SUA si China trag primele salve in razboiul comercial. Primele victime: pietele financiare

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 23 martie 2018, 6:46 Economie | Finanţe & Bănci


Piete bursiere in recul
Foto: sxc.hu
Spectrul unui razboi comercial intre SUA si China a declansat un recul de peste 3% al pietelor mondiale. Wall-Street a pierdut joi aproape 3% , in vreme ce Hong Kong, Shanghai si Tokyo, scadeau cu mai mult de 3%, vineri in deschidere, scrie AFP. "China nu se teme de un razboi comercial", a avertizat ministrul chinez al Comertului. "In cazul in care un razboi comercial ar fi lansat de catre Statele Unite, China ar lupta pana la capat si prin orice mijloace ar fi necesare pentru a-si apara interesele sale legitime", au declarat joi seara oficiali ai Ambasadei Chinei din Washington.

Presedintele american a adresat joi  un avertisment Chinei, cu privire la "practicile neloiale" ale gigantului asiatic si a semnat "un memorandum care vizeaza agresiunea economica a Chinei", Trump vorbind despre masuri punitive luate impotriva importurilor din China, in valoare de pana la "60 de miliarde de dolari", pentru a termina ceea ce el pretinde a fi furtul proprietatii intelectuale americane de catre chinezi. Anterior, consilierii sai  estimau un nivel de "aproximativ 50 de miliarde de euro".

Citeste si : Wall Street, cel mai mare declin din 8 februarie: Dow Jones scade cu 700 de puncte (2,49%), pe fondul temerilor legate de un razboi comercial cu China

  • Investitorii se indreapta spre pietele de obligatiuni considerate mai sigure
"Investitorii se indreapta spre pietele de obligatiuni considerate mai sigure, deoarece Statele Unite se afla in pragul unui razboi comercial deschis cu China", a declarat Stephen Innes, analist la firma de brokeraj Oanda, citat de AFP.

"Daca la asta mai adaugam reactia Chinei, vedem pietele incredibil de fragile astazi", a scris Innes intr-o nota emisa vineri dimineata.

Investitorii mai sunt agitati si de alte stiri venite din Statele Unite, cum ar fi cea  a plecarii consilierului lui Trump pentru securitatea nationala, H.R. McMaster, si inlocuirea acestuia cu foarte conservatorul John Bolton, fost ambasador al Statelor Unite la Natiunile Unite.

Numirea sa vine in timp ce se apropie de negocierile istorice cu Coreea de Nord si se apropie de un termen crucial pentru viitorul acordului nuclear iranian. De asemenea, ne amintim ca acum zece zile, secretarul de stat Rex Tillerson a fost concediat brutal. Actualul director al CIA, Mike Pompeo, este de asemenea un sustinator republican al unei linii ferme pe Coreea de Nord sau Iran, care ia succedat.

"Avand in vedere tot ceea ce se intampla pe piete, un declin de o asemenea amploare nuar trebui sa fie surprinzator: impozitele vamale ale SUA impotriva Chinei, plecarea lui HR McMaster", a comentat pentru  AFP Makoto Sengoku, analist la Tokyo Tokai Research Institute.

Adaugati la asta si entuziasmul investitorilorcu privire la intarirea politicii monetara a Federal Reserve (Fed) si faptul ca pietele monitorizeaza o eventuala reglementare a sectorului tehnologic dupa utilizarea necorespunzatoare a datelor personale ale milioane de utilizatori ai retelelor sociale din Facebook.

  • Administratia americana are 15 zile pentru a publica o lista de produse care vor fi sanctionate
Nu e insa foarte clara natura exacta a sumelor mentionate: este vorba despre valoarea marfurilor importate care urmeaza sa fie impozitate sau despre suma taxelor colectate in urma impunerii importurilor.

Cert este ca imediat, China a anuntat ca are o lista cu 128 de produse carora le va aplica tarife de 15% sau 25% in cazul unui esec al negocierilor cu Washingtonul.

Aceste masuri de retorsiune din partea Chinei par moderate, cele 128 de produse care ar urma sa fie taxate cumuleaza importuri de 3 miliarde de dolari (adica abia 2% din totalul exporturilor din SUA catre China, potrivit autoritatii vamale chineze).

Printre produsele care ar fi impozitate cu 15% se afla fructele proaspete, vinul, etanolul, dar si anumite repere de otel. Carnea de porc si aluminiul reciclat vor fi taxate cu 25%.

Lista nu include boabele de soia, pe care americanii le exporta masiv in China (14 miliarde de dolari in 2017). Daca acest produs ar fi vizat, consecintele ar putea fi grave pentru fermierii americani, in special pentru cei din statele care l-au sprijinit pe Trump in alegerile prezidentiale din 2016.

Mai mult, aceste masuri sunt anuntate la scurt timp dupa ce presedintele SUA a anuntat ca va taxa importurile americane de aluminiu si otel, masura care urmeaza sa intre in vigoare chiar azi.

China, desi cel mai mare producator mondial, furnizeaza doar 2% din otelul importat de Statele Unite si mai putin de 10% din aluminiu.

  • Ministrul de Comert al SUA, Wilbur Ross: Noile sanctiuni impotriva Beijingului - un "preludiu al unei serii de negocieri"

Reprezentantul comercial al SUA, Robert Lighthizer, a subliniat ca masurile vizeaza in special protejarea sectorului high-tech, considerat "cea mai importanta parte" a economiei americane.

Washingtonul este ingrijorat in special de sistemul de joint-venture impus de Beijing companiilor americane: in schimbul accesului pe piata chineza, aceste firme sunt fortate sa "imparta" o parte din know-how-ul lor tehnologic cu partenerii locali.

Statele Unite si China sunt parteneri comerciali foarte adanc interconectati, importurile Washingtonul din China depasind exporturile cu circa 375 miliarde de dolari in 2017.

Donald Trump a declarat joi ca a solicitat la varful administratiei din China "sa reduca imediat acest deficit cu 100 de miliarde de dolari", adaugand ca tara asiatica este o tara "prietena".

Ambele tari au declarat ca sunt pregatite sa lanseze proceduri in fata Organizatiei Mondiale a Comertului (OMC) pentru a-si rezolva diferentele


Citeste mai multe despre   










5941 vizualizari

  • +22 (46 voturi)    
    "Efectul Trump" (Vineri, 23 martie 2018, 7:13)

    2087 [utilizator]

    Cand ai un executiv atat de prost incat nu intelege nimic din ce face, cam ca guvernele PSD.
    • +13 (23 voturi)    
      De asta ma temeam (Vineri, 23 martie 2018, 8:17)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Sa citesc pe Hotnews. Baiul este ca aceasta Corecta Constatare o Sustin
    • -11 (47 voturi)    
      cine nu intelege? (Vineri, 23 martie 2018, 8:26)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      poate tu. Trump face ceea ce a spus. daca nu prea a fost luat in serios...asa a castigat algerile. acum e presedinte si face tot ce a spus si nu au vrut altii sa auda.
      • +15 (37 voturi)    
        Buna dimineata, postac pro-rus ce esti! (Vineri, 23 martie 2018, 10:20)

        2087 [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        Trump nu are prieteni, mare parte din posturile executive sunt neocupate. Oamenii fug in masa din joburile lor de la Casa Alba.

