Coaliția de dreapta Fidesz-KDNP ar fi obținut două treimi din total mandate. Orban: Am obținut o victorie decisivă! 

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 9 aprilie 2018, 5:46 Economie | Finanţe & Bănci


Viktor Orban la Baile Tusnad (foto arhiva)
Foto: Agerpres/EPA
Viktor Orbán ar putea obține al treilea mandat după ce coaliția de dreapta Fidesz-KDNP ar fi obținut două treimi din voturile maghiarilor, scrie presa maghiară și cea internațională. Rezultatele preliminare ale alegerilor din Ungaria arată că Fidesz-KDNPsunt pe punctul de a câștiga 133 de locuri, din 199.  Într-un discurs scurt ținut în fața suporterilor săi, Orbán a vorbit despre victoria sa ca despre una ”decisivă”.  Orbán a mai condus un guvern susținut de o coaliție condusă de Fidesz în perioada 1998-2002, înainte de a reveni la putere în 2010.

Partidele de opoziție s-au declarat dezamăgite de rezultatul votului, mai ales că în zona rurală a Ungariei, Fidesz a luat aproape toate voturile, Opoziția ne-existand practic deloc. Gábor Vona, liderul partidului Jobbik (extrema dreaptă), ocupantul locului secund în alegeri a anunțat că va demisiona luni. Gergely Karácsony, liderul socialist, și-a exprimat satisfacția cu privire la prezența masivă la vot, dar a declarat că partidul său trebuie să învețe câteva lecții în urma acestor alegeri. 

Citiți și:


Cinci controverse cu privire la Viktor Orban 
Liderul Partidului Socialist a demisionat, după înfrângerea în alegerile parlamentare 
Liderul Jobbik, Vona Gabor, demisionează în urma înfrângerii partidului său în alegerile parlamentare 
Kelemen Hunor îl felicită pe Viktor Orban pentru victoria în alegerile legislative din Ungaria
Înalt oficial polonez: Victoria lui Orban, o confirmare a politicii de emancipare a Europei Centrale 

Viktor Orban, considerat de unii un autocrat iar de alţii un erou, a schimbat profund Ungaria şi a polarizat ţara în jurul persoanei sale, potrivit AFP

Ungurii "vor în continuare să fie stăpânii propriului destin", iar "un erou ungur este cel care triumfă în destinul său", a proclamat Orban în cursul ceremoniilor de marcare a revoltei faţă de regimul Habsburgilor, în 1848.

Viktor Orban, în vârstă de 55 de ani, acaparează scena politică a Ungariei, de pe care se pare că nu poate să fie detronat de niciunul dintre adversari, indiferent că aceștia provin din interiorul partidului său ori din rândul opoziţiei.

Orban, care are o anumită charismă şi care este scos în evidenţă de adversarii săi de stânga mai degrabă "anoşti", este în primul rând "un veritabil zoon politikon" care nu suportă nici înfrângerea şi nici să fie contestat, subliniază Laszlo Lengyel, un politolog de la Institutul pentru Cercetare Financiară şi Politică de la Budapesta.

Pasionat de fotbal, căsătorit şi tatăl a cinci copii, el a polarizat societatea după prăbuşirea comunismului, reducând în mod drastic spaţiul de dezbatere. Fidesz şi-a însuşit simbolurile naţionale, iar oricine vorbeşte împotriva partidului este acuzat de trădarea ţării.

Ajuns premier la vârsta de 35 de ani, în 1998, Orban a revenit la putere în 2010, avid de revanşă după opt ani de regim de stânga. Un fost disident liberal anticomunist - discursurile împotriva regimului pe care le-a susţinut la sfârşitul anilor '80 l-au făcut celebru -, lui Orban îi place să vorbească în numele "poporului" sau "naţiunii".

El se prezintă drept un opozant fervent al globalizării. Îi place să vorbească despre sfârşitul "erei bancherilor Occidentului" în favoarea creşterii puterii Asiei.

În decurs de patru ani, şi-a consolidat puterea într-un adevărat marş forţat, plasându-şi susţinătorii loiali la conducerea tuturor instituţiilor publice care puteau, mai înainte, să servească pe post de "frână", să modereze sau să contrabalanseze puterea, şi anume la Curtea Constituţională, Parchetul General, Curtea de Conturi, Comisia Electorală, Autoritatea pentru presă, Oficiul Concurenţei sau Banca centrală (MNB).

Criticile formulate de către Uniunea Europeană (UE) sau Statele Unite nu l-au împiedicat să-şi atingă scopurile mai mult decât manifestaţiile uriaşe ale unor organizaţii nonguvernamentale (ONG) care au avut loc după "reformarea" presei - denunţată ca "liberticidă".


