Scurtă istorie a schimbărilor de la vârful conducerii TAROM. Și a tentativelor mai mult sau mai puțin reușite de a restructura compania

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 21 martie 2019, 11:57 Economie | Finanţe & Bănci


Rar a avut cer senin in ultimii 30 de ani conducerea TAROM
Foto: pixabay.com
În 1920, în România se înfiinţata prima companie aeriană continentală din istoria aviaţiei, CFRNA, companie franco-română care efectua curse regulate între Bucureşti şi Paris, via Strasbourg, Praga, Viena şi Budapesta. Apărută în 1930, compania aeriană de stat LARES fuzionează şapte ani mai tîrziu cu societatea română de transport aerian SARTA. Așa apare în 1954 compania de stat Tarom, care a început o dezvoltare intensă, poziţia monopolistă asigurîndu-i mari încasări. Tarom avea curse în aproape toate statele europene, iar în 1966 face primul zbor transatlantic. La 30 de ani de la Revoluție, conducerea TAROM e schimbată de câte ori interesele politice o cer, iar restructurarea și eficientizarea ei e doar un proiect scris pe hârtie.


  • 5 iulie 1994- Programul de restructurare şi dezvoltare a Companiei Tarom cuprinde deschiderea de noi rute aeriene şi majorarea numărului de călătorii spre destinaţiile tradiţionale.
  • 22 septembrie 1994- Privatizarea Companiei TAROM este dorită de toţi angajaţii, dar ea nu poate fi hotărîtă decît de conducerea ţării, a declarat, joi 22 septembrie, Nicolae Brutaru, directorul general al companiei. Cu toate acestea, societatea TAROM este inclusă pe lista celor 27 de agenţi economici, care desfăşoară activităţi de transport, selectaţi pentru privatizare de Fondul Proprietăţii de Stat, din cele 68 de propuneri făcute de Ministerul Transporturilor.
  • 3 august 1995- Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reformă Economică (CCSRE) a remis, un comunicat în legătură cu situaţia financiară dificilă a companiei TAROM, în care se propune "o mai mare receptivitate la propunerile sindicatelor de utilizare în continuare a flotilei de avioane sovietice, aşa cum au procedat şi alte companii aeriene din Europa Centrală şi de Est".
  • Ianuarie 1996- Fondul Proprietăţii de Stat (FPS) va scoate la concurs, pînă la sfîrşitul acestei luni, postul de manager al companiei TAROM. Actualul director general al companiei, Nicolae Brutaru, va rămîne în această funcţie pînă la desemnarea managerului, în urma concursului. Directorul general al TAROM, Nicolae Brutaru, nu a putut fi contactat, întrucît este pilot comandant al aeronavei cu care s-a deplasat la Paris preşedintele Ion Iliescu, pentru funeraliile fostului preşedinte al Franţei, François Mitterrand.
  • 1 februarie 1996- O "echipă specială de criză" va elabora un program de restructurare a companiei TAROM, pe baza analizei diagnostice propuse de Agenţia de Restructurare, s-a decis, marţi, în şedinţa Guvernului. Programul "va fi concret, detaliat şi va reflecta voinţa de restructurare şi efortul propriu al companiei", se precizează într-un comunicat la Executivului.
Guvernul doreşte ca România să aibă o companie naţională de aviaţie şi va sprijini dezvoltarea ei în limita necesităţilor şi posibilităţilor reale, se afirmă în acelaşi comunicat.

  • 15 mai 1996- Gheorghe Răcaru este cîştigătorul concursului privind ocuparea postului de manager al Companiei Tarom. "Am fost informat, marţi, de către comisia care a evaluat ofertele, că sînt cîştigătorul concursului", a declarat Gheorghe Răcaru.

La concus a participat şi Bălan Anghel, reprezentantul Tarom la Berlin.

Gheorghe Răcaru a apreciat că a cîştigat concursul pentru că a prezentat un program de restructurare a Tarom, realizat în colaborare cu Agenţia Română de Restructurare, superior celui prezentat de contracandidatul său

Răcaru, actualmente director general adjunct al Tarom, va semna săptămîna viitoare contractul de manager.

