România, cea mai periculoasă ţară din UE pentru biciclişti şi pietoni

de DP     HotNews.ro
Marţi, 20 august 2019, 9:31 Economie | Finanţe & Bănci


Datele Eurostat confirma numarul mare de accidente din Romania
Foto: Eurostar
România este pe primul loc în Uniunea Europeană (UE) când vine vorba de numărul bicicliştilor care au decedat în accidente rutiere raportat la totalul populaţiei, cu 10 decese la un milion de locuitori în anul 2017, la polul opus situându-se Cipru şi Luxemburg cu niciun deces, arată datele publicate marţi de Eurostat, citate de Agerpres. Media la nivelul UE este de 3,9 decese la un milion de locuitori. De asemenea, datele Eurostat mai arată că rata de decese în rândul pietonilor în cazul accidentelor rutiere este cea mai mare în România (37 decese la un milion de locuitori), iar cea mai scăzută în Danemarca (trei decese la un milion de locuitori).

În total, numărul deceselor înregistrate în accidentele rutiere din Uniunea Europeană a fost de aproximativ 25.000 în 2017, adică 50 de accidente mortale la un milion de locuitori. Decesele înregistrate în rândul pasagerilor autoturismelor au reprezentat aproape jumătate (46%) din totalul accidentelor rutiere mortale în 2017, urmate de decesele înregistrate în rândul pietonilor (21%), motocicliştilor (15%), bicicliştilor (8%) şi decesele care implică alte forme de transport rutier (10%).

În România, în anul 2017 au fost înregistrate 1.951 de decese în accidente rutiere, dintre care 812 au fost decese înregistrate în rândul pasagerilor autoturismelor, 733 au fost decese înregistrate în rândul pietonilor şi 191 au fost decese înregistrate în rândul bicicliştilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






10583 vizualizari

  • -10 (52 voturi)    
    Daca ar fi fost Barna Presedinte ... (Marţi, 20 august 2019, 9:35)

    Velma Kelly [utilizator]

    ... (scuze, ma bufneste râsul :))))))
    • -7 (41 voturi)    
      correct! (Marţi, 20 august 2019, 10:37)

      gigiduru_ [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      din pacate Barna si-a ratat si sansa subreda de a convinge ca ar putea fi in carti pt presendentie. USR-ul asta chiar nu poate oferi mai mult?
      • -1 (1 vot)    
        Ma intreb (Miercuri, 21 august 2019, 17:12)

        Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui gigiduru_

        ce va iesi daca va avea ocazia s-o faca? Va fi o "inclestare" de forte USR-PNL privind taierile si desfiintarile in toate directiile (sigur, PDL-ul are deja experienta in acest sens).
    • +1 (25 voturi)    
      DACA (Marţi, 20 august 2019, 12:27)

      dcotoara9 [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      ai incerca sa ti arati adevarata intelegenta !
      ( ups ma bufneste plansul)
  • +39 (41 voturi)    
    Circuli cum gandesti (Marţi, 20 august 2019, 9:47)

    Adisson [utilizator]

    Nu poti fi un om cu o gandire sanatoasa, decizii rationale si grija fata de aproape/societate, ca in trafic sa fi un om nepasator.
    Cum gandesti in viata de zi cu zi, in aspectele cotidiene marunte asa treci strada, asa conduci, asa stai la coada, asa respecti, etc
    Astia suntem, tara toata e o Sapoca.
    • +20 (20 voturi)    
      Din pacate da! (Marţi, 20 august 2019, 10:35)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Adisson

      aveti perfecta dreptate. Partea nasoala e ca uni nu se trezesc nici macar cand le ajunge la nas propriul gunoi.
    • +16 (16 voturi)    
      Absolut corect (Marţi, 20 august 2019, 11:28)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Adisson

      Dar lucrurile spuse se aplica pentru toata lumea, inclusiv pietoni, biciclisti si trotinetisti!!!