Citeste mai multe despre   








5283 vizualizari

  • +27 (55 voturi)    
    Mda (Luni, 9 aprilie 2018, 6:07)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    PSD-ALDE all over again... pacat :(
    • -16 (34 voturi)    
      N-are nici o legatura Fidesz/ Victor Orban (Luni, 9 aprilie 2018, 10:08)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      cu PSD/ ALDE. Fidesz este un fel de ,,fost PDL" dar condus de un fel de ,,Elena Udrea nationalista"(dar barbat). Si Elena Udrea, si Victor Orban au radacini tiganesti din partea mamelor, probabil urmase de bulibasi. De aici provine autoritar-ismul si la Victor Orban, dar si la Elena Udrea.
      Daca va amintiti bine, acum vreo 7 ani se punea problema ca Elena Udrea sa se catere foarte sus in PDL si in Stat, doar ca a fost prinsa cu ,,Cocos-ul" in sacosa. Asta i-a schimbat viata, trebuind sa migreze spre Costa Rica. Acolo inca nu e cunoscuta. Cum va gasii un alt ,,Cocos", va fi.
      • +4 (6 voturi)    
        hahaha (Luni, 9 aprilie 2018, 14:23)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        pai unde e vorba, in articol, de nutzi ?!
        se pare ca te obsedeaza. n'ai fi singurul.

        iar, vorbind de etnici, am avut destui, de la al batran, de vatra, la ilici kaghebescu covilitir, la bombonelu lautaru, la canatutoru orban gabor cu palarie, la nicu dracnea linguraru...
        si mai sunt p'acolo prin politica de dumbovita.
    • -8 (26 voturi)    
      se pare ca mitul prezentei masive la vot (Luni, 9 aprilie 2018, 11:52)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      parca 68%, nu a impiedicat partidul lui Orban ca sa castige alegerile, iar la fel ca in Romania, opozitia ...
      la asemenea procentaj prezenta la vot, nici in Romania nu va castiga opozitia, psd va gasi noi modalitati de a stimula bugetarii, pensionarii, asistatii sociali sau discriminari in mediul privat, vezi pomenile acordate celor din IT.
      • +5 (21 voturi)    
        pomeni in IT? (Luni, 9 aprilie 2018, 12:41)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Care, daca nu te superi ca intreb... ? Eu stiu ca pomenile s-au dat in alta parte si IT-ul chiar a pierdut la faza asta. Asta ca sa nu mai zic de exodul ITistilor in afara pentru ca nu exista motivatie sa ramana.
        • -2 (10 voturi)    
          La faza asta ai dreptate. (Luni, 9 aprilie 2018, 13:15)

          Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Oamenii de valoare trebuie platiti.
          Daca produci trebuie sa fii platit pe masura.
          Nu trebuie platit portarul de la primariecu 3500 de lei si nici primarul cu 12000 de lei ci cei care fac bani.
          Tara asta are mai multi bugetari decat Germania.
          Sa vezi la Ministerul de Interne cand ies in pauza cum se umple orice spatiu liber, si au un miros ...
      • -1 (15 voturi)    
        N-are nici o legatura. (Luni, 9 aprilie 2018, 13:47)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Fidesz: centru, nu e PSD: stanga-socialist-(panslavic si filo monarhist, aripa Duda, pe ascuns).
        Orban (cu radacini ungare din partea tatalui) nu e similar cu Dragnea ( radacini rutene-rusesti get-beget din partea ambilor parinti).
        Deci, Victor Orban reprezinta etnic, partial, din anumite puncte de vedere, poporul ungar. Dar Dragnea si Dancila nu reprezinta etnic, in nici un fel, poporul roman.
        Dragnea si Dancila reprezinta lacomia baronilor PSD romani, care pentru un ciolan mai gras tolereaza sa fie condusi de etnici rusi, pentru ca numai acesti etnici rusi au reusit sa convinga pensionarii de la sate sa voteze cu PSD-ul. Baronii romani PSD-isti nu sunt destul de smecheri sa reuseasca asta.
        • +8 (10 voturi)    
          coane, te rog eu (Luni, 9 aprilie 2018, 20:56)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          las-o cu originile de la Adam si Eva
          Ma doare la basca daca Dragnea e cuman, basc, rutean sau guguman. Ma doare teribil ca patroneaza un partid de oameni fara morala.
          Morala e chestia aia care spune printre altele sa nu furi si nu minti.
      • -1 (7 voturi)    
        exact la asta ma gandeam si io (Luni, 9 aprilie 2018, 14:42)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        mai ales ca ieri, in timpu alegerilor de vorbea in pressa ca prezenta mare aduce voturi pt. opoazitie.
        de unde ca orban in hu, este ca putina in rusia sau ca erdoganu turcesc. bine plantat in minte poporenilor. multimea tacuta a spus ce avea de spus....

        mutand discutia la noi, ar fi bine ca partidele din opozite sa faca mai mult pt contactul cu multimea tacuta, sa mearga si sa convinga oamenii de rand ca au un program mai bun decat cel al lui nicu dracnea. :-)
        le va fi greu sa mearga pe cifre, caci acolo astia spun fara numar.
        deci, trebuie sa vina cu un program credibil si ceva palpabil si atractiv pt. majoritare.
        este greu, dar nimic nu e usor in viata. poate minciuna, dar si aia are picioare scurte.

