Ce cred românii despre ei înșiși dintr-un sondaj al Pew Research Center: cultura noastră este superioară altor popoare, avem un nivel redus de toleranță dar și o solidă componentă religioasă

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 30 octombrie 2018, 8:14 Economie | Finanţe & Bănci


Aproape 7 romani din 10 cred ca propria cultur este superioara altora
Foto: sxc.hu
Luni, cercetătorii Pew Research Center au publicat rezultatele unui sondaj efectuat la nivelul întregii Uniuni Europene, cu privire la nivelul toleranței în societate, filiația creștină, dar și ”orgoliul” cultural al națiunilor care compun UE. De pildă, România e pe locul al treilea în UE atunci când vine vorba despre convingerea că propria cultură este superioară altora. Afirmația: "Poporul nostru nu este perfect, dar cultura noastră este superioară altora" e foarte adevărată pentru 66% dintre noi, primele locuri fiind ocupate de greci (89%) și bulgari (69%).

În cea mai mare parte a primei jumătăți a acestui secol, Uniunea Europeană era formată aproape exclusiv din state ale Europa de Vest (Franța, Italia, Belgia ș.a.). Acest lucru s-a schimbat în 2004, când UE s-a extins pentru a include unele țări din fostul bloc sovietic din Europa Centrală și de Est, inclusiv Ungaria, Polonia și Estonia.

În timp ce UE și-a integrat noile state membre în structurile sale, apăreau diferențe semnificative în atitudinile publice dintre țările din Europa de Vest și țările Europei Centrale și de Est, potrivit unei noi analize a Centrului de Cercetare Pew efectuate de-a lungul a doi ani.

De pildă, adulții din statele Europei Centrale și de Est ale UE tind să fie mai puțin probabil favorabili acceptării musulmanilor sau evreilor în familiile, sau în cartierele lor, decât cetățenii din Europa de Vest.

 În același timp, cei din Europa Centrală și de Est sunt însă mai predispuși decât europenii occidentali să vadă creștinismul ca fiind o componentă importantă a identității lor naționale și să-și exprime niveluri mai înalte de angajament religios.
  • 1. România are cel mai redus nivel de toleranță privind acceptarea vecinătății musulmanilor
Doar 29% dintre români ar accepta musulmani sau evrei ca membri ai familiei lor sau ca vecini, arată datele sondajului Pew Research Center. Românii sunt urmați de Bulgaria, unde procentul ”toleranților” urcă la 32%. În general, mai arată datele publicate, în Europa de Est nivelul de respingere e mai ridicat decât în Vest.




Asta în timp ce în majoritatea țărilor occidentale, mai mult de jumătate dintre adulți spun că ar accepta un musulman în familia lor. În Finlanda, 66% spun acest lucru iar în Spania, 74%.

  • 2. Trei sferturi dintre români se opun căsătoriilor homosexuale
În interiorul UE, occidentalii europeni acceptă căsătoria între persoane de același sex, în vreme ce est-europenii se cam opun. Circa 88% dintre adulții din Suedia și 75% din germani se pronunță în favoarea acestui tip de mariaj.





La polul opus se află România (74% dintre români se opun mariajului între același sex) și Bulgaria (79% dintre bulgari se opun). Această împărțire a atitudinilor este reflectată și în legislația celor două blocuri europene: în timp ce majoritatea țărilor din Europa de Vest permit căsătoriile între persoane de același sex, acestea sunt interzise în cele mai multe națiuni din Europa Centrală și de Est.

  • 3. Trei sferturi dintre români spun că e ”importantă” sau ”foarte importantă” componenta religioasă ca parte a identității naționale
Statele din Europa centrală și de Est sunt mai predispuse decât vest-europenii să considere religia drept o componentă centrală a identității lor naționale. În aproximativ jumătate din țările din Europa Centrală și de Est chestionate, majoritatea spun că a fi creștin (catolic, ortodox sau luteran) este un element important în a te defini "cu adevărat lituanian" sau "cu adevărat polonez" etc.

