”Vă anunțăm că ne vom retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019”, sună anunțul făcut vineri de oficialii UniCredit România. Decizia nu a fost luată evident pe plan local, ci de la cele mai înalte sfere ale conducerii grupului bancar.

”UniCredit a suspendat orice fel de publicitate pe Facebook în martie 2018 din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media. Aceste îngrijorări au rămas nerezolvate, așa că UniCredit a decis să își dezactiveze toate profilele pe Facebook și canalele sociale deținute de Facebook (Facebook, Messenger și Instagram) începând cu data de 1 iunie 2019”, se arată într-un comunicat transmis de reprezentanții UniCredit România.

Însuși șeful celei mai mari bănci din Italia- Jean Pierre Mustier- a fost cel care a ordonat personalului să taie toate legăturile băncii cu Facebook, ca răspuns direct la scandalul Cambridge Analytica. "Facebook nu acționează într-un mod etic", a declarat Jean Pierre Mustier, director executiv al UniCredit. "Nu vom mai folosi rețeaua până când aceasta nu va avea un comportament etic corespunzător".

Mustier a mai pus capăt și publicității și parteneriatelor pe care le avea cu rețeaua de socializare, motivând că banca sa "ia foarte serios etica în afaceri".