Sub presiunea autorităților, Facebook ține de bani ● Pentru a-i proteja pe adolescenți, China este dispusă să sacrifice venituri la buget ● Secătuită de lichidități, Alitalia zboară spre Lufthansa

HotNews.roFoto: Hotnews
  • Și Facebook a vrut s-o cumpere pe Fitbit, dar Google a oferit mai mulți bani.

Achiziția lui Fitbit de către Google a fost o mare noutate în lumea tech. Există informații că și Facebook a curtat-o pe Fitbit, dar Google a vrut să plătească dublu. Drept exemplu, Google a închis afacerea cu 2,1 miliarde de dolari.

Facebook nu are o prezență semnificativă în hardware, cele mai cunoscute produse fizice fiind căștile Oculus VR și displayurile smart Portal. Faptul că a încercat s-o cumpere pe Fitbit sugerează că încearcă să-și extindă oferta în hardware. Dar nu a vrut să meargă mai sus, ceea ce spune că nu este chiar atât de grăbită să intre pe piața ceasurilor smart.

Mai trebuie notat că Facebook se confruntă cu o presiune crescândă a legiuitorilor care vor să vadă compania divizată. Și Google suportă o presiune similară, dar măcar compania și-a constituit o prezență semnificativă în produse portabile. Dacă ar fi cumpărat-o pe Fitbit, probabil că Facebook n-ar fi devenit mai agreabilă în ochii legiuitorilor. (thenextweb.com)

  • China ordonă magazinelor online să nu mai vândă țigări electronice.

Interzicerea țigărilor electronice devine tot mai mult un fenomen internațional. Autoritățile din China le-au scos acum de pe internet, argumentând oficial că o fac pentru a proteja „sănătatea fizică și mentală a minorilor” într-un ecou al îngrijorărilor din SUA.

Nu se știe când va înceta interdicția. Nu este prima oară când comercianții retrag e-țigările, dar de această dată este pe scară mult mai largă. În septembrie, produsele Juul au dispărut de pe rafturi la o săptămână după ce au devenit disponibile în China. Dacă va dura, va fi o lovitură serioasă pentru fabricanții de țigări electronice din China. Țara are 300 de milioane de fumători de toate felurile, iar amenințarea este pentru producătorii și comercianții care depind din greu de vânzările de e-țigarete. Și China va avea de suferit, compania de stat China Tobacco producând 6% din veniturile naționale din taxe. Totuși, acțiunea nu este surprinzătoare. Există îngrijorări în toată lumea că fabricanții de e-țigarete îi vizează pe adolescenți. China este capabilă să sacrifice o parte din taxe pentru a combate utilizarea și problemele de sănătate în rândurile adolescenților. (endgadget.com)

  • Delta Air Lines se poate retrage din cursa pentru achiziția Alitalia.

Firma din Atlanta nu vrea să ia parte la o licitație și ar putea spune administratorilor de la Alitalia că oferta de a injecta 100 de milioane de euro este finală. Pe 31 octombrie, persoane bine informate au anunțat că Deutsche Lufthansa AG a contactat guvernul italian semnalându-și interesul de a juca un rol mai activ în salvarea companiei.

Guvernul a fixat data finală pentru oferte pe 21 noiembrie. Delta este în parteneriat cu operatorul feroviar de stat Ferrovie dello Stato Italiane SpA și cu Atlantia SpA a familiei Benetton. Lufthansa este pregătită să injecteze 150 de milioane de euro și urmărește reducerea a 5-6.000 de locuri de muncă, conform lui Corriere della Sera.

Alitalia a anunțat că lichiditățile sale se ridicau la 310 milioane de euro la sfârșitul lui septembrie. Ajustată cu pasive viitoare, scăzuseră la 160 de milioane în aceeași lună și s-ar putea epuiza în decembrie, a informat Il Sole 24 Ore citând surse neidentificate.

Italia îi acordase luna trecută transportatorului falimentar un împrumut de tranziție care să acopere șase luni de operare. (Bloomberg)