Sindicatul contestă rezultatul concursului și îi scriu premierului Nicolae Văcăroiu. Aceștia spun că Anghel Bălan, contracandidatul lui Gheorghe Răcaru la funcţia de manager, avea un program mai consistent de relansare a Companiei TAROM.
SIT TAROM contestă "însăşi modul de constituire a Comisiei de examinare, care a fost compusă din aceiaşi membri AGA care au gestionat falimentul TAROM".

Peste 1600 de salariaţi dintre cei 3000 ai Companiei TAROM se află, la ora actuală, în pericolul de a fi disponibilizaţi.

FPS a invalidat numirea în funcţia de manager a lui Gheorghe Răcaru, cîştigătorul concursului de manager, iar noul director numit de FPS în aceeaşi zi, Dan Vulcan, a refuzat să accepte această funcţie.

FPS transmite o adresă companiei TAROM, prin care înştiinţează conducerea companiei că "începînd cu 21 mai 1996, pentru rezolvarea crizei de conducere de la TAROM, se numeşte în funcţia de director general, pentru o perioadă de 48 de ore, în vederea asigurării conducerii operative a societăţii, Vulcan Dan, actualul director tehnic", a declarat Nicolae Brutaru, directorul general al companiei, la conferinţa de presă organizată în cursul după-amiezei de luni. Vulcan a refuzat, însă, să preia funcţia de director general al TAROM. "Nu mă interesează postul de director general.

Şapte directori ai TAROM şi-au înaintat, luni, demisia directorului general Nicolae Brutaru, în semn de protest faţă de modul de rezolvare a crizei manageriale de către FPS. Cei şapte demisionari sînt Cornel Atanasiu, director planificare şi strategie, Radu Stănescu, director marketing-vînzări, Dan Vulcan, director tehnic, Gabriel Gălăţeanu, director operaţional, Ion Bădescu, director financiar, Cristian Luca, director de zbor şi Nicolae Demetriade, director import- export. Conducerea TAROM va asigura toate problemele operaţionale ale companiei pînă la reglementarea situaţiei, a adăugat Brutaru.

