​Patru argumente economice care trebuie explicate pensionarilor, în concepția lui Valentin Lazea

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Vineri, 29 noiembrie 2019, 8:31 Economie | Finanţe & Bănci


Valentin Lazea
Foto: Hotnews
​Dacă se prorogă această creștere a punctului de pensie cu 40% din 2020 vor fi cu siguranță costuri politice de suportat, a declarat Valentin Lazea, economist șef al Băncii Naționale a României (BNR). Totuși, spune el, dacă nu se face nimic și se merge înainte, vor fi mai întâi costuri economice, care ulterior vor genera și costuri politice.


Valentin Lazea a prezentat 4 argumente economice care ar trebui explicate pensionarilor, dar de experți în știința comunicării:

1. Prin însăși creșterea cu 15% a punctului de pensie în septembrie anul acesta, pensia medie anuală pentru anul viitor va crește cu circa 9% față de media anuală a anului 2019. E aritmetică curată, da? Anul acesta a crescut cu 15% numai pe primele 4 luni, se raportează efectul pe întregul an. E ca și cum pensionarii au primit acum, în septembrie, o creștere de 9% pentru la anul. Știu, aritmetica e grea, școala e grea, nu mulți o mai termină, dar vă garantez eu că aritmetica așa arată. Această creștere de 9% acoperă rata inflației și creșterea PIB-ului de anul viitor. Deci e mai mare decât inflația și creșterea reală și este această creștere în linie cu creșterile anuale ale pensiilor din anii anteriori care au fost de circa 8%. Și dacă nu s-ar mai da niciun procent la anul, pensionarii tot vor câștiga pe medie cu 9% mai mult ca anul acesta, dar dacă li se vor mai da câteva procente în plus?

2. Pensionarii nu sunt persoanele cu cel mai mare risc de sărăcie din România. Acest risc este mai mare pentru persoanele din categoria de vârstă de 16-64 de ani și riscul este de 22,5%, conform Eurostat, decât pentru persoanele din categoria de vârstă de peste 65 de ani, unde riscul e de 20%. Riscul de sărăcie al vârstnicilor din România este al optulea din Europa, după Bulgaria, Croația, Malta și Cipru, dar este cel mai mare în România pentru cei apți de muncă din întreaga Europă. Așadar, puținele resurse bugetare ar trebui să aibă în vedere în primul rând pe aceștia din urmă, nu pe pensionari.

3. Dacă tot este avută în vedere o depășire a limitei de deficit bugetar, cel puțin aceasta ar trebui să meargă spre finanțarea de investiții productive sau spre domenii care cresc competitivitatea economiei: educație, sănătate, cercetare-dezvoltare, infrastructură. Dacă dăm către consum, că asta sunt pensiile, toți banii împrumutați, să nu ne mirăm că nu vom avea resurse economice pentru a rambursa împrumuturile și că tinerii vor continua să plece din țară.

4. Pensionarii din România trebuie să înțeleagă că un câștig mare al lor pe termen scurt s-ar putea transforma într-o pierdere mare pentru ei și pentru restul populației dacă dezechilibrul bugetar ne sustenabil astfel generat va antrena după sine o creștere a inflației și o depreciere a cursului de schimb. Este de preferat un câștig mic, dar permanent, decât un câștig mare dar temporar care să se transforme ulterior într-o pierdere mare. Oamenii înțeleg acest lucru.

„Toate studiile de psihologie socială, de economie comportamentală și așa mai departe vă arată că 90% din oamenii acestei lumi au neplăcere față de risc. Lumea preferă un câștig mic dar sigur decât un câștig mare dar riscant. Totul, din acest moment, ține de știința comunicării. Deci cum pui în pagină și cum comunici cu oamenii aceste probleme. Argumente există și economice și sociale și psihologice și de cum vreți dumneavoastră”, a mai arătat economistul șef al BNR.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






19310 vizualizari

  • -6 (32 voturi)    
    Bullshit! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 8:38)

    Marionette [utilizator]

    Nu vor intelege! PSD va castiga! Ascultati-ma pe mine!
    1. Se mareste pensia asa cum s-a promis.
    2. Se devalorizeaza euro la 10lei.
    3. Odata votati pentru 5 ani liberalii+USR vor implemanta masuri adevarate de dreapta.
    • +3 (31 voturi)    
      e...bulshit...dar nu pentru ce debitezi tu (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:48)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Punctul de pensie si formula lui e definita prin lege de multi ani.

      Tot ce trebuie sa faca PNL si restul e sa ajusteze punctul de pensie conform legii, adica indexare anuala cu valoarea inflatiei si daca nivelul de trai creste, ajustarea cu 50% din procentul de crestere a puterii de cumparare medii

      Bah....deci PNL nu mareste pensiile, ci doar le da drepturile conferite de LEGE, dreptul la demnitate si la mentinerea nivelului de trai. Este un DREPT FUNDAMENTAL de protectie sociala....adica ...crestem ca tara, si nu ne lasam pensionarii in saracie....ii tinem la aceeasi putere de cumparare si bunastare cu restul populatiei

      Inteleg discutii despre pensii speciale (unde ma astept ca Predoiul sa-i intrebe pe magistrati daca vor sa renunte la pensii speciale, pe modelul sectiei de investigare, si astia sa zica DA in cor) dar indexarea punctului de pensie e un drept de baza.