      Nu poti sa circuli cu trotineta intre banda 1 si 2 pe carosabil, cu o viteza de 20-30 de km si sa pretinzi ca e ok si masina e de vina daca se intampla ceva!
      • +6 (6 voturi)    
        In conditiile in care soferii ... (Marţi, 20 august 2019, 15:04)

        olariub2005 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        trateaza trotineta ca oricare alt vehicul, se poate, cel cu trotineta ramanand sa aiba grija doar de dinamica lui; mentionez ca sunt sofer si biciclist (pe drumuri de munte).
  • -3 (25 voturi)    
    Luxemburg - Zero biciclete. (Marţi, 20 august 2019, 9:50)

    Lok [utilizator]

    Cipru - O insula turisitica - Mda- musteste pe toti porii a populatie tanara plina de entuziasm si biciclete.
    Nu raportam decesele astea si al numarul de km parcursi pe biciclete? Olanda ar avea de spus ceva in cazul asta.
    • +8 (10 voturi)    
      Corect! (Marţi, 20 august 2019, 11:40)

      Roxana_brs [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Finlanda, Belgia, unde lumea chiar circula cu bicicleta.

      In Romania biciclistii supravietuiesc ...
      • +8 (20 voturi)    
        mda (Marţi, 20 august 2019, 12:37)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Roxana_brs

        In tarile alea, biciclistii stiu si ce e aia culoare rosie la semafor sau ca trecerea pentru pietoni, este pentru pietoni.
        • +7 (9 voturi)    
          Biciclistii e rai dom'le!.. (Marţi, 20 august 2019, 13:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          In tarile alea in care sunt piste de bicicleta, semafoare separate pentru biciclisti, caseta speciala in fata la semafor pentru biciclisti, care au verde cu cateva secunde inaintea masinilor, ca sa poata elibera intersectia primii?..
          De ce ar avea nevoie un biciclist de trecere de pietoni? Daca merge cuminte pe carosabil, trebui doar sa semnalizeze intentia si masinile ii vor permite sa faca stanga, nu-i asa? Sau.. nu?...

          Nu. Nu asta era problema. Probabil ca sunt si cateva cazuri grave prin Bucuresti sau Cluj, dar majoritatea deceselor sunt prin sate, unde biciclistii au 60-70 de ani si sunt loviti de soferi tineri, fara experienta, unii fara permis, altii in stare de ebrietate. La fel si pietonii.
          Ca dovada, cele mai multe accidente mortale cu biciclisti au fost in 2005, nu in 2018.
          • +2 (14 voturi)    
            e doar nesimtiti (Marţi, 20 august 2019, 15:07)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Iesi in prima intersectie mai de duoamne ajuta si beleste ochii la the entitled ones. Bine, doar cand e frumi afara, ca daca se lasa frigutz, toata turma eco, dar cu gura mare, trece la masina si transport in comun.

            In caz ca nu stii, biciclistul roman are voie oriunde si oricum: carosabil, trotuar, trecere pietoni, parc etc Asta desi exista legislatie care le da atat drepturi, cat si OBLIGATII. Se cheama codul rutier, dar in mintea unora e doar pentru soferi, ca doar asta stie militia romana sa sanctioneze.
            • +4 (6 voturi)    
              or fi copii de soferi.. :) (Miercuri, 21 august 2019, 0:58)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              In caz ca nu stii, soferul roman chiar are voie oriunde si oricum: carosabil, pista de biciclete, trotuar, trecere de pietoni, parc, spatiul verde din fata blocului, porti de garaj (ale altcuiva, evident), plaja (pe nisip, dar si in apa), pe camp, pe poteci de munte, pe pajisti alpine... Lista ar putea continua, dar cred ca ai prins ideea.

              Diferenta, usor de sesizat, este ca biciclistul nu polueaza, nu blocheaza traficul si nu te omoara in caz de accident. Deci, daca ar fi sa alegem intre doua rele, eu voi continua sa folosesc bicicleta cand si cum pot.
              • -2 (2 voturi)    
                yeah, right (Miercuri, 21 august 2019, 10:10)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Tu te referi in general la parcat in cazul unora, eu ma refer la circulat in cazul multora. Unii primesc amenzi, unii sunt entitled la orice si oricum, desi legea ar trebui sa fie aceeasi. Sesizezi diferenta? E una mica mica mica... da' e greu pentru unii.