  • 22 mai- Conducerea executivă a FPS i-a convocat pe cei doi candidaţi la postul de manager al Tarom, Gheorghe Răcaru şi Anghel Bălan, în vederea desemnării managerului companiei. FPS consideră că alegerea managerului de către reprezentanţii săi în AGA nu este definitivă şi reprezintă doar o etapă în derularea concursului pentru ocuparea postului de manager, au precizat surse din cadrul FPS.
  • 24 mai- Adunarea Generală a Acţionarilor TAROM a hotărît anularea rezultatelor concursului de manager şi numirea lui Dan Vulcan în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al companiei, pînă la adoptarea Legii privind reorganizarea şi restructurarea TAROM.
  • 24 iunie - Consiliul de Administraţie al Tarom i-a desemnat, la 21 iunie a.c., pe noii directori ai companiei, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse autorizate din Tarom. Alături de Dan Vulcan, director general şi preşedintele Consiliului de Administraţie, noua conducere executivă a companiei este formată din: Gheorghe Lăzăroiu, director de marketing şi vînzări - avînd în subordine şi Secţia de transport pasageri şi mărfuri, prin desfiinţarea Direcţiei Operaţionale -, Mareşi Caravan, director financiar, Marian Şerbănescu, director tehnic şi Florin Oprea, director de trafic intern. Postul de director general adjunct al Tarom, ocupat de Gheorghe Răcaru, a fost desfiinţat.
  • 6 martie 1997- Compania Tarom se va privatiza prin vînzarea pachetului minoritar de acţiuni către un investitor strategic, urmînd ca statul să rămînă acţionar majoritar, a declarat joi Dan Vulcan, directorul general al Tarom, la seminarul organizat de publicaţia "Euromoney".
  • 4 iunie 1997- Fondul Proprietăţii de Stat negociază cu mai multe companii din străinătate pentru preluarea managementului Tarom, a declarat Sorin Dimitriu, preşedintele FPS. "Tarom necesită o restructurare severă, care se va face chiar dacă sindicatele au intrat pe pistă. Societatea este condusă prost, iar sindicatele au o influenţă păguboasă", consideră Sorin Dimitriu. Preşedintele FPS a anunţat schimbarea, foarte curînd, a conducerii Tarom. Programul de restructurare va începe la începutul lunii iulie. Este un program cu costuri mari - abandonări de aparate, disponibilizări de personal, reducerea cheltuielilor. "Tarom are 300 de funcţionari pentru un pilot şi comsumă anual 10 milioane de dolari pentru diurne", a precizat Dimitriu.
  • 23 mai 1997- Compania Tarom "poate fi salvată" doar cu un management străin, a declarat Sorin Dimitriu, preşedintele FPS. El a precizat că, în prezent, FPS negociază cu companii din Germania, care au acelaşi profil, pentru a asigura managementul companiei Tarom. "Probabil că o să discutăm şi cu companii englezeşti", a spus Sorin Dimitriu. El a apreciat că, în cadrul Tarom, nu există personal în care FPS să aibă încredere că ar putea asigura un bun management al companiei. Dimitriu a arătat că "situaţia dificilă" în care se află Tarom, în prezent, este generată "exclusiv de calitatea extrem de slabă a managementului".
  • iulie 1997- Adunarea Generală a Acţionarilor de la Tarom a decis, vineri, înlocuirea lui Dan Vulcan cu Marian Şerbănescu în funcţia de director general al companiei. Marian Şerbănescu a fost pînă în prezent director tehnic la Tarom.Planul de restructurare prezentat de fosta conducere a fost respins de AGA. Noul Consiliu de Administraţie va trebui să prezinte un alt plan de restructurare în termen de o săptămînă.
  • 28 Iulie 1997- Proiectul de lege privind reorganizarea companiei Tarom şi transformarea acesteia în societate naţională de aviaţie a fost definitivat şi se află spre avizare la Ministerul Finanţelor, a declarat Traian Băsescu, ministrul Transporturilor.
  • 15 august 1997. Ministerul Transporturilor a propus Consiliului de Administraţie al Tarom o nouă variantă de restructurare a companiei. Compania Tarom ar urma să fie împărţită în patru societăţi comerciale, constituite prin separarea activităţilor de transport intern, transport internaţional, curse charter precum şi asistenţă tehnică. Măsura are în vedere evidenţierea exactă a activităţilor care sînt generatoare de pierderi şi poate fi un punct de plecare în revigorarea companiei, au subliniat sursele. Societăţile vor activa sub autoritatea Tarom însă vor dispune de un buget propriu de venituri şi cheltuieli. De activitatea de transport aerian pe distanţă lungă s-ar putea ocupa o societate care să poarte denumirea Tarom International, au menţionat sursele. De asemenea, hangarul de întreţinere şi reparaţii a aeronavelor, aflat în administrarea RA Aeroportul Internaţional Otopeni, urmează să treacă, printr-o hotărîre de guvern, în proprietatea Tarom.
