Cel mai bogat om din lume este mai zgârcit decât alți miliardari în activitățile caritabile ● Liderii vin pe piață cu telefoane tot mai sofisticate, dar trăiesc mai mult pe seama celor mai ieftine ● Costurile noilor tehnologii mănâncă din profit, în timp ce cresc eforturile de creștere a vânzărilor

HotNews.roFoto: Hotnews
  • Jeff Bezos vinde acțiuni Amazon de 1,8 miliarde de dolari – ce va face cu banii?

Fondatorul lui Amazon și cel mai bogat om de pe planetă a încasat banii pentru acțiunile vândute și va rămâne cu 1,4 miliarde de dolari după impozit. Vânzarea recentă, care s-a întins pe parcursul a trei zile, este probabil cea mai mare făcută vreodată de șeful de la Amazon. După vânzare, Bezos încă are o avuție netă estimată la 115 miliarde de dolari.

Ce va face Bezos cu lichidități de 1,4 miliarde?

Amazon nu a răspuns imediat unei solicitări de comentariu făcute joi dimineață, dar Bezos spusese anterior că vinde acțiuni de cam un miliard în fiecare an pentru a-și finanța compania spațială Blue Origin, așa că putem paria că banii vor merge acolo. Rămâne încă incert dacă o parte din bani vor merge spre acțiuni caritabile, din moment ce Bezos este mai ezitant decât alți miliardari în a-și împărți banii. El a mai fost criticat pentru zgârcenie și nu și-a angajat jumătate din avere în filantropie, așa cum au făcut alți miliardari americani. MacKenzie Bezos s-a angajat aproape imediat să împartă jumătate din cele 36,6 miliarde de dolari în activități filantropice după divorțul de Jeff.

În iunie 2017 Bezos părea că începe să ia donațiile caritabile mai în serios și chiar a solicitat pe Twitter sfaturi unde să-și dea banii. Dar a punctat și că-și vede investițiile în Blue Origin, The Washington Post și Amazon ca o formă de donație caritabilă. „Îmi place să lucrez pe termen lung: The Washington Post, Blue Origin, Amazon – toate contribuie pentru societate și civilizație în moduri diferite. Dar vreau și ca activitatea mea filantropică să ajute oameni aici și acum – termen scurt – la intersecția nevoilor urgente și a impactului durabil”.

Cel mai mare angajament financiar făcut de Bezos până acum este de două miliarde de dolari în Bezos Day One Fund, care finanțează organizații neguvernamentale ce îi ajută pe americanii fără adăpost. Fondul mai dă bani și preșcolarilor defavorizați. Dar, așa cum arată unii, acele două miliarde reprezentau doar 1,3% din averea lui de la momentul respectiv, iar el pune ban pe ban foarte repede. Literalmente, Bezos nu-și poate cheltui banii tot atât de repede precum îi face. (gizmodo.com)

  • Apple și Samsung se străduie să ne vândă cele mai scumpe telefoane inteligente

Producătorii, în frunte cu Apple și Samsung, au tot escaladat prețurile în ultimii ani. Clienții, totuși, au dat înapoi. Iar acum există noi date care confirmă că este mai greu ca oricând să concurezi pe segmentul telefoanelor ultrapremium.

Apple și Samsung au raportat săpătămâna aceasta venituri care nu au generat optimism pe segmentul de vârf din piața telefoanelor. Vânzările de iPhone au scăzut cu 12% față de acum un an, iar venitul net cu 13%. Analiștii consideră că iPhone XR, cel mai ieftin model nou al companiei, a devenit mai popular la $749 decât iPhone XS la $999 și iPhone XS Max la $1.099. Totodată, oamenii se abțin de la achiziții și-l așteaptă pe iPhone 11 să sosească în septembrie.

În aceeași perioadă, vânzările de aparate Samsung au urcat la 20 de miliarde de dolari, iar compania și-a mărit cu două procente cota de lider de piață, de la 20% la 22%. Dar creșterea a venit pe seama aparatelor mai ieftine din Seria A. Profitul operațional din profil este cu 42% mai mic decât acum un an, iar veniturile de pe urma gamei-lider Galaxy S, care începe de la $750 pentru S10E, au scăzut „din cauza vânzărilor reduse pentru Galaxy S10 și cererii staționare pentu produse premium”, a spus Samsung.

Rezultatele nu sunt de mirare. Prețurile telefoanelor au crescut, iar oamenii nu le mai schimbă la fel de des. Când cineva cumpără cu $1.000 un telefon cu toate opțiunile imaginabile, tinde să-l păstreze mai mult. În SUA clienții trec la un model nou odată la trei ani, în loc de doi. Totodată, înnoirile de software fac telefoanele vechi să pară noi, elementele constructive nu se schimbă prea mult de la an la an, iar aparatele mai puțin scumpe capătă caracteristici existente anterior doar pe modelele vârf de gamă.