        Ai vazut orarul lui Trump, aparut in cartea lui Michael Wolff? Trump lucreaza 4h pe zi, in rest se uita la TV si posteaza aberatii pe Twitter.

        Unde e zidul de frontiera? Nu se face. Oricum e inutil, imigrantii ilegali vin cu avionul.

        A zis ca va scapa guvernul de Wall Street, dar a angajat numai directori de pe Wall Street (Ross, Mnuchin etc.), iar a mintit votantii.

        I-a ajutat pe republicani sa distruga Affordable Care Act si a distrus imaginea SUA in lume.

        Trebuie sa fii postac rus sa spui ca Trump face ce a spus, restul lumii vede adevarul.
        • -13 (31 voturi)    
          yeah, right (Vineri, 23 martie 2018, 11:57)

          Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui 2087

          Postac sau nu, are dreptate. Trump a fost votat si este sustinut in continuare de o mare parte a americanilor, care doresc eliminarea grupurilor de influenta si o viata mai buna pentru omul de rand.
          Pari sa stii foarte multe despre America dar se vede de la o posta ca nu traiesti acolo, doar teoretizezi.
          Trump are sustinerea poporului american si s-ar putea sa aveti surpriza sa-l mai vedeti inca un mandat, daca sanatatea ii va permite.
          • +12 (26 voturi)    
            Sustinut pe dracu (Vineri, 23 martie 2018, 12:23)

            gavrone [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

            majoritatea americanilor nu l-au votat si in sondaje e sustinut de 35-40%. Majoritatea americanilor nu-l sustin.

            Eliminarea grupurilor de influenta ? Pe ce lume traiesti ? Trumpa a umplut administratia de bancheri de pe Wall Street si de miliardari. Si reforma fiscala tot in favoarea lor a facut-o.
            • -7 (17 voturi)    
              am inteles (Vineri, 23 martie 2018, 14:23)

              freestyle [utilizator] i-a raspuns lui gavrone

              cum e cu reforma fiscala in favoarea celor bogati facuta de Trump.
              sa vad daca intelegi si tu
              Nicolas Maduro, președintele socialist din Venezuela, a anunţat că va tăia trei zerouri de pe actualul Bolivar, moneda națională, pentru a combate inflaţia uriaşă care loveşte ţara. reforma pentru cei saraci.
              cam asa sta treaba cu socialismul.
              • +6 (14 voturi)    
                N-ai inteles nimic (Vineri, 23 martie 2018, 17:04)

                gavrone [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

                Ce are sula cu prefectura ?
        • -9 (29 voturi)    
          care lume, care adevar? (Vineri, 23 martie 2018, 12:06)

          freestyle [utilizator] i-a raspuns lui 2087

          poate asa vezi tu. cred ca la dioptrii e problema.
          deci crima este ca i-a ajutat pe republicani sa distruga ce trebuia distrus. Obamacare nici nu trebuia sa existe. vezi ca tocmai a amanat taxele pentru otel si aluminiu pentru Europa. Casa Alba a spus ca sunt in negocieri. nu asa a spus Trump? ca va anula toate acordurile comerciale globale si va initia negocieri cu fiecare in parte? uite ca incet, incet ii face pe toti sa faca acorduri comerciale bilaterale cu SUA.
          deci si postac si rusnac. haraso! dar tu esti ala. toti care il critica pe Trump si implicit SUA sunt postaci rusnaci. numai putineii au ceva de castigat din asta.
          • +7 (19 voturi)    
            Sa distruga (Vineri, 23 martie 2018, 12:49)

            ankido [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

            asta e scopul lui Trump, sa distruga. Ai spus-o bine. Sa distruga politicile de mediu, sa distruga ordinea internationala, sa distruga sistemul de sanatate, sa distruga presa, sa distuga pe oricine il contesta.

            Mai putin pe Putin. Pe Putin il iubeste si il admira sincer.
            • -7 (13 voturi)    
              ati baut apa dupa Obama (Vineri, 23 martie 2018, 19:13)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ankido

              mai baieti.
              • +4 (6 voturi)    
                Dar tu de unde ai baut ? (Sâmbătă, 24 martie 2018, 17:16)

                florea.p [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Din aceeasi troaca cu Trump ?
        • -17 (27 voturi)    
          iar cu argumentul "esti postac"?? (Vineri, 23 martie 2018, 12:09)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui 2087

          Am vrut sa citesc ce ai scris, dar cand am vazut cu ce incepi si termini, m-am lasat pagubas. Ar fi fost pierdere de timp.
        • -10 (22 voturi)    
          putin goagal (Vineri, 23 martie 2018, 12:35)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui 2087

          http://time.com/5210780/congress-omnibus-border-security-wall-donald-trump/
          cu avionul zici?hmmm
          de wall street nu scapi.
          obamacare e o abureala.nimeni nu vrea sa plateasca pt altii.tu vrei?
          nu-l pup pe mesa,insa macar a ridicat moralul si speranta muricanilor.

          la obiect:ciaina nambar oan trebuie sa se obisnuiasca cu ce va urma.muricanii isi iau in serios,din nou,rolul de putere.
          ue se tavaleste in colt,de la un autoupercut
          • -4 (6 voturi)    
            ue (Vineri, 23 martie 2018, 14:42)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Point

            de al. donici
          • -7 (13 voturi)    
            marea ue (Vineri, 23 martie 2018, 14:44)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Point

            de al. donici

            Racul, broasca şi o ştiucă
            Într-o zi s-au apucat
            De pe mal în iaz s-aducă
            Un sac cu grâu încărcat.
            Şi la el toţi se înhamă:
            Trag, întind, dar iau de samă
            Că sacul stă neclintit,
            Căci se trăgea neunit.
            Racul înapoi se da,
            Broasca tot în sus sălta,
            Ştiuca foarte se izbea
            Şi nimic nu isprăvea.
            Nu ştiu cine-i vinovat;
            Însă, pe cât am aflat,
            Sacul în iaz nu s-a tras,
            Ci tot pe loc a rămas.
        • -3 (5 voturi)    
          Spui aiureli. (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:02)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui 2087

          ,,Zidul la frontiara" e in Progamul de Guvernare.
          Dar are nevoie de aprobarea Congresului (pentru bani) si care Congres deocamdata refuza la limita.
          Dupa Alegerile din Toamna, situatia poate fi altfel.

