Guvernul trebuie să ramburseze peste un miliard de euro către UE și Banca Mondială, în acest an

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Joi, 3 ianuarie 2019, 8:16 Economie | Finanţe & Bănci


Ministerul Finantelor
Foto: Facebook/ Ministerul Finantelor Publice
România trebuie să plătească, în 2019, peste 1,04 miliarde euro, către Uniunea Europeană, din împrumutul stand-by contractat în 2009, după ce anul trecut suma rambursată s-a ridicat la 1,43 miliarde euro, conform datelor Ministerului Finanțelor Publice (MFP).

Cea mai mare parte a sumei trebuie trimisă UE, respectiv circa 1,03 miliarde euro, iar restul către Banca Mondială.

Țara noastră mai are de rambursat peste 2 miliarde euro către UE și Banca Mondială. Este vorba despre pachetul contractat de la FMI, UE și Banca Mondială, în sumă de 19,95 miliarde euro.

Ultima plată a împrumutului din 2009 va fi în 2023, de 402,9 milioane euro.

În ceea ce privește datoria Guvernului către FMI, ultima plată a avut loc în 2015, când a fost și vârful de plată al întregului pachet.

În anul 2009, Romania a luat un împrumut stand-by pe 24 de luni, în valoare de 12,95 miliarde de euro de la Fondul Monetar International, parte a unui pachet de sprijin de 19,95 miliarde acordat de FMI, UE și Banca Mondială.

Din acest aranjament cu FMI au fost trase șapte din cele 8 tranșe prevăzute, însumand 10,57 miliarde DST (aproximativ 11,9 miliarde euro). În ceea ce priveste cea de-a 8-a tranșă, aceasta a fost considerată, la solicitarea autorităților române, ca fiind de tip preventiv și, în contextul evoluțiilor macroeconomice favorabile, nu a fost trasă.


Citeste mai multe despre   








4273 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    haha (Joi, 3 ianuarie 2019, 9:45)

    liviu_ [utilizator]

    ma mir ca psdii nu dau vina pe imprumuturile astea...

    evident eu s-au imprumutat mai mult... si cand nu era criza mondiala dar nu mai conteaza asta!
    • -6 (20 voturi)    
      Pensii (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:17)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ha Ha ! S-au imprumutat sa ii plateasca la mamica-ta pensia. Sa vad ce o sa ii zici mamicii tale cand nu o sa mai fie bani de pensii!
      • -5 (19 voturi)    
        nu au fost pentru pensii. (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:56)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        Imprumuturile erau din perioada 2009, cand guvernul s-a imprumutat 13 mld de euro ca sa nu intram in criza (poate va mai amintiti, cu taieri de 25% din salarii la bugetari , crestere de TVA si alte masuri nenorocite luate de guvernul Boc la recomandarea presedintelui Basescu).
        Ca ne-au scos sau nu ne-au scos din criza e alta discutie, insa imprumuturile trebuie date inapoi.
        aceste imprumuturi nu au legatura cu recentele majorari de pensii si salarii din ziua de azi.
        au legatura cu realitatea economica din anul 2009.
        • +13 (21 voturi)    
          E la moda ura pentru -25% aia (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:17)

          MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Dar reducerea cheltuielilor ne-a ajutat sa nu ne scufundam, ca Grecia.
          Uita-te la datoria guvernamentala versus PIB ("bulgaria government debt to gdp" - e si Romania in graficul acela) si evolutia acestui raport si in alte tari (ex.: Grecia, Bulgaria si Germania). Grecia s-a dus in sus 3 ani in mod necontrolat, Bulgaria a stat excelent, Germania a tinut criza sub control, noi am avut nevoie de taierea aia de cheltuieli (care a reprezentat un efort colectiv, altfel trebuia sa fi contractat aparatul bugetar cu vreo 25-30% din cat era, pentru a produce acelasi rezultat, insa cu 25-30% din bugetari brusc lasati pe tusa).

          Masurile alea "nenorocite" ne-au permis sa ajungem acum sa avem crestere economica, altfel eram in barca Greciei. Lasand politicul la o parte, economic vorbind, a fost o masura amara, insa necesara. Bine ca suntem imaturi si ne suparam pe cine ne-a dat medicamentul ala amar, stii?

