​​Corporate Report. Special Elon Musk: de la Tesla și SpaceX la... SEC

de A. Th.C.     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2019, 4:19 Economie | Finanţe & Bănci


Corporate report
Foto: pixabay.com
​Acțiunile Tesla scad cu 9% după cea mai mare scădere a vânzărilor din istoria firmei ● „Verde pe linie” – SpaceX aprinde prima oară motorul navei pentru Marte și bombardează sonor casele pe o rază de kilometri. ● Disputa lui Musk cu Securities and Exchange Commission a ajuns la tribunal

  • Acțiunile Tesla scad cu 9% după cea mai mare scădere a vânzărilor din istoria firme.
Miercuri, Tesla a anunțat o scădere masivă a vânzărilor de automobile în trimestrul precedent, deși compania afirmă că este încrezătoare că-și va atinge obiectivul anual. Aproximativ 63.000 de mașini au fost livrate cumpărătorilor în primele trei luni din 2019, o scădere cu 31% față de trimestrul precedent. Totalul include 50.900 de sedanuri Model 3, vehiculul cu cele mai bune vânzări și 12.100 de mașini de lux Model S și Model X SUV. Este prima scădere trimestrială la Tesla în aproape doi ani și cea mai mare înregistrată vreodată. Declinul a antrenat o scădere cu 9% a acțiunilor înainte de deschiderea pieței de joi.

Încetinirea desfacerii este îngrijorătoare deoarece Tesla trebuie să mențină un ritm ridicat al vânzărilor pentru a-și achita datoriile considerabile. Tesla înregistrează o vânzare numai când vehiculul este livrat, nu când primește o nouă comandă sau rezervare, deoarece clienții achită prețul întreg doar când primesc mașina. Așa că vânzările raportate nu reflectă în mod necesar și cererea. Ele nu reprezintă chiar un șoc: analiștii de pe Wall Street estimaseră 50.000 de livrări de Model 3, iar Tesla anunțase deja că se așteaptă ca livrările de Model S și X să fie mai reduse decât anul trecut.

Daniel Ives, managing director la Equity Research, a scris într-un e-mail că Wall Street se pregătea pentru un „trimestru apocaliptic”. Pentru el, vânzările totale au fost „evident joase”, dar numărul redus „reprezintă o gaură de aer, în opinia noastră” și a adăugat că a fost încurajat deoarece livrările de Model 3 au fost „mai bune decât ne temeam”. Per total, vânzările din trimestrul trecut au fost semnificativ mai mari decât în primul din 2018, când începea producția lui Model 3. Atunci, compania a vândut mai puțin de 30.000 de mașini. Dar Tesla nu a suferit niciodată o cădere trimestrială atât de importantă.

Două împrejurări poartă vina declinului.
Prima – Tesla s-a grăbit să finalizeze livrări înainte de sfârșitul anului trecut, când cumpărătorii beneficiau de o reducere de 7.500 de dolari a taxelor federale, deci de o scădere corespunzătoare a prețului. Stimulentul federal s-a înjumătățit în 2019, ceea ce face Tesla mai greu de cumpărat de clienți cu bugete mai mici. Compania a spus miercuri că are comenzi pentru Model 3 care „depășesc semnificativ” livrările, indicând că există o cerere puternică pentru mașinile sale. „Reafirmăm informațiile cu privire la livrări între 360.000 și 400.000 de vehicule în 2019”.

A doua – compania a început în primul trimestru livrările pentru China și Europa. Noul impuls spre vânzări internaționale a reprezentat o provocare logistică și compania își informase în avans investitorii. Din cauza dificultăților, „un mare număr de livrări de vehicule” se așteaptă să fie transferate în trimestrul al doilea, întrucât când s-a încheiat primul 10.600 de mașini erau în tranzit.

Compania a anunțat că este de așteptat ca profitul din primul trimestru să fie „influențat negativ” de livrările mai reduse și de recentele ajustări ale prețurilor. Vestea poate stârni noi îngrijorări cu privire la lichiditățile necesare plăților masive în contul datoriilor. În martie, Tesla a plătit obligațiuni de 920 de milioane de dolari, care au luat o porție mare din lichiditățile de 3,2 miliarde pe care le avea la începutul trimestrului. Următoarea plată mare este o datorie de 566 de milioane scadentă în noiembrie, urmată de alte 1,4 miliarde de achitat peste doi ani. În declarația de miercuri, compania a spus că „a terminat trimestrul cu destui bani la dispoziție”. Totuși, Tesla mai are nevoie de bani curând, pregătind lansarea lui Model Y, un SUV mai ieftin construit pe platforma lui Model 3. Iar compania mai construiește și o nouă uzină la Shanghai, unde speră să facă 500.000 de mașini anual pentru piața chineză. Dar chiar și așa, discuțiile despre constrângerile de lichiditate s-au mai domolit, cel puțin în comparație cu anul trecut. „Din punctul nostru de vedere, n-am caracteriza în nici un caz Tesla ca având o poziție robustă de lichiditate, dar este mai puțin tensionată decât acum șase sau nouă luni”, a spus Bruce Clark, analist de credit la Moodyʼs. (CNN Business)
  • „Verde pe linie” – SpaceX aprinde prima oară motorul navei pentru Marte și bombardează sonor casele pe o rază de kilometri.
Cu un zgomot asurzitor care a cutremurat ferestrele, SpaceX – compania spațială lansată de Elon Musk – a pornit miercuri pentru prima oară motorul prototipului rachetei pentru Marte. Racheta de inox înaltă cam de 20 de metri numită „Starhopper” (anterior „Test Hopper”) este prototipul de bază pentru una mult mai mare, numită Starship. Când va fi terminată, probabil în prima parte a lui 2020, lansatorul în două trepte va fi înalt de peste 130 m și va fi capabil să-și ducă pe Marte nava spațială de 60 m.
Launch Pad

