Consumul privat, măsurat prin prisma volumului cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul s-a majorat în primele 3 luni ale anului cu 8,4% și cu 9,2% doar în luna martie (termeni anualizați), potrivit datelor publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS). Creșterea s-a datorat vânzărilor considerabil mai mari ale produselor nealimentare (+ 13% an/an) și carburanților (+ 18,9%). Dintre produsele nealimentare, consumatorii au cheltuit mai mulți bani pe mobilier, aparate electrice, îmbrăcăminte și încălțăminte, arată un raport al BCR Cercetare. Vânzările de produse alimentare s-au redus cu 1,7%, dar indicatorul de încredere a consumatorilor s-a îmbunătățit în mod constant în ultimele luni, întârind optimismul românilor în contextul creșterii puternice a salariilor. În Ungaria, consumul a urcat în artie cu 5,9%, iar în Slovacia cu un dezamăgitor 1,9%.