Serviciile ING au fost căzute joi timp de aproape o oră. De ce, deși indicele de indisponibilitate al Home`Bank e mult sub media pieței (circa 0.9%), clienții lor sunt cei mai vocali

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 17 ianuarie 2019, 16:44 Economie | Finanţe & Bănci


Michal Szczurek, CEO ING romania
Foto: Hotnews
​Miercuri, serviciul Home`Bank al ING a căzut pentru câteva zeci de minute. Pe Facebook, clienții băncii au reacționat imediat și pe bună dreptate. Nu e deloc plăcut să vrei faci o plată și să te trezești că transferul nu are loc. Sau, și mai rău, să fii în străinătate și să încerci să-ți plătești hotelul exact în acele minute groaznice în care sistemul e picat. În vara și în toamna trecută, ne amintim că au mai existat asemenea căderi ale Home’Bank. De picat însă, nu pică doar serviciile ING, ci ale mai multor bănci din România. Uneori , chiar mai des și pe perioade mai lungi. Doar că, în piață, cel mai puternic se aude vocea clienților băncii cu capital olandez. De ce se întâmplă asta? Să ne uităm pe câteva date.

​Valoarea indicelui de indisponibilitate\u000B al Home’Bank e mai mic de 0.9%. Este, potrivit unor date din piață, sub media din sistemul bancar. Cu alte cuvinte, există servicii de net banking mult mai proaste. Dar cel al ING e de departe cel mai vizibil.

Mai jos aveți datele pentru 2018:



Cifrele din tabel reprezintă medii. De pildă, în ianuarie, gradul de disponibilitate a fost între 99.85 și 99%. HotNews.ro a calculat mediile acestor intervașe de variație. ”Mai mult, o parte dintre indisponibilități au survenit la ore la care nu aveau loc tranzacții- undeva între 2 și 4 dimineața”, spune un cunoscător al acestei piețe.

Una dintre explicațiile pentru care clienții ING reacționează mult mai prompt și mult mai vocal ține de profilul clientului băncii. ”Față de alte bănci, clienții ING sunt tineri, mult mai deprinși cu Internetul, foarte activi financiar și care reacționează imediat. Cel mai apropiat profil de al lor este cel al clienților BT și BCR. Cel mai îndepărtat îl întâlnim la CEC Bank”, mai spune sursa citată.

  • În vara lui 2018, erori în implementarea actualizărilor ING Home’Bank au dus la disponibilitatea parțială a serviciului pentru o parte dintre clienți. Cum actualizările au fost făcute numai pe platforma de internet banking, acesta a fost singurul serviciu impactat.
  • În 8 otombrie, o parte dintre clienții ING au avut plățile dublate în urma unei erori operaționale făcute în momentul procesării fișierului de plată. Volumul de log-in care a crescut rapid în HomeBank a dus la blocarea temporară a platformei. Impactul asupra celor aproximativ 7000 de clienți rămași fără bani în cont a dus la o amendă dată de ANPC. De notat că în aceeași zi, una din băncile din top 3 a avut sistemul picat, iar unii clienți s-au trezit fără câteva mii de lei, dar nimeni nu s-a sesizat decât târziu și în niciun caz pe rețelele de socializare, ci prin sesizari la adresa instituțiilor Statului.
O altă explicație poate veni din creșterea exponențială a utilizatorilor de mobile banking.

Vezi mai jos graficul:




De notat că în cazul ING au loc:
  • 18 logins pe mobil / utilizator/ lună
  • 5 tranzacții pe mobil/ utilizator pe lună
  • 8 din 10 produse cumpărate din Home’Bank sunt luate prin intermediul mobilului.
”Pentru celelalte bănci din sistem, media e sub jumătate din ce vedem la ING”, spun surse din piață pentru HotNews. Iar dacă ne uităm la indicele de indisponibilitate din țările europene, România stă mult mai bine decât media UE. Care medie UE e mai bună decât media din SUA, de exemplu, mai precizează specialistul consultat de HotNews.ro.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






11554 vizualizari

  • +10 (22 voturi)    
    ING este o banca profilata pe tineri si (Joi, 17 ianuarie 2019, 16:51)

    bancher [utilizator]

    pe corporatisti. De asemenea are un procent extrem de mare de plati cu cardul in strainatate sau catre strainatate...semn ca ai lor clienti se plimba mult pe afara.
    Intr-aevar, e cam neplacut sa fii prin strainatate, la mii de km distanta de tara, si sa nu mai poti face plati ptr ca a cazut internetul la ING>....
    • -2 (14 voturi)    
      ING (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:10)

      infernal [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Plăți cu cardul în sau către strainătate se fac și de la alte banci fără probleme.

