O femeie a informat TripAdvisor că a fost agresată sexual de un ghid, iar TripAdvisor a îndemnat-o doar să scrie un comentariu negativ. TripAdvisor a fost acuzată că nu își protejează utilizatorii după ce două femei s-au plâns că au fost violate de angajați ai companiilor promovate pe portalul de informații turistice ● Era digitală schimbă din temelii chiar și ținutele scorțoșilor bancheri de pe Wall Street

Corporate reportFoto: pixabay.com
  • O femeie a informat TripAdvisor că a fost agresată sexual de un ghid, iar TripAdvisor a îndemnat-o doar să scrie un comentariu negativ.

TripAdvisor a fost acuzată că nu își protejează utilizatorii după ce două femei s-au plâns că au fost violate de angajați ai companiilor promovate pe portalul de informații turistice. Conform unor emailuri citate de The Guardian, o femeie – numită doar drept „K” – a contactat TripAdvisor cu o plângere despre o agresiune sexuală comisă de un ghid local, dar i s-a spus numai să lase un comentariu negativ la adresa ghidului pe website. TripAdvisor a refuzat să scoată compania de pe listările sale online.

TripAdvisor

TripAdvisor

Foto: Hotnews

K a informat hotelul respectiv despre atac și a făcut plângere și la poliție, iar apoi s-a adresat la TripAdvisor în dorința de a informa alte turiste despre pericolul potențial. Dar compania i-a sugerat doar să lase un comentariu la persoana întâi pe website, cu detalii despre agresiune. „Am fost șocată”, a spus ea pentru Guardian. „Mi s-a cerut la modul serios să reamintesc în detaliu umilitoarea experiență. Oare această companie globală mă îndemna să-mi retrăiesc trauma pe forum pentru ca oricine să poată vedea și comenta, sau și mai rău, ca agresorul, care este în libertate, să-mi poată răspunde sau să mă batjocorească?”.

Compania – al cărui website este vizitat de 456 de milioane de oameni în fiecare lună – i-a spus lui K despre politica sa de a nu îndepărta o firmă de pe liste, nici temporar pentru a permite o investigație, nici permanent, când un angajat este acuzat de agresiune sexuală sau viol. TripAdvisor chiar i-a trimis cinci exemple de comentarii cu detalii despre agresiuni sexuale similare sau violuri, drept îndrumări pentru a-l scrie pe al său. Dar când K chiar a scris un comentariu, nu a fost publicat pentru că nu fusese scris la persoana întâi. Când K a răspuns că nu vrea să fie contactată de troleri – poate chiar de agresor – TripAdvisor i-a sugerat să deschidă un cont anonim și să posteze acolo comentariul.

Unul din cele cinci comentarii trimise lui K fusese scris de o tânără de 18 ani care a spus că i-a fost pus drog într-o băutură și a fost violată într-un complex din Jamaica. Femeia a spus că hotelul a dat-o în judecată pentu a contesta acuzația, care fusese confirmată printr-un test la un spital local. Complexul respectiv are o clasificare de 4,5 stele din 5 pe website, iar TripAdvisor a refuzat să adauge o notă de prevenire pentru alți potențiali vizitatori. Plângerea femeii este pierdută printre alte 5.000 de comentarii de pe website.

O altă femeie – Christine Dayman din Toronto, Canada – a spus că plângerea sa privind o agresiune din partea unui agent de pază la hotelul Grand Bahia Principe Turquesa din Republica Dominicană este îngropată în cele peste 2.600 de comentarii ale altor vizitatori. The Guardian anunță că a găsit 40 de alte exemple de comentarii despre agresiuni sexuale și violuri comise de angajați ai hotelurilor sau ai altor companii listate. Companiile respective au răspuns în doar 14 situații și numai una a anunțat că s-au luat măsuri împotriva angajatului incriminat. (Newsweek)

  • Goldman Sachs își schimbă codul de vestimentație, costumul și cravata devin opționale.

Goldman Sachs Group Inc a anunțat săptămâna trecută că relaxează codul vestimentar pentru toți angajații, mișcare considerată cândva ca inimaginabilă pentru numeroșii parteneri cu pantofi luxoși și bancheri cu costume de comandă ai firmei de pe Wall Street. Noul „cod vestimentar flexibil pentru întreaga firmă” a fost anunțat într-o circulară internă, care preciza că schimbarea se datorează „naturii în schimbare a locurilor de muncă în general în favoarea unui mediu mai informal”. Circulara trimisă celor 36.000 de angajați ai băncii era semnată de CEO David Solomon, fost bancher de investiții care a preluat postul în octombrie, împreună cu CFO Stephen Scherr și COO John Waldron.

Dar, din 2017, banca a început să relaxeze codul vestimentar pentru angajații din divizia tehnologică și celelalte noi sectoare digitale. Aceasta a creat o diferențiere în rândurile personalului la fel de netă ca aceea dintre bluejeans și

Goldman Sachs

Goldman Sachs

Foto: Hotnews

costume în dungi fine. Ca și celelalte bănci de pe Wall Street, Goldman Sachs s-a străduit să-și asigure cei mai buni angajați. Marile firme de tehnologie și fonduri de investiții au adeseori birouri și condiții mai informale. Recentul anunț are menirea de a aduce la zi politicile tradiționale în favoarea forței de muncă mai tinere. 75% dintre angajații de la Goldman sunt membri ai generațiilor Milenare sau Gen Z – oameni născuți după 1981.

Circulara nu a menționat care ținute sunt sau nu potrivite. „Toți știm ce este și ce nu este corespunzător la locul de muncă”, scria în circulară. Ea reamintea angajaților să se îmbrace „într-o manieră corespunzătoare” cu așteptările clienților. „Desigur. ținuta informală nu este potrivită în fiecare zi și pentru toate contactele și avem încredere că veți da dovadă de o bună apreciere în această privință”. (Reuters)