  • 19 august 1997- Proiectul de Lege privind reorganizarea Tarom, promovat de Ministerul Transporturilor, va oferi posibilitatea vînzării integrale a acţiunilor companiei, a declarat Aleodor Frîncu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Statul va păstra la Tarom o acţiune de control, "golden share", prin care se va putea opune unor decizii care pot aduce atingere interesului naţional, a precizat Frîncu.
  • 28 august 1997- Programul de restructurare a companiei Tarom prevede disponibilizarea, în următorul an, a 625 din cei 3.365 angajaţi ai companiei, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Marian Şerbănescu, directorul general al Tarom.
  • 30 septembrie 1997- Ministrul Transporturilor, Traian Băsescu, a numit, printr-un ordin emis luni, 29 septembrie, conducerea companiei Tarom. Directorul general al companiei şi preşedinte al Consiliului de Adiministraţie este Marian Şerbănescu. Reprezentanţi ai statului în Adunarea Generală a Acţionarilor au fost numiţi: Aleodor Frîncu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuţ Costea, secretar de stat în Ministerul Finanţelor şi Constanţa Popescu, directorul Societăţii de Investiţii Financiare - Muntenia.
  • 18 noiembrie 1997- Sindicatele din cadrul Companiei Naţionale Aeriene Tarom cer demiterea ministrului Transporturilor, Traian Băsescu. Liderii Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Tarom (FNST) şi cei ai Sindicatului Tehnic l-au acuzat, luni, într-o conferinţă de presă, pe ministrul Transporturilor că a numit o persoană coruptă la conducerea companiei şi că "se lasă condus de ambiţii prosteşti", refuzînd dialogul cu sindicatele. Ei susţin că noul director, Gheorghe Răcaru, este unul dintre cei vinovaţi de faptul că Tarom are datorii de peste 250 de miliarde de lei, datorii pe care statul le-a preluat fără să verifice modul în care au fost realizate. Potrivit sindicaliştilor, pierderile au fost generate de încheierea unor contracte dezavantajoase pentru Tarom, în baza cărora sînt asigurate serviciile auxiliare.
  • 19 februarie 1998- Peste 400 de salariaţi din cadrul Companiei Naţionale Aeriene Tarom au fost disponibilizaţi în cursul lunii februarie, în cadrul primei etape a programului de restructurare. Surse din cadrul Companiei Tarom au declarat că alţi aproape 80 de angajaţi urmează să fie disponibilizaţi începînd cu 1 aprilie.
  • august 2000- Persoanele fizice şi juridice străine nu vor putea deţine, direct sau indirect, mai mult de 49% din capitalul social şi din totalul drepturilor de vot în societăţile comerciale române care au calitatea de acţionari ai TAROM, după privatizarea acestei societăţi, a stabilit Guvernul, prin ordonanţa care reglementează valoarea capitalului social al societăţii. Participarea statului român la capitalul social al TAROM nu se va diminua, după privatizare, sub 33,4% din totalul drepturilor de vot în Adunarea Generală a Acţionarilor. O altă prevedere a acestui act normativ constă în faptul că cel puţin jumătate din membrii Consiliului de Administraţie trebuie să aibă cetăţenie română. Capitalul social al societăţii TAROM SA este de 1.949.048.700 mii lei, împărţit în 77.961.948 acţiuni nominative, în valoare de 25.000 lei fiecare. Capitalul social al TAROM este deţinut după cum urmează: 1.857.802.025 mii lei de către statul român, reprezentat prin Ministerul Transporturilor (împărţit în 77.312.081 acţiuni în valoare nominală de 25.000 de lei; 18.845.950 mii lei de către Societatea de Investiţii Financiare Muntenia (împărţit în 753.838 acţiuni în valoare nominală de 25.000 de lei); 66.750.850 mii lei de către RA Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (împărţit în 2.670.034 acţiuni în valoare nominală de 25.000 de lei); 5.649.875 mii lei de către RA Autoritatea Aeronautică Civilă Română (împărţit în 225.995 acţiuni în valoare nominală de 25.000 lei)