          Si inainte de-a-mi reprosa asta, nu, nu sunt fan Basescu, nici Boc (cu exceptia aprecierii reusitelor zonei Cluj cu el primar).
          • -7 (17 voturi)    
            Nu mai baiete, chiar nu-i asa (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:36)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

            Nu mai baiete, chiar nu-i asa . Ba e chiar invers decat ce speculezi matale.

            Criza a fost prin multe locuri, dar Romania e singurul (SINGURUL) stat de pe planeta care a avut concomitent:
            - inflatie marita
            - somaj marit
            - imprumut cat 20% din PIB la vremea aia (imprumutul pe care il platesti acum si care s-a dus in "salvarea bietelor banci")
            - dublarea datoriei externe
            - reducerea veniturilor populatiei
            - ZERO proiecte mari si reducerea generala a investitiilor.

            Asta-i pricepinta lui Basescu, ca Boc, saracul, nu poate fi luat in considerare.

            Ce spui matale, sunt speculatii; criza din Grecia a avut/are un cu totul alt profil.
            • +5 (11 voturi)    
              Parol (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:18)

              MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Vorbim de 2008. Romania n-a fost asa fulg de nea special, toate tarile din Europa (daca nu din lume) au avut de suferit.
              Ca, in afara crizei, aveam circumstante agravante, aia e alta discutie.

              Dar, crezi ce vrei, copile/babacule (nu stiu, cum se raspunde corect la "baiete"?), ca doar n-o sa iei de bun ce vezi online intr-un comentariu, nu? Da-i inainte cu prima idee care-ti vine, nu conteaza realitatea, tine-o pe-a ta.

              Acel -25% a fost damage control, nu a zis nimeni ca a fost ceva de facut din nou. Dar, noh, cum ziceam, adevarul e amar si/sau doare, hai sa-l uram pe-ala care ni-l face cunoscut.
              • -6 (12 voturi)    
                -25% (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:35)

                Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

                Iti dorim in 2019, -25% la salar, asa ca "damage control".
                • +8 (12 voturi)    
                  Mhm (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:41)

                  MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                  Si eu tie un dat afara, ca sa vezi cum era -100% pentru 25% din bugetari (adica aia de-ar fi trebuit dati afara, ca sa scada cheltuielile cu 25%, adica acelasi rezultat numeric).

                  Mai vorbim pe urma, eu cu 75% salariu, tu cu mana-ntinsa. Macar stii sa spui povesti faine? :-)
                  • -5 (5 voturi)    
                    Corect (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:41)

                    Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

                    Asa este cum zici tu, dar eu atat imi doresc pentru tine. Ca angajatoru sa nu te dea afara, doar sa iti diminueze salaru cu 25%. Concedierile erau mult mai benefice pentru angajati decat reducerea aia de 25%, dar tu esti prea limitat sa intelegi asta. Sa speram ca vei lua un bonus de -25% din salar.
                    • -2 (6 voturi)    
                      Parol (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:54)

                      MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                      Daca tu crezi ca aia 25+% dati afara ar fi fost vreunii reangajabilil instant, te inseli amarnic.
                      Asadar, afirmatia cum ca ar fi fost de preferata concedierea versus -25% este cel putin hazardata, daca nu de-a dreptul absurda.

                      I'm saving a bookmark for this. Daca imi taie astia salariul, te anunt. Ciao
                    • +4 (8 voturi)    
                      .. spune-le asta.. (Joi, 3 ianuarie 2019, 18:24)

                      gdcos [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                      ..colegilor mei care au fost concediati, (in privat evident_ - jumatate de firma.
                      Explica-le tu te rog, desteptule, ce norocosi au fost ca au fost dati afara doar cu 2 luni compensatie si nu au fost tinuti 3 ani de zile cu 75% salariu (taind frunza la caini multi dintre ei).

                      Si apoi te rog explica-mi si mie de ce maririle voastre de salarii vin din impozitele marite mie. Si de ce nu se dau pe merit ci de-a-valma, de ce se tin in continuare cretinii si nu se face evaluare corecta, macar a capacitatii mentale de a scoate o vorba pe gura - vezi VeVe.

