Unul din trei români consideră că implantarea unui chip ar fi o metodă foarte sigură de autentificare atunci când vine vorba să-ți accesezi contul bancar de pe telefonul mobil, dar cei mai mulți ar prefera autentificarea în doi pași, arată datele unui survey recent publicat. Cei mai favorabili securizării prin implant sunt turcii (peste jumătate) iar cei mai reticenți sunt luxemburghezii (29%).

HotNews.roFoto: Hotnews

Surveyul a urmărit modul în care oamenii integrează în viețile lor schimbările aduse de impactul noilor tehnologii în relația cu banca. Deși mulți sunt entuziaști de noile tehnologii, adopția lor se face destul de lent, arată datele agregate.

În curând va intra în vigoare și noua Directivă privind serviciile de plăți a Uniunii Europene (PSD2) care va permite schimbul de date financiare cu permisiunea consumatorilor, dar puțini europeni (32%) sunt conștienți de acest serviciu. În timp ce unele țări manifestă un entuziasm relativ, cum ar fi Germania (unde 61% dintre cei care au auzit despre acest serviciu spun că le place ideea), altora nu le place. De exemplu, 63% dintre olandezii care au auzit despre asta spun că nu ar dori ca datele lor să fie partajate. În privința României, concetățenii noștri și-ar da acceptul în proporție de 54%.

Există apoi o reticență în a lăsa pe mâna Inteligenței Artificiale deciziile financiare pe un computer, deși oamenii sunt mai deschiși la faptul ca un soft să le analizeze obiceiurile privind cheltuielile și să le recomande îmbunătățiri. Doar unul din 5 români ar accepta ”automatizarea” deciziilor lor financiare, în timp ce la nivelul UE circa 61% dintre europeni spun că nu s-ar simți deloc confortabil ca un program informatic să ia decizii investiționale în numele lor.

Când este vorba de utilizarea mai multor dispozitive pentru a-și gestiona banii, cei mai mulți oameni utilizează mai multe dispositive, important fiind accesibilitatea. Cu toate acestea, o privire mai adâncă arată diferențe interesante în ceea ce privește numărul celor care utilizează mai multe dispozitive: britanicii și nemții sunt mai puțini în timp ce turcii și polonezii sunt mai numeroși. Nouă din zece europeni utilizează un smartphone, laptop sau desktop și doar 1% se folosesc de un smartwatch.

Aproximativ 49% dintre europeni și 48% dintre americani spun că nu folosesc niciun alt furnizor de servicii financiare decât propria bancă cu care lucrează. Restul (diferența până la 100%) folosesc mai mulți furnizori- bănci diferite, aplicații de pe telefon sau servicii online prin care fac transferuri internaționale, ”share”-uirea de bani cu prietenii șamd. Există, de asemenea, o diferență mare între țări.

Utilizarea rețelelor de socializare pentru a contacta un furnizor de servicii financiare este încă timidă. 70% dintre repondenți preferă totuși să intre într-o sucursală și să discute cu cineva, cu tot avansul tehnologic care a apărut în ultimii ani.

dfghj