        atata timp cat opozantii se intrec pe la tembeliziuni, unde sunt surclasati de propagandistii jurnalisti si invitati, ca numar si galagie, nu da bine la bobor.
        e nevoie de organizatii bine legate, de oameni buni in teritoriu. atrasi fruntasii localnici.
        bata pe ei n'o pun cu doamnele peneliste tzurcana si alinutza. nici macar cu caporalu' bleaga, terminat politic. sau cu penelistii usl'amici, care pe la latrine fraternizeaza cu galagia pesedisto aldista. sanse mai mari in orase. iasul, constanta, plooestiul cu toata prahova, bacaul, si, dece nu , braila, galatiul si craiova, ar trebui sa fie tzintele liberalilor, useristilor si pemepistilor.
        astea, pt. ca, peste munti stau mai bine, au oameni de vaza, la cluj, alba, arad, timisoara, oradea, brasov... usr ar trebui sa se implice mai multa in orasele din sud si est. ar avea priza mai buna la tineri si educati.
      • +4 (6 voturi)    
        confunzi tarile si oamenii (Luni, 9 aprilie 2018, 20:51)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Orban e un mic dictator de buzunar de dreapta, cu carisma personal, cu discurs, cu tot ce ii trebuie.
        Dragnea e un hot de stanga-dreapta-sus-jos. Cu dinti cariati si votanti prin cimitire.
        Si de aici o sa-l traga curentul spre zabrele.
        • 0 (2 voturi)    
          nu ma-ntereseaza daca (Luni, 9 aprilie 2018, 22:57)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Orban si Dragnea dorm in acelasi pat sau daca-si schimba amantele intre ei ca familia traditionala, ci atrageam atentia ca in Ungaria inaintea alegerilor se vehicula idee ca prezenta masiva la vot, vor reduce sansele partidului aflat la guvernare de a castiga din nou alegerile, ceea ce s-a dovedit a fi fals.
          ca unii s-au dus cu interpretarile pe aratura...
  • -26 (66 voturi)    
    landslide... (Luni, 9 aprilie 2018, 7:25)

    demaGOGU [utilizator]

    ..primo, .inca o lectie din care suprastructura bruxelleza nu va invata nimic: nu poti dispretui la infinit, vezi umili, dreptul popoarelor europene mandre de a-si decide singure soarta

    secundo, stacheta ridicata foarte sus - majoritate constitutionala! - ptr colegii de fronda din Est: Kaczyński, Dragnea, Babic, etc
    • -14 (36 voturi)    
      Tu cred ca ai probleme. (Luni, 9 aprilie 2018, 9:31)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Esti rusofob, si invata ca Orban mu se pune langa cei enumerati, in primul rand ca nivel de cultura, apoi ca si comportament social.
      Imi pare rau - dar Orban nu pentru asta a castigat - ce spui tu.
      El a castigat pentru Europa- iar daca nu intelegi mergi in Londra.
      El a fost singurul care a aparat Europa.
    • +8 (54 voturi)    
      Ce mandrie are Ungaria ? (Luni, 9 aprilie 2018, 9:33)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ce pretentii poate emite Ungaria la nivelul UE ?
      Ungaria e un parci de tara, mica si neinsemnata ce nu a dat absolut nimic umanitatii.
      Ce pretentii poate ridica o tara atat de mica si insignifianta?
      • -6 (26 voturi)    
        Sper sa apara comentariul (Luni, 9 aprilie 2018, 10:16)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Recomand mai ales sectiunea de comentarii:

        http://www.breitbart.com/london/2018/04/08/bloody-nose-brussels-poll-suggests-anti-globalist-anti-soros-eurosceptic-viktor-orban-wins-big-hungary-election/
        • +2 (24 voturi)    
          Breitbart (Luni, 9 aprilie 2018, 11:24)

          samy19 [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

          e site-ul nationalistilor de extrema dreapta din SUA.
          • -7 (27 voturi)    
            Cu redactori indieni, evrei (Luni, 9 aprilie 2018, 11:51)

            Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui samy19

            De culoare samd, platforma fondata de un evreu progresist devenit conservator, cu o poveste f interesanta.
            • +2 (18 voturi)    
              Asa si ? (Luni, 9 aprilie 2018, 14:45)

              samy19 [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

              numai albii sunt rasisti ? Cand esti platit canti ce vrea patronul. Vadim zicea si el ca nu e rasist pentru ca avea evrei si unguri in partid. Orientarea publicatiei este una xenofoba iar comentariile abunda de rasism.
          • -2 (8 voturi)    
            Gogule, Soros ... (Luni, 9 aprilie 2018, 21:04)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui samy19

            e un individ total nociv in US si sunt de acord cu asta.
            Dar in UE si mai ales in Europa de est actiunile lui au fost mai mult decat benefice.
            Orban e un mic cretin central-european care viseaza la gloria pierduta la Mohacs in 1600 la pranz si a facut din Soros un fel de Satana modern dar asta nu inseamna ca nu are dreptate in multe alte privinte, emigratie, raporturi ue-tarile membre, etc.
      • +15 (23 voturi)    
        La nivelul UE nu poate emite pretentii (Luni, 9 aprilie 2018, 12:27)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        dar nicio tara UE si nici macar ea, Ungaria nu are pretentia de a emite pretentii !


        Sa spui insa ca Ungaria "nu a dat absolut nimic umanitatii" este un neadevar care nu cred ca provine din cauza lipsei de cultura ci mai curand "din preaplinul" iubirii tale fata de unguri !

        PS. Ori mai stii...?
        • +1 (5 voturi)    
          Negarea realității? (Luni, 9 aprilie 2018, 13:25)

          Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Noaptea minții poate stimula "preaplinul" extremismului (de orice natura ar fi acesta).
      • +11 (15 voturi)    
        A dat destule umanitatii (Luni, 9 aprilie 2018, 13:12)

        ostn [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Cubul Rubik de exemplu e o inventie ungureasca pe care o folosesc frecvent. Lasand gluma la o parte, chiar au dat destui oameni in toate domeniile, au 13 laureati la premiul nobel, mai mult decat am dat noi. E aiurea sa facem afirmatii ca ungurii n-au contribuit cu nimic pentru umanitate.
        • 0 (22 voturi)    
          I se da prea mare importanta acestui agarici (Luni, 9 aprilie 2018, 14:12)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui ostn

          I se da prea mare importanta acestui agarici de Orban.
          Are mult prea mult tupeu pentru o tara atat de mica si insignifianta.
          LA cat de antipatic e si la cati dusmani are nu m-ar mira ca pe viitor acea palma de pamant numita Ungaria sa fie impartita frateste intre tarile vecine.
          • +9 (11 voturi)    
            Oare cine-o fi cu adevarat "agariciul" ? (Luni, 9 aprilie 2018, 16:15)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            De obicei, cine spune, ala e !

