Cunoștințele financiare le pot aduce clienţilor care solicită până în 6 august un împrumut la Provident o reducere de 10 puncte procentuale la dobândă, indiferent de suma împrumutată sau perioada de creditare. Pentru a putea primi reducerea de dobândă, clienții trebuie să răspundă corect la 4 întrebări din domeniul financiar și să îndeplinească condițiile normale de eligibilitate pentru un împrumut. Întrebările au fost dezvoltate împreună cu experții Finzoom și validate de către Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) și au un grad de dificultate scăzut spre mediu. Instituția respinge circa 7 din 10 dintre solicitările de împrumut pe care le primește, iar cea mai mare parte a veniturilor reprezentanților lor de vânzări vine din ceea ce încasează, nu din ce vând.

Florin BalcanFoto: Hotnews

”Recompensarea cunoștințelor financiare este una dintre modalitățile prin care înțelegem să punem în practică angajamentul nostru pentru creditare responsabilă. În egală măsură, suntem responsabili prin modul în care ne tratăm clienții și angajații,” a declarat Florin Bâlcan, directorul general al Provident Financial România.

Reducerea de dobândă este disponibilă tuturor clienților care solicită un credit online și care răspund corect la 4 întrebări consecutive. Reducerea se aplică la oferta standard de împrumuturi, în vigoare din martie 2018 și care va fi în continuare disponibilă pentru clienții care nu doresc să dea testul de educație financiară. Reducerea totală de cost rezultată din scăderea cu 10 puncte procentuale a dobânzii pentru un împrumut reprezentantiv pentru portofoliul Provident, de 3.500 de lei pe 74 de săptămâni, este 315 lei.

Iniţiativa face parte din strategia lansată de companie în 2017 sub sloganul ”Provident semnează pentru creditare responsabilă”. Atunci, Provident a difuzat pe 13 posturi naționale o reclamă al cărei exemplu reprezentativ a fost modificat pentru a observa câți români îl citesc cu adevărat. Astfel, Provident oferea garantat un premiu tuturor celor care ar fi contactat compania pentru a confirma că au citit textul din chenarul în care mod firesc apărea exemplul reprezentantiv. Reclama a rulat de peste 160 de ori pe parcursul unei zile și a avut o audiență de peste 7,7 milioane de români. Cu toate acestea, o singură persoană a sunat pentru a-și revendica premiul.