Financial report Trezoreria SUA etichetează China: manipulator valutar! Inexorabila cădere a producției ”made in France”. Bosch trece la concedieri. Neașteptata demisie a șefului HSBC

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 6 august 2019, 4:28 Economie | Finanţe & Bănci


Subiectele zilei in presa occidentala
Foto: sxc.hu
Financial Times: Trezoreria SUA etichetează China: un manipulator valutar! ● Les Echos: Sectorul auto: Inexorabila cădere a producției ”made in France” ● Handelsblatt: Bosch, cel mai mare furnizor mondial pentru industria auto, trece la concedieri ● Le Temps: Neașteptata demisie a șefului HSBC ● Magyar Televizio: Ungaria ar putea să fie înscrisă pe harta inteligenţei artificiale
  • Financial Times: Trezoreria SUA etichetează China: un manipulator valutar!



Administrația Trump a catalogat China drept „manipulator valutar” după ce banca centrală chineză a lăsat renminbi să cadă sub pragul cheie de 7 Rmb pentru un dolar, marcând o escaladare dramatică în războiul comercial dintre cele două puteri economice.

Trezoreria SUA a făcut anunțul după închiderea piețelor luni, la doar câteva ore după ce Trump a acuzat China de slăbirea intenționată a monedei sale, considerată de președintele american drept o practică comercială nedreaptă.

"China are o istorie lungă de a se folosi de o monedă subevaluată prin intervenții masive și pe termen lung pe piața valutară", au spus oficiali ai Trezoreriei. "În ultimele zile, China a apelat la măsuri concrete pentru a-și devalua moneda", au mai adăugat aceștia.

Acuzațiile vin după ce China a lăsat renminbi să slăbească sub pragul de 7 Rmb față de dolar luni, zguduind piețele din întreaga lume. Bursele americane au înregistrat cea mai mare scădere dintr-o singură zi în acest an iar randamentele obligațiunilor de stat au scăzut.

China a reacționat astfel după ce domnul Trump a declarat vineri că va impune tarife de alte 300 miliarde de dolari bunurilor provenind din China, spulberând speranța unui armistițiu la care se spera că se ajunsese în iunie cu președintele chinez Xi Jinping.

Marc Chandler, strategul principal al Bannockburn Global Forex, crede că oficialii chinezi nu au devalorizat intenționat moneda ci pur și simplu au acceptat forțele pieței care au dus renmimbi-ul la acest nivel.

Cât despre Trump, pe lângă faptul că acuză China de slăbirea renmimbi, a criticat și FED pentru politicile sale, despre care spune că au dus la un dolar mai puternic.

Pe fondul speculațiilor în creștere că domnul Trump a făcut presiuni asupra Fed și Trezoreriei să intervină pe piețe pentru slăbirea dolarului, Larry Kudlow, principalul funcționar economic al Casei Albe, a declarat săptămâna trecută că președintele a convocat o reuniune a consilierilor săi economici și că „exclude ”orice intervenție valutară pe piețe.

  • Les Echos: Sectorul auto: Inexorabila cădere a producției ”made in France”



Producția auto franceză va scădea brusc în 2020. Fabricarea mai multor modele importante la Renault și PSA pleacă din Franța.

Businessul auto este unul care funcționează ciclic. După câțiva ani buni care au permis Hexagonului să se reîntoarcă pe podiumul european al producției de mașini, Franța va suporta o lovitură brutală anul viitor. Nivelul producției auto va scădea cu 22% în 2020, conform datelor IHS compilate pentru „Les Echos”.

Aproximativ 1,7 milioane de vehicule vor fi ieși de pe porțile uzinelor anul viitor, mai mult de jumătate din producția record istoric a anului 2004. Nivelul producției se va stabiliza din 2021 undeva în jur de 2 milioane, cu 200.000 de automobile mai puțin decât în ​​acest an. "O serie de schimbări pe fluxul de producție vor avea loc simultan în 2020", spune Denis Schemoul, specialist în prognoză la IHS. Iar acestea vin într-un moment în care piețele europene și cele mondiale și-au mai revenit în ultimele trimestre.

Principalul contribuitor la declinul producției este numit PSA, conform estimărilor IHS. Peugeot 2008, asamblat în prezent în Mulhouse, va trece Pirineii pentru a ateriza în Vigo. Peugeot 208 se va muta în Maroc (-98.000 de mașini) și Opel Grandland X va pleca din Sochaux pentru se fabrica în Germania (70.000 de vehicule). Nici la Renault, noul Clio nu va mai fi produs la Flins.