            In plus, mai e interesant si cum iti transpui tu dorintele, nereusind sa le tii pt tine !

            PS. Mai zi-ne, ca si asa e o zii plicticoasa, dupa atata rasfat culinar !
          • +3 (3 voturi)    
            ups, ups alerta de trolisor rus (Luni, 9 aprilie 2018, 21:07)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Maine o sa propui dezmembrarea Romaniei, sau ai propus-o deja?
      • -2 (14 voturi)    
        ungurii spun la fel (Luni, 9 aprilie 2018, 14:51)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        de ro.....
        ungurii calatoresc de mult, fara vize, prin locuri pe unde romanii stau la rand la ambasade.
        nivelul de trai e mai bun, curatenia este mai la ea acasa, occidentalul mai bine primit.
        apartenenta la viena si'a lasat amprenta.
        intr'un cuvant, sunt mai de'ai occidentului...desi vin mult mai din est...
        ei can' vorbesc de ungaria lor, lasa sa se intealeaga si transilvania.
        asta in timp ce nnu pupa papucu' la bruksal, il face pe occidental mai respectos.
        • 0 (12 voturi)    
          completare (Luni, 9 aprilie 2018, 15:19)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          ei vorbesc despre ungaria si lasa sa se inteleaga si transilvania, iar noi ne dezicem de basarabia.

          ei sarbatoresc increstinarea, noi ne dezicem de crestinism si crestinatate...
  • -21 (63 voturi)    
    Popa. (Luni, 9 aprilie 2018, 7:47)

    Stef_and [utilizator]

    Tu esti paralel cu ce scrii. Nu este nici impotriva UE, nu este nici impotriva globalizarii si nu este nici impotriva altor lucruri pe care le afirmi aici.
    Este numai pentru Ungaria, nu suporta ca poporul sau sa fie jecmanit.
    Si ce e rau in asta?
    E un om care nu poate fi cumparat.
    • +19 (37 voturi)    
      Centrala de la Paks (Luni, 9 aprilie 2018, 9:27)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Este finantata de URSS, nu din fonduri UE
      • -18 (40 voturi)    
        Domnule... (Luni, 9 aprilie 2018, 9:52)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        In zona noastra - datoriza embargoului instituit Rusiei 2 fabrici de mobila au inchis pentru o perioada - fabricau mobila sculptata excludiv pentru piata lor.
        Acum de vre-un an si-au mai revenit- trimit mobila in Rusia via Turcia, iar turcul i-a un comision urias si in loc sa fie mobila romaneasca e turceasca.
        Ce destepti am fost - pentru ce? Caci Crimeea si-a ales destinul?
        Colaborarea cu orice tara e mai importanta decat dusmania.
        • +11 (25 voturi)    
          Dushmania este Dipmomatzia URSS (Luni, 9 aprilie 2018, 11:07)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          Comercial URSS nu a fost fair play cu Romania vreodata, asta inseamna ca URSS niciodata nu va fi un partener comercial, ci doar Talhar!
          • -11 (25 voturi)    
            Urss nu mai exista (Luni, 9 aprilie 2018, 11:53)

            Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Cam de catva timp.
            Dar partener comercial este acela care pentru marfa trimisa plateste.
            Aceste companii si-au incasat intotdeauna banii de la rusi.
            Ca in relatia cu Romania, Rusia pare un hot.
            Cu hotii te comporti aidoma- dupa teoria lor.
            Si mai una Hotzul striga Hotzii.
            • 0 (0 voturi)    
              De ce te au retrogradat la Vot? (Marţi, 10 aprilie 2018, 22:09)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

              Deoarece in mod silentios mintzi zambind
    • +14 (18 voturi)    
      mda (Luni, 9 aprilie 2018, 10:12)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      popor mic, mandrie mare.
    • +9 (29 voturi)    
      Da, asa ca Orban a decis (Luni, 9 aprilie 2018, 11:02)

      marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      sa jecmaneasca el Ungaria in timp ce-i prosteste pe unguri cu amenintarea Soros.
    • +8 (14 voturi)    
      hahaha (Luni, 9 aprilie 2018, 13:49)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      conteaza cine te jecmaneste, daca e ungur sau "vestic"? orban care ofera doar apa chioara la 50 de bani dar se face ca ofera cabernet de 10 lei sau vesticul care spune ca iti da apa la 50 de bani si ajungi sa-ti cumperi cabernet veritabil la 10 lei singur in 2-3 ani? :)) din experienta calitatea managerului ungur este mediocra, ca si calitatea managerului roman. pentru cine a prins echipele de manageri straini care au facut training celor locali la inceputul anilor 2000 si apoi au plecat este evidenta uriasa diferenta de know how,calitate,eficienta etc manageriala intre un vestic si estic chiar si dupa 15 ani! nu exista comparatie!
  • +18 (48 voturi)    
    mda... (Luni, 9 aprilie 2018, 8:39)

