​​Corporate Report Industria publicității are o problemă: oamenii urăsc reclamele

de A.Th.C.     HotNews.ro
Marţi, 29 octombrie 2019, 4:25 Economie | Finanţe & Bănci


Corporate report
Foto: pixabay.com
În vremurile predigitale, agențiile de publicitate erau conduse de directori de creație încrezători și aroganți, răsfățați cu contracte opulente de la clienți și care uneori concepeau campanii care trasau agenda culturală și captivau publicul. Aproape fiecare termen al ecuației s-a schimbat.

Agențiile sunt mai bine informate decât oricând despre consumatori după ce au agonisit volume uriașe de date. Dar mulți dintre acești consumatori, mai ales tinerii înstăriți țintiți de agenții, urăsc reclamele atât de tare că plătesc ca să le evite.

În același timp, companiile care contractează agenții de publicitate cer mai mult de la campaniile de marketing - și plătesc mai puțin pentru ele. Rezultatul este că agențiile se confruntă cu „o nevoie existențială de schimbare”, conform unui raport tăios publicat luni de firma de cercetare Forrester. Acum, agențiile trebuie să „demonteze tot ce a mai rămas din modelul anacronic” sau riscă „să cadă în continuare în irelevanță”.

Jay Pattisall, autorul principal al raportului, spune că „Este mai greu să faci audiență, costul marketingului crește, numărul canalelor a proliferat exponențial, ca și costul pentru a acoperi toate acele canale. Este o presiune continuă pe publicitari – nu mai creăm doar trei sau patru campanii pe an și le derulăm pe câteva rețele și în publicații”.

În timp ce consumatorii sunt bombardați cu publicitate pe platforme ca Twitch și Facebook, prin televiziuni, panouri și altele, ei încearcă să se izoleze, înregistrându-se la servicii de blocare a reclamelor. „Oamenii urăsc publicitatea”, a spus Joanna Coles, fostă chief content officer la Hearst Magazines, în timpul conferinței Advertising Week de luna trecută de la New York: „Și este doar vina publicitarilor”. Stând lângă ea și dând aprobator din cap, era Marc Pritchard, chief brand officer la Procter & Gamble, unul din cei mari plătitori de publicitate din lume. Reclamele, spunea el, sunt adesea irelevante și uneori „doar caraghioase, ridicole sau proaste”.

Mai presus de toate, industria se străduie să se adapteze în vreme ce Google și Facebook transformă livrarea reclamelor, iar Netflix stimulează apetitul pentru divertisment fără reclame, conform unui alt raport publicat tot luni de GroupM, divizia de distribuție a gigantului publicității WPP. Rezultatul este „vremuri periculoase pentru publicitari”, spune raportul: „Din cauza schimbărilor în obiceiurile de vizionare, inserturile comerciale în mediile cele mai urmărite, de atenție maximă, sunt în cădere liberă în toată lumea”.

Unele startup-uri au început să-i recompenseze sau plătească pe consumatori pentru a se uita la reclame. Dar pentru eficacitate în ajungerea la consumatori, publicitarii trebuie și „să încorporeze în procesul creativ abordări și platforme dirijate prin date și alimentate prin tehnologii”, spune raportul Forrester. Aceasta înseamnă automatizare și tehnologii machine learning, despre care Forrester estimează că vor transforma 80% din slujbele din agenții până în 2030. În iulie, JP Morgan Chase a anunțat un contract cu compania ad-tech Persado care va utiliza inteligența artificială pentru a redacta materiale de marketing.

Publicitatea a devenit „o piață foarte complexă și întinsă”, a spus Pattisall, cu agenții grupate sub mari companii-holding ca Interpublic Group, Publicis Groupe sau WPP. Pentru a rămâne operative, companiile-holding trebuie să centralizeze operațiunile, chiar dacă aceasta înseamnă „dispariția unor branduri de publicitate celebre și cu istorii frumoase”. Consolidarea va susține agențiile în contextul în care clienții își reduc bugetele, spune raportul Forrester.

Steven Moy, șeful executiv de la agenția Barbarian, spune că s-au scurtat contractele multianuale, bugetele s-au strâns și criteriile de performanță au devenit mai stringente: „N-am mai văzut proiecte de multe milioane și pe cinci ani – ci mai degrabă de genul: Poți să livrezi ceva în șase luni?”.
Pentru prima dată anul viitor, Facebook, Google, You Tube și alte platforme online vor absorbi majoritatea banilor pentru publicitate.