Producătorii străini instalați industrial în Franța nu vor putea inversa această tendință centrifugă. La Moselle, Smart va fi transformată în mașină electrică, ceea ce va duce la o scădere a volumului producției cu 37.000 de unități anul viitor - o treime din producția totală. Toyota este o excepție, însă fabrica de la Valenciennes, care va crește capacitatea de producție cu 50.000 de vehicule (la 300.000 de unități) - își va pierde din eficiență.

  • Handelsblatt: Bosch, cel mai mare furnizor mondial pentru industria auto, trece la concedieri



Bosch, cel mai mare furnizor mondial pentru industria auto resimte din plin apropierea recesiunii și a tulburărilor din piață. „Vremurile bune s-au dus”, a declarat CEO-ul Volkmar Denner pentru „Süddeutsche Zeitung” (ediția de marți). „În prezent, ne așteptăm ca vânzările noastre totale în acest an să fie cel mult la nivelul anului precedent”, a spus Denner.

În plus, compania are planificată o reducere a locurilor de muncă, în special la divizia care lucrează pentru producătorii de mașini diesel. "Desigur, trebuie să reacționăm la cererea tot mai scăzută” a spus Denner. Nu s-a luat încă nicio decizie oficială, precizează acesta. Dar a adăugat: „Încercăm să reacționăm la acest recul al cererii din piață cu costuri sociale acceptabile. Vor exista mai multe opțiuni pentru angajați: pachete de compensare, scheme de pensionare anticipată, etc. De asemenea, vom reduce numărul de angajați temporari”, mai spune CEO-ul. Bosch are în prezent 410.000 de angajați în întreaga lume.

Piața auto se dezvoltă foarte încet. „Mult mai încet decât am crezut cu toții în urmă cu un an”, a spus Denner. Și nu e ceva ce durează câteva săptămâni după care ar avea loc o revenire. "În scenariile noastre, presupunem că producția de automobile va stagna în următorii ani. În special, declinul motoarelor diesel a avut un impact negativ. „În prezent, din 14 angajați ai Bosch, 10 lucrează pentru diesel, 3 pentru motoare pe benzină și doar unul pentru cele electrice”, a spus Denner.

  • Le Temps: Neașteptata demisie a șefului HSBC





Vestea a surprins pe toată lumea. După doar optsprezece luni la conducerea HSBC, John Flint, de 51 de ani, renunță la locul de muncă și la bancă, unde și-a petrecut cei 30 de ani de carieră. Decizia a fost luată de comun acord cu consiliul de administrație, scrie grupul bancar britanic într-un comunicat. Șeful diviziei comerciale a băncii, Noel Quinn va trebui să își găsească timp pentru a găsi acum un succesor.

"Această veste total neașteptată reflectă probabil disensiunea în fața dorinței grupului de a accelera un proces de reducere a costurilor aflat în curs", spune François Savary, de la Prime Partners. Planurile actuale sunt de a se renunța la 4.000 de posturi din cele 200.000 de locuri de muncă de care dispune grupul cu sediul la Londra.

Contactat de Le Temps, Savary nu precizează dacă planul include și cele 1.000 de posturi pe care le are banca în Elveția. John Flint, ar fi preferat să se aloce mai mulți bani pentru investiții, după anii de restructurare prin care banca tocmai a trecut. În 2015, banca mai tăiase 50.000 de locuri de muncă în întreaga lume. Noul program de restructurare anunțat luni vizează în principal funcții executive, reprezentând 4% din fondul de salarii.

Anunțul vine la scurt timp după ce HSBC afișase câștiguri bune pe prima jumătate a anului. Profitul brut a crescut cu 15,8% față de anul trecut, până la 12,4 miliarde de dolari. Dar „perspectivele s-au schimbat”, mediul economic a devenit „mai complex și mai solicitant”, a avertizat HSBC în declarația publicată luni, justificând atât restructurarea, cât și „necesitatea schimbării” șefului.

Banca este preocupată în special de natura și consecințele „extrem de incerte” ale ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană. HSBC suferă, de asemenea, de aceleași dificultăți care au afectat toate băncile europene majore din criza financiară din 2008, dificultăți care au dus apoi la o criză a datoriilor publice pe Bătrânul Continent și la o reglementare sporită.