Campionii acestei credințe sunt România (74% ) și Bulgaria (66%).

Acest sentiment este considerabil mai puțin răspândit în țările din Europa de Vest, unde majoritatea cetățenilor nu leagă credința de identitatea națională.

  • 4. Circa 66% dintre români sunt de acord cu afirmația:”cultura noastră este superioară altora"
Cei din Europa Centrală și de Est sunt mai predispuși decât cei din Europa de Vest să considere propria cultură superioară altora. Centrul Pew le-a adresat respondenților întrebarea dacă sunt de acord cu afirmația: "Poporul nostru nu este perfect, dar cultura noastră este superioară altora". Cele cinci țări din UE în care mai mult de jumătate dintre respondenți declară că sunt de acord cu această afirmație sunt: Grecia (89%), Bulgaria (69%), România (66%), Polonia (55%) și Republica Cehă (55%).

În plus, cei din țările Europei Centrale și de Est sunt mai predispuși decât cei din Europa de Vest să lege locul nașterii de identitatea națională. De exemplu, aproximativ opt din zece polonezi spun că dacă ești născut în Polonia (82%) sau ai origini acolo (83%) ești ”cu adevărat”  polonez. În Germania, procentul celor care cred asta e de 48% și, respectiv, 49%.

  • 5. În România, 98% dintre adulți se identifică drept creștini
Ponderea europenilor care se identifică drept ”creștini” tinde să fie mai ridicată în Europa Centrală și de Est decât în ​​Occident.

De exemplu, 98% dintre adulți se identifică drept creștini în România, comparativ cu 71% în Germania. Mai mult, s-a înregistrat chiar o scădere semnificativă a ponderii celor care se identifică ca fiind creștini în țările din Europa de Vest. În Spania, de exemplu, 66% dintre respondenți se identifică în prezent ca fiind creștini, în comparație cu 92% care spun că au fost crescuți în creștinism.

Vest-europenii din UE sunt de asemenea, mai puțin angajați din punct de vedere religios decât locuitorii din Europa Centrală și de Est. În plus, e mai puțin probabil pentru occidentali decât pentru est-europeni ca religia este ocupe o parte foarte importantă în viața lor, să se roage zilnic sau să participe puțin lunar la serviciile religioase. De exemplu, doar 11% în Germania și 10% în Regatul Unit spun că religia este foarte importantă în viața lor, comparativ cu 55% dintre adulții din Grecia și 50% din România.



Citeste mai multe despre   









2853 vizualizari

  • +11 (23 voturi)    
    Ramasi in urma. (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:18)

    clint [utilizator]

    Hartile acelea spun totul. Se coreleaza perfect cu alte harti gen consumul de pasta de dinti, sapun, numarul de km de autostrazi, numarul de analfabeti functionali, samd.

    Sunt lucruri care se coreleaza si trebuie tratate ca atare. Exista realitati economice, gen nivelul de trai, ar fi interesanta o defalcare a rezultatelor dupa nivelul de trai, exista realitati legate de nivelul de educatie, iarasi ar fi interesant de vazut daca cei cu facultati, studii in strainatate, etc., au aceleasi credinte ca cei pe care i-a uitat Dumnezeu prin cine stie ce sat ori cu analfabetii functionali fara bacalaureat de dupa blocuri.

