Educația financiară la nivelul angajaților băncii este foarte importantă pentru că aceștia vând produsele financiare, a declarat, Alexandru Păunescu, director în cadrul Direcției Juridice la Banca Națională a României și membru în colegiul de coordonare al Centrului de soluționare alternativă a litigiilor în sistemul bancar (CSALB).

Alexandru Paunescu, Colegiul de Coordonare al CSALBFoto: Hotnews

"Produsul financiar nu este un produs ca oricare altul. Este vorba de plasarea unei sume care trebuie să se întoarcă la bancă. Banca împrumută din banii deponenților. Sunt mulți funcționari bancari care nu au auzit de CSALB. E necesar la capitolul de training intern să se dea importanță mai mare. Nu vorbim de o reclamă pe care băncile ar trebui să o facă CSALB. Vorbim de necesitatea de training pentru angajații bancilor ca atunci când cosumatorul este nemulțumit să i se dea o alternativă la ANPC, care promovează CSALB", a precizat Păunescu.

Potirivit acestuia, toată lumea își dorește ca numărul de dosare din instanțe să scadă, reclamațiile la ANPC să scadă.

"Noi, cei de la CSALB, încercăm să găsim metode adecvate de transmitere a mesajului, de motivare a consumatorilor, de a ajunge la o înțelegere din partea consumatorilor de a spune că e necesar. Din partea consumatorilor costurile sunt zero", a mai afirmat reprezentantul CSALB.