                      Apoi mai explica de ce curvarul de Tariceanu a marit aparatul bugetar chiar inainte de criza 800k la 1.3 milioane. De ce a spart 2 miliarde pe alegerile pierdute, pomeni electorale - uite, scuteam 2 din cele 18 luate de Base. De ce spunea sus si tare ca boul ca acea criza se opreste la TM.

                      Apoi explica de ce acum Romania are o datorie externa la nivelul lui 2012, adica post criza - cand criza bate la usa acum. Unde sunt cei 7% crestere?! In datorii?!

                      Daca reusesti sa explici tu toate astea am sa te cred ca Base si Boc au facut ei intentionat inflatie, somaj si alte kkturi ce le visati voi.

                      Apropos, cand rememorezi zilele alea adu-ti aminte ceva: era somaj 10% dar nici unul bugetar. Care au fost tinuti cu bani pe care acum trebuie sa ii dam inapoi si pentru care ii injurati copios pe Base.
                • +3 (7 voturi)    
                  bugetare, (Joi, 3 ianuarie 2019, 15:28)

                  natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                  firmele private au facut "damage control" concediind oamenii...
              • -4 (12 voturi)    
                A fost "damage control" pentru banci (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:47)

                newlook [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

                A fost "damage control" pentru banci, ca lor le-a dat Basescu cele 20 de miliarde, datorie facuta de statul roman pe care populatia o plateste azi...maine ... si in anii ce vor veni.
                • +6 (10 voturi)    
                  Off (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:55)

                  MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  Mai, banii aia de unde au venit initial? Ca nu ni i-a luat nimeni cu japca.

                  Ne-am imprumutat? Da. Am facut ceva cu ei? Noi nu, altii da, imprumutati si ei la aceleasi banci.

                  Hai las-o-n mama ei de treaba, bancile sunt bune cand ne scot din rahat, sunt rele cand nu ne mai convine. Eu nu am credite, n-am avut si sper ca n-o sa am, insa daca rezolvi ceva cu ele, apoi isi face fiecare un calcul, daca merita costul final al banilor luati orice faci acolo cu ei.
                  Ori noi asta nu pricepem: banii aia 20 de miliarde dati INAPOI au fost luati inainte, tot de Romania, ca n-a venit banca X in Romania si-a zis "haida, banii, viata sau mustata" si s-a ras Basescu-n crestet pe post de mustata.
                  • +3 (3 voturi)    
                    nu e adevarat: (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:24)

                    bancher [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

                    Cele 20 mld euro (de fapt 19.5 miliarde) au fost contractate de guvernul Boc de la FMI, Banca Mondiala si UE (Troica).
                    Sunt date clare in acest sens. Imprumuturile nu au venit de la banci din Romania, cum gresit sugerati voi in posturile de mai sus.
                    Dimpotriva, BNR a elibarat o parte din rezervele minime obligatorii in valuta sa asigure bani bancilor, sa poata credita economia in continuare.
                    • +1 (3 voturi)    
                      Stai asa (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:42)

                      MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                      1) "lor le-a dat Basescu cele 20 de miliarde, datorie facuta de statul roman"

                      2) "Cele 20 mld euro (de fapt 19.5 miliarde) au fost contractate de guvernul Boc de la FMI, Banca Mondiala si UE (Troica)."

                      Guvernul Boc a existat 1 an.
                      Adica Romania a luat cu imprumut 20 de miliarde de EURO la finele lui 2008 si i-a returnat pana la sfarsitul lui 2009?

                      Zau? COME ON.

                      Ai dreptate cu o chestie, pe care am afirmat-o eu mai sus, dar pe care o tot contrezi: "datorie facuta de statul roman" -> aia e buba, ca erau castanele alea deja in foc, guvernul Boc le-a scos, tot ei si-au luat palma, in timp ce PSD se strica de ras in spatele cortinei.
                      • 0 (0 voturi)    
                        toate cele 19.5mld euro (Vineri, 4 ianuarie 2019, 10:15)

