OMV Petrom: Mediul legislativ actual nu oferă premisele necesare pentru o decizie de investiție în valoare de câteva miliarde. Investițiile din Marea Neagră, afectate

de F.B.     HotNews.ro
Miercuri, 6 februarie 2019, 8:34 Economie | Finanţe & Bănci


Omv-Petrom-Offshore
Foto: OMV Petrom
​Instabilitatea recentă privind mediul de reglementare ne-a determinat să ne revizuim planurile de investiții de creștere, în timp ce căutam claritate în legatură cu climatul investițional din România, se arată în rezultatele financiare preliminare ale OMV Petrom, publicate pe site-ul Bursei de Valori București (BVB).
  • Mediul legislativ actual nu oferă premisele necesare pentru o decizie de investiție în valoare de câteva miliarde. Rămânem dornici să vedem zăcămintele din Marea Neagra dezvoltate și vom continua dialogul cu autoritățile pentru a întelege calea de urmat;
"Planificăm investitii de circa 3,7 miliarde lei pentru 2019, în principal în Upstream. Prioritatea noastră rămâne maximizarea valorii portofoliului curent din Upstream și estimăm că vom limita declinul producției medii zilnice la circa 5% față de 2018, excluzând optimizarea portofoliului", se arată în document.

Conform sursei citate, un cadru fiscal și de reglementare stabil, predictibil și favorabil investițiilor reprezintă o cerinta esențiala pentru dezvoltarea investițiilor noastre viitoare, atât onshore, cât și offshore.

"La sfârșitul anului 2018, Guvernul a aprobat Ordonanța de Urgentă nr. 114, introducând măsuri care afecteaza mai multe sectoare. Printre aspectele principale care afectează activitatea noastră se numară stabilirea de preturi reglementate la gaze naturale și energie electrică pe o perioada de trei ani, precum și majorarea contribuției financiare aplicate cifrei de afaceri din activitatile de gaze naturale și energie electrică. Actualmente, suntem în curs de evaluare a impactului asupra operațiunilor noastre, deoarece legislația secundară încă nu a fost emisă", spune compani.

OMV Petrom propune acționarilor un dividend de 0,0270 lei/actiune, cu 35% mai mare față de anul trecut. Profitul net a crescut cu 64% la peste 4 miliarde lei.
  • În T4/18, am beneficiat de cererea crescută pentru electricitate și carburanți, precum și de prețurile mai mari ale mărfurilor comparativ cu T4/17, în timp ce marjele de rafinare au continuat să aibă o tendință descendentă în T4/18.
  • La nivelul anului 2018, rezultatul din exploatare CCA excluzând elementele speciale s-a situat la valoarea de 4,8 miliarde lei, segmentul Upstream contribuind cu circa două treimi.
  • Segmentul Upstream a beneficiat de prețuri realizate mai bune, precum și de nivelul mai scăzut al costurilor de producție, cheltuielilor cu amortizarea și al celor de explorare, ceea ce a contrabalansat efectul scaderii producției.
  • Rezultatul Downstream Oil reflectă performanța solidă a activității de vânzări, care a compensat parțial impactul reviziei rafinăriei din T2/18 și marja de rafinare mai scăzută. Rezultatul Downstream Gas s-a îmbunătățit, susținut de disponibilitatea crescută a centralei electrice de la Brazi și de numărul mai mare de clienți finali.
  • Toate aceste evolutii au condus la un flux de trezorerie din activitati de exploatare de 7,4 miliarde lei în 2018, cu 24% peste nivelul anului precedent.
  • Pe parcursul anului, am crescut investițiile la 4,3 miliarde lei, preponderent în Upstream. Am forat 110 sonde, am efectuat circa 1.000 de reparații capitale la sonde și, în urma unei campanii offshore de succes, am pus în producție sonda din portofoliul nostru care furnizeaza cele mai mari volume de țiței la acest moment.
  • Conform planificării, am investit și în proiecte importante din Dowsntream: revizia rafinariei Petrobrazi, proiectul de poli-combustibili și modernizarea depozitelor de carburanți. Am platit dividende în valoare de 1,1 miliarde lei; fluxul de trezorerie extins dupa plata dividendelor a fost de 2 miliarde lei.
  • Pe baza rezultatelor preliminare și a fluxului de trezorerie extins foarte bun din 2018, Directoratul propune un dividend de 0,0270 lei/actiune pentru 2018, în crestere cu 35% față de 2017, ceea ce implică o rată de distribuire din profitul net de 38%. Propunerea finală privind dividendul va fi supusă aprobarii de către Consiliul de Supraveghere și AGA din aprilie 2019.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3670 vizualizari