    liviu_ [utilizator]

    ue trebuie sa ia masuri... altfel nu o sa mai reziste mult cu juma din Europa care incepe sa dea din copite....
    mai trist e ca oamenii ii incurajeaza....
  • -2 (42 voturi)    
    UE continua sa nu invete nimic (Luni, 9 aprilie 2018, 8:45)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Le-a explodat UK in mijlocul casei si nu au invatat in continuare nimic. Prefera sa persiste in teoria europei cu mai multe viteze care se traduce in europa cu tari de mana a doua, a treia si a patra in loc sa se adapteze la ce spun popoarele europei. Asistam in continuare la o crestere a izolationismului in randul tarilor din nucleul dur european astfel incit nu e de mirare ca jumatate de continent se intreaba cind va fi aruncat peste bord. Si acesta e numai inceputul.
    • +10 (34 voturi)    
      europa cu 2 viteze... (Luni, 9 aprilie 2018, 10:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      e una dintre solutii... poate nu cea ideala...
      daca ungaria, polonia, romania, cehia etc... nu vor sa respecte legile EU, atunci faci inca un nucleu...

      dar intr-adevar UE se misca FOARTE incet ... efectic ungaria si polonia s-au cam transformat in dictaturi, romania nu mai are mult... chiar nu stiu ce pazeste UE...
      • -4 (34 voturi)    
        dictaturi? (Luni, 9 aprilie 2018, 11:26)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        oamenii au ales. UE nu trebuie decat sa ia act de dorinta celor care aleg.
        "nici un guvern, oricât de rău, nu există fără cel puțin consimțământul tacit al guvernatului"
        Arsenalele din Isher - A. E. van Vogt
        • +4 (20 voturi)    
          Si Hitler a fost ales (Luni, 9 aprilie 2018, 14:09)

          bestol [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          prin vot democratic. Degeaba, daca politicienii se folosesc de acest vot ca sa submineze democratia. PSD nu face la fel ?
          • +1 (1 vot)    
            Hitler a fost ales ... (Luni, 9 aprilie 2018, 21:23)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bestol

            Federal elections were held in Germany on 5 March 1933, after the Nazi seizure of power and just six days after the Reichstag fire. Nazi stormtroopers had unleashed a campaign of violence against the Communist Party (KPD), left-wingers,[1]:317 trade unionists, the Social Democratic Party of Germany,[1] and the centre-right Catholic Centre Party.[1]:322
            Gogule, Hitler in conditiile de mai sus a luat doar 43% din voturi.
            Orban e un cretin dar e foarte departe de performantele lui Hitler. Si ca personaj si ca tara. Putin insa este.
            Dragnea e un fel de pacalici aflat simultan la ambele capete ale spectrului politic, un personaj nici macar de la gurile Dunarii ci mai degraba din baltile Dunarii.
      • -9 (21 voturi)    
        dictaturi? (Luni, 9 aprilie 2018, 13:34)

        sorinnc [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Orban a castigat cu 65%+ in alegeri libere.
        In patria democratiilor(dupa parerea presei democratic aservite) trebuie sa faca o alianta larga ca sa obtina un 45%
        • +7 (17 voturi)    
          Orban a luat 49% (Luni, 9 aprilie 2018, 14:08)

          bestol [utilizator] i-a raspuns lui sorinnc

          deci nici macar majoritatea simpla, a ajuns la scorul ala doar datorita sistemului electoral. Si drumul spre dictatura e pavat cu genul de masuri luate de Orban, controlarea presei, a justitiei, a Curtii Constitutionale etc.
        • +6 (16 voturi)    
          Fidesz a castigat numai 48 % din voturi. (Luni, 9 aprilie 2018, 14:29)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui sorinnc

          Numai printr-o smecherie tiganeasca de modificare a Constitutiei / Legi Electorale, Victor Orban reuseste sa aiba 2/3 din locurile de deputati. (O mare parte din deputati sunt alesi uninominal, cu pierderea voturilor partidelor opozitiei, care separat nu acumuleaza numarul de voturi necesar sa depaseasca Fidesz-ul.)
          • +12 (16 voturi)    
            "Smecheria asta tiganeasca" cum ii spui tu, (Luni, 9 aprilie 2018, 16:26)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            e preluata de la engleji, dar si astia-s niste vai mama lor, nu-i asa, de vreme ce mai intai au propus brexitul la şto, dupa care nu au mai avut ce face !

            PS. N-ar fi mai bine ca pt tine, pt @galeo si pt inca doi trei ca voi HotNews sa elimine timp de 10 minute cenzura de limbaj, ca sa va puteti exprima dupa dorinta voastra vis a vis de personajul Orban, ca vad ca va chinuiti al naibii ! ;)
    • -1 (19 voturi)    
      Care popoare ale Europei (Luni, 9 aprilie 2018, 11:17)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Cei din est sunt total diferiti de cei idn vest.
      Deci despre care popoare vorbesti ?
      • +4 (8 voturi)    
        Sa fim seriosi (Luni, 9 aprilie 2018, 12:01)

        radu_cel_frumos [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Asta este o prostie.
        • -1 (17 voturi)    
          Am trait destui ani prin occident (Luni, 9 aprilie 2018, 14:02)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

          Ca sa imi dau seama ca britanicul sau germanul au o arhitectura mentala total diferit de romanas sau ungur
          • -5 (7 voturi)    
            Ai dreptate (Luni, 9 aprilie 2018, 14:39)

            Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Astia o sa-si dea tara pe nimic emigrantilor . In schimb ungurii si romanasii o sa-si trimita la puscarii hotii si o sa prospere .
          • -2 (2 voturi)    
            Probabil ai dreptate... (Luni, 9 aprilie 2018, 17:19)

            radu_cel_frumos [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Englezul nu s-ar referi la el cu termenul de "englezuț" asa cum te referi tu la romani. E chestie de mandrie nationala de care nu se dezic decat cei slabi.
          • +3 (3 voturi)    
            ai trait degeaba prin vest (Luni, 9 aprilie 2018, 21:24)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            dupa cum gandesti
            Sau de-aia nu trebuie sa traim in vest?
    • +7 (13 voturi)    
      Ce va mai plac expresiile astea uzate ! (Luni, 9 aprilie 2018, 12:39)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Inseamna ca habar nu ai ce inseamna UE !

      Invatati-va si voi odata, cetateni care i-ati votat sau nu pe Orban, Kacinski, Dragnea, ca UE nu va ajunge niciodata un fel de ONU care sa verse in maţul vostru fonduri incasate de la celelalte state membre !
    • -2 (12 voturi)    
      ue in ciclu invers (Luni, 9 aprilie 2018, 15:36)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      in miscare centrifuga...
      probabil ca pe langa europa fosta comunista, si ioropa nordica se va desprinde de nucleul dur, al celor sase initiali.
      norvegia, nu s'a prins, suedia si danemarca si'au pastrat, ca si britanicii, monedele proprii.
      asta este semnul nemultumirii, pastrarea monedelor proprii. norvegia, suedia, danemarca, polonia, cehia, ungaria....
      nordicii sunt mai atasati de nato, uk si americani, decat de nemti, despre care, la fel ca polacii, au amintiri neplacute.
      iar esticii nu se regasesc in megalomania germano franceasca, cu care nu pot tzine pasul.
      vor ramane, probabil, austriecii, ibericii si irlandezii, din motive diferite pt. fiecare.
      de fapt, interesul fiecaruia, inclusiv al britanicilor, era in piata comuna de investiti si schimburi economice, precum si piata comuna pt. forta de munca.
  • -29 (63 voturi)    
    Felicitari Orban ! Felicitari Ungaria ! (Luni, 9 aprilie 2018, 8:53)

    Soulless [utilizator]

    P.S. Nu o pun #rezist'entii revoltati de'un miting spontan ?
    • +2 (30 voturi)    
      Shorosh nu s a decis (Luni, 9 aprilie 2018, 9:29)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      Iar timpul nu este in cashtigul Orbanistanului
      • -12 (12 voturi)    
        Din fericire. (Luni, 9 aprilie 2018, 13:20)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Soros e ungur.
        Si chiar daca Orban a facut magarii, respecta decizia poporului sau.
        Apropo celui care a zis ca Ungaria nu a produs nimic.
        Numai Soros produce un PIB cat al Romaniei.
        Si mai este unul tot un ungur care detine 60% din aurul lumii- ala de era huiduit pentru Rosia Montana.
        • -4 (12 voturi)    
          Soros nu e ungur (Luni, 9 aprilie 2018, 14:00)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          Credeam că se știe deja lucrul acesta.
        • -1 (11 voturi)    
          Soros o fi ungur din (Luni, 9 aprilie 2018, 14:13)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          partea unui parinte, dar este si evreu kazar (din partea celuilalt parinte. Evreii kazari sunt cei mai libertini / liberali / globalisti dintre neamurile evreiesti. Sunt de altfel considerati (intre ei) si ,,cei mai cu mot" dintre toate neamurile evreiesti. Deci Soros reprezinta Ungaria cum reprezinta si Israelul /Globalismul.
        • +3 (13 voturi)    
          Aha... (Luni, 9 aprilie 2018, 14:26)

          gancea.c [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          "Si chiar daca Orban a facut magarii, respecta decizia poporului sau."
          Asa zice si Dragnea cand ii ordona lui Iordache sa faca legi anti-justitie. Asta e sloganul tuturor populistilor, Hugo Chavez se batea zilnic cu pumnul in piept ca reprezinta poporul, era votat masiv, asta nu l-a impiedicat sa-si ruineze tara. Orban o sa scoate Ungaria din Europa.
    • +15 (35 voturi)    
      ce memorie scurta au oamenii.... (Luni, 9 aprilie 2018, 10:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Soulless

      acu 30 de ani eram in comunism... aparent desi toti au recunoscut ca era rau, vrem sa ne reintoarcem acolo...
      masoschism sau prostie?!
      • +10 (16 voturi)    
        duda (Luni, 9 aprilie 2018, 11:13)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        de mai sus cred ca nici macar nascuta nu era in '89.
      • +7 (19 voturi)    
        Pai (Luni, 9 aprilie 2018, 11:18)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Oamenii destepti sau muncitori au sters-o in Vest. Mai sunt cativa fraieri care inca tin in spate votantii p$d-alde care nu fac nimic productiv si turma de bugetari care mai de care mai incompetent, dar care n-are nici o putere la vot. Toti cei care ar fi putut moderniza ceva sunt fugiti din tara, asa ca votantii ramasi sunt cei care au reusit sa se imbete cu apa chioara de la ceausescu, iliescu, vadim etc toata viata, desi buzunarul a fost mereu gol, in casa era frig si wc-ul era departe in curte :))))
        • -3 (5 voturi)    
          Ramaneti acolo (Luni, 9 aprilie 2018, 19:17)

          Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Sa va intoarceti cand v-om chema noi inapoi ! Mare realizare sa lucrezi in alta tara .
  • +16 (28 voturi)    
    Refacem si ...... (Luni, 9 aprilie 2018, 9:27)

    polonyca [utilizator]

    ............ Pactul de la Varsovia...nu ??
    • +11 (17 voturi)    
      putin (Luni, 9 aprilie 2018, 11:13)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      ar juisa de bucurie.
    • -1 (5 voturi)    
      pactul mai greu (Luni, 9 aprilie 2018, 21:50)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      dar de un caer ar pune'o unii.
      daca e pe baze capitaliste, cu respect pt. proprietatea privata, un tratat economic cu cel mai mare furnizor de materii prime si energie, ar putea fi benefic.
      daca rusii ar renunta la politica de mare putere, daca ar fi cinstiti, ar fi doriti in ue.
      merkel i'ar astepta cu flori, mai dihai ca pe arapi :-))
  • -16 (30 voturi)    
    Un caz școală (Luni, 9 aprilie 2018, 9:57)

    M.aura [utilizator]

    In Ungaria a crescut gradul de coruptie, dar a crescut si nivelul de trai. Votul ungurilor arata ca anticoruptia e un subiect secundar atit timp cit le este asigurata bunastarea.
    Pentru tarile balcanice coruptia e legata de progres, iar atunci cind se sugruma industria locala in numele corectitudinii totale, tara respectiva devine doar consumatoare de produse importate.
    Ce avem dupa +10 ani de anticoruptie importata de la UE&SUA? Un grad din ce in ce mai mare de coruptie mica ce sufoca cetateanul obisnuit si o mina de politicieni de virf care au fost cazati citiva ani la inchisoare, dar au iesit cu conturile intacte.

    Anticoruptia romaneasca s-a dovedit ineficienta, a facut mai mult rau decit bine. E nevoie de o schimbare de viziune si de schimbarea celor care au girat aceasta politica paguboasa.
    • +3 (3 voturi)    
      Maura maica? (Luni, 9 aprilie 2018, 21:39)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Tu egzisti? respiri in tara asta?
      Ungurii au la ora asta cam de doua ori mai multi km de autostrada decat Romania la un teritoriu cam o treime.
      Acum vreo 15-20 de ani aveau investii din vest pe care noi d-abia acum le avem dar limitate la fasia Timisoara- Arad.
      Coruptie exista peste tot in lumea asta, problema este ca la noi e generalizata, adica peste 90% din contractele de stat sunt cu comision.
  • +14 (44 voturi)    
    A castigat (Luni, 9 aprilie 2018, 10:01)

    dorin35 [utilizator]

    sluga lui Putin si dusmanul Europei. Ungaria amin !
  • +8 (20 voturi)    
    :)) (Luni, 9 aprilie 2018, 10:13)

    I [utilizator]

    prostii nu au invatat nimic! asa o sa fie si la noi!
  • -11 (39 voturi)    
    FIDESZ a stiut sa castige cinstit in Ungaria (Luni, 9 aprilie 2018, 10:24)

    Emil Aluas [utilizator]

    Cand scriu aceste randuri algerile s-au incheiat in Ungaria iar FRDESZ a castigat confortabil. Mi-am petrecut ultimii trei ani cel mai mult in Budapesta. (N. B. In anii 1983, 1984 am studiat la Budapesta pe o bursa castigata prin concurs international). In jurul meu s-a vehiculat mereu si mereu ca acest Orban Viktor si FIDESZ trebuie schimbati acuzand: Coruptia, lipsa unor programe sociale (sunt multi saraci in Ungaria), lipsa unor investitii majore ceea ce este gresit. Exista investiii majore in Ungaria. Opozitia, mai multe partide, fiecare cu candidatul ei, ceea ce a creeat o mare confuzie in mintea alegatorului, s-a mobilizat cat a putut pentru a castiga. Rezultatul arata ca aceasta opozitie habar n-avea ce gandeste majoritatea coplesitoare a ungurilor. FIDESZ a castigat pentru ca stie ce gandeste si simte un ungur. Prof. Emil Aluas, Presedinte, Fundatia PRO WEST, Cluj-Budapesta.
    • +9 (33 voturi)    
      Ungurii gandesc (Luni, 9 aprilie 2018, 11:07)

      marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      ca romanii, au votat un corupt cu tendinte dictatoriale care le canta serenade nationaliste in timp ce se lauda cu performantele economice pe banii Bruxelles-ului.
    • +10 (34 voturi)    
      Cinstit ? (Luni, 9 aprilie 2018, 11:22)