          ,,I-a ajutat pe republicani sa distruga Affordable Care Act"
          Care ,,Affordable Care Act" ?
          Obama sa se duca in Kenya aia lui, si sa faca acolo ,,Affordable Care act" , pe banii kenienilor. Taica-su era un fel de comunist anti-american. In SUA, lui tata lui Obama i-a placut numai sa aiba o relatie in Hawai cu mama americanca a lui Obama, dupa care a plecat inapoi in Kenya si n-a mai vrut sa auda nici de americanca si nici de America. Doar a recunoscut copilul.
          In SUA, si in America in general, nu e loc de politici de stanga.
          Cine pleaca in Lumea Noua trebuie sa aiba conceptii de dreapta.
          Lumea Noua asa se construieste, pe principii ,,de dreapta".
          De fapt, cam toti ,,socialistii" din America, le-au plecat acum 100 de ani neamurile lor in America cu conceptii ,,de dreapta", si nepotii la ,,traiul bun" au luat-o pe cai gresite si s-au obisnuit sa imparta banii altora si sa nu mai munceasca.
          Socialistii sa stea naiba le ei acasa in Franta si Rusia si alte tari ,,de stanga". Sa faca acolo ,,Comuna din Paris" si ,,Comuna din Leningrad".
      • +10 (16 voturi)    
        Trump a spus multe prostii (Vineri, 23 martie 2018, 15:06)

        nginx [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        Acum le pune in practica.
    • +15 (25 voturi)    
      asha e (Vineri, 23 martie 2018, 10:24)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Doar ca la ei exista parlament, justitie, servicii secrete, lobby puternic din partea diverselor sectoare economice. |Toate astea il tin in friu pe Trump pina trec cei 4 ani. Pe cind la noi, ciuma rosie detine cam tot ce misca.
      • -7 (15 voturi)    
        hahaha (Vineri, 23 martie 2018, 14:55)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        servicii secrete, ar zice un tablagiu.

        numai ca la ei serviciile secrete nu se ocupa de politica, si in afara celui de spionaj extern, cia, restul sunt organizate si functioneaza departamental, adica in subordinea unor secretari/ministri, membri ai cabinetului, al carui sef e chiar....gadele trompa.

        iar administratia a fost aleasa in baza unui program, pe care trompa are ambitia sa'l duca la indeplinire. cine nu e cu noi, ca' va sa zica...ca pleaca.
        si apropo, conf. regulilor americane, presedintele statului este seful cabinetului(guvernului) si al partidului care l'a dus in functie.
        deci, trompa este si seful politic al partidului republican, controleaza partidul.
        nu e numai la republicani, asa fura si o'banana la demokkati.
        deci, grupurile de interese si lobbyul lor este controlat, congresistii nu'si pot face de cap.
        mai ales cei di camera inferioara, care au mandate pe doi ani. pot fi usor pusi pe linia moarta. cand partidul e la putere, oricare al fi el, toti congresistii tre' sa traga la vasle ritmic, ca altfel ii arunca din barca.

        si ca le mai da la chineji peste bot, e bine, ca prea se obraznicisera.
        good work.
        america first !
        keep america great, donald ! :-)
  • +15 (29 voturi)    
    Aceste masuri se vor rasfange si asupra (Vineri, 23 martie 2018, 10:38)

    zanax [utilizator]

    negocierii cu Correa de Nord, fara China nu se va putea ajunge la un acord. In plus China are la dispozitie masuri care ar afecta grav companii americane, de exemplu Apple care produce masiv in China.
    • -7 (31 voturi)    
      Confuzi lucrurile (Vineri, 23 martie 2018, 11:31)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui zanax

      Sa te plangi ca vei pierde un producator de obiecte mass market e cel putin o prostie. Doare cand e vorba de hrana, resurse minerale, energie.

      Ce o sa mai dea economia americana inapoi ca nu mai scoate Apple 2 telefoane noi pe an... Ma lasi? Apple este economia americana?

      Economia inseamna cu totul altceva decat un amarat de telefon si un laptop subtire. Apple, pfff. Nici macar nu e vreun break thru tehnologic. Jumatate din pret e doar o gogoasa de marketing.
      • +11 (21 voturi)    
        Apple e doar un exemplu (Vineri, 23 martie 2018, 12:15)

        zanax [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

        dar sa spui ca Apple inseamna doar un amarat de telefon, inseamna sa nu stii despre ce vorbesti. Apple este compania americana cu cea mai mare capitalizare, se apropie de 1000 de miliarde de dolari depasind companii petroliere, auto, banci.

        China poate lua si alte masuri care pot afecta economia americana, cum ar fi taxarea importurilor de produse agricole.
        • -7 (17 voturi)    
          America incepe sa joace (Vineri, 23 martie 2018, 13:28)

          CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui zanax

          China poate scumpii produsele agricole dar ei sunt 1 miliard de granit, se va scumpi papica la ei ca de importuri nu se pot lipsi, China consuma mai mult decat produce.

          Da balanta e mare intre tari , iar China cu suprlusul de bani incepe sa cumpere firme mari si tari.
          Multi din acesti bani China i-a facut copiind produse originale si practicand preturi de duping.
          China a jucat murdar pana acum, este timpul de a primi un bobarnac. Mingea este la UE si SUA, caci China nu=-si permite sa nu hraneasca 1 miliard de oameni.
          • +4 (12 voturi)    
            SUA va fi afectata mai mult (Vineri, 23 martie 2018, 16:04)

            zanax [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

            pentru ca e mai dependenta de importurile din China decat este China dependenta de importurile din SUA.
            • -4 (12 voturi)    
              mda (Vineri, 23 martie 2018, 16:29)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zanax

              importa tot produse americane, fabricate in china. adica tot de la companii americane.
              ca de la chineji, ale lor hundred percent, sunt numai prosoape si papucii cocolino. :-)
              deci, firmele americane isi vor reptria productia, iar chinejii vor ramane cu exportul de farfurii si ciorapi flausati.
              deja, americanii incepusera sa'si mute productia in vietnam. si ei, si japanacii.
              si mai au, india, bangladesh, america de sud.
              mi'am cumparat un tensiometru japonez, omron, in sua. cand am citit carticica, aflai ca era ansamblat in vietnam....

              la chineji ar trebui sa le aplice doctrina nixon, cu care i'au falimentat si pe rusi.

              dupa ce se intelege cu kim, muta in coreea de nord.:-)
              • +4 (8 voturi)    
                Otelul importat este american ? (Vineri, 23 martie 2018, 16:45)

                canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                ...
                • -2 (16 voturi)    
                  din china ? (Vineri, 23 martie 2018, 18:17)

                  nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                  normal, tot ce aduc din china e de conceptie americana. numai mana de lucru ieftina e ceainiz.
                  america are tot ce'i trebuie sa produca otzel. are minereu, are carbune, are energie electrica.
                  pe vremea cand americanii produceau oteluri de cea mai buna calitate, chinezii mancau cu betzisoare si linguri de lemn. :-)
                  ai sa razi, dar si acum, prin satele pierdute din marea china, se mai ara cu plug de lemn, tras de boi.

                  deci, daca e mai ieftin, vor produce otzel si aluminiu acasa.
                  america este tzara cu cele mai mari constructii metalice: podurile new york ului, pe cate doua etaje si sase benzi. golden gate de la s.f., podurile de peste chesapeake bay, podurile peste mississipi, peste mlastinile din louisiana....
                  toate astea sunt facute pe vremea cand aveau otzelariile acasa. iar chinejii nu produceau nici biciclete.
                  nu este decat o problema de costuri.
                  deja si'au facut dolarul mic, competitiv la export, prohibitiv la import. daca mai pun si taxe de import, va fi mai ieftin sa'si produca propriul otzel.
                  cu ue, depinde de tratatul comercial transatlantic. tratat care este jucat la prelungiri de catre socealistii franco germani, la care se aduna si pesedeaua, cu ..eliminarea vizelor.
                  cat se vor mai lasa ei smecheriti de ioropeni ?!
                  balanta de plati externa, a chinejilor nu mai este de multicel pe plus.
                  platile intre americani si chineji sunt in dolari, iar tiparnita este la fed.
                  • +4 (8 voturi)    
                    SUA importa materii prime (Vineri, 23 martie 2018, 21:07)

                    zanax [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                    la un pret mic si produce ieftin pentru americani. La asta da Trump cu piciorul.
                  • +3 (5 voturi)    
                    Pana si Trump (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:06)

                    canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                    a construit cu otel ieftin din China si tu visezi la otel ieftin american. SUA nu poate sa produca niciodata otel ieftin pentru ca nu poate concura cu China la mana de lucru.

