ING Bank România va permite, începând de anul următor deschiderea unui cont 100% online pentru românii care nu sunt clienți ai băncii, cardul aferent contului urmând să fie livrat acasă, spun oficialii instituției financiare. ”Lucrăm la acest proiect prin care viitorii clienți își vor putea deschide un cont printr-un proces full digital”, a precizat Robert Anghel, Head of mobile Payments la ING Bank. ING e cunoscută în piață ca fiind printre cele mai inovative bănci, dar și prin cei mai vocali clienți. ”Peste jumătate dintre ei sunt millennials, la fel ca majoritatea angajaților noștri în România. Sigur că reacționează cel mai rapid și cel mai vocal”, a spus luni, într-o întâlnire cu presa, Michal Jan Szczurek , care conduce de peste 6 ani operațiunile ING în România.

Michal Szczurek, CEO ING romaniaFoto: Hotnews

Reamintim că două evenimente neplăcute au afectat imaginea ING în acest an:

  • 7 iulie - Erori în implementarea actualizărilor ING Home’Bank au dus la disponibilitatea partială a serviciului pentru o parte dintre clienți. Cum actualizările au fost făcute numai pe platformă de internet banking, acesta a fost singurul serviciu impactat.
  • Dublarea plăților - 8 otombrie: O parte dintre clienții ING au avut plățile dublate în urma unei erori operaționale făcute în momentul procesării fișierului de plată. Volumul de log-în care a crescut rapid în HomeBank a dus la blocarea temporară a platformei. Impactul asupra celor aproximativ 7000 de clienți rămasi fără bani în cont a dus la o amendă dată de ANPC

Explicațiile date de oficialii băncii sunt legate de profilul clienților ING, aceștia fiind tineri, foarte activi pe rețelele de socializare și de asemenea, genul de oameni care intră și de două ori pe zi pentru a-și verifica soldul sau pentru a face o plată. ”În momentul în care sistemul nu le permite- și aici nu e doar vina băncii, ci pot interveni sincope ale furnizorului de net- ei se revoltă. Și pe bună dreptate. Sperăm să rezolvăm în mod transparent aceste cauze”, mai spun reprezentanții băncii.

Din datele prezentate luni de către Szczurek, ING România are o cotă de piață de 8,9% după active, poziționându-se pe locul 6 în topul băncilor locale, chiar dacă din punct de vedere al creditării se află însă pe poziția a 5-a.

La finalul lunii noiembrie, ING Bank România înregistra un număr de 1,3 milioane de clienți, dintre care 830.000 își primeau salariul în conturile băncii, iar 712.000 erau utilizatori ai canalelor digitale.

În ceea ce privește creditele de nevoi personale, Robert Anghel precizează a ING Bank România are o cotă de piață de 11%, iar un procent de 13% dintre acestea au fost contractate prin intermediul platformei Home'Bank, accesând un canal 100% digital.

ING Bank România a raportat după primele 9 luni din an un avans semnificativ al profitului net, cu 35%, la 529 milioane lei, în contextul creșterii bazei de clienți activi cu 14% față de anul trecut și a portofoliului de credite cu 17%.