Vehiculele electrice au fost lăudate ca parte din răspunsul la criza climatică, dar pentru unii oameni ele reprezintă o nouă sursă de pericol. Pietonii pot avea dificultăți în a auzi venind tăcutele mașini electrice sau hibride, care reprezintă un risc în special pentru cei orbi sau cu dificultăți de vedere. De luni 8 iulie, toate noile modele de vehicule electrice și hibride vândute în Uniunea Europeană vor trebui echipate cu sisteme acustice ● Într-o tentativă care-i va zbârli penele lui Elon Musk, Jeff Bezos depune aplicația pentru aprobarea lansării a 3.200 de sateliți pe orbită joasă, conform unui raport Bloomberg. Proiectul „Kuiper” va costa miliarde de dolari, cu scopul de a oferi internet rapid și de bandă largă pentru mase – exact ce urmărește și Musk cu proiectul Starlink al companiei SpaceX.

Corporate reportFoto: pixabay.com
  • UE cere ca vehiculele electrice să emită zgomote de motoare

Vehiculele electrice au fost lăudate ca parte din răspunsul la criza climatică, dar pentru unii oameni ele reprezintă o nouă sursă de pericol. Pietonii pot avea dificultăți în a auzi venind tăcutele mașini electrice sau hibride, care reprezintă un risc în special pentru cei orbi sau cu dificultăți de vedere. Dar de luni 8 iulie, toate noile modele de vehicule electrice și hibride vândute în Uniunea Europeană vor trebui echipate cu sisteme acustice.

Vehiculele vor trebui să emită sunete când merg înapoi sau cu sub 20 km/h. Sunetele, produse de un sistem acustic, vor fi similare cu cele produse de un motor standard cu ardere internă, iar șoferii vor putea să le oprească temporar când vor dori. Măsura a fost aprobată de Parlamentul European în 2014 și perioada de tranziție de 5 ani s-a încheiat.

Royal National Institute for Blind People din Marea Britanie a lăudat măsura: „După ani de campanie în favoarea problemei, regula este binevenită”. Și asociația caritabilă Guide Dogs a apreciat știrea ca fiind un pas pozitiv în reducerea riscurilor aduse de vehiculele electrice și hibride penrtu cei vulnerabili, cerând guvernului Regatului Unit să întreprindă noi acțiuni: „Cerem guvernului să ducă măsura mai departe, impunând sisteme acustice pe toate vehiculele electrice și hibride existente, iar șoferilor să le aibă pornite”.

Unii producători, ca Toyota și Jaguar, au și dezvoltat sisteme acustice pentru vehiculele electrice, iar BMW l-a solicitat pe compozitorul de muzică de film Hans Zimmer să conceapă sunete pentru BMW Vision M Next, mașină-concept. Vehiculele electrice sunt o parte importantă din metodele de reducere a poluării, prin reducerea numărului de mașini pe benzină și motorină. Marea Britanie și Franța vor interzice din 2040 vânzările de mașini pe benzină și motorină; India vrea ca toate mașinile vândute din 2030 să fie electrice; iar Norvegia a anunțat că toate mașinile pentru pasageri vândute din 2025 vor fi cu emisii zero. China, cea mai mare piață auto a lumii, lucrează la un plan de interzicere a producției și vânzărilor de vehicule propulsate pe bază de combustibili fosili. În 2040, mașinile electrice pentru pasageri vor totaliza 57% din vânzările din întreaga lume, conform unui studiu elaborat de Bloomberg New Energy Finance. (CNN Business)

  • Jeff Bezos va lansa sateliți pentru internet în umbra lui Elon Musk

Într-o tentativă care-i va zbârli penele lui Elon Musk, Jeff Bezos depune aplicația pentru aprobarea lansării a 3.200 de sateliți pe orbită joasă, conform unui raport Bloomberg. Proiectul „Kuiper” va costa miliarde de dolari, cu scopul de a oferi internet rapid și de bandă largă pentru mase – exact ce urmărește și Musk cu proiectul Starlink al companiei SpaceX.

Un aspect curios al aplicației este că pare a fi mai degrabă de la Amazon decât de la Blue Origin, compania spațială a lui Bezos. Pare că Amazon vede o oportunitate uriașă de a-și însuși o felie din piața globală a internetului. Jeff Bezos are o abordare „fără prizonieri” în afaceri, iar această ultimă mișcare este un exemplu clasic că nicio industrie nu este în siguranță în fața lui Amazon.

Tensiunile din relația Musk-Bezos durează de ceva vreme, miezul conflictului fiind planurile de călătorie spațială ale fiecărui miliardar. Musk aruncă frecvent săgeți înspre Bezos, iar când Amazon a fluturat ideea cu sateliții acum câteva luni, l-a numit imediat „imitator” (copycat) pe cel mai bogat om din lume.

Chiar dacă nu vom ști vreodată cine a venit primul cu ideea, nu încape îndoială că SpaceX este mult mai avansată: are 60 de sateliți pe orbită, în timp ce Bezos umblă încă după aprobări. S-a dus vestea că SpaceX a pierdut comunicația cu trei dintre sateliții săi, dar și așa constelația Starlink pare un mare succes.

Cu fricțiunile dintre Musk și Bezos făcând titlurile știrilor este ușor de uitat că Boeing a aplicat cu ani în urmă pentru aprobarea constelației sale de sateliți. Chiar dacă proiectul a încremenit, el demonstrează câtă concurență va fi în domeniul internetului pe scară largă. Virgin Group și SoftBank intenționează și ele să lanseze constelații proprii de sateliți.

Practic, Amazon are mai multe resurse decât oricare altă corporație de pe planetă, iar în timp ce gâlceava lui Musk cu Bezos este amuzantă, șeful lui Tesla și SpaceX este cu siguranță îngrijorat că titanul e-comerțului își umflă mușchii alături de alții pe teritoriul lui. Pentru moment, SpaceX este mult în fața concurenților, iar Musk va dori s-o mențină acolo. (CCN.com)