                    Toate chestiile alea de otel pe care le construieste SUA prefera sa le faca cu otel ieftin, nu scump. Americanii prefera sa cumpere ieftin, nu scump. La asta se reduce totul.

                    SUA este datoare vanduta Chinei, care detine cea mai mare parte a datoriei SUA peste 1100 de miliarde de dolari. Daca China decide sa nu mai cumpere titlluri de trezorerie dobanzile sar in sus si se instaleaza recesiunea mondiala.
                    • -2 (6 voturi)    
                      in productia de otel (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:50)

                      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                      mana de lucru e vax albina.
                      daca ai materia prima, adica minereu si carbune, si mai si scapi de transportul tocmai din china, ajungi cam tot p'acolo, nu mai esti dependent, mai ales ca in industria militara ai nevoie de mult otel.
                      ei au renuntat sa mai comande berete pt. armata, made in china.
                      nu dadeau bine pe capul americanilor. :-) cu o propaganda in stil american, bine sustinuta, nu mai cumpara americanii nici papuci din china.
                      • +2 (4 voturi)    
                        Daca era cum zici tu (Sâmbătă, 24 martie 2018, 16:15)

                        canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                        nu mai era nevoie de taxarea importurilor. SUA producea otel ieftin si nu-l mai cumpara nimeni pe ala din China. La fel si cu celelalte importuri.
                        • -1 (3 voturi)    
                          stii cat (Duminică, 25 martie 2018, 17:51)

                          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                          taxeaza ue, importul masinilor americane ?! 30% ti se pare normal ?
                          cum drac ca un vw sau un bmw este mai ieftin in america decat in ro, sau chiar in germania ?!
                          asta e comert echitabil ?
              • +4 (8 voturi)    
                Nu se va repatria nimic (Vineri, 23 martie 2018, 21:05)

                zanax [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                aste sunt utopii economice. Nu e nimeni tampit sa produca scump si sa-si reduca profitul.
                • -2 (6 voturi)    
                  ce nu se va repatria (Vineri, 23 martie 2018, 23:38)

                  nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                  se poate reloca.
                  vietnamul, india, bangladesul, brazilia sunt alternative. si vine si africa.
                  • +2 (8 voturi)    
                    Nimeni nu are infrastructura Chinei (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:09)

                    canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                    si experienta ei. Si chiar daca s-ar intampla fenomenul de deficit comercial nu dispare, doar se muta in alta parte.
                    • -2 (4 voturi)    
                      da, dar (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:53)

                      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                      ii baga in gaura pe chinezi.
                      care si'asa nu mai sunt pe plus in comertuil extern.
                      cu putine eforturi, le taie si aprovizionarea cu gaze si petrol.
                      caci, a la guerre comme a la guerre.
                      • +2 (6 voturi)    
                        Daca pica China (Sâmbătă, 24 martie 2018, 16:16)

                        canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                        se duce dracu economia mondiala.
                        • 0 (2 voturi)    
                          vai noua ! (Duminică, 25 martie 2018, 17:52)

                          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                          hahaha, doamne feresti !
                    • -2 (2 voturi)    
                      am auzit (Duminică, 25 martie 2018, 18:32)

                      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                      de celebrele autostrazi.
                      iti recomanda o vizita in china, dar nu in marile orase. in ruralul chinezesc, pe infrastructura din provincie. sa vezi ce bine o duc chinejii.
                      apropo, unul din canaliile de tv are o emisiune cu romani de capul lor prin asia. asia expres ii zice, este un fel de reality show.
                      asta daca nu'ti permiti sa calatoresti in china...
                      • +2 (2 voturi)    
                        Marile centre industriale (Duminică, 25 martie 2018, 21:28)

                        canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                        au acces la infrastructura. Nimeni nu face otel la tara, doar pe vremea lui Mao faceau asa.
                  • +1 (3 voturi)    
                    Daca se putea reloca (Sâmbătă, 24 martie 2018, 18:37)

                    zanax [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                    se facea pana acum. De vorbit e usor, toti sunt experti la dat cu parerea.
            • -5 (11 voturi)    
              pe bune? (Vineri, 23 martie 2018, 19:24)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui zanax

              Da ce importa US din China? Ceva componente pt rachete? Ceva tehnologie de varf creata de chinezi?
              Sau rahatisuri de larg consum la preturi de doi bani. Care pot fi importate de oriunde din Asia de Sud-Vest.
              Faptul ca balanta economica e in defavoarea US nu inseamna ca US e "dependenta" de China.
              • +6 (10 voturi)    
                SUA importa materii prime (Vineri, 23 martie 2018, 21:13)

                zanax [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                otel, aluminiu, echipamente electrice, utilaje, mobila, echipament sportiv etc E vorba de sute de miliarde de dolari, lucruri pe care le-ar produce mai scump.
                • -3 (5 voturi)    
                  ha, ha, ha (Sâmbătă, 24 martie 2018, 10:35)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                  Lucruri pe care nu poate sa le produca decat China?
                  • +2 (4 voturi)    
                    China are cea mai numeroasa populatie (Sâmbătă, 24 martie 2018, 18:41)

                    zanax [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                    si mana de lucru e ieftina. Au dovedit ca pot produce ieftin. Daca puteau, altii o faceau pana acum si SUA cumpara de la ei, nu mai era nevoie de tot felul de taxe.
                    • 0 (2 voturi)    
                      Ieftin si prost ! (Duminică, 25 martie 2018, 15:14)

                      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                      Nu cumpar un produs similar chinezesc de la aceiasi firma de doua ori.
                      Permanent (in mod amagitor) ma stept sa cumpar un produs chinezesc nou, de la o cu totul alta firma chinezeasca decat celelalte cumparate pana atunci. (permanent sper sa fie noua firma, din cu totul alt oras chinezesc decat firma dinainte, iar chinezii fabricanti, daca se poate, sa nu se cunoasca intre ei si sa-si copieze intre ei multe prelucrari defectuase :-))) )
                      Extrem de rar cumperi ceva chinezesc, cu rezultatul final sa-ti mai doresti sa mai cumperi de la firma lor, chiar daca o sa vanda la fel de ieftin.
                      Nu acelasi lucru se poate spune de firmele europene: Dai un ban (30-50-100% mai mult), dar cu mici exceptii, pe termen lung esti mult mai multumit.
                      • +1 (3 voturi)    
                        Americanii cumpara (Duminică, 25 martie 2018, 17:20)

                        zanax [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                        deci sunt de calitate.
                        • 0 (2 voturi)    
                          americanii (Duminică, 25 martie 2018, 18:35)

                          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                          cumparau tala de la galati si o foloseau ca materie prima in industria lor siderurgica, ca fier vechi...
                          cumpara ca e ieftin.
        • -3 (11 voturi)    
          Exact ce am spus: (Vineri, 23 martie 2018, 17:23)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui zanax

          Apple e o gogoasa de marketing.

          De curiozitate: ce produce Apple?
          Un model de telefon si un model de calculator.
          La calculatorul acela, pana de curand, nici procesorul nu mai era proiectat de ei.