Telefoanele sunt mai scumpe, dar nu înseamnă că oamenii le și cumpără. La Apple și Samsung aparatele mai ieftine sunt acum mai atrăgătoare pentru mulți. Analiștii de la CNET au desemnat iPhone XR drept „cel mai bun iPhone ca preț” și pe Galaxy S10 „un vis devenit realitate pentru cumpărătorii de telefoane mici de valoare mare”. Cele două aparate, ambele fiind versiunile cele mai ieftine ale seriilor de vârf, se dovedesc a fi cele mai populare. În luna mai, iPhone XR a reprezentat 38% din livrările lui Apple.

Dar nu numai versiunile cu preț mai mic ale seriilor de top sunt mai căutate decât frații lor mai scumpi. În cazul lui Samsung, seria Galaxy A atrage clienții. Livrările totale de telefoane au crescut în al doilea trimestru datorită „vânzărilor masive a noi serii Galaxy A, incluzând Galaxy A50 și Galaxy A70”, a anunțat Samsung. Multe dintre aceste aparate au caracteristici similare cu modelele Samsung mai scumpe, iar unele au chiar elemente absente la liniile Galaxy S și Note. Galaxy A80 a devenit primul, până acum chiar singurul telefon Samsung cu o cameră foto mobilă când a fost lansat în aprilie. Singura sa cameră se ridică automat și se rotește când este activat modul selfie, conține un obiectiv de 48 megapixeli, unul wide de 8 megapixeli și un senzor pentru recunoaștere facială. A80 are și o „baterie inteligentă”, care învață rutina zilnică de utilizare și de deschidere a aplicațiilor, pentru a optimiza consumul telefonului. Niciun aparat-amiral nu are cameră rotativă, iar bateria inteligentă apare doar pe Galaxy S10. (CNET.com)

  • BMW se confruntă cu profit în scădere și cu dureri de cap provocate de Brexit.

Producătorul din München a anunțat joi că profitul net a căzut cu 29% la 1,48 miliarde de euro în al doilea trimestru față de acum un an, din cauza cheltuielilor mari cu modernizarea uzinelor și cu noile tehnologii ca automobilele electrice și serviciile bazate pe smartphone. Trimestrul a consemnat cheltuieli de 1,4 miliarde de euro pentru cercetare-dezvoltare și investiții de 1,2 miliarde pentru modernizarea producției și pregătirea noilor modele. Costurile de producție au crescut odată cu proporția vehiculelor electrice și cu prețurile materiilor prime. Compania a mai anunțat că a reușit să-și mărească cota pe piața-cheie din China, în ciuda scăderii generale a pieței de acolo.

Compania și industria auto în anasamblu se confruntă cu o dublă provocare: să facă bani vânzând mașini convenționale și în același timp să cheltuiască miliarde pentru noi tehnologii ca mașinile cu baterii și autonome, precum și pentru noi servicii care nu mai implică achiziția mașinii, ca aplicațiile car-sharing și ride-hailing.

BMW a anunțat că vânzările și veniturile au crescut în perioada aprilie-iunie în ciuda piețelor globale în declin și că își menține estimările de profit pentru întregul an. Vânzările au crescut cu 1,5% la 647.500 de vehicule, iar veniturile cu 2,9% la 25,7 miliarde euro.

CEO Harald Krüger a declarat: „Compania este pe cale să-și îndeplineacă obiectivele pe întreg anul” și introduce constant „noi tehnologii pentru a naviga cu succes pe enormele schimbări din industrie în această fază de transformare”. El va părăsi postul pe 16 august și va fi înlocuit de șeful producției, Oliver Zipse. (The Associated Press)

Totodată, Krüger a anunțat că producția de Mini va putea fi mutată în Olanda, dacă Regatul Unit nu va reuși să cadă la un acord comercial cu Uniunea Europeană după ieșirea de pe piața comună. „Suntem foarte flexibili și putem ajusta volumele la Oxford și la Nedcar în Olanda”, a spus el într-o conferință cu analiști pentru discutarea rezultatelor din trimestrul al doilea. Fabricantul VDL Nedcar a produs 211.660 de mașini anul trecut, asamblând modelele BMW X1, Mini Hatch, Mini Convertible și Mini Countryman. În contrast, Oxford a produs 234.501 vehicule Mini anul trecut. La VDL Nedcar lucrează în jur de 6.000 de oameni, față de cei 4.500 care fabrică Mini la Oxford. (Reuters)