                Vrei sa luam pe rand toate iegzemplele date de tine pe post de argument sau ai prins ideea?
                • +4 (4 voturi)    
                  right (Miercuri, 21 august 2019, 11:38)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  Eu ma refer in general la masini.
                  Tu ai acces la statistici care spun ca majoritatea biciclistilor circula neregulamentar?.. :)

                  Daca luam la intamplare un bulevard din Bucuresti si ne apucam sa numaram cati soferi depasesc viteza legala, cati sunt parcati pe trotuar desi nu este semn de parcare, cati sunt parcati langa trotuar, desi e clar semnul care interzice oprirea si stationarea, cati vorbesc la telefon in timp ce conduc, cati forteaza semaforul si trec pe rosu, cati claxoneaza neregulamentar, cati schimba banda fara sa semnalizeze... cred ca nu mai ramane nimeni "nepatat".
                  Ca o concluzie, de cate ori ai respectat tu recomandarea din Codul Rutier de a depasi un biciclist la minim 1,5 metri?..
                  • -3 (3 voturi)    
                    :)))) (Miercuri, 21 august 2019, 12:43)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    Serioos? Cea mai buna statistica este propriul ochi. Asa cum, intr-adevar se parcheaza si pe trotuar, cateodata decent, alteori cu o nesimtire demna de o cheie cap-coada, tot asa poti vedea cu ochishorul tau comportamentul biciclistilor in trafic. Si nici macar nu ma refer la butonat telefon si mers cu o mana, ca n-am o problema daca o face _bine_. Statistica NU exista nici pentru ce acuzi tu iar nr de amenzi (NB: doar pentru unii) raportat la nr vehicule este insignifiant pe "logica" asta;)

                    Beleste ochii, INCEARCA sa fii obiectiv, si vei descoperi ca PROCENTUAL cei cu bicle nu respecta nici cele mai elementare reguli rutiere, ca sa nu mai spun de bun simt in unele cazuri. Cum ar fi sa ma claxoneze pe trotuar, doh.

                    Daca duomnul cu bicla _ocoleste_ cu nesimtire si nu depaseste cu asigurare un obstacol, respect regula de a-l prabusi. Si nu ar fi primul care si-o fura inclusiv de la politie pe tema asta. Ca si pe prostul care a crezut ca-i dau prioritate de bicla pe _carosabil_ pe Calea Victoriei, zicandu-mi ca el merge pe unde vrea el, chiar daca e pista speciala. Sa-ti zic si de un alt entitled care a facut buba pe trecerea pentru _pietioni_? :D
                    • +2 (4 voturi)    
                      si fudul.. (Miercuri, 21 august 2019, 13:04)

                      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                      daca lasi aia 1.5 metri cum iti recomanda Codului Rutier, pot sa ocolesc linistit orice canal, nu crezi?..
                      daca prima banda este blocata de masini parcate, uneori si a doua, pe unde sa circule regulamentar un biciclist?
                      daca ar fi piste de bicicleta pe toate bulevardele, cum sunt pe Calea Victoriei, oare cati ar mai circula pe trotuar?
                      daca un biciclist circula neregulamentar, poate si trebuie sa fie amendat de politie. dar cred ca politia are o mica problema de volum.. cu soferii pe care ar trebui de asemenea sa-i amendeze.
                      • -2 (2 voturi)    
                        cata logica pro funda (Miercuri, 21 august 2019, 18:15)

                        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                        Daca NU depasesti banda 1, da, poti ocoli ce vrei tu si se respecta faza cu 1.5m. Daca insa te crezi indreptatit sa tragi de ghidon si sa intri pe banda 2 cu nesimtire si tupeu, doar incearca. Au mai incercat si altii :D Cand depasesti o masina parcata, legal sau ilegal, este suficient sa faci ce face orice alt participant la trafic conform legii: te asiguri inainte sa depasesti, nu ocolesti tragand de ghidon.

