Un client al unei bănci din Maramureș a obținut ștergerea unei datorii de 44.621 de euro în urma negocierii cu banca, intermediată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Este vorba despre o doamnă, mamă a doi copii din care unul este bolnav.

CSALBFoto: CSALB

Conform CSALB, ea a împrumutat de la bancă, în 2007, aproximativ 50.000 de euro. Creditul avea dobândă variabilă, astfel că rata lunară a ajuns la 780 euro, spune R.P. În plus, creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurări. La toate s-au adăugat înrăutățirea situației economice și familiale: deprecierea treptată a Leului în raport cu euro, scăderea salariului și agravarea stării medicale a membrilor familiei.

"Pentru diferența care a rămas de plată, banca a împărțit suma în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 de lei în perioada următoare”, a declarat Roxana Mustățea, conciliatorul CSALB care a soluționat acest caz.

Practic, i s-au șters principalul și dobânzile asociate. Ce mai are de plătit acum reprezintă costul restructurărilor pe care le-a tot făcut de-a lungul timpului.

Anul acesta, spune CSALB, până pe 19 aprilie, 616 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, cu 70% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 200 s-au transformat deja în dosare, față de 173 în aceeași perioadă a anului trecut.

La acestea se adaugă 61 de cereri soluționate amiabil de bănci și consumatori, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB. Toată procedura este gratuită pentru consumatori.

Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.