

        Industria face mai mult PIB decat voi, de ce nu scutiri pentru industrie ?

        Mai ales ca sunt ingineri cu salarii muuult mai mari ca ale voastre
        • +5 (7 voturi)    
          Dar cat consuma si de ce au nevoie? (Vineri, 19 ianuarie 2018, 14:19)

          CezarN [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Cu un laptop secondhand (max 200 EUR) acel IT-ist invata si produce cei 6% din PIB. SI poate face asta in orice loc din lume. Deci, trebuie sa faci ceva daca vrei sa produca in Romania. Aici, in IT, omul + un laptop este cel care produce plusvaloare (si nu mica), nu are nevoie de utilaje de zeci sau sute de milioane de EUR.

          Alte activitati (foraj, industrie auto, etc) au nevoie de investitii imense pentru a crea mediul propice de lucru pentru un inginer. De asemenea au nevoie de investitii foarte mari pentru a se reloca (vezi Dacia care plange dupa autostrada promisa, insa relocarea o costa foarte mult).
          Si, apropos de stimulente, sumele acordate de stat drept stimulente pentru Dacia, Ford sau Exxon (adica scutiri de taxe si impozite) au fost IMENSE comparativ cu scutirea de impozit pe salarii acordate companiilor de IT.

          Mai citeste!
        • +2 (6 voturi)    
          Pt. ca eficienta masurii in industrie ar fi nula (Vineri, 19 ianuarie 2018, 15:28)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Daca vrei sa iei bani de pe IT-isti, tre' sa faci cumva sa nu-ti plece. Din industrie nu pleaca asa usor lumea. Statul pierde daca pleaca din ambele categorii profesionale, da' doar pe programatori are nevoie sa-i motiveze sa stea.
        • -1 (3 voturi)    
          Treaba e simplă (Duminică, 21 ianuarie 2018, 0:17)

          Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Omule, treaba e simplă:
          - suntem 150 de mii, mai puțin de 1% din populație, dar facem 6% din PIB;
          - automat, din PIB-ul ăla beneficiați mult mai mult voi decât noi;
          - fiindcă oricum avem venituri de 5-8 ori peste medie, cu sau fără discount-ul ăla, cheltuim de 5-8 ori peste medie, plătim de 5-8 ori mai mult TVA;
          - plătim de 5-8 ori mai mult la sănătate dar, pentru că avem bani, nu ne folosim de serviciile medicale de stat;
          - plătim de 5-8 ori mai mult asigurări de șomaj însă, pentru că suntem foarte căutați, nu vom fi niciodată în șomaj;
          - discountul ăla pe care ni-l acordați e relativ mic, nimic important având în vedere că suntem numai 150 de mii, nu milioane;
          - dacă nu nu-l mai dați, ne enervăm și plecăm toți, că ne angajăm oriunde în EU în prima săptămână. Și, trust me, tentația e mare fiindcă oricum am câștiga mult mai mult față de ce luăm acum în RO;
          - dacă plecăm, dispar ăia 6% din PIB, TVA-ul pe care-l plăteam, plus contribuția aia mare la sănătate și șomaj. Adică vă pleacă niște bani vouă, nu nouă.
          Got it?

          Dar e alegerea voastră dacă ne faceți un discount la dări.
      • -1 (1 vot)    
        ha ha ha ! (Duminică, 21 ianuarie 2018, 11:27)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui c2

        cine vorbeste despre comunism !
        masura e discriminarorie, se aplica doar unei categorii profesionale, poate sunt o categorie de fosti ilegalisti.
        de aberatiile din comentariile celor de mai sus sau jos pt a justifica un privilegiu, nici nu mai are rost sa comentam.
  • +7 (11 voturi)    
    Hopa... (Vineri, 19 ianuarie 2018, 9:25)

    Martha Logu [utilizator]

    Sa inceapa buthurt-ul in 3..2..1..
  • +11 (15 voturi)    
    Abureala marka PSD (Vineri, 19 ianuarie 2018, 9:45)

    Aburica [utilizator]

    Diavolul sta in detalii, si aici detalii sunt "trebuie sa faca dovada inscrierii in invatamantul superior".
    Va atrage studentii si cel mai important: va umple din nou univesitatile particulare. Tanti Caty stie de ce!!
    Dai 500 euro/an, esti sudent, ai scutire. Ia zi Tanti Caty cum e?
    • +1 (1 vot)    
      exact (Vineri, 19 ianuarie 2018, 18:38)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Aburica

      singurul scop este sa mai bage niste studenti in particulare. vorbim de salariati, deci sigur nu au timp de o facultate cap-coada (care oricum este pierdere de vreme in Romania).
      cel mai penibil ar fi sa se razgandeasca dupa un an sau doi.. dupa ce le-au luat banii si n-au apucat sa-si recupereze "investitia" din scutirea de impozit.
  • +11 (11 voturi)    
    e bine, dar (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:00)

    jescu [utilizator]