                        Daca ar fi piste pe un bulevard nou, n-ar fi o problema. Insa sa sugrumi PERMANENT traficul pentru ceva sezonier, este o imbecilitate sustinuta de o minoritate, de vara, cu guritza maaaare si atitudine holier than thou.

                        Nu tine de volum ref sanctionat biciclisti. E vorba ca mai repede il sanctioneaza pe unul cu numar de inmatriculare in loc sa alerge dupa unul cu bicla, eventual si la sectie daca nu are CI la el, in timpul in care si-ar face planul cu n soferi.
                        • +3 (3 voturi)    
                          esti un pic confuz.. (Joi, 22 august 2019, 12:52)

                          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                          Ti-e teama ca schimba biciclistul banda si te loveste din lateral? :)) Nu-ti face griji, de pe bicicleta avem cu totii o vedere periferica net superioara fata de masina.

                          Ti-e teama ca schimba banda in fata ta si va trebui sa incetinesti? Ghinion.. asta este regula in trafic. Iti adaptezi viteza la vehiculul din fata.
        • +1 (5 voturi)    
          fii serios (Marţi, 20 august 2019, 18:39)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          majoritatea biciclistilor sunt la sate. si pe aia ii iau pe sus betivii de la volan
          • -1 (5 voturi)    
            :)))) (Marţi, 20 august 2019, 21:57)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

            Daaaa... da da. Ei avand absolut zero alcoolemie si mergand drept si regulamentar, nu? :))))) Si-mi spui sa fiu serios cand ai glume de genul asta in program.
  • +9 (19 voturi)    
    Asa de curiozitate (Marţi, 20 august 2019, 10:47)

    Anonym [utilizator]

    Daca ar compila cineva toate topurile relevante europene, mondiale ... cred ca ne-am ingrozi cat de prost stam la orice capitol (biciclete, poluare, autostrazi, mediu, etc)
    • +5 (9 voturi)    
      ..... mai domol ..... (Marţi, 20 august 2019, 14:04)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Sunt in China si India zone pe care n-ai vrea sa le vizitezi / cunosti.
      • 0 (0 voturi)    
        cred ca si pe Marte e nasol nu? :) (Miercuri, 21 august 2019, 14:18)

        Anonym [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Important e sa te compari cu zone pe care le poti copia din pdv eficienta si comparabilitate structurala (populatie, geografie, cultura, etc)
  • -5 (19 voturi)    
    Sub semnul unui secol TEMBEL (Marţi, 20 august 2019, 10:49)

    Intermezzo [utilizator]

    Este secolul nostru unul tembel? Este. De ce? Fiindca idolatrizeaza pina la absurd ideea de DEPLASARE. Orice nou mijloc de deplasare este promovat cu entuziasm si maxima iresponsabilitate. Priviti explozia de trotinete si convingeti-va.Si inca n-au inceput sa fie produse pe scara industriala platformele zburatoare ale lui Franky Zapata. Sa te tii atunci harababura. Dar vine si vremea aia... Just you white, Mr. Higgins, just you wayght.
    • +1 (9 voturi)    
      Cine a murit ? (Marţi, 20 august 2019, 13:14)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Just you white ? Ce inseamna asta ? :-)))

      Just you wayght ? Si mai tragic.

      Iti recomand cu staruinta un curs de engleza, daca tot vrei sa pari interesant ! :-)
      • 0 (8 voturi)    
        „Frumoasa mea doamnă” (Marţi, 20 august 2019, 16:29)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Înainte de a recomanda altora un curs de engleză, ce-ar fi să urmați dvs un curs de cultură generală ? Asta dacă vreți să păreți interesant.
        • +1 (1 vot)    
          Nu mai avem comunicare... (Marţi, 20 august 2019, 18:49)

          Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          Cu cine? Cu cei din generatia lui. Ei sunt generatia " Stapinul Inelelor" si " Urzeala Tronurilor" . Si a TROTINETELOR. Prapastia devine din ce in ce mai adinca.
  • +7 (9 voturi)    
    Pai,cum altfel,daca..... (Marţi, 20 august 2019, 10:52)

    gigiN [utilizator]

    ...suntem condusi (vorba vine...)de cel mai periculos partid ???!!!
  • +6 (12 voturi)    
    Deficit de infrastructura si de educatie/moderatie (Marţi, 20 august 2019, 10:55)

    animatron [utilizator]

    Partea buna la articol e ca Eurostatul e luat ca referinta demna de citat si analizat.
    Sper sa fie la fel de serios apreciat si cand publica date economice despre Romania (unii cred ca la Eurostat sunt o adunatura de fraieri usor de pacalit de guvernul Romaniei cu niste statistici false).