          Apple e o gogoasa de marketing.
          S-au inghesuit investitorii exact la fel ca si cumparatorii de brizbrizuri.... buluc :)

          Marele gigant tehnologic Apple... daca dispare maine paguba-n ciuperci. In afara de angajatii ramasi someri nu-i nici cea mai mica paguba in economia americana reala.

          Depinde vreun sector economic de productia Apple? Cel mult sectorul modei ca nu mai are ce afisa pe catwalk... Si cativa rataciti cu photoshop. Nu cred ca industria bancara americana sau cea industriala depind in vreun fel de pocnitorile acelea de sisteme...
          • +4 (10 voturi)    
            Asa e (Vineri, 23 martie 2018, 21:18)

            zanax [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

            Apple e praf. Un praf cat bugetul Romaniei pe 12 ani.
        • -3 (11 voturi)    
          China deja taxeaza US (Vineri, 23 martie 2018, 19:21)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui zanax

          La o gramada de produse. Dar chestia asta o uita toti.
          • +5 (11 voturi)    
            China taxeaza similar (Vineri, 23 martie 2018, 21:35)

            zanax [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            toate importurile, indiferent de provenienta. In general tarile in curs de dezvoltare au tarife mai mari la importuri. Dar asta nu a impiedicat producatorii americani sa intre pe piata chineza. Problema e ca puterea de cumparare a chinezilor este net inferioara fata de cea a americanilor.

            Importurile din China sunt determinate de cererea mare a consumatorilor americani. Decizia lui Trump va scumpi bunurile si serviciile.
            • -3 (5 voturi)    
              va sa zica China (Sâmbătă, 24 martie 2018, 11:12)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui zanax

              Are toate drepturile din lume sa impuna taxe vamale la importuri si sa mareasca astfel preturile pentru proprii cetateni dar US nu?
              Iar China nu e acuzata ca poarta un razboi comercial cu restul lumii?
              • -3 (5 voturi)    
                @ Zanax nu e decat un (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:39)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                trol rus care vrea sa ajute China, si impreuna sa se opuna SUA comform ,,Aliantei de Securitate din Asia". ,,Tratatul de la Shanghai" etc.
                Cred ca asta este cam toata treaba cu el.
                Auzi : ,,Tara in Curs de Dezvoltare" , ca scuza sa taxeze in plus. Adica China, crede rusul de Zanax ca au mai mute drepturi (sa polueze, sa fure patente de de inventii, sa taxeze pe toat lumea care vrea sa exporte in China). Doar SUA, astfel sa devina mai slaba, ca sa fie multumita Rusia lui Putin.
                • +2 (4 voturi)    
                  Zanax e un nume american (Sâmbătă, 24 martie 2018, 18:50)

                  zanax [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                  deci n-am cum sa fiu rus. Rahan e un nume francez, deci socialist, iar 5 sugreaza steaua rosie comunista in 5 colturi. Clar esti un comunist sadea.
                  • -1 (3 voturi)    
                    ,,Rahan" nu e un nume (Sâmbătă, 24 martie 2018, 23:54)

                    Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                    ,,francez". Este un nume rezultat datorita talentului literar francez.
                    Din punct de vedere ,,literar", numele de ,,Rahan" exista in Preistorie cu mult inainte sa exista numele de Franta, si cu mult inainte sa existe chiar numele de ,,Europa". Si chiar inainte sa ajunga Homo Sapiens in Europa.
                    Si fii tu sigur ca nu era nici un comunism atunci.
                    Se supravietuia atunci ,,pe muchie de cutit". Nimeni nu isi permitea atunci sa suporte un regim comunist. Din multe puncte de vedere oamenii erau ,,mai normali la cap" atunci. Comunismul a aparut atunci cand a aparut unelte ieftine din otel si ,,painea ieftina" in sec .19, adata cu inceputul mecanizarii agriculturii. Nu mai trebuia sa ai prea multe talente ca sa supravietuiesti. Deci, in concluzie, comunismul si miscarea de stanga, in general, sunt un produs a prostiei umane.
                    • 0 (2 voturi)    
                      Ai vorbit ca un adevarat (Duminică, 25 martie 2018, 11:33)

                      zanax [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                      comunist. Ai confirmat ca esti comunist inca din preistorie. Atunci proprietatea era comuna. Mecanizarea s-a produs in capitalism. Rahan comunistul preistoric si-a schimbat numele in Rahan5, adica comunistul sovietic cu stea rosie in frunte.
                      • 0 (2 voturi)    
                        Complet gresit. (Duminică, 25 martie 2018, 14:47)

                        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                        Tu vorbesti de ,,Proprietatea Comuna din Preistorie" in inertia educatiei comuniste pe care ai primit-o la scoala in tarile comuniste ale Tratatului de la Warsovia. Asa numita ,,Comuna Primitiva".
                        Scopul Propagandei era sa faca lumea sa creada ca este un argument in plus acest lucru pentru trecerea de la Oranduirea Caitalista la Oranduirea Comunista.
                        (Chipurile, a mai existat in Istorie o Oraganizare Sociala Comunista : ,,Comuna Primitiva".
                        Dar totul este un urias fals. Niciodata comunistii nu au dovedit arheologic, ca averea oamenilor era in comun atunci.
                        Ca la vanatoare, isi imparteau foarte probabil mamutul capturat in mod egal nu inseamna ca exista atunci o ,,Societate Comunista".
                        De aia in Occident nici nu exista notiunea de ,,Comuna Primitiva". Exista numai ,,Preistorie".
                        • 0 (2 voturi)    
                          Nu te ma da dupa cires (Duminică, 25 martie 2018, 17:22)

                          zanax [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                          iti placea in preistorie unde imparteai mamutul la comun. Si probabil si femeile. Rahan comunistul preistoric.
                          • 0 (2 voturi)    
                            :))))) (Duminică, 25 martie 2018, 21:35)

                            canavaro [utilizator] i-a raspuns lui zanax

                            Cand imparteau mamutul, lui ii dadeau fuduliile :)))
              • +2 (4 voturi)    
                Daca China taxeaza (Sâmbătă, 24 martie 2018, 18:43)

                zanax [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                o face in defavoarea cetatenilor sai care vor cumpara scump. SUA are grija de cetatenii sai care in felul asta cumpara ieftin. Tu vrei sa cumperi scump ?
  • +13 (31 voturi)    
    deci... (Vineri, 23 martie 2018, 10:57)

    liviu_ [utilizator]

    cand sua ia ia oameni, firme, petrol, etc, prin orice mijloace, face concurenta neloiala s.am.d. e ok....
    cand china face asta... e naspa...

    nu iau partea chinei... sunt niste comunisti nenorociti...
    dar trump pus si simplu cauta motive sa se certe cu oricine
    • -7 (11 voturi)    
      Elita capitalista SUA nu are incotro (Vineri, 23 martie 2018, 12:15)

      Emancipatorul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      daca vrea sa isi pastreze suprematia pe piata mondiala.
      Trebuie sa lupte cu capitalul chinez.

      Capitalul SUA nu va putea concura cu cel chinez daca nu scad salariile in SUA la nivelul celor din China.

