”​Modul în care OUG 114 a apărut, ca o surpriză totală și fără argumente serioase cu privire la necesitatea ei întrucât în România Statul nu a ajutat băncile în criză, ne-a supărat, de ce să ascundem acest lucru. Mai ales nivelul taxei- de patru ori mai mare decât în Polonia, unde nivelul e de trei ori mai mare decât în următoarea țară care aplică această taxă. Înţelegem însă că forma finală a taxei va fi schimbată”, a spus joi Michal Szczurek, CEO-ul ING Bank, cu ocazia prezentării rezultatelor băncii. El a precizat că banca va continua să investească şi să crească la nivel local în pofida taxării de către Stat.

Michal Szczurek CEO ING BankFoto: Hotnews

ING face în acest an 25 de ani de prezență în România, fiind considerat un pionieri în digital bankingul local.

“Suntem destul de supărăţi din cauza modul în care această taxă a fost introdusă. Când introduci asemenea măsuri fără studii de impact, fără să înţelegi implicaţiile pe termen lung efectul este deteriorarea încrederii, iar acest lucru se resfrânge asupra întregii economii”, a spus şeful ING Bank.

El a subliniat însă că taxarea suplimentară nu va afecta planurile de dezvoltare ale ING la nivel local. Banca va continua să investească în tehnologie şi va angaja circa 200 de oameni în acest an.

ING Bank a obținut, în România, un profit net de 685 de milioane de lei, anul trecut, o creștere cu 39%, față de anul anterior, iar profitul înainte de taxe a crescut cu 34%, până la 781 de milioane de lei, arată datele prezentate joi, potrivit Mediafax.

Veniturile au crescut cu 27%, până la 1,821 miliarde de lei, datorită creditării, iar cheltuielile au crescut cu 15%, până la 854 de milioane de lei, ca urmare a majorării salariilor și a investițiilor în tehnologie, orientate spre adăugarea de noi servicii și produse. În plus, costurile de risc au crescut cu 80%, până la 175 de milioane de lei.

Valoarea activelor ING Bank România a crescut cu 14% anul trecut față de anul anterior, până la 38,3 miliarde de lei, astfel că aceasta avea o cotă de piață de aproape 8,5%, fiind pe locul 6 în sistemul bancar local. Numărul de clienți era de 1,5 milioane, la finele anului trecut, o creștere de 11%, comparativ cu finele anului anterior, iar din acest total 1,3 milioane erau persoane fizice, o majorare de 13% față de anul precedent.

Cota de piață a băncii era la finele anului trecut de 10,1% pe creditare, fiind pentru prima dată când ING trece de 10%, de la intrarea în România.

Unul din cinci credite personale a fost acordat anul trecut de ING Bank România, iar refinanțările au început să fie disponibile la creditele online.

Pe depozite, cota de piață a ING este de 9% în România, soldul acestora crescând cu 16% anul trecut, comparativ cu anul anterior, până la 31,1 miliarde de lei, din care 67% erau acordate persoanelor fizice și 33% companiilor. Cota de piață a băncii pe salarii era de 12%, iar trei din zece tranzacții din România au fost făcute prin intermediul băncii.