    Eu ma astept ca rezultatele sa fie profund diferite daca s-ar imparti pe anumite categorii. Revenind la harta, Romania are 45% din populatie in mediul rural, iar cei de la oras sunt multi tot tarani carora nu li s-a dat posibilitatea sa faca declicul la o viata de orasean. Adica, s-ar intoarce la tara maine, daca ar putea. Ce ii tine la oras sunt conditiile pe care nu le au la tara: apa calda si canalizare. Dar restul vietii de orasean insemnand civism si participare activa la viata urbei le e straina si nu o inteleg, de aceea nu au aderat la valorile unei astfel de vieti si stau baricadati in apartamente, prajundu-si ceapa si fierbandu-si cartofii, fara sa le pese de ce se intampla in orasul lor, fara nici un sens al vietii dupa ce fabrica comunista s-a inchis. Olanda probabil ca are in jur de 10% din populatie la tara insa traiesc dupa toate standardele de civilizatie ale unui orasean.
    • -9 (23 voturi)    
      Credinta si stiinta (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:07)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Majoritatea titanilor ştiinţei, profesionişti ai raţiunii, au fost creştini. Newton şi Pasteur, Townes şi Collins credeau şi cred nu într-o entitate abstractă care a dat un impuls lumii, ci într-un Dumnezeu viu, personal, în Iisus Hristos şi în toate învăţăturile creştine. Astfel, minţi ca şi ale unor personalităţi precum Pascal (probabilitate), Ramsay (chimie), Babbage (ştiinţa computerelor), von Braun (rachete spaţiale), Euler (calcul matematic), Mendel (genetică), care au inventat şi au proiectat întreaga tehnologie contemporană, au fost şi sunt surprinzatoare. Medicamentele, computerele, avioanele, sateliţii, toate funcţionează pornind de la intuiţiile unor oameni religiosi, lumea contemporană a fost proiectată, în amănunt, de oameni care şi-au bazat întreaga viaţă şi gîndire pe credinta.
      Credinţa atîtor genii ştiinţifice nu demonstrează automat şi adevărul acestei credinţe, dar demonstrează clar ignoranţa celor care consideră ateismul o consecinţă obligatorie a inteligenţei..
    • -6 (20 voturi)    
      Intrebare tampita,concluzie imbecila (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:15)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Intrebare tampita, raspuns corect, concluzie imbecila trasa de evaluatori.

      Intrebarea-ipoteza: "Poporul nostru nu este perfect, dar cultura noastră este superioară altora".
      "...este superioară altora" presupune automat, pentru orice om echilibra,t ca NU se afla la capat de scala, nu e nici cea mai buna, nici cea mai proasta. Logica imediata iti arata ca da, intradevar, avand in vedere aceasta pozitionare, "...cultura noastra este superioara altora" (dar nu tuturor celorlalte).

      Raspunsul: In conditiile in care nu poti face precizari, ci doar sa alegi intre variantele "De acord" sau "Nu sunt de acord", SINGURUL raspuns logic ce poate fi dat este "De acord".

      Concluzia care se impune e una singura: Grecii, romanii si bulgarii stau mai bine cu logica elementara decat altii. Nu concluzia evaluatorilor, total imbecila.
      • +4 (6 voturi)    
        total gresit (Marţi, 30 octombrie 2018, 15:45)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        "cultura noastra este superiara altora" inseamna sa te crezi mai destept decat altii din ignoranta. Un popor cu oameni normali nu considera cultura lor superioara altora, sau in traducere cultura altora inferioara lor, ci considera cultura altora diferita, complementara, etc.

        Iar concluzia ta cum ca grecii, bulgarii si romanii stau mai bine cu logica decat nemtii, olandezii sau suedezii, arata cat de departe esti de realitatea inconjuratoare.
        • -2 (6 voturi)    
          Greu la deal cu boii mici, asa-i? (Marţi, 30 octombrie 2018, 16:51)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Greu la deal cu boii mici, asa-i?

          Am facut doar un exercitiu de logica ELEMENTARA pe materialul clientului. Si, ce sa vezi, chiar asa iese. Daca erau turkmeni, mongoli si mayasi, tot asa era raspunsul; asta-i materialul de prelucrat.

