Noi emisiuni de titluri de stat pentru populație începând de luni: 4 scadențe, 4 dobânzi

de F.B.     HotNews.ro
Duminică, 3 martie 2019, 11:24 Economie | Finanţe & Bănci


Emisiune Tezaur - pagina de Facebook a MFP
Foto: MFP
Românii pot subscrie de luni pentru patru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației din cadrul Programului Tezaur, cu scadențe la 1, 2, 3 și 5 ani şi dobânzi anuale de 3,5%, 4%, 4,5% și, respectiv, 5%, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Veniturile aferente sunt neimpozabile.

Titlurile de stat pot fi cumpărate:
  • în perioada 4 – 22 martie 2019 de la unitățile operative ale Trezoreriei Statului
  • în perioada 4 – 21 martie 2019 prin rețeaua de oficii poștale ale Companiei Naționale Poșta Română, din mediul urban, iar în perioada 4 – 20 martie 2019 din mediul rural.
"Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. A fost eliminată plafonarea sumelor care pot fi investite de persoanele fizice în cadrul acestor emisiuni. Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate prin depunerea, în perioada de subscriere, a unei cereri de anulare. Ulterior, subscrierile sunt irevocabile și nu mai pot fi anulate. Titlurile de stat sunt în forma dematerializată şi au valoare nominală de 1 leu. Dobânda este plătibilă la termenele prevăzute în prospectul de emisiune", se arată în document.

De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur pot fi transferabile si se pot răscumpăra în avans.

În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moștenitorilor, care prezintă documentele legale care le atestă calitate.

Emiterea titlurilor de stat pentru populație va continua pe parcursul anului 2019. În fiecare lună perioada de subscriere va fi de trei săptămâni iar maturitățile vor fi stabilite în funcție interesul manifestat de investitori.


Citeste mai multe despre   








8011 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    hehe (Duminică, 3 martie 2019, 12:00)

    transpenibilus [utilizator]

    Cine sa-i imprumute pe Dragnea, Teodorovici si Vilcov, cine-si da economiile pe mana unor hoti? Poate postacii lor de la K10 sau rublistii de la K6, ca altcineva nu poate fi atat de fides.
    • -1 (5 voturi)    
      He, he, la ultima emisiune de obligatiuni (Duminică, 3 martie 2019, 13:16)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      s-au inghesuit bancile, deci are cine imprumuta ciuma rosie, banii n-au miros!
      • +2 (6 voturi)    
        Dupa 114 nu se mai inghesuie nimeni (Duminică, 3 martie 2019, 14:24)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Afara nici atat, cand esti in categoria JUNK.
    • 0 (4 voturi)    
      Nimeni. De preferat sa tii leii in banci, la 1% (Duminică, 3 martie 2019, 14:35)

      Fides [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      Nu cereti dobanda la depozite! Profitul trebuie facut de banci nu de pleava. Oare 3,5-4-5% este mai mult decat 1,25%? Vorbiti cu Groningen, poate da o promotie anuala la 1,5%.
      • +2 (4 voturi)    
        problema e ca Statul se imprumuta (Duminică, 3 martie 2019, 15:31)

        John_english [utilizator] i-a raspuns lui Fides

        iar bancile pot face altceva cu banii.

        Un manager care scoate 3.5%(-cheluieli - inflatie) Profit pe an isi pierde jobul. De fapt profitul ala s-ar putea chiar sa fie pierderi.

        economy 101.

        Dar economia duduie, ce nevoie au de imprumut?
        • 0 (2 voturi)    
          Statul se imprumuta oriunde in lume, nu e un miste (Luni, 4 martie 2019, 9:08)

          Fides [utilizator] i-a raspuns lui John_english

          Si da bancile prefera un randament bun, mai ales dca dai 1% la depozit si iei 5% de la Stat. Bancile stau pe un maldar de lei ieftini, iar raportul la credite IMM vs. populatie si stat e martor ca nu doresc sa crediteze economia.
          De retinut: cu cat duduie mai tare economia, cu atat e posibil sa ai nevoie de mai multe imprumuturi - Statul e un prost colector.
          • 0 (2 voturi)    
            Sistemul bancar nu functioneaza asa (Luni, 4 martie 2019, 11:00)

            John_english [utilizator] i-a raspuns lui Fides

            si nici economia de piata dar ma rog nici ministrul finantelor n-are habar.