  • -7 (21 voturi)    
    În cazul acesta eu zic ca statul să anuleze (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:10)

    hsl [utilizator]

    licitația și să o refacă, pentru că sunt cu siguranță firme care ar vedea „premisele necesare” ca să investească miliarde.
    • +9 (17 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:20)

      [anonim] i-a raspuns lui hsl

      • -2 (14 voturi)    
        Ar fi vreo problemă (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:36)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui

        țara în care este înregistrată firma atât timp cât respectă legile din România și își plătește corect obligațiile?
        • +11 (11 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:54)

          [anonim] i-a raspuns lui hsl

          • -6 (10 voturi)    
            E ca și cum ai spune că românii (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:08)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui

            sunt la fel de necivilizați și în alte țări.
            Din contră, un cadru legislativ corect educă firmele să aibă o conduită de business corectă.
            • +5 (9 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:25)

              [anonim] i-a raspuns lui hsl

              • -1 (7 voturi)    
                Eu prefer să cumpăr gaz de la cehi (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:49)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui

                decât ca statul român să ia doi lei pe gazul românesc.
                • +2 (2 voturi)    
                  vrei sa spui de la rusi? (Miercuri, 6 februarie 2019, 20:03)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  Pai cred ca si Dragnea si PSD-ul prefera sa omoare industria extractiva de gaz de la noi in favoarea rusilor.
                  • 0 (2 voturi)    
                    Dacă-i mai ieftin, (Joi, 7 februarie 2019, 11:36)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                    cumpăr și de la ruși.
        • +2 (2 voturi)    
          Ca Lukoil? (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:41)

          Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui hsl

          Care isi plateste obligatiile direct la MosCow?
          • 0 (2 voturi)    
            După ce plătesc taxele din România (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:37)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

            n-au decât să-și plătească ce obligații au oriunde doresc ei.
            • +1 (1 vot)    
              Ai uitat de scandalul Lucoil? (Miercuri, 6 februarie 2019, 23:02)

              Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui hsl

              Ca aia nu si-au platit obligatiile in Romania si au pompat paralele la MosCow.
              • 0 (0 voturi)    
                E cazul să întrebăm autoritățile românești (Joi, 7 februarie 2019, 11:37)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

                de ce au permis unei firme să nu-și plătească taxele când pe firma mea - care-i un contribuabil mic - o execută în secunda a doua.
      • +2 (4 voturi)    
        Statul (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:11)

        florinos [utilizator] i-a raspuns lui

        Aici PSD-ul s-a faultat singur, a băgat mâna in buzunarele companiilor si acum plânge pentru ca firmele nu mai investesc si statul nu mai are cum sa ii taxeze.

