Nouă strategie bancară pentru a se menține rețeaua de sucursale în Japonia
Resona Holdings face un pas neobișnuit desemnând zilele lucrătoare ca fiind vacanțe regulate la sucursalele operate de băncile sale afiliate, scrie The Japan News.
Angajații sucursalelor închise pot lucra, în schimb, la alte sucursale care sunt deschise în aceeași zi. Resona țintește astfel să-și mențină rețeaua de sucursale cu mai puțini angajați printr-o nouă schemă de personal.
În Japonia, băncile își închid sau consolidează sucursalele din cauza așteptărilor de reducere a veniturilor din cauza depopulării și a dobânzilor extrem de scăzute.
Resona Holdings are două bănci, respectiv Resona Bank și Saitama Resona Bank, acestea urmând să implementeze noua schemă. Cele două bănci operau în total 460 de sucursale, la finalul lunii martie.
Nou sistem de plăți în construcție la Banca Centrală a Coreei de Sud

Un consiliu format din Banca Națională Coreei (Bank of Korea) și băncile comerciale au decis să dezvolte standardele tehnologice și să creeze o aplicație mobilă pentru noul serviciu prin care vânzătorii vor putea primi banii direct din conturile bancare ale cumpărătorilor.
În Coreea de sud, anul trecut, zilnic s-au făcut plăți de 1,7 miliarde dolari cu carduri de credit și debit, reprezentând 75,4% din consumul privat total. Cardurile bancare au fost rar utilizate pentru emiterea de numerar.
Din cauza structurii complexe a industriei cardurilor de credit, vânzătorii care acceptă aceste carduri trebuie să plătească prestatorului de servicii (băncii nr.) o taxă de 2,1% din valoarea tranzacției. Pentru cardurile de debit, ei plătesc un comision de 1,6%.
Bank of Korea spune că vânzătorii și cumpărătorii nu mai trebuie să lucreze într-un sistem de plăți așa de complex.
Un japonez arestat pentru posesie de droguri, eliberat pentru că nu a fost lăsat la toaletă
În noirmbrie, anul trecut, un bărbat de 45 de ani a fost oprit de poliție într-o parcare din orașul Saitama, scrie SoraNews24. În timp ce polițiștii îl chestionau, el le spunea în mod repetat că are nevoie la toaletă. Totuși, polițiștii i-au ignorat nevoile și au continuat cu întrebările, în același timp căutând prin lucrurile lui.
În cele din urmă a fost arestat pentru posesie de droguri
Ceea ce ar fi părut a arăta ca un caz închis, în care suspectul a fost prins, judecătoria din Saitama a decis acum câteva zile că arestarea a fost ilegală și i-au fost șterse toate acuzațiile.
O companie de tehnologie din China testează roboți care să livreze produse acasă

Acesta poate ajunge la 12 kilometri pe oră, iar unul dintre clienți, care și-a ridicat comanda, consideră că este loc de îmbunătățiri.
„Punctul slab este că nu poate să livreze direct la ușă, ca un om”, spune clientul care nu locuiește la parter.
„Este totuși destul de practic. Robotul livrează destul de rapid”, a mai spus acesta.
Acest robot se adresează celor care plătesc fără numerar.
China are una dintre cele mai mari piețe de cumpărături online, mai mult de jumătate din populație făcând cel puțin o comandă online de pe smartphone pe lună conform datelor PwC. În lume procentul este de 14%, la acest capitol.
Fie că își cumpără electronice sau hârtie igienică, avocado sau haine, oamenii din China sunt obișnuiți să atingă un buton pe smartphone pentru a le sosi acasă produsele, chiar de câteva ori pe zi.
Pentru a primi ceva prin intermediul robotului, clietul trebuie să aleagă produsul, să selecteze adresa și să plătească prin smartphone.
Angajații supermarketului pun produsele în robot, iar acest pleacă apoi spre destinație.
Robotul creat de Zhen Robotics cântărește 30 de kilograme, are șase roți, patru camere care scanează neîntrerupt împrejurimile, și un sistem de teledetecție lase, care permite evitarea obstacolelor.
Clienții indieni care caută online reduceri semnificative ar putea fi vor observa câteva schimbări, având în vedere că guvernul se gândește să regularizeze discount-urile semnificative, o practică de reducere a prețurilor a unor platforme precum Amazon sau Flipkart, scrie The Times of India.
Draftul politicii e-commerce a fost discutat la începutul săptămânii. Acesta prevede stoparea oricăror reduceri de la o anumită dată pentru a reglementa sectorul.
Noua politică este prima de acest gen din acest sector în creștere, iar aceasta va acoperi și site-urile de livrare de mâncare, agregatoare de servicii online și platforme care oferă produse financiare, în special de plăți.
Momentan documentul este în consultare publică. Piața de e-commerce din India este estimată la circa 25 miliarde dolari și se estimează că va ajunge la 200 miliarde dolari în următorii 10 ani.
Conform draftului, discountul nu va fi limitat doar la platforma care vinde produsul, ci se va extinde și la grupuri de companii. Guvernul suspectează că mulți dintre vânzătorii de pe aceste platforme dețin indirect acțiuni la operatorii platformelor. Discount-urile vor fi verificate de prețuri diferențiate care va restricționa brandurile să ofere două seturi de prețuri pentru același produs vândut online și offline.