                        bancher [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

                        au fost contactate in anul 2009 de guvernul Boc, cand s-a semnat acordul stand-by cu FMI.
                        Intr-adevar nu au fost trase toate aceste sume, ci doar 11.9 mld euro, si toate pe timpul guvernarii Boc.
                        Restul de bani, pana la 19.5 mld euro, nu au mai fost trasi, fiind considerati un imprumut preventiv (cautionary), adica care se trage doar daca e nevoie de ei.
                        Rambursarea se va face pana n 2023 si, intr-adevar, banii ii platim toti. Aici asa este, banii noi ii dam inapoi la FMI>
                        • +1 (1 vot)    
                          OK (Vineri, 4 ianuarie 2019, 10:47)

                          MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                          Asadar, te contrazici.
                          Banii aia obtinuti din contractarea bugetului de cheltuieli publice cu salarizarea de 25% s-au dus in controlul crizei, nu DOAR la bani si clar nu pentru stingerea datoriei de 20mld, pe care cu manuta ta ai scris c-o platim pana-n 2023.

                          Hai sa vorbim ca lumea, nu cu perdele de fum si alte lacrimogene, ca nu suntem PSDisti care sa ignore faptele.
                • 0 (0 voturi)    
                  prost (Vineri, 4 ianuarie 2019, 10:24)

                  Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  Chiar esti prost sau te prefaci. Mai degraba prima varianta, a doua e valabila doar ca postac PSD-ist...
            • +4 (4 voturi)    
              Bai bomba, ai avut duduiala in economie (Vineri, 4 ianuarie 2019, 1:09)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Cu Tradiceanu si dupa ce a plecat ala te-ai trezit cu -8% deficit....de aia a fost nevoie de banii aia, ca Tradi a baut pe datorie la caiet.
            • 0 (0 voturi)    
              ursu (Vineri, 4 ianuarie 2019, 10:21)

              Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              "Tii cu ursul" si bati campii...
          • +1 (5 voturi)    
            nu aveti dreptate (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:20)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

            Aceste masuri de -25% la salarii, combinate cu cresterea TVA la 24% au sugrumat total consumul intern. Ne-am scufundat in criza si mai rau, s-au inchis mii si mii de firme (mai ales cele mici, din lipsa de clienti) iar inflatia a crescut vertiginos (lucru logic, daca cresti TVA).
            Pentru cine nu stie, nici in dec 2018 numarul de firme pe Romania nu l-a egalat pe cel din august 2008 (acestea au fost rezultatele dramatice ale crizei de la noi).
            Masurile de austeritate luate de Boc la sugestia lui Basescu au sugrumat si mai mult economia Romaniei, au fost masuri ca pe timp de razboi, care nici la greci nu s-au luat.
            Tu ai luat plusuri la comentariu ptr ca acest site este (inca) site-ul adeptilor lui Basescu, insa daca scriai in alta parte multe mustrari ti-ai fi luat.
            • +2 (8 voturi)    
              Aha (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:38)

              MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Prime_Ministers_of_Romania
              Guvernul Boc a avut la dispozitie 1 an, dupa 19 ani de la revolutie.
              Aia 19 ani au fost cam asa:
              3 ani FSN
              4 ani PSDR
              3 ani PNTCD
              1 an M. Isarescu
              4 ani PSD
              4 ani PNL

              Daca tu vrei sa spui ca alde Boc si Basescu au scremut niste masuri de austeritate pentru ca se plictiseau si o mai si dovedesti, eu imi cumpar palarie si-o mananc urgent. Fara sare, fara paine. U.r.g.e.n.t.

              Altfel, dupa 11 ani de PSD/R/FSN si inca 4 de PNL (daca imi amintesc bine, pe perioadele PNTCDiste era mai mult haos decat altceva), in care se tot dadea si marea din pix ce se putea, ca sa fie bine si sa nu fie rau, am ajuns sa taiem in carne vie in 2008. Cand s-a nimerit, vai, ce bine, sa fie la conducere NU PSD.

              Orice guvern vine acum, in 2019-2020-2021, dupa PSD, va fi fortat sa faca la fel precum guvernul Boc: damage control, taiat, de data asta, 50% poate, altfel intram in faliment.

              Poate pe-un site al PSD-ului eram eu hulit si tu preaslavit. Nu stiu. Oi avea dreptate.
              Tragem linie si ne uitam la economie - si-o sa vezi ca nici tu nici eu nu meritam plusuri, amandoi decontam aberatiile facute de astia. Atata ca eu inteleg de ce alde Boc au facut ce-au facut, tu doar pui botul la propaganda PSD si o dai aiurea inainte.