        Asa este când ai un ministru de Finanțe ca Teodorovici care are venituri de 5.000 Euro dar are rate de 5.500 Euro.
    • +8 (12 voturi)    
      PSD-ALDe își bat joc de ani de muncă. (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:21)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      Sa muncit mult,sau cheltuit mulți bani și sau făcut intervenții de tot felul pentru atragerea de capital pentru începerea exploatării petrolului și gazelor în Marea Neagră și guvernul PSD-ALDE$ au distrus totul.Dacă se oprește acum și situația așa pare,vor mai trece mulți ani,poate niciodată,pentru-ca exploatarea să fie reluată.România va rămâne dependentă de GAZPROM și actualul guvern trebuie să dea socoteală pentru asta.Nu sunt alții care să vrea să vină,nici GAZPROM care au alte surse mai ușor de exploatat.
      • -9 (11 voturi)    
        Când ai o firmă știi că uneori mai și pierzi (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:41)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Fiecare dinte noi mai cheltuie uneori bani și fără a obține venituri...
        Dacă nu există o clauză care să oblige câștigătorul licitației să facă investițiile într-un interval de timp, înseamnă că guvernanții noștri chiar n-au ce căuta pe acele funcții.
        E simplu: bagi banii pe care i-ai promis sau jet! și-i lași pe alții care sunt dispuși s-o facă.
        • +6 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:09)

          [anonim] i-a raspuns lui hsl

          • 0 (2 voturi)    
            Reursele apațin statului român (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:33)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui

            eu nu sunt de acord cu acest lucru, însă așa este în societatea noastră.
            Iar statul ajută firmele, permițându-le să facă bani (și e vorba de fooooarte mulți bani) pe seama acelor resurse, doar că are anumit condiții.
            Dacă firma respectivă nu găsește „premisele nevesare” să respecte obligațiile pe care și le-a asumat, n-are decât să piardă bani iar angajații n-au decât să muncească pentru alte fime care găsesc acele premise, acționarii n-au decât să cumpere acțiuni la ate firme și tot așa.
            O firmă mică - să zicem una care se ocupă cu transportul echipamentelor - ar funcționa la fel de bine, dacă ar transporta pentru Shell în loc să transporte pentru OMV.
            • +1 (1 vot)    
              resursele pot sa apartina oricui (Miercuri, 6 februarie 2019, 20:27)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui hsl

              Cata vreme sunt sub pamant/mare valoarea lor e zero.
              iar in ceea ce priveste obligatiile se pare ca dupa tine numai firmele au obligatii, staul nu.
              Adica aia discuta de vreo 10 ani investitia, in anumite conditii de ambele parti si subit statul impune taxe de 2% pe tot ce misca + preturi maximale pe piata interna.
              Si tu acuzi compania, oricare ar fi ea, ca nu isi asuma partea ei de obligatii??
              Imi imaginez cum ar fi fost ca dupa nationalizarea petrolului in Venezuela sa ii fi acuzat pe americani sau olandezi ca nu si-au continuat investitiile!
              • 0 (0 voturi)    
                La 20-30% taxe în România față de 78% în Norvegia (Joi, 7 februarie 2019, 11:40)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                firmele respective ar trebui să aibă o marjă foarte mare de toleranță față de taxele de aici.
                • 0 (0 voturi)    
                  mda, poate ai dreptate (Joi, 7 februarie 2019, 16:26)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  Dar sa nu uitam ca Norvegia nu modifica taxele de pe o zi pe alta in ajun de Craciun si fara consultari.
                  Ca sa fim clari, ca investitor, as investi mai degraba intr-o firma care exploateaza gaze in Norvegia si imi da 1,5% dividende in euro decat in una care exploateaza in Romania si imi da 5% in lei. Ca sa nu mai vorbim de scaderea pretului actiunilor ca urmare a cretinitatii guvernantilor.
                  Sa ai tu marja de toleranta mare cand actiunile tale cad cu 15% fiindca un condamnat penal pentru coruptie face o declaratie demna de el.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Norvegia folosește coroane (Joi, 7 februarie 2019, 19:21)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                    nu euro.
                    În țara în care aproape toate firmele ascund profiturile prin cheltuieli care mai de care fantastice, o taxă pe vânzări este una dintre formele prin care statul pate încasa și el ceva bani.
          • +2 (4 voturi)    
            Ideea e sa fie o situatie de win-win (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:40)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui

