​​Corporate Report: UE cere ca vehiculele electrice să emită zgomote de motoare; Jeff Bezos va lansa sateliți pentru internet în umbra lui Elon Musk

de A.Th.C.     HotNews.ro
Luni, 8 iulie 2019, 3:40 Economie | Finanţe & Bănci


Corporate report
Foto: pixabay.com
Vehiculele electrice au fost lăudate ca parte din răspunsul la criza climatică, dar pentru unii oameni ele reprezintă o nouă sursă de pericol. Pietonii pot avea dificultăți în a auzi venind tăcutele mașini electrice sau hibride, care reprezintă un risc în special pentru cei orbi sau cu dificultăți de vedere. De luni 8 iulie, toate noile modele de vehicule electrice și hibride vândute în Uniunea Europeană vor trebui echipate cu sisteme acustice ● Într-o tentativă care-i va zbârli penele lui Elon Musk, Jeff Bezos depune aplicația pentru aprobarea lansării a 3.200 de sateliți pe orbită joasă, conform unui raport Bloomberg. Proiectul „Kuiper” va costa miliarde de dolari, cu scopul de a oferi internet rapid și de bandă largă pentru mase – exact ce urmărește și Musk cu proiectul Starlink al companiei SpaceX.

  • UE cere ca vehiculele electrice să emită zgomote de motoare
Vehiculele electrice au fost lăudate ca parte din răspunsul la criza climatică, dar pentru unii oameni ele reprezintă o nouă sursă de pericol. Pietonii pot avea dificultăți în a auzi venind tăcutele mașini electrice sau hibride, care reprezintă un risc în special pentru cei orbi sau cu dificultăți de vedere. Dar de luni 8 iulie, toate noile modele de vehicule electrice și hibride vândute în Uniunea Europeană vor trebui echipate cu sisteme acustice.

Vehiculele vor trebui să emită sunete când merg înapoi sau cu sub 20 km/h. Sunetele, produse de un sistem acustic, vor fi similare cu cele produse de un motor standard cu ardere internă, iar șoferii vor putea să le oprească temporar când vor dori. Măsura a fost aprobată de Parlamentul European în 2014 și perioada de tranziție de 5 ani s-a încheiat.

Royal National Institute for Blind People din Marea Britanie a lăudat măsura: „După ani de campanie în favoarea problemei, regula este binevenită”. Și asociația caritabilă Guide Dogs a apreciat știrea ca fiind un pas pozitiv în reducerea riscurilor aduse de vehiculele electrice și hibride penrtu cei vulnerabili, cerând guvernului Regatului Unit să întreprindă noi acțiuni: „Cerem guvernului să ducă măsura mai departe, impunând sisteme acustice pe toate vehiculele electrice și hibride existente, iar șoferilor să le aibă pornite”.

Unii producători, ca Toyota și Jaguar, au și dezvoltat sisteme acustice pentru vehiculele electrice, iar BMW l-a solicitat pe compozitorul de muzică de film Hans Zimmer să conceapă sunete pentru BMW Vision M Next, mașină-concept. Vehiculele electrice sunt o parte importantă din metodele de reducere a poluării, prin reducerea numărului de mașini pe benzină și motorină. Marea Britanie și Franța vor interzice din 2040 vânzările de mașini pe benzină și motorină; India vrea ca toate mașinile vândute din 2030 să fie electrice; iar Norvegia a anunțat că toate mașinile pentru pasageri vândute din 2025 vor fi cu emisii zero. China, cea mai mare piață auto a lumii, lucrează la un plan de interzicere a producției și vânzărilor de vehicule propulsate pe bază de combustibili fosili. În 2040, mașinile electrice pentru pasageri vor totaliza 57% din vânzările din întreaga lume, conform unui studiu elaborat de Bloomberg New Energy Finance. (CNN Business)

  • Jeff Bezos va lansa sateliți pentru internet în umbra lui Elon Musk
Într-o tentativă care-i va zbârli penele lui Elon Musk, Jeff Bezos depune aplicația pentru aprobarea lansării a 3.200 de sateliți pe orbită joasă, conform unui raport Bloomberg. Proiectul „Kuiper” va costa miliarde de dolari, cu scopul de a oferi internet rapid și de bandă largă pentru mase – exact ce urmărește și Musk cu proiectul Starlink al companiei SpaceX.