    Partea mai putin buna, inevitabil e doar o imagine grosiera, pt ca nu avem idee ce fel de infrastructuri pt ciclism au tarile comparate, cat de multi (procentual) sunt ciclistii in marile orase din acele tari (acolo se produc multe accidente), cata traditie de ciclism amator au tarile respective, care e bugetul mediu pe persoana si tara pt echipamentele personale de protectie si semnalizare, etc.

    Romania nu are cum sa aiba deocamdata calitatea si volumul infrastructurii olandeze destinate ciclismului.
    Un ciclist roman cu greu poate rivaliza cu unul suedez sau german la bugetul alocat echipamentului.
    Nu se compara traficul rutier din Bucuresti cu ala din Luxemburg sau Nicosia.
    Nu avem, la nivel de mentalite colectiva, o traditie legata de folosirea bicicletei si de ciclism cum are Franta, de ex.

    Realisti fiind, sa recunoastem ca in conditiile actuale, a folosi bicicleta in Romania marilor orase sau pe rute circulate intens, e un risc major de accident, din cauza proastei infrastructuri (la fel e si pentru soferi de altfel) si a unei atitudini de lipsa de respect reciproc intre participantii la trafic.

    Guvernul ar trebui sa devina obsedat de autostrazi terminate cat mai repede si sa finanteze campanii permanente de educatie (radio-tv-internet) pt relatiile soferi-ciclisti.

    Imediat ce-l observati denuntati orice comportament agresiv sau iresponsabil in trafic, pt ca data viitoare puteti fi chiar dvs o victima.
  • +8 (12 voturi)    
    În apărarea românilor (Marţi, 20 august 2019, 13:11)

    Traian2015 [utilizator]

    Dacă se ia în calcul și designul străzilor, marcajele, calitatea asfaltului, calitatea mașinilor eu argumentez că românii sunt cei mai buni șoferi din Europa. Sunt țări întregi în care nu trebuie sa faci nici o depășire, marcajele sunt perfecte și albe că laptele, noaptea stralucesc ca pe aeroport. Și totuși, au decese foarte apropiate că număr de români. Nu vă mai autoflagelati
    • +2 (2 voturi)    
      Biata matematica.. (Miercuri, 21 august 2019, 1:08)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      O fi atat de greu de citit articolul? Macar graficul ala, in care se vede clar ca avem de 3 ori mai mult decese la pietoni?

      Indicatorul de referinte este numar decese in total populatie. Tarile de care vorbesti au mult mai multe masini, in medie de 2 ori mai multe la mia de locuitori decat Romania, dar tot au mai putine decese. Daca pastram trendul de achizitii de rable din vest, ii vom ajunge din urma la numarul de masini, dar probabil ca vom tripla numarul de accidente.
  • +4 (6 voturi)    
    foarte trist (Marţi, 20 august 2019, 14:10)

    martino12 [utilizator]

    Ar trebui introduse cursuri de educație rutieră în școli și licee, să fie difuzate clipuri informative pe principalele posturi TV. Despre cum se traversează corect o stradă sau un drum național, doar când ești sigur că toate mașinile au oprit, că nu vine vreun dement în depășire pe contrasens sau pe linia de tramvai. Strada se traversează cu privirea către sensul de unde vin mașinile, nu cu privirea în pământ, nu cu nasul în telefon. Astfel ar fi salvate multe vieți.
  • -4 (4 voturi)    
    E din cauza ca nu avem autostrazi (Marţi, 20 august 2019, 14:56)

    holinessdani [utilizator]

    Toata lumea stie.
  • +2 (8 voturi)    
    Semafor (Marţi, 20 august 2019, 16:56)

    Airwaves [utilizator]

    Presupun ca cei 10 biciclisti din statistici fac parte din categoria celor pentru care regulile de circulatie sunt optionale. Vedem zilnic exemple de biciclisti si, mai nou, "trotinetisti" care trec pe rosu cu o lejeritate debordanta. De pietoni nici nu mai pomenesc.