      La ING m-am confruntat cu servicii proaste, infrastructură proastă, upgrade-uri la homebank ziua la 12, bancomate care se restartau.
      Asta a fost experiența mea, probabil că voi lua minusuri de la corporatișii cu badge la gât.
      • +3 (5 voturi)    
        Ce bine le știi! (Vineri, 18 ianuarie 2019, 8:00)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui infernal

        Las' că și BCR au avut zile în care sistemul nu le-a funcționat. Și Raiffaisen a avut situații în care oamenilor nu le-au intrat banii pe card. Și BRD a avut cel puțin odată o situație când a efectuat unele plăți de 2 ori, altele de 3 ori...
        Shit happens!
        Dar cel mai prost este CEC. Ăștia sunt cel mai mult cu clienți pensionari, care scot toți banii de pe card de îndată ce pot să-i scoată. Și au niște bancomate să le trăiască! Și niște funcționari la ghișeu jalnici: tare prost pregătiți.
    • +6 (8 voturi)    
      Titlu (Joi, 17 ianuarie 2019, 18:17)

      blackbeard [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Au setat un nivel inalt al asteptarilor prin calitatea serviciilor oferite de atatia ani. :) Asta ar fi un motiv pentru care clientii sai sunt vocali (comparativ cu altii), fiindca au fost obisnuiti cu servicii de calitate.

      De cand au expunere mai mare pe "retail" prin extinderea bazei de clienti, au intrat intr-un usor declin dpvd calitate servicii. Deh, daca au inceput sa lacomeasca la credite "pe repede inainte", cu buletinul, tot felul de bazaconii oferite celor cu risc financiar crescut etc. Daca nu ma insel, acel indice de siguranta (lapsus) a avut de suferit in ultimii 2-3 ani. Inainte stateau excelent la capitolul asta; era probabil, cea mai buna/sigura banca din RO, cu expunere mica pe mizerii toxice.
      Asa vede lucrurile un client de-al lor, de 15 ani.
      • 0 (0 voturi)    
        cu totul de acord (Vineri, 18 ianuarie 2019, 14:55)

        c2 [utilizator] i-a raspuns lui blackbeard

        ai scris exact ce gandesc si io
    • +5 (5 voturi)    
      ING are un curs atroce la plata cu cardul (Joi, 17 ianuarie 2019, 21:29)

      engo [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Platile in alta valuta se fac la un curs enorm.
      • +1 (1 vot)    
        Recomandare pentru plăți în valută (Vineri, 18 ianuarie 2019, 15:06)

        FlorinAndrei [utilizator] i-a raspuns lui engo

        Folosiți cadrul REVOLUT ! :)
        Alimentezi cardul Revolut cu câți lei ai nevoie să cheltuiești în străinătate, convertești prin aplicația Revolut leii în valuta care o dorești, la curs MAI BUN decât al BNR !
        Apoi plătești cu cardul Revolut în străinătate :)
        • 0 (0 voturi)    
          Cine elibereaza carduri REVOLUT? (Vineri, 18 ianuarie 2019, 17:31)

          Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui FlorinAndrei

          Mai exact, cum il primesti fizic, pe ce filiera si prin ce curier?
          • 0 (0 voturi)    
            Cardul Revolut (Marţi, 22 ianuarie 2019, 15:56)

            FlorinAndrei [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

            Descarci aplicația Revolut pe telefon si apoi completezi pas cu pas ce ți ce cere acolo :)
            Până la sfârșitul lui 2018, cardul atașat contului Revolut s-a trimis gratuit, prin Poștă.
            Inițializarea cardului primit prin Poștă se face tot prin aplicația Revolut.
  • 0 (18 voturi)    
    amuzant (Joi, 17 ianuarie 2019, 16:58)

    Humbert [utilizator]

    asta da spin - clientii ING sunt mai misto, deci de asta se aude mai tare. :)))

    errr.... sunt client al platformei online si a aplicatiei de mobil a Raiffeisen de cand au aparut, adica 2006 si 2011.

    nu am avut niciodata probleme de disponibilitate sau, doamne fereste, sa mi se dubleze platile (jesus christ, asta e sinistru)

    nu zic ca nu au fost, zic doar ca eu ca si client nu am resimtit

    in schimb nevasta-mea, care e client ING.... lol
    • +4 (4 voturi)    
      availability bias (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:18)

      georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

      Nici la ING nu au simtit toti clientii downtime-ul, avand in vedere ca fac 5 plati/luna cred ca o parte mica au simtit fiecare downtime. Dar ce spune articolul este ca aceea parte mica devine semnificativa avand in vedere numarul de utilizatori de HB comparativ cu ceilalti; de unde si scandalul.
      De dublat plati am mai auzit; eu am patit in urma cu multi ani (cred ca vreo 10) cand BT a dublat platile efectuate in reteaua lor intr-o anumita zi, fix cand folosisem un bancomat al lor sa retrag niste bani. Am stat cu banii blocati cam o zi pana au trimis anulare.
    • +3 (5 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 17 ianuarie 2019, 18:51)

      complet_ret [anonim] i-a raspuns lui Humbert

  • +4 (6 voturi)    
    17.01.19 16:54 - HomeBank inca nefunctional (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:00)