              Hai la multi ani!
            • -3 (3 voturi)    
              Corect (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:52)

              Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Asa este, cu mentiunea ca nu au fost luate la sugestia lui Basescu. Ala e prea prost sa poata propune asa ceva. Aceste masuri au venit la sugestia FMI, care doreau implementarea de test a unor asemenea masuri, si au gasit teren propice in tara mamaligarilor care nu se rascoala decat atunci cand nu au ce baga la matz. Intamplator era pe atunci Basescu si cu idiotu de Boc. Daca era Dragnea,Ponta sau alta nulitate de genu, masurile erau implementate exact la fel. Doar intr-un singur caz am un dubiu, daca era Ciolos premier...ar fi fost mult mai rau, ca asta ii punea pe oameni sa aduca bani de acasa. Hai fiti fraieri ca o faceti bine!
            • 0 (2 voturi)    
              ..si cu toate astea... (Joi, 3 ianuarie 2019, 18:33)

              gdcos [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              .. noi am iesit din criza in 2013, grecii inca au somaj de 10%. Consumul trebuia sugrumat, pentru ca noi importam majoritatea lui - adica exportam capital - si atunci sa vezi inflatie. Ca acum de altfel.Si mai uiti si de maririle voalate de taxe si accize facute tot de Boc cu PSD in guvern.

              Vrei tu sa spui ca in zilele alea cand francul/yen-ul a crescut cat dolarul pe fondul cererii excesive, cand DE oferea depozite cu dobanda negativa, singura cauza a inflatie noastre si a devalorizarii leului era TVA-ul?! Pe bune?!
              • -1 (1 vot)    
                da, exact asta vreau sa spun, (Vineri, 4 ianuarie 2019, 10:23)

                bancher [utilizator] i-a raspuns lui gdcos

                ca principala cauza a inflatiei din acea perioad a fost cresterea TVA la 24%.
                Francul si yenul sunt valute exotice, ele nu ne influenteaza decat daca facem importuri pe care sa le platim in franci si yeni. Este asa numita inflatie importata, pentru cine e curios.
                Ei bine, noi nu platim nimic in yeni si foarte putin in CHF. Contributia yenului si francului elevetian la inflatia din 2009-2011 a fost nesemnicificativa.
                In schimb, intradevar, i-a atins puternic pe cei cu credite in franci.
      • +7 (13 voturi)    
        Pff (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:09)

        MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        Vai de capul alora care gandesc asa.

        Cand n-or sa mai dea astia pensii, o sa trimita bani acasa, ca de obicei, nepotii si copiii pensionarilor.
        Care au, care n-au, asta e - asta au votat, asta primesc.

        Da' ce sa pricepi.
    • -12 (16 voturi)    
      nu dau vina pe astea (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:24)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      dau vina pe achizitia de rachete in schimb. rachete care nu ne-au fost necesare cat eram in criza dar au devenit brusc necesare cand am inceput cresterea economica
      • +8 (10 voturi)    
        Meh (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:19)

        MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        S-a cam pupat sporirea activitatii Rusiei tot pe-atunci, asa ca discutam mai mult de corelare intre cresterea economica si achizitia rachetelor, nu de cauzalitate.
        Insa la romani e mai greu de stabilit relatia cauza-efect intre chestii evidente, noi le amestecam si le prezentam cum ni se scoala, cat timp ne convine mai bine.

        E.g.: meteoritul de-a starpit dinozaurii a fost cauzat de miscarea inceputa de stegozarui inspre a forma sindicate in cadrul erbivorelor, pentru a se apara mai bine de pradatori.
        • -8 (10 voturi)    
          ai inteles gresit (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:15)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

          eu am constatat doar sincronizarea, nu am spus ca exista cauzalitate.
          desi, se poate gasi cauzalitate. pentru ca am avut crestere economica am devenit atractivi pentru rusi :)
          basescu se ratoia la rusi ca marea neagra nu este lac rusesc (apropo, odata cu arestarea navelor ucrainiene pare ca putin il contrazice) nu zicea nimci ca am ar trebui sa ne inarmam ca sa ne aparam de rusi.
          si apoi a fost o dezbatere indelungata cu rachetele. nici nu mai stiu cat a durat. o ora, o zi?
          • +4 (4 voturi)    
            Mhm (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:38)

            MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

            https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Russia
            https://ro.wikipedia.org/wiki/Economia_Rom%C3%A2niei

            Rusia: $1.579 trillion (nominal; 2017)
            Romania: $245.212 miliarde (nominal, 2018)

            Adica 1579 vs 245 - tot PIB-ul Romaniei face cam 15% din cel al Rusiei. Stiu ca banii-s bani, da' nu i-ar lua pe gratis (decat numa' daca nu cumva musiu Dragnev pe-acolo joaca), ar avea niste costuri ca sa ne inhate cu totul. Cine spanac risca atat de mult pentru 15% venit (nici macar profit)???

            Nu ai afirmat cauzalitatea, o tot insinuezi. Corelare? Da. Coincidenta? Cel mai probabil. O sa o tii inainte cu conspiratia? Clar da.

            O zi faina s-avem. Si la multi ani!
            • 0 (0 voturi)    
              nu s-a calculat inca PIB-ul (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:30)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

              Romaniei pentru 2018. Abia prin martie vom avea primele date provizorii de la INS.
              pana atunci previziunile sunt ca nu va trece de 200 mld euro (anul trecut a fost de 180 ml euro).
              previziunile wikipedia sunt prea optimiste....ha, ha, de unde 245 mld dolari??
              • +1 (1 vot)    
                Asta e (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:43)

                MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Asta am, cu asta lucrez.
                Pe pegina in Engleza estimarea e la 400+ mld. De unde, nu stiu. Poate la cum jongleaza Teodorovici si INS cu estimarile, ca sa dreaga procentajul deficitului bugetar? Intreb si eu... de fapt, insinuez... :D
        • -9 (9 voturi)    
          apropo de cele de mai sus (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:18)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

          si Grecia tot pe crestere economica a descoperit nevoia de securitate si apoi s-a dus dracu datoria externa
      • 0 (0 voturi)    
        neuroni (Vineri, 4 ianuarie 2019, 10:29)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Fa ceva sa ti se mai inmulteasca neuronii aia. Ca ai ramas tot cu un creeras cat al cucuvelei si nu mai bate campii....
  • -12 (20 voturi)    
    Multumim Basescu, multumim aripii (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:15)

    xrogo [utilizator]

    pedeliste din PNL!
    • +13 (19 voturi)    
      Multumim Tariceanu, multumim aripii (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:54)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      aldiste din PNL !
    • -8 (14 voturi)    
      In PNL exista si altceva decat aripa pedelista? (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:16)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      In PNL exista si altceva decat aripa pedelista?

      Intreb, sa nu gresesc.
  • -8 (12 voturi)    
    S-a uitat? (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:28)

    Unchiu [utilizator]

    Cine era presedinte in anul 2009?
    • +4 (6 voturi)    
      Vai nici Johanis (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:57)

      hamurabi [utilizator] i-a raspuns lui Unchiu

      nu a facut autostrazi !
      • -3 (3 voturi)    
        da, dar nici nu a taiat 25% din salarii (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:31)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui hamurabi

        si nici nu a ridicat TVA la 24%.
        Daca te uiti bine, acum TVA este de 19%, nu 24% cat era pe timul lui Basescu.
        Ne mai miram ca aveam cea mai mare inflatie din UE>
  • -7 (7 voturi)    
    Poate terminam totusi cu datoria asta (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:04)

    Ochiana [utilizator]

    ca vad ca din 24 de luni s-au facut 9 ani de cand am facut -o ...iar bancile acre ni le-au dat traiesc bine merci din dobanzi.
    Cand ai datorii nu te poti gandi la investitii... ca nu-ti da nimeni bani cu dobanzi bune daca si asa esti datornic.

    Iar noi chiar avem nevoie de bani pentru investitii ca de aer.
    • +1 (1 vot)    
      imprumutul e de la troica.. (Joi, 3 ianuarie 2019, 16:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      sunt dobanzi mai mici decat de la banci.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version