Un aspect curios al aplicației este că pare a fi mai degrabă de la Amazon decât de la Blue Origin, compania spațială a lui Bezos. Pare că Amazon vede o oportunitate uriașă de a-și însuși o felie din piața globală a internetului. Jeff Bezos are o abordare „fără prizonieri” în afaceri, iar această ultimă mișcare este un exemplu clasic că nicio industrie nu este în siguranță în fața lui Amazon.

Tensiunile din relația Musk-Bezos durează de ceva vreme, miezul conflictului fiind planurile de călătorie spațială ale fiecărui miliardar. Musk aruncă frecvent săgeți înspre Bezos, iar când Amazon a fluturat ideea cu sateliții acum câteva luni, l-a numit imediat „imitator” (copycat) pe cel mai bogat om din lume.

Chiar dacă nu vom ști vreodată cine a venit primul cu ideea, nu încape îndoială că SpaceX este mult mai avansată: are 60 de sateliți pe orbită, în timp ce Bezos umblă încă după aprobări. S-a dus vestea că SpaceX a pierdut comunicația cu trei dintre sateliții săi, dar și așa constelația Starlink pare un mare succes.

Cu fricțiunile dintre Musk și Bezos făcând titlurile știrilor este ușor de uitat că Boeing a aplicat cu ani în urmă pentru aprobarea constelației sale de sateliți. Chiar dacă proiectul a încremenit, el demonstrează câtă concurență va fi în domeniul internetului pe scară largă. Virgin Group și SoftBank intenționează și ele să lanseze constelații proprii de sateliți.

Practic, Amazon are mai multe resurse decât oricare altă corporație de pe planetă, iar în timp ce gâlceava lui Musk cu Bezos este amuzantă, șeful lui Tesla și SpaceX este cu siguranță îngrijorat că titanul e-comerțului își umflă mușchii alături de alții pe teritoriul lui. Pentru moment, SpaceX este mult în fața concurenților, iar Musk va dori s-o mențină acolo. (CCN.com)


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






4927 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Jeff Bezos si constelatia de sateliti.. (Luni, 8 iulie 2019, 8:06)

    Lucky1 [utilizator]

    "Chiar dacă nu vom ști vreodată cine a venit primul cu ideea"
    Indraznesc sa cred ca stim cine a venit primul cu ideea constelatiei de sateliti - retea Internet.
    Cel putin, asa cum a aparut in presa. Prima stire ref acest subiect a aparut in 2014 despre intalniri intre Greg Wyler - fondatorul Companiei WorldWu, care mai tarziu a devenit One Web - si Elon Musk avand ca obiect studiul fezabilitatii crearii unei retele Internat cu ajutorul a unui set de minim 20 sateliti, operand fiecare in 20 planuri orbitale diferite (total min 400 sat). Ulterior a aparut o declaratie a lui Elon din care rezulta ca nu s-a inteles cu Greg Wyler si ca probabil va hotara sa realizeze singur aceasta retea. Intradevar, Elon a fondat Compania Starlink langa Seattle - Washington unde a organizat colectivul de proiectare/cercetare/dezvoltare si fabrica de sateliti. Incet, incet, s-a conturat ideea punerii pe diverse orbite terestre joase a cca 12.000 de sateliti - organizati pe trei paturi concentrice in jurul Globului : prima la 340km a 7500 sateliti, a doua de 1600 sat la 550 km si a treia de 2800 sat la 1150 km altitudine. La data primei intalniri, Greg Wyler avea obtinuta deja licenta pentru cca 400 de sateliti (as putea sa gresesc) pentru ca ulterior sa creasca numarul preconizat de sateliti la cca 640.
    Dupa Elon Musk, Boeing a anuntat ca intentioneaza si ei sa lanseze o retea aplicand pentru licenta intre 1400 si 3000 de sateliti dar de 2 ani nu se mai aude mare lucru.
    Samsung a emis si el intentia de a crea o retea de cca 4600 sat la 1400 km.
    In fine, Blue Origin Jeff Bezos a iesit si el cu ideea de a lansa cca 3200 de sat dar inca nu a obtinut licenta ca de altfel nici Boeing sau Samsung. Singurii cu licente sunt OneWeb si Starlink.
    Din punct de vedere tehnic, retea Starlink este superioara intru-cat sat-ii vor fi dotati cu dispozitive de intercomunicare laser care combinate cu inaltimea joasa vor asigura retelei Internet o latenta extrem de redusa - sub 25ms.
    • -3 (3 voturi)    
      Gestionarea tuturor va fi virtual imposibilă (Luni, 8 iulie 2019, 12:36)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Primele câteva coliziuni vor aduce pe toată lumea la realitate.

