În România ponderea taxelor în prețurile finale ale benzinei fără plumb și motorinei sunt printre cele mai mici din UE, susține Attila Gyorgy, secretar de stat în cadrul Ministerului Finanțelor Publice (MFP), răspunzând unei interpelări adresate de un deputat.

Attila GyorgyFoto: MFP

„Astfel, la benzina fără plumb această pondere reprezintă 54% din prețurile finale, iar la nivelul UE în patru state membre este înregistrată o pondere mai mică, respectiv între 50-53%, în timp ce la motorină această pondere e de 50% din prețurile finale, o pondere mai mică înregistrându-se doar în șase state membre”, spune el.

El menționează că media ponderii taxelor în prețurile finale la nivelul UE pentru benzina fără plumb este de 61%, iar pentru motorină de 55%, România fiind sub media înregistrată la nivelul UE.

„Din analiza situației privind prețurile cu taxe pentru produsele energetice la nivelul UE se observă că în cazul benzinei fără plumb, doar un stat membru practică prețuri mai mici comparativ cu cele practicate în România, iar în cazul motorinei, cinci state înregistrează prețuri mai mici comparativ cu cele practicate în România”, arată el.

De asemenea, spune secretarul de stat, precizăm că „din analiza situației privind prețurile fără taxe la nivelul UE a reieșit că 5 state membre, în cazul benzinei fără plumb, și 14 state, în cazul motorinei, au prețuri fără taxe mai mici decât cele din România. Practicarea unor prețuri diferite la carburanți (comparativ cu UE n.r.) nu este determinată de nivelul taxelor, ci de politica de formare a prețurilor utilizate de operatorii economici de pe piață”, spune Attila Gyorgy.