Prototipul Starhopper a emis un urlet la putere maximă, deși scurt de numai o secundă, din singurul său motor Raptor la ora locală 19:57 din Texas. „Starhopper a trecut hopul. Verde pe linie”, a scris imediat pe Twitter Elon Musk. Zgomotul pe Brazos Island a fost asurzitor – atât de puternic încât unui localnic i-au sărit obloanele din cadre. „Găteam în bucătărie și casa a început să se zguduie. Era ca și cum două avioane cu reacție decolau din camera de zi”, a povestit Maria Pointer, fostă ofițer de punte, care locuiește cu soțul la aproape trei kilometri de turnul de lansare.

SpaceX a colaborat cu ținutul Cameron pentru a închide accesul pe autostrada 4, singurul drum care duce la comunitatea cu o plajă izolată pe care două duzini de oameni o împart cu SpaceX.


Localnicii au trecerea permisă printr-un punct de control „soft” la 25 km est de Boca Chica Village, sediul lui SpaceX. Dar, cum Starhopper este un prototip care poate exploda, nimeni nu mai trece de controlul „hard” de la 2,5 km vest de turnul de lansare. Când Cameron County, statul și alte autorități i-au dat lui SpaceX în 2014 permisiunea de a utiliza amplasamentul, compania a fost de acord să se închidă drumul cam o dată pe lună. Domnul Pointer spune că a fost închis cam în fiecare zi în ultima săptămână. În ciuda măsurilor de securitate și a inconvenientelor, doamna Pointer spune totuși că e plăcut să auzi și să vezi cum se scrie puțină istorie: „Asta e partea bună. Este interesant”. (Business Insider)

  • Disputa lui Musk cu Securities and Exchange Commission a ajuns la tribunal.
Când citiți aceste rânduri, o judecătoare federală de la New York va fi auzit argumentele orale într-un proces deschis de Securities and Exchange Commission (SEC), care vrea să-l tragă la răspundere pe Elon Musk pentru încălcarea unei înțelegeri. Audierile erau programate la ora locală 14 (ora 21 în România) într-un tribunal din Manhattan. Nu era sigur că Elon Musk va fi prezent.
Judecătoarea Alison Nathan este chemată să aprecieze dacă Musk este vinovat de încălcarea unei înțelegeri convenite cu SEC anul trecut, care-l obliga să obțină pre-aprobări pentru postările pe mediile sociale despre compania sa de mașini electrice. Nu era sigur nici dacă Nathan va da o decizie.

Dacă ea va fi de acord cu autoritățile, Musk riscă o amendă zdravănă și noi constrângeri în utilizarea mediilor sociale. Judecătoarea îl poate da jos și de pe scaunul de CEO, dar nu este de așteptat să fie atât de severă. Nathan poate și anula înțelegerea cu SEC, redeschizând efectiv acțiunea autorității de reglementare împotriva lui Musk și Tesla.
SEC pretinde că Musk a încălcat înțelegerea negociată în 2018 când a postat pe Twitter pe 19 februarie că Tesla va face în jur de 500.000 de mașini în 2019. Câteva ore mai târziu a revenit și a postat că firma va face de fapt 400.000 în acest an. Deși și-a corectat greșeala, SEC spune că „a publicat din nou informații incorecte despre Tesla pentru cei 24 de milioane de urmăritori pe Twitter”, conform documentelor depuse la instanță. Musk a negat și a acuzat că SEC încearcă să îngrădească libertatea de exprimare.

Tesla fusese de acord să înființeze un comitet care să supervizeze postările lui Musk. Compania a recunoscut că el nu ceruse pre-aprobări de la nimeni din acel comitet pentru postările din februarie, dar a pretins că nici nu trebuia să o facă.
Conflictul lui Musk cu SEC a început anul trecut, când a pretins pe Twitter că „se gândește” să privatizeze Tesla scoțând acțiunile de pe bursă la prețul de 420 de dolari și că și-a asigurat finanțarea pentru aceasta, ceea ce a făcut ca prețul acțiunilor să crească puternic. Dar SEC a spus mai târziu că finanțarea nu era, de fapt, asigurată. O înțelegere parafată în octombrie i-a amendat pe Musk și Tesla cu 40 de milioane de dolari și l-a făcut pe Musk să se retragă din funcția de președinte al companiei, chiar dacă și-a păstrat rolul de CEO (CNN Business)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






3326 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by