​La o zi după ce General Motors a anunțat că va închide trei uzine din SUA, Trump a reacționat anunțând că le va tăia subvențiile ● Cînd a venit la șapte ani cu tatăl său Iuri în Florida, niciunul nu prea vorbea engleza. La 18 ani era cea mai bine plătită dintre toate sportivele lumii, ceea ce avea să dureze 11 ani. ● Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a spus că firma sa va fi implicată într-o consolidare a industriei de transport aerian după care vor rămâne doar trei mari transportatori europeni. ● Acțiunile fabricanților auto europeni au scăzut marți după ce revista germană Wirtschaftswoche a citat o „sursă EU” conform căreia Trump va impune taxe vamale de 25% la importul de automobile din toate țările, mai puțin Canada și Mexic.

HotNews.roFoto: Hotnews
  • Președintele Trump pedepsește General Motors

La o zi după ce gigantul american a anunțat că va închide trei uzine din SUA, președintele a reacționat anunțând că va tăia subvențiile pentru automobilele elctrice produse de companie. „Sunt foarte dezamăgit de General Motors și directorul său general Mary Barra pentru că vor închide fabrici în Ohio, Michigan și Maryland. Nu închid nimic în Mexic și China. Statele Unite au salvat General Motors și ne alegem cu acest MULȚUMESC!”, a postat președintele pe Twitter.

Acțiunile GM au scăzut cu peste 3% în cursul zilei de marți, iar compania a anunțat imediat că va menține o prezență masivă în industria din SUA, iar muncitorii afectați de închiderile anunțate își vor putea găsi slujbe în alte uzine ale companiei. Este greu de estimat cât de afectată va fi GM de eliminarea subvențiilor. Cumpărătorii primesc acum o reducere de impozite de 7.500 dolari după achiziția unui automobil electric. Stimulentul va înceta după ce fabricantul a produs 200.000 de mașini în SUA, prag pe care GM îl va depăși chiar în 2018. (CNBC)

  • Șarapova a construit un imperiu în afaceri.

Cînd a venit la șapte ani cu tatăl său Iuri în Florida, niciunul nu prea vorbea engleza. La 18 ani era cea mai bine plătită dintre toate sportivele lumii, ceea ce avea să dureze 11 ani. Talentul conta, dar și aspectul său foarte „american” – 1,88 m, plete blonde. Susținerile de multe milioane de la Canon, Head, Porsche, Nike, Evian au depășit mult valoarea premiilor de la turnee. Aniversarea de 18 ani a fost sponsorizată de Motorola. Dar acum, la 31 de ani, ea însăși are un portofoliu de afaceri impresionant: Sugarpova, marca de dulciuri inițiată acum șase ani; investiții în Ultimate Fighting Championship; loțiunile anti-soare Supergoop; o aplicație numită Charly, care permite utilizatorilor să contacteze celebrități pe Twitter.

În perspectivă – un parteneriat cu arhitectul Dan Meis în proiectarea de săli de fitness în hoteluri selecte. Toate acestea au fost clădite cu o echipă restrânsă, dar de oameni de mare valoare. „Cred că este mai bună ca femeie de afaceri decât în tenis”, spune Mark Eisenbud, vicepreședintele celebrei firme IMG Tennis și agent al Șarapovei de mult timp. „În 2004 a câștigat la Wimbledon și cele mai mari firme au devenit interesate de ea pentru mari campanii publicitare. A vorbit cu regizori, cu oameni de creație, a pus întrebări, a încercat să afle ce urmăresc, a pozat, apoi s-a uitat în obiectiv și a spus: pot să fac asta mai bine!” Eisenbud este neîndoielnic MVP-ul în echipa Mariei, dar recunoaște că ea este căpitanul. (Entrepreneur)

  • Un trio va domina cerul Europei

Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a spus că firma sa va fi implicată într-o consolidare a industriei de transport aerian după care vor rămâne doar trei mari transportatori europeni. „Sunt mult prea mulți jucători în Europa”, a declarat el marți în cadrul unei conferințe la Centrul pentru Aviație din Berlin, punctând și că șase companii au dat faliment în ultimele luni. „Consolidarea va continua și Lufthansa va fi un participant activ. Probabil vor fi doar trei transportatori mari de rețea în Europa, plus unul sau doi jucători în segmentul low-cost”. Spohr a spus că Europa va urma astfel modelul din China, SUA și Orientul Mijlociu și că Lufthansa vrea să-și mențină potențialul de a juca în continuare în Liga Campionilor.

De altfel, este activă în piața haotică a fuziunilor și achizițiilor, adjudecându-și Brussels Airlines și părți din Air Berlin ca să-și consolideze latura low-cost. Unele companiivor supraviețui totuși în cadrul grupurilor, ca SWISS după 10 ani de la preluarea de către Lufthansa. „În Europa, brandurile contează încă mult”, a admis Spohr. (Reuters)

  • Incertitudini peste Atlantic

Acțiunile fabricanților auto europeni au scăzut marți după ce revista germană Wirtschaftswoche a citat o „sursă EU” conform căreia că președintele Trump va impune taxe vamale de 25% la importul de automobile din toate țările, mai puțin Canada și Mexic. Aceasta deși Casa Albă a afirmat repetat că nu o va face, atât timp cât negocierile comerciale cu Uniunea Europeană avansează satisfăcător. Comisia Europeană nu a comentat subiectul, limitându-se a spune că informația conform căreia Cecilia Malmstrom, comisarul European pentru comerț, se deplasează la Washington nu este corectă. Dar săptămâna trecută mai multe surse europene și americane au informat că șefii cei mari de la Volkswagen, BMW și Daimler așteaptă unda verde pentru o reuniune la Casa Albă, la care nu se știe dacă va participa și locatarul principal. (Reuters)