      samy19 [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      Ce e cinstit in a-ti manipula poporul cu diversiuni conspirationiste ? Ce e cinstit in a ataca pe cei care-ti dau banii cu care investesti in economie si apoi sa te lauzi cu rezultatele ? Ce e cinstit in devalizarea banului public ? Ce e cinstit in cumpararea presei ? Ce e cinstit in subminarea independentei justitiei ? Ce e cinstit in apropierea fata de Rusia ?
    • +8 (28 voturi)    
      Trist (Luni, 9 aprilie 2018, 11:32)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      Lipsa unor referinte istorice legate de Transilvania privind romanii si viata lor ( sociala, economica, politica) conduce la Inducerea unor atitudini separatiste intarite de comentariul Dumneavoastra. Baiul este ca ungurii de la Fidesz nu sunt diferti de teleormanenii de la P$D, evident consecintentele se vor simti in timp. Contradictia privind investitiile majore in comentariul Dumneavoastra arata ca priviti Budapesta strict ca o destinatie turistica ( Hajdo szabazlo) dar ei ne privesc ca o destinatie turistica? Nu cred, poate ca o provincie in care sclavia sa o reinstaureze
    • +7 (27 voturi)    
      haha (Luni, 9 aprilie 2018, 11:35)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      Orban castiga pentru ca spune zilnic pigmeilor ca sunt niste uriasi, dar stie ca se adreseaza doar unor pigmei si ca uriasii sunt in alta parte si ca acestia trebuie mereu gadilati ca sa fie ok. In fond, si uriasii au problemele lor, n-au nici un chef sa se aplece prea mult asupra pigmeilor...
    • +11 (17 voturi)    
      ,,, (Luni, 9 aprilie 2018, 11:51)

      erevan [utilizator] i-a raspuns lui Emil Aluas

      visati degeaba la ungaria mare....
  • -6 (24 voturi)    
    Verde în față (Luni, 9 aprilie 2018, 11:49)

    Omics [utilizator]

    Cât am fost recent prin orașe mai mici din Ungaria am văzut multă sărăcie. Poate chiar mai mare decât în câteva orașe echivalente din România. Să comparăm Tata cu Sebeșul.

    Eu cred că Orban câștigă pentru că nu e demagog, le spune oamenilor că sunt săraci și că trebuie să-și apere interesele în interiorul U.E.. Nu le promite marea cu sarea, nici nu le spune că o duc bine.
  • +2 (10 voturi)    
    well (Luni, 9 aprilie 2018, 12:05)

    Adrian_1234 [utilizator]

    fidez nu e de dreapta (sau de stanga), ei sunt un partid populist, un fel de PMP la noi, cu Orban drept carmaci.
    Pozitiv e ca si socialistii si jobbik (un fel de PRM mai nenorocit) au pierdut rau.
    Negativ e ca la fel ca alte tari din europa acum nu mai sunt partide de dreapta deloc.
    • +3 (7 voturi)    
      pai (Luni, 9 aprilie 2018, 13:38)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      in europa capitalismul a fost confiscat de stat direct sau indirect-corporatii in care statul e actionar. partide de dreapta nu se vor vedea curand, lumea de-a lungul si de-a latul europei viseaza sa se angajeze la stat sau sa lucreze cu statul. cateva diferente se simt in olanda sau uk, dar in rest...cine sa voteze partide de dreapta? bugetarii, asistatii, cei care viseaza sa devina bugetari sau micii patroni care poti fi oricand calcati in picioare de stat prin legislatie daca voteaza gresit?
  • +4 (24 voturi)    
    Era de aseptat, asiaticii prefera dictatura. (Luni, 9 aprilie 2018, 14:43)

    adrianhn [utilizator]

    Vezi peste tot in asia cum dictatura este preferata democratiei.
  • -4 (6 voturi)    
    Presa minte (Luni, 9 aprilie 2018, 17:09)

    eucomentez [utilizator]

    Presa romaneasca centrala distortioneaza adevarul, minoritarii abuzati devin agresori, coruptii devin eroi, cei care lupta pentru o lume mai buna devin inamici de moarte. Asta pentru ca presa din Romania e corupta si xenofoba.

    Ungaria e un partener strategic al Romaniei, iar Victor Orban e unul dintre sustinatorii acestui parteneriat.
  • -4 (10 voturi)    
    E suspect ca romanii au devenit mai destepti (Luni, 9 aprilie 2018, 20:20)

    Alex735 [utilizator]

    Om fi noi mai destepti decat ungurii, polonezii, cehii (grupul de la Visegrad), tari care au fost dintotdeauna inaintea noastra din toate punctele de vedere (economie de piata, mentalitate, etc)? Daca da, atunci un sincer bravo Romania! Totusi trebuie verificat..
  • 0 (0 voturi)    
    sa dau cu proverbul romanesc (Marţi, 10 aprilie 2018, 15:48)

    ..13 [utilizator]

    Ulciorul nu merge de multe ori la apa.

    Deocamdata pare ca lucrurile merg bine in HU dar sa mai stea un pic ca de indata se vor afunda rau de tot.

    Prima bresa - coruptia. Stie toata europa.
    Au ajuns acolo pentru ca Orban a fortat nota si a fortat toate institutiile - seama extrem de mult cu ceea ce se petrece acum in RO.

    A doua bresa - lipsa de exercitiu democratic care, in conditii normale, opreste agresivitatea si coruptia - Ghinion - maghiarii nu o mai au democratie - au u tatic numit Orban - el este cel care face/desface.

    A treia bresa - stai ca nu stau chiar asa de bine cu banii lor si atunci, iarasi ghinion, apeleaza la fratii lor rusii - asta este un ghinion mortal.

    SUnt, aproape fara sa isi dea seama, intr-o realitate paralela sau au deja statul paralel...

    Concluzie:
    Maghiarii si-au facut calculele numai pe termen scurt si si-au creat niste asteptari mult peste realitatea de maine - pe termen lung o sa isi planga de mila. Cum deja au trecut anii de miere cu Orban acum urmeaza anii de otrava - se vor vedea in max. 2 ani.

    Mai bine mai incet dar mai corect!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version