            Dar guvernul actual nu stie sa faca business , nu au cu cine, nu au calificare. Sa nu uitam ca Teodorovici a lucrat toata viata la stat, iar de Dragnea si Valcov, ce sa mai spunem, aia sunt din alta epoca, din alte timpuri, dintr-un sistem feudal in care principiul de baza este : sunt angajat la stat, daca mie nu-mi iese nimic , nu se face.
            • +1 (1 vot)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 12:27)

              [anonim] i-a raspuns lui Maspp

              • 0 (0 voturi)    
                De acord, dar hai sa nu comparam (Duminică, 10 februarie 2019, 16:12)

                Maspp [utilizator] i-a raspuns lui

                cu ce era ci unde sunt altii fata de noi. Intrebarea este : poate Romania sa faca un salt dpdv economic, social, educational in general ca societate cu cei care conduc acum Romania ? Iti dau un exemplu : educatia. Singurul care a miscat lucrurile in aceasta zona, a fost Funeriu. Sa luam alt exemplu : infrastructura. Vorbeam cu socra-miu deunazi si analizam ce drumuri noi sau macar reabilitate au facut astia in 2 ani de zile. Si am fost socati ca nu gasim niciun drum. Toata infrastructura e lasata de izbeliste. Bai nene, a facut Basescu mult mai multa infrastructura in anii aia de groaza 2009-2012. A extins centura Bucurestiului pe partea de nord, autostrada Bucuresti-Ploiesti, Bucuresti-Constanta, Transalpina, Transbucegi, Ploiesti-Targoviste (reabilitat, era o gaura neagra). Domne au fost niste hoti ordinari dar cum dracu se face ca au lasat ceva in urma si pe vremea aia si nu erau banii de acum.
      • +4 (6 voturi)    
        PSD (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:48)

        ilie57 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Nicio noutate.
        In Romania se intampla exact asa cu trag sforile cei din spatele PSD (scufunda Romania).
        In fatza PSD sunt doar niste corupti cu interese personale.
        • +5 (5 voturi)    
          Dar in spate? (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:01)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui ilie57

          Iar in spate e o agendă ascunsă. Urmează vinderea Rom pe bucăți
      • +2 (2 voturi)    
        INALTA TRADARE (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:05)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Exista elementele constitutive.Este inalta tradare realizata prin acte legislative care blocheaza investitia si extractia de gaz si favorizeaza pozitia rusilor ca element activ politic-comercial si de securitate energetica. Romania este pusa in dificultate in a-si asigura necesarul de gaze pentru consum propriu fiind obligata sa importe si sa se constituie dependenta de rusi in conditiile in care are propria resurs dar guvernul PSD/ALDE o blocheaza prin legi favorabile rusilor
    • +7 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:22)

      [anonim] i-a raspuns lui hsl

      • -5 (9 voturi)    
        Da (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:43)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui

        nu e treaba mea că o anumită companie consideră momentul nepotrivit, eu vreau ca acele resurse sa fie exploatate, să aducă bani la buget și prețuri mai mici.
        • +3 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:11)

          [anonim] i-a raspuns lui hsl

          • -2 (2 voturi)    
            Resursele le aparțin statului (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:51)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui

            la fel și banii care rezultă din exploatarea lor; tu și eu nu vedem un șfanț.
            • +2 (2 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:10)

              [anonim] i-a raspuns lui hsl

              • 0 (2 voturi)    
                Oamenii sunt liberi și-și aparțin doar sieși (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:53)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui

                America este un continent în care statele au reguli diferite.
                În SUA resursele aparțin - așa cum este normal - proprietarilor de terenuri, însă în România legea spune altceva.
                Dacă românilor le-a plăcut comunismul și acum le place socialismul, acesta este rezultatul iar eu nu pot să discut decât în limitele date de voința poporului.
                • +2 (2 voturi)    
                  Nu le-a plăcut. (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:46)

                  asavreau [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  Nici comunism,nici socialism,dar i-au omorât pe cei care sau opus comuniștilor,iar socialiștii au creat condiții să fugă românii din România.Au rămas hoții,la putere;leneșii care-i votează pe hoți și fraierii care sau lăsat fraieriți că nu au pe cine vota și nu au mers la vot.
                  • +1 (1 vot)    
                    Eu nu am auzit de revoluții (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:41)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

                    ale românilor în perioada comunistă; singura s-a întâmplat ca o extensie a mișcărilor vremurilor, nu cred că erau românii capabili să se răscoale de capul lor (dovadă și ce a urmat); așa că românii au iubit comunismul.
                    Au iubit și socialismul, pentru că au votat vreo 25 de ani doar socialiști (PNL este tot partid socialist de stânga).
                    • 0 (0 voturi)    
                      Comentariu sters de utilizator (Joi, 7 februarie 2019, 10:27)

                      [anonim] i-a raspuns lui hsl

                • 0 (0 voturi)    
                  in toata Europa e la fel (Miercuri, 6 februarie 2019, 20:28)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  deci stai linistit.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Nici vorbă (Joi, 7 februarie 2019, 11:42)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                    fiecare stat european are specificul lui.
            • +3 (3 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:22)

              [anonim] i-a raspuns lui hsl

        • +2 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:13)

          [anonim] i-a raspuns lui hsl

          • +2 (2 voturi)    
            De acord (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:55)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui

            Așa am spus și cu aurul de la RM: n-are decât să stea în pământ până când exploatarea se va face fără a polua și fără a strica patrimoniul cultural al locurilor.
            La fel și gazul: n-are decât să stea în pământ până când statul va câștiga măcar câți bani câștigă alte state din exploatări similare.
            • +2 (2 voturi)    
              Și nu mai ai nevoie de ele. (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:52)

              asavreau [utilizator] i-a raspuns lui hsl

              Că între timp,evoluția tehnologiei face ca astfel de resurse să nu mai fie valoroase.Eu știu cel puțin 20 de sonde de gaze(poate sunt mai multe că nu lucrez în domeniu),care au fost prospectate în timpul lui Ceaușescu și închise pentru exploatare ulterioară.După 1989 nu mai aveau ce extrage.Gazul nu stă să te aștepte.Pământul este în continuă schimbare,ce nu consumi se pierde în atmosferă poluând mai rău decât când consumi.
              • 0 (2 voturi)    
                Dacă nu vom mai avea nevoie de ele, (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:45)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

                înseamnă că lumea va fi evoluat.
                Astăzi nu mai am nevoie de piei de animale ca să fac troc, folosesc bani, așa că n-am de ce să ucid urșii și mistreții de prin păduri.
                • +1 (1 vot)    
                  Lumea de afara o sa evolueze (Miercuri, 6 februarie 2019, 23:07)

                  Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  Tu o sa involuezi, posibil sa traiesti ca triburile amazoniene. Tu crezi ca evoluezi asa aiurea pe datorii? Dar ce ma mir, aveti o pavianca pm, parlamentul e populat cu baboon iar tara condusa de niste golani, lideri locali cica. Brain drain-ul e printre cele mai mari din lume, de fapt a fost, ca nu prea au mai ramas prin tara si tu visezi la vremurile cand nu o sa mai ai nevoie de resurse, tampenia tampenilor.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Eu locuiesc în UE (Joi, 7 februarie 2019, 11:52)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

                    deci voi evolua sau involua doar împreună cu UE.
                    Dacă mâine voi ajunge la concluzia la care au ajuns deja alte câteva milione de cetățeni români, voi pleca fără să mă uit în spate și nu voi lua cu mine niciun leu datorie - las toată suma în sarcina idio... votanților de politicieni populiști.
                    Și acum, dacă am chef, îmi înmatriculez firma într-un alt stat UE și nu plătesc un leu impozite (altele decât indirecte).
                    Românii sunt atât de imbecili încât își dau resursele pe gratis și apoi se plâng când statul - acesta prost, nepriceput, hoț, plin de demagogi ipocriți - ia măsuri împotriva abuzurilor acestor companii care berberesc pădurile, golesc resursele, pălătind 2 lei taxe, secătuiesc de capitaluri persoanele din România prin intermediul dobânzilor de 3-4 ori mai mari decât în alte state; apoi se mai apucă să dea minusuri celor care le arată prostia de care sunt în stare...