  • 12 septembrie 2000- Investitorii interesaţi de privatizarea companiei Tarom pot depune oferte în vederea participării la acest proces pînă la data de 3 noiembrie.
  • 5 noiembrie 2000- Reprezentanţii Ministerului Transporturilor se vor întîlni, luni, cu cei ai ABN Amro Corporate Finance pentru a analiza dacă este necesară prelungirea perioadei de depunere a ofertelor de privatizare a Tarom, termen care a expirat la 3 noiembrie, în condiţiile în care ofertele primite nu au fost atractive. Aleodor Frîncu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a spus că au existat cîteva cereri, dar care nu au părut a fi serioase.
  • 20 decembrie 2000 -Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, îl demite pe Gheorghe Răcaru din funcţia de director general al companiei Tarom, în locul acestuia fiind numit Gabriel Dumitrescu, care a ocupat funcţia de director general al Direcţiei Aviaţiei Civile din cadrul Ministerului Transporturilor. "Motivul înlocuirii a fost generat de identificarea unor carenţe în modul de gestionare a activităţii companiei, iar toate acestea s-au reflectat în situaţia financiară a Tarom", a declarat ministrul Anca Boagiu.
  • 19 ianuarie 2001- Noul director general al companiei Tarom este Nicolae Demetriade, care a fost numit în această funcţie vineri, printr-un ordin al ministrului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Miron Mitrea.Demetriade îl înlocuieşte la conducerea Tarom pe Gabriel Dumitrescu, care a ocupat funcţia de director general începînd cu decembrie 2000. Nicolae Demetriade s-a născut în 1947 la Rîmnicu Vîlcea şi a absolvit Academia de Studii Economice, secţia Contabilitate, în 1970. La începutul carierei a lucrat la Aviaţia Utilitară, iar în perioada 1981-1983 a fost reprezentant Tarom la birourile din Amsterdam şi Alger. După ce între 1984 şi 1994 a ocupat funcţia de şef agenţie Tarom la Abu Dhabi, în 1995 este numit director al Direcţiei Import-Export a companiei.
  • 11 septembrie 2002- Ministrul Lucrărilor Publice, Transportului şi Locuinţei (MLPTL), Miron Mitrea, l-a numit pe Alexandru Szlivka în funcţia de preşedinte al Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene-Tarom. Fostul preşedinte al Tarom, Nicolae Demetriade, a demisionat invocînd motive personale, fiind eliberat din funcţie, se mai arată în comunicat.
  • 7 februarie 2003- Alexandru Szlivka a demisionat, vineri, din funcţia de director general al companiei Tarom, din motive personale. Potrivit acestuia, pînă cînd Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va numi un nou director general al companiei, conducerea va fi asigurată de actualul director general adjunct, Rodica Miculescu. Noul director general şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al companiei Tarom este Ioan Lixandru, care a fost numit în funcţie, joi, printr-un ordin al ministrului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Miron Mitrea.
  • 7 noiembrie 2003- Privatizarea companiei Tarom este condiţionată de reducerea pierderilor şi de transformarea într-o societate atractivă pentru investitori, iar aceste obiective pot fi atinse în anii 2005-2006, a declarat Ioan Lixandru, director general al Tarom."Dacă ar trebui să privatizăm compania acum, ar însemna să o vindem pe bucăţi. După reducerea pierderilor vom comanda un raport de audit, vom evalua compania şi vom decide modalitatea de privatizare", a adăugat Lixandru.
  • 19 noiembrie 2003- Ioan Lixandru a demisionat din funcţia de director general al companiei Tarom, în locul rămas vacant fiind numită interimar Rodica Odobescu, director general adjunct al societăţii și cumnata lui Adrian Năstase.
  • 19 ianuarie 2005- Cristian Becerescu, fost director pe probleme de strategie în cadrul companiei Tarom, a fost numit director general interimar al operatorului aerian, postul fiind ocupat anterior de Rodica Odobescu, au declarat surse din ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
  • 23 octombrie 2005- Conducerea companiei Tarom a fost preluată recent de Gabriel Dumitrescu, în condiţiile în care fostul director general, Cristian Becerescu, se află de mai multă vreme în concediu medical, au declarat surse oficiale."Gabriel Dumitrescu va asigura conducerea Tarom pe durata concediului medical al domnului Becerescu", au precizat sursele citate.