La aceste obstacole se adaugă ratele negative aplicate depozitelor bancare de către băncile centrale, având ca efect reducerea bruscă a veniturilor și marjelor băncilor comerciale.

După decizia Fed de a reduce ratele săptămâna trecută, observatorii se așteaptă ca această tendință descendentă să continue. Dar „HSBC este deosebit de vulnerabilă la tensiunile comerciale dintre Washington și Beijing”, remarcă François Savary. Dealtfel, HSBC înseamnă- așa cum îi arată numele- Hong Kong & Shanghai Banking Corporation, grupul bancar fondat la sfârșitul secolului al XIX-lea este orientat istoric către piețele asiatice.

  • Magyar Televizio: Ungaria ar putea să fie înscrisă pe harta inteligenţei artificiale

În zilele noastre a devenit un subiect de interes inteligenţa artificială. Mulţi şi-ar dori să ştie ce se va întâmpla în viitor, cum va arăta lumea peste câteva decenii, dacă puterea va fi preluată de lumea maşinilor inteligente. Inteligenţa artificială va însemna, aproximativ, pentru generaţia care urmează, ceea ce a însemnat în urmă cu 100 de ani apariţia electricităţii, a declarat televiziunii publice ungare M1 István Zentai, responsabil pentru gestionarea proiectelor în domeniul tehnologiei informaţiei, membru al Coaliţiei pentru Inteligenţa Artificială. "Azi, electricitatea a devenit un lucru obişnuit, nici nu ne putem imagina viaţa noastră fără aceasta, şi, probabil, că şi inteligenţa artificială va produce schimbări majore asemănătoare", a adăugat István Zentai.

Conferinţă pe tema inteligenţei artificiale

Specialistul ungar a mai menţionat că recent, la Amsterdam, a avut loc o conferinţă, în cadrul căreia participanţii au avut posibilitatea să cunoască diferite domenii legate de inteligenţa artificială. Timp de două zile, în cele 12 secţiuni au avut loc peste 250 de comunicări ştiinţifice, la care au fost abordate subiecte precum internetul, oraşe smart şi securitatea cibernetică. Conceptul de inteligenţă articifială nu este nou, de fapt termenul a apărut în secolul trecut, când s-a vorbit deja despre unele dezvoltări teoretice şi practice. Faptul că azi se vorbeşte tot mai mult despre inteligenţa artificială, se datorează, în primul rând, unor schimbări majore: 1. În fiecare clipă se acumulează imense date din diferite domenii, 2. O altă schimbare majoră constă în transferul şi transmiterea datelor, ceea ce s-a accelerat în mod semnificativ, 3. Un succes remarcabil se constată în domeniul conservării datelor - în trecut pentru păstrarea datelor era nevoie de un spaţiu cât o cameră, însă azi este suficient doar un cip, 4. O schimbare majoră s-a produs în domeniul calculatoarelor, care azi funcţionează cu o capacitate mare şi care asigură transmiterea şi conservarea unei cantităţi imense de date, cu o viteză deosebit de mare, a precizat István Zentai.

Coaliţia pentru Inteligenţa Artificială a fost înfiinţată pentru a crea posibilitatea înaintării unei propuneri Guvernului Ungariei, propunere care, dacă "va trece" va ajuta ca Ungaria să fie inclusă pe harta internaţională a inteligenţei artificiale. "Pe această hartă suntem prezenţi şi acum, deoarece Ungaria efectuează cercetări de mare succes în acest domeniu, dar suntem încă foarte departe de unele ţări, cum ar fi China sau SUA. Coaliţa a avut la început 70 de membri, iar azi numărul acestora a crescut la 180. Toţi membrii coaliţiei depun eforturi pentru ca Ungaria să înregistreze rezultate tot mai eficiente în acest domeniu", a subliniat specialistul ungar, care a adăugat: Azi, inteligenţa artificială este definită în multe feluri, dar în fiecare definiţie se regăseşte ideea, potrivit căreia pe baza informaţiilor sunt luate unele decizii. Nu trebuie să uităm că în afară de inteligenţa umană, şi animalele şi plantele au un anumit grad de inteligenţă, căci şi acestea sunt organisme vii.

Inteligenţa artificială este creată, în prezent, de om. Inteligenţa artificială este o maşină, practic este un soft, ceea ce în prezent este creat de om, însă intenţia este ca acest sistem să fie capabil în viitor de a se dezvolta singur. (RADOR)


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






6206 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version