          Ca sa nu mai spun ca intrebarea-ipoteza e contradictorie de la bun inceput. Ea suna asa:
          -"Poporul nostru nu este perfect, dar cultura noastră este superioară altora"
          Oricum ai raspunde simplist, cu da/nu, de acord/impotriva, ceva e gresit, pentru ca sunt doua enunturi aproape antagonice, daca le citesti in cheia propusa de tine:
          - "Poporul nostru nu este perfect" si
          - "cultura noastră este superioară altora"

          Daca raspunzi DA, DE ACORD, admiti ca "poporul Roman nu e perfect", dar are o cultura superioara tuturor (dupa propria ta interpretare, imbecila dealtfel, ca se refera la TOATE celelalte culturi din lume).
          Daca raspunzi NU sau NU SUNT DE ACORD, inseamna ca spui ca "Poporul roman e perfect", deci ajungi tot la faptul ca TOATE creatiile sale, inclusiv Cultura, sunt superioare tuturor celorlalte popoare.

          Oricum ai da-o e prost pentru ca intrebarea e de asa natura construita sa trezeasca urlatorul din tine, mai#rezistule, nu sa-ti incapaciteze total atrofiatul neuronas.

          ==========================

          Cele de mai sus n-au fost scrise pentru tine, nici pentru alti urlatori #rezist pentru simplul fapt ca nu sunt atat de nerealist incat sa-mi inchipui ca ati intelege macar 10%- presupunand ca treceti cu CETITUL de prima fraza.
          Ideea a fost de a demonstra celor ce mai gandesc ca anumite lucruri "ioropiene" sunt facute cu tendinta clara si preluate de pupincuristii de serviciu ai statului paralel (NEROMANESC) cu mult entuziasm. Altfel, mai #rezistule, iti doresc vorba lui Patapievici: "sa casti gura cat poti de mare cand orice stapan urineaza in ea". Acum te bucuri ca ai stapan nemtesc, da' tot tu sau stramosii tai ce ti-au transmis genele de sluga va bucurati cand ati avut stapan otoman, maghiar sau rus, dupa caz si necaz.
          • +1 (3 voturi)    
            vad ca ai multe convingeri... (Marţi, 30 octombrie 2018, 21:48)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            ... si putine dileme.

            Nu te intrebi oare cum de fix tarile cu cetateni educati au raspuns majoritar negativ???
            A cuantifica cultura altui popor si a o numi inferioara e semn de aroganta amestecata cu incultura. Oricat ai incerca tu cu logica formala, e total lipsit de politete sa declari cultura altora inferioara. Daca ar fi vorba de ceva palpabil, gen armata, infrastructura, PIB, educatie, etc, da ai instrumente obiective de masura. Cind e vorba de masurat cultura, totul devine relativ. Macar atat ar trebui sa priceapa si logica ta formala.
  • +16 (26 voturi)    
    Plesnim de atata cultura + superstitiosi la greu (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:28)

    Plagarus [utilizator]

    Putem fi mandri de ignorantza noastra. !
    • +6 (8 voturi)    
      vorba aia (Marţi, 30 octombrie 2018, 15:46)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      prostul daca nu-i fudul....
  • +17 (23 voturi)    
    prostul nu e prost destul pana nu e si fudul (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:38)

    Francisc 1 [utilizator]

    romanul , in mandria lui ,isi pune singur eticheta!
  • +6 (10 voturi)    
    Realitatea (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:25)

    feroviarul123 [utilizator]

    Realitatea este alta : 20 % s-au dus sa voteze contra căsătoria gay. Deci credința este ceva mai umana nu chiar asa de bigota cum vrea draguța de biserica. Problema credinței este ca ea nu poate fi demonstrata sau măsurată. Oricine poate sa pretindă ca este credincios sau nu și realitatea este alta. Faza ca la noi multi folosesc credința pentru imagine. A se vedea Becali sau Dragnea. Hoți mai mari și oameni de nimic ca ăștia nu exista nici sa dai cu tunul. dar ei sunt credincioși. Si multi fraieri pun botul la "credința" lor.
  • -8 (22 voturi)    
    greu cu logica (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:43)

    Cantacuzino [utilizator]