                    Și atunci nu crezi că-și merită soarta acest popor lipsit de minte?
            • 0 (2 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 15:53)

              [anonim] i-a raspuns lui hsl

              • -1 (1 vot)    
                Sigur (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:52)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui

                singurul lucru pe care îl spun eu e că poporul român - și prin extensie statul său - nu are de ce să accepte astfel de declarații.
                N-are decât să se ducă, învârtindu-se, orice companie care n-are chef să investească și să exploateze resursele naturale în condiții reciproc avantajoase; dacă firmele din Norvegia sunt de acord să plătească 78% impozite (pe profit), în timp ce în România strâmbă din nas la 20-30%, dă-mi vopie să cred că suntem luați de fraieri și să mi se pară corect să anulșăm licențele actiuale de exploatare.
                Chemăm în România firma Equinor și îi oprim doar 60% din profituri (dublu față de cât plătește OMV pe gaze, triplu pe petrol), (50% în primul an ca să-și amortizeze investiția) și tot suntem mai câștigați ca stat decât să-i acceptăm pe prădătorii actuali.
                • +1 (1 vot)    
                  Comentariu sters de utilizator (Joi, 7 februarie 2019, 10:33)

                  [anonim] i-a raspuns lui hsl

                  • 0 (0 voturi)    
                    Voi aveți o problemă cu oric măsură a statului (Joi, 7 februarie 2019, 12:00)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui

                    fără să analizați dacă este bună sau rea.
                    De acord, statul nu știe ce să facă cu banii încasați (sau - și mai grav - știe foarte bine), însă ar trebui să fiți pentru păstrarea banilor în Rmânia - chiar dacă ajung în pomeni electorale date populației - decât să accepți să plece în Austria.
                    Așa cum zici tu de convenții, la fel voi zice și eu de legi: „or fi bune, or fi proaste, nu știm. Dar așa au fost adoptate iar investitorul n-are decât să le respecte, să le conteste în instanță sau să plece”.
                    A fost un articol pe Hotnews în care era prezentat sistemul de taxare din Norvegia - citește-l și vei afla și tu cât plătesc firmele impozit acolo.
                    Rămâne de văzut cât va fi prețul la pompă; dacă țin eu bine minte, oricum este mai mare decât în multe state europene care nu au picătură de petrol.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Comentariu sters de utilizator (Joi, 7 februarie 2019, 15:05)

                      [anonim] i-a raspuns lui hsl

                    • 0 (0 voturi)    
                      Comentariu sters de utilizator (Joi, 7 februarie 2019, 15:08)

                      [anonim] i-a raspuns lui hsl

                      • 0 (0 voturi)    
                        Decât să-l exploreze un hoț sau un nepriceput (Joi, 7 februarie 2019, 19:24)

                        hsl [utilizator] i-a raspuns lui

                        prefer să rămână gazul în pământ.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Comentariu sters de utilizator (Joi, 7 februarie 2019, 15:10)

                      [anonim] i-a raspuns lui hsl

                      • 0 (0 voturi)    
                        Ai doar două opțiuni (Joi, 7 februarie 2019, 19:25)

                        hsl [utilizator] i-a raspuns lui

                        1. banii să se ducă în pomeni electorale acordate cetățenilor României.
                        2. banii să se ducă pe ce s-o duce la cetățenii Austriei.