    Calin02 [utilizator]

    Folositi porumbei calatori.
    :-)
  • 0 (6 voturi)    
    Ba sunt destul de dese problemele la ING (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:23)

    prec [utilizator]

    Și nu de ieri, de azi.
  • -3 (7 voturi)    
    au mai multi clienti #rezist (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:29)

    Je__ [utilizator]

    de asta is si mai vocali
  • -5 (7 voturi)    
    bancomate (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:42)

    GabiAlex [utilizator]

    Poate pentru ca suntem singurii care suntem fortati sa scoatem bani de la la bancomatele altor banci ( cu comisionul aferent ) deoarece majoritatea celor de la ING nu sunt alimentate la timp.
  • +2 (2 voturi)    
    Ipocrizie (Joi, 17 ianuarie 2019, 17:43)

    stirist [utilizator]

    ing este o banca ipocrita la fel ca si celelalte banci si multinationale. Intai maresc comisioanele si abia apoi incearca sa livreze ceea ce promit ... daca livreaza ..... inchiderea sucursalelor a dus la posibilitatea de a forta clientii sa piarda bani ... in special in euro ....
  • +2 (2 voturi)    
    Varianta oficiala pentru vara lui 2018 (Joi, 17 ianuarie 2019, 18:03)

    ady77 [utilizator]

    E, ca au fost ei natarai, cand au facut teste de incendiu, in camera de servare, fara sa anunte personalul IT.
    Rezultatul, o bubuitura puternica in camera, urmata de sarirea platanelor la toate hdd-urile. Dorel reload la ING :))
  • +1 (5 voturi)    
    O diferenta ar fi... (Joi, 17 ianuarie 2019, 18:15)

    gugurila [utilizator]

    ... ca la ING daca pica ceva electronic (sau, desi e alt topic, ai nevoie de ceva pt care n-au pus un buton in interfata), nu mai poti rezolva nimic.

    La alte banci mai sunt niste oameni la ghisee care pot rezolva una-alta.
  • +2 (2 voturi)    
    Amatori (Joi, 17 ianuarie 2019, 18:29)

    Coco_papagal [utilizator]

    astfel i as descrie pe cei de la tehnic.
  • +2 (2 voturi)    
    Miercuri sau joi? (Joi, 17 ianuarie 2019, 21:47)

    Runnaway1985 [utilizator]

    Azi sau ieri?

    Mai conteaza? Am inteles ideea. La fel ca reclamele ing(enioase) ...
  • -1 (1 vot)    
    legat de homebank (Vineri, 18 ianuarie 2019, 10:38)

    cr9 [utilizator]

    text din mailul primit de ING la intrebarea de ce nu se poate folosi homebanku tot timpul?

    "Acest proces este unul complex, ce se desfasoara la finalul fiecarei zi in timpul careia se debiteaza, spre exemplu: ratele creditelor, postarea dobanzilor, debitarea comisioanelor.

    De asemenea, mentionez ca si in Home Bank este mentionata aceasta informatie, atunci cand intrati in meniul ’’Plata in lei’’ ( in partea dreapta aveti urmatorul mesaj: Datele de procesare - Plati in lei: 1) Exceptie: operatiunile ordonate in intervalul orar 22.30-23.00 pot avea aproximativ 30 minute intarziere in procesare din cauza procesului de inchidere a zilei bancare.)

    Din pacate, in unele zile, sfarsitul de zi bancara poate incepe mai devreme.

    Stim ca este deranjant faptul ca nu putem interveni asupra opratiunilor dvs in aceasta perioada, dar va asiguram ca luam in considerare posibilitatea de a micsora acest interval de timp."

    asa ca DA oameni buni nu puteti folosi tot timpul acel produs al bancii desi in momentul in care se opteaza pentru el nimeni nu va spune acest lucru.


    tot ING are o problema foarte mare deoarece nu proceseaza si nu ingheata platile facute in valuta cand se cumpara un produs

    ex: cumperi ceva din strainatate in orice valuta
    tranzactia apare in asteptare si poate sa stea bine acolo
    tu platesti pe el sa zicem 10E dupa ce introduci toate datele cardului etc, dar peste x zile cand ING proceseaza tranzactia din asteptare poate iti ia 10.1E si tu nu ai in cont acel 0.1E RAMAI FARA PRODUS!
    si pierzi reducere, licitatie etc.

    ps: la ultima problema expusa chiar daca am facut o plangere telefonica dintr-un sediu al lor nici pana azi nu am un raspuns oficial


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version