    Apare iar argumentul manipulator ca tarile bogate sunt si ateiste, progresiste, etc. Deci daca vrem sa fim si noi bogati, hai sa facem ce fac ei.
    Adevarat, hai sa facem ce fac ei in materie de stiinta, nu de religie. Tarile astea bogate nu au fost sarace si brusc adoptand homosexualitatea s-au imbogatit.
    Sunt foste imperii care si acum paraziteaza tarile din lumea a 3-a pentru resurse ieftine. Asa se fac banii. Ca in momentul asta au luat-o putin razna dpdv spiritual e normal, pentru ca le lipseste reperul credintei crestine.
    Astept cu interes zecile de minusuri, si poate s-o gasi cineva care sa-mi dea si un exemplu de tara saraca ce s-a imbogatit prin homosexualitate.
    Multumesc.
    • +9 (15 voturi)    
      Bigotii si adevarul lor (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:08)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

      Nu exista tari "ateiste" , poate Coreea de Nord sa fie oficial 100 plina de atei dar în realitate cred ca sunt câțiva care își fac cruce pe furiș și pe acolo. Ideea este ca biserica sa fie complet separata de stat. In clipa când pui popari la conducere încep beneficiile : hai sa ne batem cu aia ca sunt infideli, hai sa spânzurăm homosexuali ca noua nu place etc. i se pare Iranul o tara în care sa vrei sa locuiești? Sau ISIL? In clipa când gândești doar cu ochelarii de cal ai credinței ajungi sa vezi doar homosexuali și sa crezi ca ești superior altora. In realitate ești un simplu sclav al Bisericii. Germania nu a avut un mare imperiu si l-a pierdut în primul război mondial. Israelul la fel nu a avut niciodată colonii dimpotrivă. Vrei știință? OK, atunci renunțați la religia din scoli și la popari care neaga evoluția sau ca pământul este rotund.
      • -3 (13 voturi)    
        mai cerceteaza (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:41)

        Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        1. Germania a fost imperiu (https://en.wikipedia.org/wiki/German_Empire) plus influenta capatata in cele 2 razboaie mondiale (toate autostrazile lor au fost construite de Hitler).
        2. Israel domina piata financiar bancara si mass media din toata lumea. Ti se pare ca nu este imperiu?
        3. Evolutie sau adaptabilitate? Evolutie inseamna aparitia unor specii noi din cele existente, adaptabilitate inseamna modificarea anumitor caracteristici pentru a face fata modificarilor din mediul inconjurator. Unde este dovada ca oamenii se trag din maimuta? Unde este acel organism intermediar cu caracteristicile ambelor specii? Vezi cate falsuri au facut oamenii de stiinta in trecut (gasesti pe net emisiunea National Geographic) pentru a acredita ideea stramosului maimuta.
        4. Crestinismul este tolerant, ai dat exemple de tari musulmane. Chiar daca ortodoxia considera ca este singura religie adevarata, iata ca tolereaza si celelalte culte si nu promoveaza violenta.
        5. Uite ca in SUA se jura cu mana pe Biblie, iar pe USD scrie "in God we trust".
        • +5 (13 voturi)    
          Alt bigot care neaga evolutia (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:56)

          feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

          Înțeleg ca ești cu ochelarii de cal și nu înțelegi argumentele dar ce scrie negru pe alb ar trebuii sa înțelegi: "Germania nu a avut un mare imperiu și l-a pierdut în primul război mondial." As mai avea argumente dar nu ești în stare sa le înțelegi. Nu ca nu vrei, dar nu poți sa le înțelegi. Ramai cu religia ta ca ești prea puțin înzestrat sa înțelegi știința. Zboară cu spiritualitatea ta în Germania sa vezi ce au făcut aia dintr-o tara praf după război. Si după ce au furat rusii și aliații din ea.
    • +5 (7 voturi)    
      logica tipic romaneasca (Marţi, 30 octombrie 2018, 15:50)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