                        Alege (nu există cale de mijloc).
        • +4 (6 voturi)    
          Haha (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:29)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui hsl

          Pentru postac: eu propun sa exploateze teldrum, dar doar pe hartie, adica mai mult teoretic, din birou, eventual la televizor, pe antena3 :))
    • +1 (1 vot)    
      gazrom, nu?! (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      asa-i ca te excita ideea ca sa investeasca gazprom?!

      ma ... ia si zincer... tu esti femeie sau gay... ca doar au vise erotice cu rusi!
      • 0 (2 voturi)    
        Pe mine mă excită alte lucruri (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:58)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ar fi vreo problemă dacă aș fi femeie sau gay și aș avea vise sau chiar experiențe erotice cu ruși sau cu rusoaice?
  • +3 (3 voturi)    
    Mda (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:15)

    Soljenitin [utilizator]

    Adica exact cu spuneam la articolul de mai jos

    https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-22948148-ministerul-energiei-autorizat-inceperea-productiei-gaze-din-marea-neagra-insa-niciun-operator-nu-luat-pana-acum-decizia-finala-investitie.htm
  • -4 (10 voturi)    
    Investitiile alea (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:19)

    Zummm [utilizator]

    Cu 80% profit statul austriac si 20% Republica bananiera Roumanie ? Haide pa. Ptr cine are ocazia si poate sa se duca la muzeul tehnic din Viena sa va istoria acestui Omv. Natie mai tampita si snoaba ca rromanii nu se exista.
    • +6 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:37)

      [anonim] i-a raspuns lui Zummm

    • +5 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:17)

      [anonim] i-a raspuns lui Zummm

  • +5 (7 voturi)    
    EXACT ASA ISI DORESTE rusia (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:22)

    rov [utilizator]

    ce stranie coincidenta...
  • -6 (8 voturi)    
    sper că nu vor fi afectate investițiile OMV (Miercuri, 6 februarie 2019, 9:45)

    Mazeta [utilizator]

    din presă.
  • -2 (6 voturi)    
    Santaj ordinar intre politicieni si petrolisti (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:03)

    animatron [utilizator]

    Unii vor profit electoral, altii profit financiar, fara sa le pese de alte consecinte.

    Statul roman a vandut jumatate din Petrom in 2004, intr-o perioada in care inca nu intrase in UE, nu avea "greutate" ca PIB in fata unor state ca Austria (tara cu o politica economica foarte agresiva in estul Europei).

    Contextul s-a schimbat mult in ultimii 15 ani.

    Romania e membra UE si NATO, are o crestere economica puternica in fiecare an (PIB-ul a atins 200 miliarde euro nominal), are la dispozitie instrumente mai bune de negociere, si-a diversificat aliantele.

    Austria e guvernata de o coalitie ce include nationalistii pro-rusi (dictatorul Putin a fost prezent la nunta ministrei de externe).

    OMV a devenit partener strategic pentru Gazprom, relatiile sunt foarte stranse.

    Romania ar face bine sa caute rapid solutii pt a se debarasa de mizeria austriaca numita OMV, ajunsa o filiala Gazprom.

    Nu e nici o mirare ca OMV saboteaza din plin proiectele petroliere romanesti, e ordin de la Moscova si Austria ajunsa eurosceptica se conformeaza.

    E nefericit ca avem si un guvern de coalitie socialist-liberal, cu sustinerea separatistilor maghiari din UDMR (Budapesta e alt aliat al Moscovei si gata oricand sa saboteze Romania), guvern care se concentreaza isteric pe combaterea Justitiei independente.

    Clasa politica ar trebui sa conclucreze pentru interesele strategice romanesti si indiferent de lupta politica interna sa nu ajute implicit politica unor state ca Austria, Ungaria sau Rusia, aliate in proiecte antiromanesti legate de nostalgii imperialiste.
    • 0 (6 voturi)    
      ia un loc (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:29)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      si respira putin.