      Ma bucur ca se sparge monopolul pe tehnologie. Capitalul SUA nu vrea sa lase alt capital sa se foloseasca de avansul tehnologic. Oricum China a avansat mult. Nr de patente fiind comparabil.
      Doar frica de SUA determina celelalte capitaluri din lume sa nu se folosesca de progresul inregistrat de rasa umana.
      Cei inteligenti au inteles ca monopolul (inclusiv cel prezervat prin patente) iti aduc profitul. Daca accesul la tehnologie devine liber, adio profituri gigantice.
      Toti marii capitalistii urasc concurenta si incearca sa o distruga.
      Din pct de vedere umanist, accesul la tehnologia/stiinta trebuie sa fie liber. Doar propaganda capitalista incearca sa ne convinga de contrariu.
      (de parca marii capitalisti ar fi cei care inoveaza si nu oamenii de stiinta. Oamenii de stiinta nici nu pot cerceta/continua propria munca daca nu ii lasa capitalistul care i-a cumparat produsul muncii. Capitalistii, niste lobbyisti corupti, ignoranti decid soarta oamenilor de stiinta si progresul umanitatii).
      Asa cum spune Stephen Hawking, in capitailsm, monopolul pe tehnica/stiinta desprate oamenii in foarte multi saraci si putini foarte bogati.
      • -5 (11 voturi)    
        brr, alt comunist scapat din lesa (Vineri, 23 martie 2018, 19:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Emancipatorul

        Mai bolsevicule, tehnologia aia de care vorbesti e proprietatea cuiva. A alora care au cheltuit milioane si miliarde ca sa le dezvolte. Tampenia cu numarul de patente care este egal intre China si US este o minciuna cat Rusia de mare. Chinezii sunt niste copiatori perfecti dar sunt la mare distanta de tehnologiiile viitorului.
        Dar tu dai inainte cu capitalistii cei rai.
        PS Vezi ca tocmai ce s-a anuntat ca Venezuela primeste din astia ca tine.
        • +4 (6 voturi)    
          China va depasi SUA in 3 ani (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:18)

          canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          la numarul total de patente.
          http://www.presstv.com/Detail/2018/03/21/556152/China-UN-US-Patent-Filings-

          In domeniul inteligentei artificiale China a depasit SUA, are de 6 ori mai multe patente
          https://qz.com/1217798/china-has-shot-far-ahead-of-the-us-on-ai-patents/
          • -3 (5 voturi)    
            da stim (Sâmbătă, 24 martie 2018, 11:18)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

            de aia nu sunt in stare sa faca macar un autoturism cap-coada conceptie proprie.
            Apropo, citez din documentul tau:
            Searching patents for “machine learning” found the US had 882 related patent publications while China had 77 in 2017.
            Deci cum e cu patentele?
            • +4 (4 voturi)    
              Oare ? (Sâmbătă, 24 martie 2018, 15:50)

              canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              When it comes to deep learning—an advanced subset of machine learning, which uses algorithms to identify complex patterns in large amounts of data—China has six times more patent publications than the US, noted the report

              Chinese researchers more than doubled the number of scientific papers they published on AI in 2017 compared with 2010, while those from American authors fell, according to a study published by economists at the University of Toronto
          • -3 (5 voturi)    
            In 3 ani ? Aiurea. Deoacamdata (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:16)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

            China a depasit SUA numai la consumul de carne de caine si pisica.
            • +3 (5 voturi)    
              Tu ai depasit limita (Sâmbătă, 24 martie 2018, 16:10)

              canavaro [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

              la ineptii. Ia o pauza.
    • -5 (23 voturi)    
      iar Trump (Vineri, 23 martie 2018, 12:21)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      normal. SUA are deficit cu China. Trump vrea reducerea lui. si joaca asa cum stie. si ii cam iese.
      Trump asa ca incepe miscarea. intai ameninta verbal. taxe pe otel. normal toti rad. dupa aia baga legea cu taxele prohibitive. toti spun Trump e nebun. intre timp pe usa de la bucataria Casei Albe intra tot felul de diplomati. hai domnule Trump ce naiba, daca nu intram pe piata americana raman fara slujbe cateva milioane. Trump spune: acorduri bilaterale nu acorduri globale. si deja au inceput negocierile bilaterale.
      ''Noi avem cele două ţări favorizate şi toţi ştiu care sunt (Canada şi Mexicul). Avem Europa, Australia, Argentina, Brazilia şi Coreea de Sud cu care negociem'' reprezentatul pentru comerţ al SUA, Robert Lighthizer.
    • -3 (9 voturi)    
      tz tz (Vineri, 23 martie 2018, 18:21)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      pai la baneasa nu v'a zis ca sunt aliatii nostri.?
      las' ca o sa va dea nemtii, frantzujii, sau rusii daca americanii e porci. :-)
      asa'i nu'i asa de pajnic ca nobalu pacii, o'banana, care a cedat, a facut siria cadou rusilor...
  • -8 (20 voturi)    
    ca de obicei (Vineri, 23 martie 2018, 11:28)

    EXEs [utilizator]

    Nivelul discutiilor de pe hn este ca de obicei la inaltime.
    Oricat de inteligent si de curajos a fost Andrei Gheorghe nici macar el nu a avut niciodata curajul sa spuna verdenfata cat de imbecil a ajuns poporul asta cretin. Evident si hn isi face treaba la greu evitand sa compare cam care este nivelul taxelor comerciale la importurile catre China fata de cele catre US.
    • -8 (18 voturi)    
      25 % versus 2,5 % in cazul automobilelor (Vineri, 23 martie 2018, 11:49)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Daca ai avut argumentul in minte puteai sa-l scrii.

      Desi este probabil inutil orice argument, pentru ca pe HN sunt multi bolnavi de TDS. Incurabili.
    • -5 (21 voturi)    
      problema (Vineri, 23 martie 2018, 12:24)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      este Trump. tot ce este anti trump e bun. nu conteaza ce rahat este si cat pute. e bun ca e ceva anti trump
    • -3 (13 voturi)    
      cititorii HN stau bine la critica PSD-ului (Vineri, 23 martie 2018, 20:46)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Dar cand vad inversunarea a 90% din ei impotriva lui Trump doar pentru faptul ca e Trump incep sa imi pun intrebari cu privire la modul lor de gandire.
      Pur si simplu inghit pe nemestecate tot ca varsa presa de stanga din US. Au inghitit-o pe aia cu colaborarea intre Trump si Putin incat si acum sunt in stare sa eticheteze pe un non - NeverTrumpist ca fiind omul rusilor.
      • -4 (8 voturi)    
        cum gandesc (Vineri, 23 martie 2018, 23:30)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        nu, cum executa ordine..
        • +3 (7 voturi)    
          Dar tu ce ordine executi ? (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:22)

          canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          sau crezi ca numai tu poti sa acuzi ?
      • +4 (6 voturi)    
        Nu-l suporta pe Trump (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:21)

        canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        din aceleasi motive pentru care nu suporta PSD, pentru ca minte, pentru ca este demagog, pentru ca intr-o lume globala el reinvie nationalismul primitiv. Te iluzionezi sa crezi ca toti cei care-l critica pe Trump sunt de stanga.
        • -3 (5 voturi)    
          chestia cu globalismul sa o reciti (Sâmbătă, 24 martie 2018, 12:55)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

          la Internationala Comunista de la ONU.
          China practica un nationalism economic primitiv de peste 30 de ani, manipuleaza moneda, impune taxe vamale, fura tehnologii, etc. dar cand US face nici 10% din ce face China sar toti in sus ca globalism, ca e dezastru, etc.
          Cat despre Trump, a fost ales fiindca a promis ca va face chestiile astea deci acum doar isi respecta promisiunile.
          • +4 (4 voturi)    
            Incultura economica (Sâmbătă, 24 martie 2018, 15:56)

            canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Globalizarea economica este unul din cauzele prosperitatii SUA. Fara China populatia SUA platea mai mult pentru produse si servicii.