      Ia zi si mie pe cine paraziteaza Correa de Sud, Singapore, Elvetia? Sau chiar Slovenia, ajunsa cu PIB-ul pe locuitor aproape de Germania? Banii se fac printr-o populatie educata si sanatoasa, printr-o infrastructura pusa la punct, un sistem legislativ simplu si previzibil, printr-un sistem judiciar corect si printr-o coruptie scazuta. Adica fix ceea ce nu avem noi.
      • +2 (4 voturi)    
        in mare parte ai dreptate (Marţi, 30 octombrie 2018, 16:56)

        Cantacuzino [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Te rog compara tarile enumerate de tine cu SUA, UK, Franta, Germania, China, Japonia. Asta doar ca sa numesc cateva imperii. Insa ai dreptate in ceea ce priveste "parazitarea". Coreea de Sud a avut avantajul de a fi avanpost american in Asia, la fel ca si Singapore (UK) sau Taiwan.
        Corect si referitor la educatie si celelalte, insa asta nu contrazice cu nimic ce spuneam anterior: tarile astea nu s-au imbogatit devenind homosexuale sau renuntand sa mearga la biserica.
        Dar asta e agenda publica, trebuie condamnata ortodoxia si promovate interesele oamenilor cu bani. Prigoana asta impotriva crestinilor va avea ca rezultat reincrestinarea Europei. Wait and see.
        • 0 (2 voturi)    
          Vremea/vremurile s-au schimbat (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:41)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cantacuzino

          Ce spui tu acolo despre imperii functiona acu 50-100 de ani. Azi, in era tehnologiei, tarile bogate sunt alea care au sistem de educatie performant. Partea cu imperiul e secundara.azi. Banii seriosi se fac din joburi cu valoare adaugata mare, cercetare, inovare. Uite Rusia ce imperiu e si ce bine o duc cetatenii ei. Degeaba ai oceane de petrol si gaze, daca populatia nu e educata. Si cum o populatie educata nu voteaza cu Putin ci vrea democratie veritabila, se ajunge la conflict de interese. Si problema asta, la scara mai mica, o are si China, care trebuie sa se decida daca vrea sa creasca veniturile si sa genereze pretentii de democratie sau sa ramana in comunism.

          Partea cu homosexualitatea tine exclusiv de toleranta fara de semenul tau. Asta va veni doar odata cu educatia. E, daca vrei, un marker al nivelului de educatie dintr-o tara. De aia si vezi toleranta mare in tarile educate.

          Partea cu biserica tine de manipularea maselor prin religie contra cost. Deja la ultimele alegeri si la referendum, s-a vazut o sustinere pe fata a bisericii pentru PSD. Si la prezidentiale, cind eram indemnati sa votam cu candidatul roman si ortodox, si la prezidentiale cind seful judetean de partid ameninta preotii ca daca nu scot nushce scor nu mai angajeaza preotesele pe la primarie, si la referendumul de acum cu toata propaganda desantata. Nimeni nu are nimic cu credinta. Toleranta e fara de cei cu o credinta sau alta. Problema e cu cu faptul ca biserica ortodoxa romana a ajuns agent electoral al PSD la schimb cu bani de catedrala (un fel de casa poporului e lui Daniel Ciubotea) plus diverse sinecuri. E suficient sa vezi cum a reactionat popimea ortodoxa la #colectiv si cum a reactionat popimnea catolica pentru a vedea prapastia care s-a cascat intre sefii bisericii ascunsi dupa geamurile fumurii ale limuzinelor de 100.000 de euro si poporul sarac si manipulat.
  • +4 (8 voturi)    
    De fapt (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:35)

    amicugri [utilizator]

    De fapt opiniile astea nu sint un indicator al nu stiu carui fel de a fi pentru natii ci al nivelului de evolutie sociala (care merge mina-n mina cu dezvoltarea economica). Nu e nici o surpriza ca estul e mai inapoiat, de, istoria. Fenomenul se observa si la statele mai slab dezvoltate din vest sau la Grecia, care n-au avut de-a face cu "binefacerile" URSS.
  • +4 (8 voturi)    
    Intrebarea este pusă prost (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:36)

    Appollodor [utilizator]

    Ce se înțelege mai precis prin superioritatea în fața "altora"? La cine se face referință mai precis, despre ce țări discutăm mai precis? Desigur, dacă înțelegem "alții" ca însemnând "oricine", evindent că sună ușor penibil să crezi că ești posesorul celei mai "bune" culturi din toată lumea.