  • 20 septembrie 2006- Investitorii străini nu vor mai fi limitaţi la cumpărarea unui pachet de acţiuni de cel mult 49% din capitalul social al companiei naţionale de transport aerian Tarom, în cazul privatizării, iar statul nu va mai trebui să deţină o participaţie de minim 33,4% din titluri, prevederi aflate în vigoare. Guvernul a modificat, miercuri, printr-un proiect de lege, o serie de articole ale Ordonanţei 45/1995 privind înfiinţarea Tarom, prevederi considerate ca având un efect negativ în ceea ce priveşte libera circulaţie a capitalurilor.
  • 22 septembrie 2006- Profitul înregistrat de Tarom se situează la un nivel care acum nu plasează compania în poziţia de "partener interesant" de preluat, a declarat directorul general al operatorului de transport aerian, Gabriel Dumitrescu. El a adăugat că privatizarea poate începe numai după efectuarea, de către o firmă independentă, a unui audit prin care să fie evaluate performanţele economice ale companiei.
  • aprilie 2017- Compania Tarom va fi restructurată şi va avea management privat, Ministerul Transporturilor urmând să organizeze o licitaţie prin care va fi selectată noua conducere a operatorului de transport aerian, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Opţiunea pe care am formulat-o şi pentru care vom da drumul la toate procedurile este de a licita pentru un management privat la nivelul companiei. Practic, vom asigura un management privat, în baza unor parametri obiectivi. Acest management va face toate operaţiunile de restructurare, de dezvoltare, de investiţii, care sunt necesare", a afirmat Orban.
  • 28 mai 2007- Directorul general al Tarom, Gabriel Dumitrescu, a fost înlocuit din funcţie, prin ordin al ministrului Transporturilor, cu Gheorghe Bârlă, instructor de zbor în cadrul companiei aeriene şi fost comandant adjunct de aeronavă Boieng 737.
  • 13 iulie 2007- Premierul Tăriceanu a criticat modul în care operatorul naţional de transport aerian Tarom îşi desfăşoară activitatea, arătând că această companie dovedeşte că o întreprindere de stat lucrează mai prost decât o firmă privată şi să singura soluţie este asocierea cu un operator privat. El a arătat că Tarom nu este capabilă să profite traficul aerian în creştere, pe fondul liberei circulaţii a persoanelor, şi că nu înţelege de ce companiile americane pot asigura o linie directă între Bucureşti şi New York, iar compania naţională română nu este capabilă să gestioneze eficient astfel de curse. "O explicaţie ar putea fi că Tarom are o întreagă structură supradimensionată, cu cheltuieli enorme şi care fac ca astfel de curse, deşi efectuate cu avionul plin, să nu fie rentabile", a spus Tăriceanu. Tăriceanu a precizat că le-a transmis de mai multe ori atât fostului ministru al Transporturilor, democratul Radu Berceanu, cât şi actualului ministru, liberalul Ludovic Orban, că singura soluţie pentru ca Tarom să fie administrată eficient este asocierea cu un operator privat.
  • 11 septembrie 2007- Privatizarea companiei naţionale de transport aerian Tarom va începe, în perioada imediat următoare, prin listarea la bursă a unui pachet minoritar de acţiuni, varianta propusă de Ministerul Transporturilor fiind lansarea unei oferte publice secundare de vânzare pentru 5% din titluri.
  • ianuarie 2009- Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a numit-o în funcţia de director general al Tarom pe Ruxandra Brutaru, care a ocupat anterior poziţia de director general al adjunct al operatorului aerian. Ruxandra Brutaru, în vârstă de 29 de ani, a asigurat timp de două săptămâni interimatul conducerii companiei, după ce ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, l-a demis pe Gheorghe Bârlă. Ea este fiica unui fost director general al Tarom, Nicolae Brutaru, care a condus compania până în 1996. În domeniul transportului aerian, Ruxandra Brutaru a lucrat, printre altele, la compania spaniolă Iberia.