Giganții publicității se confruntă cu concurență pentru clienți din partea companiilor de consultanță ca Deloitte și Accenture, în timp ce agenții independente ca Wieden & Kennedy New York au învins agenții de publicitate tradiționale pentru conturi mari cum este McDonaldʼs. Unii clienți de publicitate, ca Unilever și Bayer, retrag afacerea de la agenții și fac o parte din activitate pe plan intern. Anul trecut, 78% din membrii lui Association of National Advertisers aveau o agenție proprie, de la 58% în 2013 și 42% în 2008.

Agenții mai mici, precum Cutwater din San Francisco, simt presiunea. Dar Chuck McBride, fondatorul ei, spune că schimbările din industrie vor permite companiilor să-și exprime creativitatea pe măsură ce experimentează cu publicitate tot mai personalizată: „Bezna și ruina sunt exagerări. Lucrurile chiar că sunt încurcate, dar există oportunități în asta”. (The New York Times)


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






4685 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 29 octombrie 2019, 7:15)

    [anonim]

  • +2 (4 voturi)    
    articolul se refere exclusiv la piata SUA (Marţi, 29 octombrie 2019, 7:27)

    Constantza Nejel [anonim]

    In Europa si mai ales in estul Europei, intuitia imi spune ca lucrurile stau cu totul altfel.(apropo in Germania la TV nu se vad reclame, prind cu antena de camera 13 posturi TV si nu am vazut nici o reclama insa platesc taxa de TV pe apartament indiferent daca am televizor sau nu, iar panourile stradale sunt foarte rare si sunt cam 50 la suta reclama, 50 la suta campanii sociale, oare ce au in cap nemtii astia....)
  • -3 (5 voturi)    
    BERT (Marţi, 29 octombrie 2019, 8:29)

    Casargoz [utilizator]

    BERT va schimba lumea.
    • +2 (4 voturi)    
      Lumea nu se schimba (Marţi, 29 octombrie 2019, 10:10)

      Victor Micea [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Nmic nu schimba si nu va schimba lumea, stai linistit. Moda se schimba pentru ca trebuie sa se schimbe, tehnologia se schimba, oamenii nu se schimba.
  • +8 (8 voturi)    
    îşi merită soarta ! ani de zile au ignorat cu (Marţi, 29 octombrie 2019, 8:33)

    let_s_twist_again [utilizator]

    aroganţă reacţia publicului la cele mai deranjante două caracteristici ale reclamelor : intruzivitatea şi repetitivitatea.
    prima care te scoate din minţi întrerupând un film când e mai interesant sau băgându-ţi sub nas pe net o fereastră pop-up ce acoperă textul de interes pe care tocmai l-ai accesat.
    a doua prin persuasiunea tembelă şi tembelizantă a aceloraşi şi aceloraşi clipuri până dincolo de limita saturaţiei, doar marile firme îşi permit să aibă mai multe clipuri pe care să le difuzeze alternativ.
    şi în plus nivelul sonor : răcnesc toţi ca apucaţii !
  • +7 (7 voturi)    
    ce ma? (Marţi, 29 octombrie 2019, 10:09)

    feroviarul123 [utilizator]

    "Reclamele, spunea el, sunt adesea irelevante și uneori „doar caraghioase, ridicole sau proaste”." Sunt total cretine și idioate. SI repetate obsesiv, de 2-3 ori în același calup. Am ajuns sa downloadez filmele de pe youtube ca sa nu vad reclamele ălora. Mi-am tras DVR la cablu si înregistrez ce vrea sa vad si ma uit a doua zi si derulez reclamele. Si boicotez produsele care au reclame enervante sau sunt transmise din 5 in 5 minute. Ma baieti in loc sa băgați bani in reclame reduceți pretul si o sa le cumpere lumea daca sunt bune.
  • +7 (7 voturi)    
    Cum să nu? (Marţi, 29 octombrie 2019, 10:38)

    mrn200v [utilizator]

    Cum să nu le urăști când sunt proaste? Cum să nu le urăști când sunt intruzive până la limita suportabilului? Cum să nu le urăști când sunt mincinoase?
    Ați observat abundența de reclame la tot felul de "suplimente", reclame în care un personaj idiot trebuie să se mire: "Aaa!"? Ați observat că nu mai poți citi nu o pagină, ci 1/2 de pagină pe Internet din cauză că e acoperită de reclame, care nu vor să dispară oricâte clicuri dai? Ați observat că abia după o lună, cel puțin, găsești pe rafturi produsul la care se face reclamă azi? Ați observat agramatismul lor? Dar lipsa de logică?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by