    Asta nu inseamna ca soferii sunt niste sfinti, dar hai sa privim, cu obiectivitate, cauzele.
    • +3 (7 voturi)    
      Sunt biciclist de Bucuresti (Marţi, 20 august 2019, 17:47)

      Marian Mihailescu [anonim] i-a raspuns lui Airwaves

      Merg zilnic la munca cu bicicleta, din Buc. Noi pana in Piata Victoriei. Fac parte din privilegiatii care au cat de cat conditii de circulatie pentru ca de la Piata Presei pana in Piata Victoriei am un trotuar destul de lat cu o ruina de pista de bicicleta. E mai mult decat nimic, oricum. In schimb, de acasa pana in Piata Presei merg carosabil si aici sunt problemele cele mai mari! Partea carosabila este plina de canale denivelate, unele dintre ele chiar cu 10-15 cm(!) pe care eu trebuie sa le ocolesc prin stanga si ma expun astfel masinilor. Mi s-a intamplat, anul trecut, sa treaca un idiot pe langa mine si sa-mi agate capatul ghidonului. Norocul meu a fost ca nu ma agatat din plin si am putut sa ma redresez. Idiotul nici macar nu s-a oprit! All in all, peste 90% din soferi sunt ok, trec pe langa biciclisti respectand o distanta de siguranta. Restul de sub 10% reprezinta pericolul cel mare. Din pacate, Bucurestiul este o imensa arena de sporturi periculoase din cauza lor si a primarilor mafioti. Si pentru ca am citit un comentariu mai sus in care suntem luati la misto cum ca atunci cand ploua sarim in masini, pai il invit pe respectivul sa mearga macar 1 KM prin ploaie, pe carosabil, prin balti, canale si masini care trec in viteza prin balti.
      • -4 (10 voturi)    
        la misto? (Marţi, 20 august 2019, 19:33)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Marian Mihailescu

        Nu te-am luat la misto, este realitatea. Cand ploua sau frigutz, tzop in masina poluanta.

        De cate ori te asiguri cand OCOLESTI un obstacol? Ai scris bine ca tu ocolesti, ca nu stii ce e aia depasire. Merg pe doua roti (nu cu bicla) si stiu la prima mana cu ce se mananca "invizibilitatea" sau mersul pe ploaie in Bucuresti. Cum la fel stiu si cum voi va credeti entitled si nu respectati nimic, dupa cum confirmi si tu mai sus. Crezi ca daca ai pista dedicata bicla si mutilezi permanent un oras, si asa gandit pentru alte timpuri, pentru ceva SEZONIER, nu o sa mai fie balti sau nu o sa fie frigutz? De canalele alea executate prost au parte si ceilalti participanti la trafic, fie masina, fie moto/scuter, doh. Doar ca ei, in marea majoritate, incetinesc, se asigura, eventual opresc, si le depasesc, nu le ocolesc tragand de ghidon si crezand ca este dreptul lor sa faca asta. in cazul asta, ai dreptul sa fii prabusit, daca tot vrei sa ai drepturi inchipuite.