  • 3 februarie 2011- Purtătorul de cuvânt al Departamentelor PSD, Olguţa Vasilescu, a solicitat, joi, într-o conferinţă de presă, demiterea directorului general al Tarom, Ruxandra Brutaru, pe care a acuzat-o de management defectuos. Senatorul PSD a afirmat că privatizarea Tarom, agreată de statul român printr-un memorandum încheiat în mai 2000 cu Banca Mondială şi semnat de ministrul Transporturilor de atunci, Traian Băsescu, a fost oprită de Cabinetul Năstase, care a adus compania în câştig. Vasilescu a acuzat că, în ultimul an, Tarom a înregistrat pierderi de 100 de milioane de dolari.Ea a afirmat că directorul general al companiei, Ruxandra Brutaru, a condus defectuos Tarom. Pe lângă managamentul defectuos, Vasilescu a acuzat-o pe Brutaru şi de "sabotarea" companiei în favoarea altor operatori.
  • 15 martie 2011- Directorul general al Tarom, Ruxandra Brutaru, a demisionat din funcţia pe care o ocupa de la finele anului 2008, au declarat pentru MEDIAFAX surse din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
  • 24 august 2011- Guvernul a aprobat vânzarea pe bursă a unui pachet de acţiuni reprezentând 20% din capitalul social al Tarom, potrivit angajamentelor convenite cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană.
  • noiembrie 2011- Ministerul Transporturilor a anulat licitaţia pentru selectarea intermediarului la listarea unui pachet reprezentând 20% din acţiunile Tarom, întrucât a existat o singură ofertă, şi aceea neconformă şi scumpă, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.
  • august 2012- Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, l-a numit miercuri pe reprezentantul Tarom la Roma, Sorin Georgescu, în funcţia de director general al companiei de transport aerian. Georgescu, angajat al Tarom din anul 1979, o înlocuieşte pe Gabriela Bordea, numită la conducerea companiei în aprilie 2011. De-a lungul carierei, Georgescu a ocupat diverse funcţii în majoritatea sectoarelor Direcţiei de Marketing și Vânzări
  • noiembrie 2012- Consiliul de Administraţie al Tarom l-a numit în funcţia de director general pe Christian Edouard Heinzmann, fost preşedinte al Luxair, compania naţională de transport aerian a Luxemburgului. Heinzmann, cetăţean belgian cu o experienţă de peste 25 de ani în industria aviatică, îşi va începe mandatul la Tarom pe 19 noiembrie cu un contract pe patru ani, având funcţia de chief executive officer and accountable manager. Totodată, Consiliul de Administraţie al Tarom l-a numit pe Michael Moriaty în poziţia de director general adjunct, cu funcţia de chief financial officer.
  • iulie 2013- Directorul general al Tarom nu a respectat decizia Consiliului de Administraţie de a îngheţa angajările, nu a început procesul de restructurare şi nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management, a declarat miercuri într-o conferinţă Dan Pascariu, preşedintele CA al Tarom. Pascariu a spus că din aceste motive Consiliul de Administraţie i-a solicitat directorului general, Christian Heinzmann, să accepte reducerea mandatului de la patru ani la un an. Președintele CA al Tarom a afirmat că Heinzmann a angajat 40 de persoane. Deși i s-a cerrut să renegocieze contractele angajaților, acesta a reușit să modifice un singur contract.
  • septembrie 2013- Mandatul CEO-ului Tarom, Christian Heinzmann, se va încheia pe 19 noiembrie, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, după ce belgianul anunţase anterior că îşi doreşte să-şi continue activitatea în cadrul companiei aeriene şi după această dată.
  • noiembrie 2013- Ministerul Transporturilor a revocat întreg Consiliul de Administraţie al Tarom, în contextul conflictului dintre membrii acestei structuri de conducere şi CEO-ul companiei, Christian Edouard Heinzmann. Noul Consiliu de Administraţie numit de Ministerul Transporturilor este alcătuit din Dante Stein - consilier al primului ministru, Manuel Donescu -secretar de stat în Ministerul Trasporturilor, Florin Luca - consultant strategie bancară, Bogdan Speteanu - director general BCR Leasing şi Răzvan Filipescu - preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism.
  • 30 mai 2014- Gabriel Dumitraşcu, şeful Direcţiei de privatizare din Departamentul pentru Energie, a fost ales joi preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al operatorului aerian Tarom, post ocupat anterior de către Dante Stein.Dumitraşcu, numit în CA-ul operatorului aerian Tarom la începutul lunii mai, este şi administrator al Aeroporturi Bucureşti, companie care gestionează cele două aerogări ale Capitalei.