    Tocmai ce ministerul de finante a scazut salariul celor mai capabili(per medie) programatori cu 6%. Nu ca o sa plece toti din tara, dar 10% e suficient sa creeze probleme unor firme. Si nu sunt toti inlocuibili, cum nu pot zece asistente medicale sa inlocuiasca un doctor.
    • -8 (14 voturi)    
      neinlocuibilii (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:52)

      vasilicav [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      oricine e inlocuibil
      • +2 (6 voturi)    
        poate la tine (Vineri, 19 ianuarie 2018, 11:34)

        ekek [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

        In domeniul tau poate asa e.
      • +1 (5 voturi)    
        ar fi simplu (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:08)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

        daca orice om inteligent ar fi inlocuibil cu 10 cretini. Ar trebui doar sa facem mai multi copii, si sa desfiintam si facultatile, oricum ar fi inlocuibili, nu ?
        • -1 (1 vot)    
          pai unde e inteligenta stimabile (Duminică, 21 ianuarie 2018, 13:19)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          daca te descurci doar cu pomeni de la stat ?
      • +5 (9 voturi)    
        e inlocuibil daca ai cu cine (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:15)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

        In Bucuresti, Cluj sau Iasi daca parasutezi 1000 de ITisti azi, in 2 saptamini sunt toti angajati. Asha ca ala care pleaca e un angajat in minus. Nu stau altii 3 la usa asteptind sa-i ia locul... De aia si creste asha de tare domeniul, pentru ca oricine e cit de cit decent e angajat.
      • +3 (5 voturi)    
        la nivelul tau, da (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:33)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

        .
      • +3 (5 voturi)    
        da, o dovada e inlocuirea lui tudose (Vineri, 19 ianuarie 2018, 19:25)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui vasilicav

        Cu dna Vasilica V.
        Adica oricine poate fi inlocuit cu unul mai prost ca el.
  • 0 (0 voturi)    
    hmmmm (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:01)

    liviu_ [utilizator]

    oare incearca psdu sa mai obtina voturi si de la alte categorii sociale?!
    sau spera sa fie lasati sa distruga in continuare tara?!
    sincer ma uimeste masura asta....
    • +4 (6 voturi)    
      hehe (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      1. Itistul nu va vota ever PSD dintr-o mie de motive
      2. PSD tocmai ce l-a buzunarit de vro 7% din salariu cu revolutia fiscala. Si daca unele firme isi asuma ele costurile crescute, altele nu-s dispuse sa faca asha ceva. Si chiar cele care vor acoperi taxarea suplimentara, vor avea grija sa-si recupereze banii la viitoarele mariri.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-ti dau minus :) (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:35)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      dar daca incearca sa obtina voturi de la IT-isti, sunt disperati rau, si nu e cazul

      eu cred ca e "decat" praf in ochi
      • +1 (1 vot)    
        A explicat careva mai sus care e smenu' (Vineri, 19 ianuarie 2018, 15:33)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        Capeti scutirea doar daca faci dovada ca esti inscris la facultate. Te inscrii la facultate privata, nu dai ever pe-acolo, da' capeti scutire. Facultatea privata e vaca de muls a lu' Abramburica @ Co.
  • +1 (1 vot)    
    Transferul contributiilor (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:04)

    vlad.pe [utilizator]

    Pana la urma cum a rămas cu transferul contribuțiilor pentru programatori ?

    S-a menținut scutirea pe impozitul pe venit ?
    • +6 (6 voturi)    
      La fel ca la restul.... (Vineri, 19 ianuarie 2018, 10:53)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Din pacate daca angajatorul cheltuie la fel de mult ca si anul trecut scade salarul net.

      Daca angajatorul vrea sa mentina salarul net pentru angajat atunci trebuie sa cheltuiasca ~6% in plus.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu, nu s-a mentinut (Vineri, 19 ianuarie 2018, 11:31)

      ekek [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Concret, salariul a scazut. Asta e singura chestie care conteaza.

      Urmeaza situatii
      - in care angajatorul a marit salariul angajatului, astfel incat netul sa ramana acelasi. Asta inseamna o cheltuiala mai mare pentru angajator fata de situatia 2017.

      - in care angajatorul mareste salariul doar cu brutul pe care angajatul il avea in 2017. Asta inseamna o scadere reala a salariului cu aproximativ ~6.5%.

      - in care angajatorul alege cui sa mareasca brutul cu cat doreste, profitand astfel sa scada practic salariul unor angajati. Un fel de curatare?