            Trump a promis multe idiotenii pe care acum le pune in practica. Cand a propus cresterea tarifelor la importurile de otel si aluminu s-au opus republicanii, industria auto, industria constructoare de avioane si alte industrii dependente de otel si aluminiu.

            Industria auto e in scadere si acum Trump i-a mai dat un branci.
        • -4 (4 voturi)    
          asa sunt (Sâmbătă, 24 martie 2018, 14:01)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

          si fratilor din partidul demokkat american, cu stangistii internationalisti commies, klingan.
          same shit.
  • +10 (20 voturi)    
    Americanii de rand (Vineri, 23 martie 2018, 12:41)

    tarsic [utilizator]

    au beneficiat de pe urma taxelor vamale scazute care au dus la produse ieftine pe care si le putea permite oricine. Au beneficiat si numeroase industrii, altele au avut de suferit, dar pe ansamblu economia americana a avut de castigat.

    De acum incolo produsele se vor scumpi si viata americanilor de rand va fi mai grea, nu si pentru cei cu bani carora Trump le-a oferit numeroase facilitati fiscale.

    Se vor convinge americanii ce pacaleala a fost alegerea lui Trump.
    • -6 (14 voturi)    
      SH China (Vineri, 23 martie 2018, 13:40)

      CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui tarsic

      Cum a avut de castigat daca intre ele este o balanta enorma in favoarea Chinei?

      Urmatorul pas urma ca China sa se inarmeze cu banii americanilor din surplus de balanta si sa-i atace prin lume si ii viitor cine stie poate chiar la ei acasa.

      China s-a folosit de mana de lucru multa si ieftina pentru a produse la preturi de duping. China are ceva ce UE si SUA nu mai are, oameni dispusi sa munceasca pe nimic.

      Cu diferenta de cost de munca China a inceput sa cumpere tehnologie din UE si SUA, urmatorul pas urma sa transfere aceasta tehnologie in China lasand astfel Europa si SUA si fara tehnologie de masa.

      China a obtinut progrese sacrificand populatia, vreti ca urmasii UE si SUA sa fie sacrificati la randul lor in viitor?

      China a facut profit vanzand gunoaie in lume, multe din produse vin direct stricate din fabrica.

      Europa s-a prins si a inceput sa dea de munca in Europa de Est, iar China pulseaza si incepe sa cumpere companiile si sa transfere tehnologia in China.

      Romania a importat din China cu complicitatea autoritatiilor marfuri de miliarde de dolari cu taxe vamale 0, ca nimeni nu declara nimic, se incasa spaga. Abia dupa 20 ani au inceput sa-mi mai controleze prin depozite. Dar in 20 ani s-au inchis sute de fabrici in Romania pentru ca autoritatile nu au fost in stare sa protejeze economia locala de invazia produselor made china proaste, ieftine si fara taxe. Spaga unora a insemnat fabrici inchise familii destramate, si copii plecati in tari straine.
      • +9 (15 voturi)    
        Iti spun eu ce-a castigat America (Vineri, 23 martie 2018, 15:30)

        nginx [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

        Produsele sunt ieftine ceea ce e bine pentru consumatori care cumpara mai mult si statul incaseaza mai multe taxe, creste si productia, asta inseamna ca sunt angajati mai multi oameni, deci scade somajul. Industria produce ieftin, cu costuri mici, avioane masini, se construiesc cu costuri mici locuinte, hale industriale, fabrici, autostrazi, poduri, scoli, tot ce tine de infrastructura.

        Industria americana plateste mai putin pe materia prima putand exporta cu profit mai mare. Insa daca si altii vor creste taxele de import asta nu se va mai intampla.

        Trump s-a plans in campanie ca economia Americii e in sant, insa la cateva luni dupa ce a devenit presedinte a inceput sa se laude cu performantele economiei americane, cresc bursele, somajul e foarte scazut, unde e deci problema ? Daca nu e inventeaza Trump una.

        P.S. Daca economia Chinei produce in dumping atunci ei pierd masiv, practic subventioneaza economiile altor tari care nu mai au costuri ridicate cu materiile prime. Mana de lucru iefina chineza de asemenea subventioneaza economiile altor tari care produc ieftin si cu valoare adaugata mare.
  • +11 (19 voturi)    
    Consecintele (Vineri, 23 martie 2018, 13:32)

    troncota [utilizator]

    China va mari si ea taxele, SUA va exporta mai putin, productia va scadea, somaj. Importurile se scumpesc, se scumpesc si produsele, americanii suporta costul acestei distractii.

    De acum 50 de ani se stie ca nimeni n-a castigat vreodata vreun razboi economic, numai ca Trump e prea prost ca sa priceapa.
    • -4 (12 voturi)    
      China are deja taxe mult mai mari (Vineri, 23 martie 2018, 19:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui troncota

      la produsele US importate.
      Poate sa le mareasca si mai mult dar vor incepe sa sughite.
      • +3 (11 voturi)    
        Daca maresc chinezii (Vineri, 23 martie 2018, 20:50)

        zanax [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        taxele or sa sughita americanii ca nu vor mai vinde pe piata chineza.
        • -4 (6 voturi)    
          sa vanda ce? (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:26)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui zanax

          ia sa vedem ce zice statistica
          SUA in 2016 a exportat in China cam 8% din totalul exporturilor sale.
          In acelasi timp China a exportat in US 18,3% din exporturile sale.
          In termeni absoluti Usa a exportat de 115.000 milioane USD si a importat de 462.000 mil USD
          Deci cine sughite mai tare? Ai lucrat vreodata in vanzari? stii cum e sa pierzi un client care iti aduce 20% din vanzari? cand restul pietii e deja saturata?
          Cat despre razboaiele economice pe care nu le castiga nimeni mai vorbim. Marele avantaj al US este imensa piata interna. Consumatorul american isi poate permite lejer sa dea 10% in plus pe un tricou facut in Malaezia si nu in China sau chiar 20% pe unul facut in US dar China nu isi va putea vinde intern 10% din productie nici peste 10 ani.
          • +2 (4 voturi)    
            Americanii au ales un presedinte (Sâmbătă, 24 martie 2018, 18:59)

            zanax [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            care le baga mana in buzunar, atat lor cat si firmelor private. Un presedinte socialist care stie el ce e mai bine pentru privat, de unde sa-si cumpere marfa si la ce pret.

            A decis el pretul marfii, el adica statul. A decis ca privatul trebuie sa cumpere scump. Directiva de la partid. Comertul liber ? La dracu cu el, vine statul si intra cu bocancii in relatia dintre privati si stabileste ca e prea ieftin, trebuie sa fie mai scump.
  • -5 (17 voturi)    
    China perversul tacut. (Vineri, 23 martie 2018, 13:47)

    CIP03 [utilizator]

    China e perversul tacut. In China oamenii de la conducere nu se schimba ca in UE si SUA in maxim 8 ani. Asta le-a permis sa aiba o strategie de tara intainsa pe zeci de ani.