      Romania scapa de mizeriile OMV si Exxon, scapa de investitii de miliarde, lasa gazul in pamant si plateste mult mai scump (si nu numai financiar) gaz de import de la Gazprom.

      Adica de la aia a caror filiala e mizeria de OMV. Observi fractura logica?

      Era de asteptat sa nu investeasca in conditiile actuale dupa tot balciul cu legea offshore. totusi, chiar si Daddy Dragnea la flipchart garanta stabilitate si alte alea. Si cat a durat cuvantul politicienilor romani? Cam o luna si ceva, dupa aia au introdus un 2% suplimentar pe cifra de afaceri si o piata centralizata controlata de stat.

      Tu ti-ai baga o parte majora din venitul personal in asa ceva? Ti-ai lasa viitorul pe cuvantul lui Dragnea, Tariceanu, Valcov avand dovada palpabila ca ei nu se tin de cuvant?

      Prejudiciile majore aduse economiei Romaniei de actuala conducere vor dainui ani dupa ce astia vor fi plecat de la conducere.
    • +2 (2 voturi)    
      Amuzant (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:32)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      La partid au inceput compunerile elaborate? Se platesc mai bine astea? Sa stim si noi :)))
    • +1 (1 vot)    
      Saboteaza pe naiba (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:50)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Nici dracu nu mai investeste in Romania, cu politicile economice de Ev Mediu, infrastructura praf si lipsa crunta de forta de munca, calificata.
  • +2 (4 voturi)    
    la final cu taxe extra (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:18)

    falcoind [utilizator]

    o sa încaseze mai putin decât fără taxa , deja vu la taxa speciala pe combustibil.
  • +4 (6 voturi)    
    normal... (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:40)

    liviu_ [utilizator]

    acum or sa ne explica postacii pesedei cum de fapt taxa e mai valoroasa decat investitiile in romanica!
  • -3 (7 voturi)    
    Ce vrajeala pe capu' lor... (Miercuri, 6 februarie 2019, 10:55)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... plang prin presa, in timp ce-si indeasa buzunarele :)
  • +7 (7 voturi)    
    Ehei (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:02)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Sunt (din nou) afectate investițiile în extracția hidrocarburilor din România? Ce-și mai freacă mâinile de bucurie Vladimir Putin.
  • +1 (5 voturi)    
    la mana escrocilor (Miercuri, 6 februarie 2019, 11:38)

    mistydo [utilizator]

    Blestemul de a fi la mana unor escroci politici.... Dragnea se gandeste la ce spaga mai poate luat... Tentatia miliardelor l-au facut din crasmar si ospatar ... in escroc politic.... Cineva trebuie sa puna piciorul in prag!
    • 0 (0 voturi)    
      sa-i puna in piept mai bine (Miercuri, 6 februarie 2019, 20:57)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui mistydo

      .................................................
  • +1 (3 voturi)    
    Nashpa....nu garanteaza veniturile ca la banci (Miercuri, 6 februarie 2019, 12:18)

    Je__ [utilizator]

    Afacerea nu e sigura, ca nu e garantat profitul pt OMV si pierderile pentru romani.

    Deci normal sa-i dea OMV cu flit
  • -1 (1 vot)    
    .AU..AU..Auu,,,stri,,eeee,ci,,ii (Louis de Funnes (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:04)

    richter [utilizator]

    1. Taxa asta clar nu a fost bine gandita , nici evaluata ca impact. 2. In alta ordine de idei,cu ingaduinta "gratuita" a guvernelor care au fost si mai "este", multinationalele astea au facut enorm de multi bani atat legal cat si ilegal.
    3. OMV sa nu se mai planga atata; sa sape in Austria dupa titei ca e mai ieftin...da nu stiu unde ...Folow money hany...zic americanii..hai la ei sa ne facem parte de profit. Doar a mai nou, s-au suparat pe alocatiilie copiilor de rezidenti; pai mai draga Austria, si cu p...la in c..r si cu sfletu,n rai ???


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by