  • martie 2015- Administratorii Tarom, aflaţi în funcţie în postura de interimari, şi-au dat demisia, după ce Ministerul Transporturilor, proprietarul companiei, a stabilit componenţa viitorului Consiliu de Administraţie, a declarat directorul general al operatorului aerian, Christian Heinzmann."Ieri după amiaza am avut o şedinţă de board pozitivă, iar aseară membrii CA şi-au depus demisiile, după venirea listei cu viitorii administratori, transmisă de Ministerul Transporturilor", a afirmat Heinzmann.
  • iunie 2015- Guvernul a început negocierile cu mai multe companii, printre care Turkish Airlines, pentru vânzarea unui pachet de acţiuni la Tarom, iar statul va păstra 51% din titluri dacă investitorul va fi din afara UE sau va ceda majoritatea dacă proprietarul va fi o companie europeană, afirmă premierul Ponta. Întrebat, joi, de presă dacă în cazul Tarom este o "afacere închisă" deja cu Turkish Airlines, prim-ministrul a arătat că negocierile pentru privatizare au început, dar că încă nu este încheiată nicio înţelgere.
  • martie 2016- Administratorii Tarom au decis vineri să-l suspende din funcţie, de la 22 martie, pe directorul general al companiei, Edouard Heinzmann, ca urmare a unor deficienţe de management, a anunţat ministrul de resort, Dan Costescu.
  • august 2016- Dan Plaveti, membru în Consiliul de Administrație al Tarom, va prelua temporar atribuțiile de director general, începând din 5 august 2016 și până la încheierea procesului de selecție a unui nou manager, informează un comunicat al companiei. Dan Plaveti are experiență managerială în companii private si de stat și este absolvent al Facultății de Aeronave.
  • februarie 2017- Consiliul de Administrație al Companiei Tarom a hotărât joi numirea lui Eugen Davidoiu în funcția de director general al companiei, după ce mandatul directorului general interimar Dan Plaveti s-a încheiat de drept.
  • august 2017- Directorul general al companiei aeriene de stat Tarom, Eugen Davidoiu, și-a dat demisia, decizia sa fiind luată după ce la ultima ședință de guvern, premierul Mihai Tudose a criticat managementul acestuia, în ultimul an fiind înregistrate pierderi de peste 104 milionane lei. Șeful Tarom și-a înaintat demisia cu toate că în cursul zilei de duminică anunța că nu are motive să plece de la conducerea companiei, argumentând că a adus două aeronave noi și că a început restructurarea „deranjând unele grupuri de interese” care „vor să dispară companiile de stat”. Locul lui a fost luat de Florin Susanu.
  • septembrie 2017- Consiliul de Administraţie al Tarom a prelungit mandatul de director al companiei lui Florin Susanu până pe 15 octombrie, au declarat surse
  • noiembrie 2017- Directorul general interimar al Tarom, Daniela Dragne, a demisionat din motive personale, urmând ca săptămâna viitoare Consiliul de Administrație să facă o nouă nominalizare, au declarat surse din Ministerul Transporturilor. Mandatul Danielei Dragne fusese prelungit până la finalul anului de Consiliul de Administrație al companiei după ce acesta a expirat la începutul lunii noiembrie.
  • 20 noiembrie 2017- Werner Wolff, fost șef al reprezentanței BMW Timișoara-Arad, a fost numit director general al Tarom, luni, de către Consiliul de Administrație al companiei aeriene. Wolf este al patrulea director în mai puțin de trei luni, după ce Daniela Dragne a demisionat din funcție.
  • 21 martie 2019- Florin Susanu re-devine diorector general Tarom


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






2677 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    firma parazitata (Joi, 21 martie 2019, 14:13)

    Delavale [utilizator]

    Zeci de "functionari" de la Tarom vin la lucru numai în ziua de salariu. Raportul avion/angajati este de 1/200 in timp ce la low cost angajatii sunt de 10 ori mai putini!
    • 0 (0 voturi)    
      Ai perfectă dreptate ! (Joi, 21 martie 2019, 15:05)

      FlorinAndrei [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      In plină criză a companiei Tarom, uite cum a evoluat numărul de angajați de acolo (conform datelor din articol):
      - la 15 mai 1996 erau 3.000 angajați
      - la 28 august 1997 erau 3.365 angajați
      In doar un an, au mai fost angajați peste 300 de oameni !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version