    Aceasta strategie se va incheia cu un razboi mondial daca SUA si UE nu fac pasi importanti si nu consuma produse locale.

    Cand incepi sa consumi import nu mai ei nicio sansa la nivel mondial, pentru ca acumulezi datorii si cand creditorii te strang cu usa incepi sa vinzi active performante pe bani de nimic.

    Tratati China ca un pervers tacut.
    • +6 (14 voturi)    
      Tu nu pricepi economie (Vineri, 23 martie 2018, 15:15)

      nginx [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

      Cum sa nu mai consumi import ? Importuri se faceau inca de la romani.Asa functioneaza economia, nu poti produce eficient toate produsele, a incercat Ceusescu sa faca si otel si ciment si masini si avioane.

      SUA are alternativa cresterii exporturilor. Dar e mai usor de pus o taxa. Din pacate nu va rezolva nimic pentru ca si China va face la fel.
      • -3 (13 voturi)    
        US e cam singura (Vineri, 23 martie 2018, 20:09)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nginx

        Tara din lumea asta care poate reduce la minim importurile si nu va pati nimic. Si asta o stiu toti.
        Comparatia cu Ceausescu e de toata jena.
        • +5 (11 voturi)    
          singura sa fie (Vineri, 23 martie 2018, 21:31)

          Filbert [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Da, bah, da' taind importurile vor disparea si exporturile = milioane de locuri de munca iar un incaltator 'made in USA' va costa 10$, nu 1$. Face si zidul, dispar muncitorii ilegali din agricultura asa ca o piine va fi 20$ si un kil de capsuni va fi 30$. Perspective roze pentru proaspatul somer american.
          • -3 (7 voturi)    
            cainele moare de drum lung... (Vineri, 23 martie 2018, 23:27)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

            nu ?! :-)
          • +4 (8 voturi)    
            Corect (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:23)

            canavaro [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

            de asta nici nu va avea succes Trump. Cand vor vedea americanii ca li se scumpeste viata il vor abandona ca pe o masea stricata.
          • -5 (5 voturi)    
            mda, vor fi cresteri de 1000% (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:38)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

            glumesti omule, preturile ar creste poate cu 20%, fix valoarea pe care ar trebui sa o aiba reminbi-ul daca nu ar fi tinut in zgarda de Ciu-En-Lai.
            Daca maine se opreste comertul China-US, China va intra brusc intr-un rahat mare(cat China)
            Poate si US ar simti asta dar nu dezastrul chinezesc.
            Cat despre capsuni si ilegali nu comentez. De cand v-a bagat internet pe tarla?
            • +3 (5 voturi)    
              Si cine e Trump sa dicteze (Sâmbătă, 24 martie 2018, 15:58)

              canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              cresterea preturilor ? Asta e bunastarea promisa americanilor ?
              • +2 (4 voturi)    
                Exact (Sâmbătă, 24 martie 2018, 19:04)

                zanax [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

                L-au injurat pe Obama ani intregi ca e socialist, l-au primit pe Trump ca pe Mesia capitalist si cand colo asta vrea sa impuna el privatului sa cumpere scump. In loc de principii economice el se ghideaza dupa fandoseli nationaliste.
  • +9 (15 voturi)    
    Rau pentru multi bine pentru putini (Vineri, 23 martie 2018, 13:58)

    autor_necunoscut_84 [utilizator]

    Printre cele mai importante informatii pe care le furnizeaza macroeconomia este cea legata de comertul liber. Toti economistii sunt de acord ca o piata de schimb fara taxe aduce mai multe beneficii participantilor decat una cu taxe. Sunt cateva companii care beneficiaza de adaugarea taxelor, dar cetatenii saracesc, iar economia sufera.

    Observ o schimbare de paradigma in ceea ce priveste increderea pe care oamenii o acorda stiintei si celor care studiaza. Beneficiaza de mai multa incredere cei cu gura mare in detrimentul celor care studiaza si dovedesc stiintific teoriile.
    • +5 (13 voturi)    
      Trump crede ca poate conduce (Vineri, 23 martie 2018, 16:06)

      zanax [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      economia SUA precum propriile lui companii pe care de cateva ori le-a bagat in faliment. Nu tine cont de sfaturile specialistilor si face ce-l taie capul. Se va intoarce totul impotriva lui.
      • -3 (11 voturi)    
        scuze, (Vineri, 23 martie 2018, 20:23)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zanax

        imi permit o rectificare in textu' matale.
        ai dreptate, dar nu e vorba de sfaturile specialistilor, el nu tzine cont de sfaturile socialistilor. :-)
        • +3 (13 voturi)    
          Imi permit si eu o corectura (Vineri, 23 martie 2018, 20:48)

          zanax [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          in textu' matale. Nu e vorba de sfaturile socialistilor, ci de ordinele lui Putin.
          • -3 (11 voturi)    
            bietul.... (Vineri, 23 martie 2018, 21:59)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zanax

            greu..
          • -4 (6 voturi)    
            Oridinele ti le da (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:54)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui zanax

            tie, Putin. Zici ca hotul care striga: ,,prindeti hotii !"
            • +2 (4 voturi)    
              Pe Putin nu-l cunosc (Sâmbătă, 24 martie 2018, 19:06)

              zanax [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

              insa tu daca te uiti mai sus o sa-l vezi la capatul lesei de care te tine.
    • -4 (12 voturi)    
      poate transmiteti informatiile astea si chinezilor (Vineri, 23 martie 2018, 20:19)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      Deocamdata ei sunt cei care au taxe vamale mai mari si la mai multe categorii de produse in relatia cu US.
      Tot ei sunt cei care isi tin sub control cursul valutar de peste 30 de ani.
      Si tot ei sunt cei care fura si copiaza tehnologie la greu.
      Oare ei nu stiu ca in cartile de economie scrie ca nu e bine?
      • +4 (4 voturi)    
        Nu mai tin cursul valutar fix (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:25)

        canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        si nici nu-l mai depreciaza. Yuanul a fost apreciat constant in ultimii ani dupa discutii cu americanii.
        • -2 (4 voturi)    
          nu il tin fix (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:39)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

          dar nici nu-i liber
          Se cheama ca e controlat.
          • +3 (5 voturi)    
            In 2017 yuan-ul (Sâmbătă, 24 martie 2018, 16:08)

            canavaro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            s-a apreciat cu 10% fata de dolar. Un yuan slab inseamna marfuri ieftine pentru americani, cresteri de vanzari si profit mai mare pentru companii. Trump vrea viata mai scumpa pentru ameriani si profit mai mic pentru firme.
    • -4 (12 voturi)    
      spune asta (Vineri, 23 martie 2018, 20:21)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      alora de la ue.
      socealistilor lui peste si'ai lui schlitz, joaca la prelungiri in tratativele pt. tratatul de liber schimb, transatlantic.
      • +5 (7 voturi)    
        SUA a oprit negocierile (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:26)

        canavaro [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        pentru tratatul cu UE.
    • +4 (8 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 24 martie 2018, 9:28)

      canavaro [utilizator] i-a raspuns lui autor_necunoscut_84

      din globalizare si comert fara bariere tarifare castiga majoritatea. Asa merge lumea de 60 de ani. Trump a afon la economie si reinvie nationalismul economic de acum 2 secole.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version