      Faptul că satelitul știe exact unde se afla în urmă cu câteva zeci de secunde nu e suficient, dar entuziaștii au impresia că sistemul lor de navigație calculează în timp real ceea ce afișează pe ecran.
      • 0 (0 voturi)    
        "satelitul știe exact ... (Marţi, 9 iulie 2019, 2:54)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ...unde se afla în urmă cu câteva zeci de secunde nu e suficient"

        Satelitul stie exact unde se afla in orice secunda. Asta este avantajul sistemului de navigatie Stratracker.
        Cum va inchipuiti ca accepta NASA un sistem de navigatie pe Dragon daca acesta prezenta pericolul de coliziune cu ISS?
        sau FAA cand a emis licenta pentru cei 12.000 de sateliti?
        Sau AirForce care este interesat in aceasta constelatie de sateliti capabila de performante in orice domeniu, video, audio, data in timp aproape real (latenta sub 23 ms)?
        Sau SDA (Space Development Agency) care are un interes deosebit pentru aceasta arhitectura de comunicatii unica?
      • 0 (0 voturi)    
        am uitat sa adaug un amanunt... (Marţi, 9 iulie 2019, 3:09)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ....extrem de important.
        Starlink este conectata la reteaua de date NORAD care monitorizeaza toate obiectele care graviteaza in jurul TEREI, tocmai pentru a evita orice coliziune.
  • +4 (4 voturi)    
    ...pag.2... (Luni, 8 iulie 2019, 8:31)

    Lucky1 [utilizator]

    ....OneWeb este doar operator, fabricatia satelitilor fiind asigurata de AirBus Defence si lansarile de catre rusi in principal. Intre timp au aparut modificari ale planului initial, majorarea numarului de sateliti, extinderea perioadei de realizare a retelei, etc.
    Oricum, in Feb 2019 OneWeb a facut prima lansare de 6 sat experimentali din cei cca 650 total planificati.
    In Iunie anul acesta, SpaceX a lansat primul set de 60 de sateliti din care 45 au atins deja orbita la 550km si comunica normal. Din cei 60 doar 3 sat au ceva probleme urmand sa reintre in atmosfera terestra ocazie cu care for fi incinerati.
    Asa cum spuneam, Starlink este net superior, satelitii dispunand, pe langa comunicare laser, de sistem de navigatie stelar si radar propriu astfel cunoscandu-si in orice moment pozitia proprie in spatiu si mediul inconjurator putand evita coliziuni cu alte obiecte din spatiu.
    Sigur, intentia lui Bezos este binevenita. Concurenta va face ca pretul serviciilor de Internet sa scada dramatic in timp de calitatea va creste semnificativ. Dar nu se stie exact cand va incepe lansarile. Bezos este cunoscut pentru secretomania sa.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu înțelegi navigație spațială, fără supărare (Luni, 8 iulie 2019, 12:38)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ...
      • 0 (0 voturi)    
        "Nu înțelegi navigație spațială," (Luni, 8 iulie 2019, 18:58)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Am sa fiu putin mai explicit:

        Satelitii din constelatia SpaceX Starlink sunt dotati cu sistemul de navigatie bazat pe Startracker - sistemul folosit de capsula spatiala Dragon construita pentru NASA. Acest sistem de navigatie masoara pozitia stelelor pentru o mai exacta localizare in spatiu. De aceea am folosit termenul de "navigatie stelara".
  • -2 (2 voturi)    
    se impaca ei (Luni, 8 iulie 2019, 9:25)

    nash pandelica [utilizator]

    merg la rabin si'i impaca....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version