        Ia spune, cum vrei sa fie pista: acoperita, aer conditionat, inclinatie 0%, paravane stg/dreapta?
  • +2 (4 voturi)    
    Belgia, Olanda, Finlanda... etc (Miercuri, 21 august 2019, 9:59)

    Ecce_Homo [utilizator]

    In tarile astea se circula cu bicicleta inclusiv cand ninge (am fotografii facute intr-o iarna, sute de biciclisti pe strada desi ningea de imi era mila de aparatul foto). Pistele sunt curatate, oamenii isi pun aparatori la bicicleta, iau ceva haine impermeabile peste hainele cu care merg la birou si isi vad de drum. Dar au piste de bicicleta. Si nu incurca soferii. SI nici soferii nu-i incurca pe ei. In Amsterdam cel putin e rupere cu bicicletele. Inclusiv parintii care duc copii la gradinita/scoala au bicle cu atas si nu renunta la bicicleta pentru niciun motiv.
    In fine, alta mentalitate.
    Aici, eu merg si cu masina si cu bicla si cu transportul in comun. As vrea sa folosesc doar metrou si bicicleta insa cand am drum din Otopeni pana in Jilava ar insemna sa fac niste ore bune pe drum cu transportul in comun iar cu bicicleta e un adevarat hazard.
    Un amic biciclist a fost omorat de un sofer care a depasit pe linie continua si l-a acrosat, biciclistul circuland regulamentar si avand casca si elemente reflectorizante. Sotul a fost agatat de doua ori in trafic, intr-una din dati fiind pe pista de bicle de pe Victoriei (un curier cu camioneta a facut stanga pe Sevastopol si nu s-a uitat sa vada daca vine cineva pe pista).
    Cum ziceam mai sus, e treaba de mentalitate. Atat timp cat nu ne pasa de cei de langa noi, cat timp suntem egoisti si vrem oras doar pentru noi (oricine am fi noi: biciclisti, pietoni, soferi) n-o sa rezolvam nimic.
  • +1 (5 voturi)    
    Primariile sunt de vina (Miercuri, 21 august 2019, 10:12)

    Soro [utilizator]

    In general primarii romani si consilierii sunt foarte multi ceafa-lata care nu concep sa mearga cu bicicleta si care considera ca mersul cu bicicleta e degradant si trebuie facut doar ca sport unde poti sa-ti etalezi echipamentul sport si sa-l postezi pe facebook.
    Ce sa mai zic de parlamentari. O adunatura de burtosi si fitzosi nu au cum sa se gandeasca la bicicleta ca la un mijloc de transport modern, ci ca la o revenire 50 de ani in timp. Trebuie sa fii deschis la ce se intampla in lume in loc sa fii inconjurat de lingai si de soferi personali ca sa vezi asta.
    Ca sa fie clar, transportul cu bicicleta e un semn de civilizatie.
    Cine spune ca nu se merge cu bicicleta pentru ca romanul e pretentios si nu merge pe frig sau ploaie, nu stie ce spune. Intotdeauna nu se merge cu bicicleta din cauza infrastructurii si a lipsei legilor. Adica daca am pe parcursul pana la servici 2 balti, doua borduri de netrecut si 12 treceri de pietoni la care trebuie sa ma dau jos de pe bicicleta ... o las acasa ca oricum ajung transpirat de cate ori trebuie sa ma dau jos de pe bici.
    Atata timp cat se poate parca masina oriunde (pe drum, pe pamant, pe iarba, pe trotuar si in centrul oraselor pe pietonale, nimeni nu va vrea sa foloseasca un mijloc de transport alternativ.
    • -2 (6 voturi)    
      da da da (Miercuri, 21 august 2019, 12:46)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      Explica-mi in cazul asta de ce vara avem XXXX biciclisti si cand se lasa frigutzul sau vine ploicica avem 0.1% din XXXX. In ACELEASI conditii de infrastructura ca atunci cand e frumi afara. Chiar te rog sa-mi arat ca tu stii ce spui.
      • +1 (5 voturi)    
        ce infrastructura? (Miercuri, 21 august 2019, 20:51)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Pentru ca iarna nu se curata pista de bicla ci, dimpotriva, toata zapada de pe strada e facuta morman pe pista si pe trotuar. Alt motiv e mizeria de pe strazi cand ploua. Nimeni nu vrea sa ajunga la birou cu coada de raton facuta din namol de oras. Putini angajatori au dusuri la birou. In alte tari nu exista problema asta. La noi nici ca pieton nu e veselie cand ploua/ninge.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version