            Romania ramane inca deconectata de la circuitul financiar international iar dupa noile reglementari va fi asemanata cu Germania lui Hitler sau Rusia lui Stalin ambii iubitori de banci.
  • +1 (3 voturi)    
    bonuri pentru prosti (Duminică, 3 martie 2019, 14:33)

    pustiul [utilizator]

    Cu parere de rau, dar la dobanzile pe care le dau randamentul este deja negativ.

    Mai asteptam retrogradarea ratingului de tara, atacurile speculative asupra monedei si balbaiala legislativa si executiva din urmatoarea jumate de an si vom ajunge la 10 -15% inflatie.

    In aceste conditii, o sa devina hartie de folosit la baie.
    • -2 (4 voturi)    
      Te inseli, chiar daca ai dori asta numa sa cada PSD (Duminică, 3 martie 2019, 16:18)

      Fides [utilizator] i-a raspuns lui pustiul

      Banii nu au miros. Ai auzit de ING care facea pr bancherul bun cu Iran? Erdogan are banci straine acolo? Romania e membru UE si NATO, nu mor caii cand vor cainii.
      • 0 (2 voturi)    
        nu vad legatura (Duminică, 3 martie 2019, 17:22)

        cetateanulmodern [utilizator] i-a raspuns lui Fides

        Care e legatura ci ce a spus pustiul? 3,5% pe an nu este dobanda negativa pt 2019?sau urmatoarea retrogradare de tara deja anuntata...
        • -1 (3 voturi)    
          Retrogradare? Pai S&P asculta de PSD? (Duminică, 3 martie 2019, 21:20)

          Fides [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

          Legatura e simpla - el viseaza apocalipsa, suntem departe de ce vrea opozitia et Co. Si da de ce nu ai da ca banca 1% la depozit, daca dupa tu poti scoate 5% de la stat? De ce ai vrea sa investesti in IMM riscand, cand stai pe un munte de bani ieftini? De ce sa nu pui de un cartel pe Robor sa ridici putin costul la cei care au fost lacomi cand si-au luat un credit ipotecar pe 20-25-35 de ani?
          PS. ING a jucat banii cu Iran - efecte? Nu la noi. Bancile in turcia joaca bine - banii nu au miros, dictatura e doar pt populatie, nu pentru actorii suprastatali (ca nu zic intangibili - desi mai platesc si ei cate o maslina cand sunt prinsi cu cioara vopsita de tari precum SUA).
          • 0 (2 voturi)    
            Nu imprumuta nimeni un Calic (Luni, 4 martie 2019, 0:00)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Fides

            doar prostii, si te inseli, unii bani Put.
            • 0 (2 voturi)    
              Calic calic statul,, dar cu o datorie mica externa (Luni, 4 martie 2019, 6:38)

              Fides [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              Si da mai trebuie platite din salarii, pensii, datorii, TVA etc. Si da bancile fac profit imprumutand statul. Randamentul in Romania este de poveste, cu printese si comori nebanuite.
              Banii put? Omer Tetik, CEO, Banca Transilvania - Profitul a devenit un cuvant urat in Romania. Cand faci profit e ca si cum ai fi implicat în activitati ilegitime.
        • +1 (1 vot)    
          Uite cum se pune problema cu dobanda statului (Joi, 7 martie 2019, 21:28)

          Fides [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

          Citez: “Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, joi, de la bănci, prin titluri de stat, o sumă de 635 de milioane de lei cu 59% mai mult decât suma pe care şi-o dorea, la o dobândă de 4,08%, cu o maturitate de 52 de luni.”


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version