    Dacă însă înțelegem prin "alții" mai degrabă "cineva", în acest caz aș spune că nu este deloc nerezonabil să afirmăm că există numeroase țări față de care cultura romană este relativ superioară. Nu mă apuc să dau exemple, cunoaștem cred suficiente țări în care nu există diverse libertăți fundamentale care, ne place sau nu să recunoaștem, există totuși în această țară. Deci cum ne raportăm la întrebare?

    Totodata nu vreau să mă apuc să speculez asupra noțiunii că progresismul reprezintă o preconditie a bunăstării materiale a unei țări, aș fi curios totuși să aud o argumentare în acest sens, de unde rezultă că un popor trebuie să renunțe la valori, tradiții, cultură pentru a avea parte de bunăstare? Cred că ar fi o discuție interesantă.
    • +3 (7 voturi)    
      e irelevant (Marţi, 30 octombrie 2018, 15:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Appollodor

      Cind te declari superior altora in orice fel nu faci decat sa-ti arati aroganta, mai ales cind te referi la cultura, care poate fi atat de diferita de la popor la popor incat e greu s-o cuantifici.

      Iar aroganta nu e nici semn de inteligenta, nici semn de educatie, ci semn de prostie.
      • +2 (2 voturi)    
        De acord (Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:01)

        Appollodor [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Cu ce spuneți despre aroganță, însă am o obiecție legat de ceea ce afirmați cu privire la cuantificarea culturii. Mai precis, nu sugerez că am avea cum să "cuantificăm" cultura în deplinătatea înțelesurilor sale, cred chiar că ar fi aproape imposibil până și să definim în ce constă cu exactitate cultura unei țări, fie ea chiar țara noastră.

        Cu toate acestea există elemente destul de ușor de scos în evidență, precum dreptul la un proces echitabil sau dreptul la liberă exprimare, care există în unele state în timp ce nu sunt prezente în altele. Sigur că România mai are mult de lucru atât din punct de vedere al instaurării unei democrații autentice, cât și al dezvoltării unei prese libere și al transparenței, ceea ce vreau însă să evidențiez este că aceste elemente pot fi cuantificate și măsurate, deși poate nu cu exactitate absolută, însă cu un grad decent de precizie.

        Evident, un set de drepturi și libertăți este parte constitutivă a culturii unei țări și poate că nu o reprezintă pe deplin, totuși aș argumenta că acesta este un element extrem de important al respectivei culturi, element care este perfect măsurabil și cuantificabil.

        Prin urmare, cred că este complet legitim să afirmăm că un stat ce oferă cetățenilor săi aceste drepturi fundamentale este posesorul unei culturi relativ superioare unui alt stat, ce din varii motive refuză să facă același lucru.

        Mai mult, aș argumenta că este esențial să înțelegem de ce acest lucru este valid și să-l afirmăm cu încredere, întrucât lipsa afirmării sale conduce la ideea de relativism moral, idee conform căreia toate culturile ar fi cumva sub semnul egalității, deci o cultură a autorității și obscurantismului ar putea fi considerată echivalentă uneia a libertății și umanismului, ceea ce vă voi ruga să-mi permiteți să afirm că este un gând profund eronat.

        Așadar nu propun să ne declarăm pe noi drept superiori, ci să ne amintim că există (încă) unele principii cert superioare altora și care merită, cred eu, protejate.
  • +3 (13 voturi)    
    Cati dintre respondenti...... (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:22)

    polonyca [utilizator]

    ............ au marsaluit in genunchi , pe langa manastiri , la moaste ??????? Ca aia e cel putin o parte a romaniei !!!! Sa nu o ignoram....nu ????:) Si aia sunt cetateni ai UE...:)))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version