      Cunosc oameni pentru fiecare din situatiile de mai sus.
    • +3 (3 voturi)    
      intreaba prin niste firme (Vineri, 19 ianuarie 2018, 11:41)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      gen Siveco, Teamnet... o sa fii surprins cat de feriticiti sunt oamenii din cele doua companii de masurile unui guvern care a si cazut intre timp...
    • +4 (4 voturi)    
      scutirea s-a mentinut.. (Vineri, 19 ianuarie 2018, 12:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      ... doar ca acu e de 10% si nu de 16%. per total, costurile sunt cu 7% mai mari. Si... ori le suporta firma, ori le suporta angajatul, dupa caz.
  • -5 (9 voturi)    
    Lasa ca vine impozitul pe venitul global (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:21)

    galeo [utilizator]

    Cum e in toata lumea occidentala, si se va duce dracu scutirea voastra
    • +3 (3 voturi)    
      cu cine ma? (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:49)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      cu anaful ce-l avem? Tu ai habar cat e de munca in plus acolo sa devina realitate?
    • +2 (4 voturi)    
      Inginerasul cel viteaz... (Sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 9:44)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Ti-a furat nevasta in ziua nuntii un IT-is mai oportunist si acum crezi ca toti sunt la fel? :(
  • 0 (10 voturi)    
    Orice (Vineri, 19 ianuarie 2018, 13:36)

    naftuli [utilizator]

    Salariu trebuie impozitat; această scutire nu poate fi considerată „ajutor de stat” pentru firmele de programare? Domeniul programării pe orice specialitate are în față o perspectivă de dezvoltare masivă și fără „ajutorul de stat”. Fără calculatoare și prgramarea acestora nu se mai poate concepe viitorul. Așa că bugetul țării nu încasează impozite nejustificat.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu ai inteles NIMIC (Vineri, 19 ianuarie 2018, 21:10)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui naftuli

      Pacat! Ai postat ultimul si ai fi putut citi ce sa postat deja, sa intelegi ca DA, domeniul IT are potential URIAS de dezvoltare, insa el se poate dezvolta in ALTE tari, iar noi doar sa importam soft.
      Daca vrei ca acel soft sa se produca IN ROMANIA, iar pentru asta nu iti trebuie autostrazi cu 40 mil EUR/Km(ca in ind. auto), nave de prospetiuni cu 1 milion USD / zi(ca in petrol/gaze). Iti trebuie doar internet si OAMENI bine pregatiti care sa stea in Romania si sa NU plece in alte tari
      Alocand doar un procent infim diin investitiile si stimulentele financiare necesare in alte industrii in aceasta scutire de impozit pe salarii poti avea o industrie de top cu valoare adaugata foarte mare.

      Mai citeste si tu!
      • 0 (8 voturi)    
        Astea sunt povesti (Vineri, 19 ianuarie 2018, 23:20)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        Pe care vi le serviti voi.

        Pana la urma nu ati fost in stare sa scoateti un produs IT de top.
        Faceti munca ieftina din zona IT, cu valoare adaugata mica pe care aia din vest nu mai vor sa o faca.
  • -2 (10 voturi)    
    gogorite mari si cu IT (Vineri, 19 ianuarie 2018, 23:25)

    vigni [utilizator]

    - acel procent mare ca PIB este facut si de comunicatii care sunt firme straine
    - este facut si de companii straine care isi duc plus valoarea acasa la ele ( e bine ca sunt locuri de munca si nu pleaca toti tinerii)
    - stimulam pe cei din productia de soft sau toti care se baga pe delaturi?
    DE CE NU SUNT DEAJUNS salariile mai bune daca sunt asa de productivi
    - unde sunt serviciile publice informtizate din Romania cu asa buni IT-isti
    - unde sunt semafoarele sincronizate - cele cate 3 pe 100 metri care merg in contatimp?

    ce facem cu alte categorii professionale utile vietii clipa de clipa, Viata, sanatatea au prioritate si importanta mai maare decat jocuri pe calculator si alta productie de soft care deturneaza de la educatia de baza

    - sa dam si pensii speciale si sa ii pensionam la 45 de ani si apoi reangajam ca sa aiba si salariu si spor , poate asa vor #rezista si aduce 1 procent in plus la PIB fata de agricultura si vom manca rosii stropite si umplute cu chimicale din Asia


    -
    • 0 (0 voturi)    
      hmmm... (Luni, 29 ianuarie 2018, 15:57)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui vigni

      ce are sula cu prefectura?

      eu lucrez la multinationala care ma plateste cu bani frumosi, nu stau sa iti programez tie semaforul. Aia e pentru firmele lu' Ghita & co.
  • -1 (3 voturi)    
    totul e posibil în era dragnea (Sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 0:45)

    anonimicus [utilizator]

    În curând vom auzi și de ... academicieni cu studii medii.
    • 0 (0 voturi)    
      eehhhh (Luni, 29 ianuarie 2018, 15:58)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

      Se vede ca nu prea stii ce-i aia programarea. Nu-ti trebuie niciun fel de stiudiu, sunt multi autodidacti in aceasta meserie. Defapt.. studiile superioare sunt cam degeaba, doar iti arata o portita, depinde de tine daca aprofundezi mai departe.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by