      Si asa prin asumarea unui deficit mai mare, PNL a generat inflatie si curs de schimb devalorizat, doar prin declaratii ....deci deja ia SARACIT....acum ce vor....sa-i GAZEZE si sa-i trimita in lumea cealalta?
      • +6 (18 voturi)    
        Bre Je-ule, economia e pe cifre (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:21)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Drepturile alea de zici tu atat timp cat sunt pe bani, trebuie platite de cineva. Decoamdata drepturile de care vorbesti sunt platite din imprumuturi. Si cam peste un an, va veni vremea ca cineva sa primeasca nota de plata pentru ele. Va fi economia privata? Va fi evaziunea? Greu de zis. Dar tare mi-e ca vor creste impozitele dupa alegeri si un nou val de oameni activi vor lua calea vestului, satui sa plateasca din banii lor pensii mai mari decat salariile pe care le primesc. Si atunci se va ajunge la 10 lei/euro.

        Drepturile alea fundamentale functioneaza doar in capetele voatre, in realitate economia e pe cifre. Ca sa dai la unul, tre sa iei de la altul. Si ala altul s-ar putea sa-si ia jucariile si sa plece spre niste tari mai putin absurde si cu pensionari mai inteligenti.
      • +2 (6 voturi)    
        legea veche (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:32)

        gpavel [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        asa era in legea veche,cea noua prevede alta formula!schimbarea legii(e o lege organica)nu se poate face prin oug,doar prin rasundere guvernamentala sau parlament.
        daca vor face schimbarea,iar alegerile vor fi dupa schimbare vor pierde electoral,solutia ar fi alegerile anticipate,mandat de 4 ani,apoi schimbarea nu mai atarna asa greu!
      • +3 (9 voturi)    
        In continuare.. bullshit! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:28)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Am citit si comentariile pana jos, numai dementi sau visatori. Spre exemplu cel ce propune taierea pensiilor speciale si concedierea bugetarilor. Ori e dement, ori e PSD-ist, ori e visator. Pentru ca ideea in sine e buna, doar ca numai un dement ar propune asa ceva cu 3 luni, sau un an inainte de alegeri.
        Solutia in continuare este ce zic eu. Se pastreaza status quo-ul, totul merge asa pana in alegeri, se devalorizeaza euro si apoi se trece la tabacirea bugetarilor si pensionarilor de lux si nicidecum in campanie. Ci finut, azi unul, maine altul si asa mai departe.
      • -3 (3 voturi)    
        campii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:36)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Bati campii cu spor... Esti cumva postac PSD?
      • +3 (3 voturi)    
        je-u le, esti printre aia mentionati in articol (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:16)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        La capitolul "aritmetica e grea, școala e grea, nu mulți o mai termină,"
        Ce nu ai inteles din articol ca marirea de 15% din septembrie acopera deja cu varf si indesta inflatia de anul viitor?
        Ce nu ai inteles din statistica ce spune ca rsiul de saracie esate mai mare pentru angajati deact pentru pensionari?
        Ce nu ai inteles din faptul ca toata aceasta pomana se face din bani imprumutati?
        • 0 (0 voturi)    
          N-am (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 20:02)

          Rdu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          inteles
          1. ca acopera inflatia pe un aninclusiv noua luni din 2020 pt a pensiile n-au fost marite la incepul
          anului 2019 asa cum prevede legea si nici in 2018 asa ca dac vrea sa edieze pe mai multi anisa mai faca aritmetica.
          2. poate ca nu sunt cu cel mai mare risc de saracie dar nu trebuie sa va straduiti sa-i aduceti acolo
          3. nu mai intrati in deficit asigurand o colectare mai buna la buget la care stam cel mai prost in EU.
          4. asa-i, dar riscul lor nu mai e pe termen prea lung - din nou avem cea mai scurta speranta de viata in EU ( posibil conditiilor prea bune in care traiesc!)
      • +7 (9 voturi)    
        Este chiar mai simplu de atat (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Punctul de pensie ar trebui indexat exclusiv cu cresterea incasarilor la fondul national de pensii. Creste inflatia, creste productivitatea? Cresc si pensiile. Atat. Degeaba le dai pe hartie de 10 ori mai mult. De unde banii aia? Cine munceste pentru ei?

        Oricum o dam, sistemul este piramidal. Populatia scade si implicit baza de impozitare scade. O sa ajungem sa avem 2 pensionari la un angajat. Cum sa tii in spate 2 pensionari si sa le mai oferi si "pensii decente"? O sa ajungem sa taxam munca cu 80% ca sa tinem in spate acest sistem de "pensii decente"? Pai cine o sa mai fie fraier sa munceasca legal in tara asta?

        Cine argumenteaza ca pensia este un drept "castigat", sa-si aduca aminte ca situatia economica si demografica de azi este mostenita de la pensionarii de azi. A sosit scadenta.
        • +3 (3 voturi)    
          Rareori sunt de acord cu tine (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:55)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Acuma sunt.
        • -2 (2 voturi)    
          ”Pensionarii de azi”... (Luni, 2 decembrie 2019, 15:56)

          periscop [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ... v-au adus pe lume, v-au crescut, v-au tinut la școli. Nu e vina lor că s-a ajuns la situația de astăzi. Să nu uităm că, în afară de USR toate partidele au fost la putere, în fel de fel de alianțe. Rezultatul e cel pe care-l trăim.
      • 0 (0 voturi)    
        Punctul (Luni, 2 decembrie 2019, 21:23)

        PPdr [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Formula de stabilire a punctului de pensie a generat acest tip de discutii. Initial valoarea punctului de pensie a fost stabilita absolut arbitrar. Apoi s-au stabilit niste criterii de crestere a punctului de pensie tot ata de arbitrar (inflatie, etc). A existat o propunere initiala care ar fi eliminat toate discutiile anuale legate de marirea acestui punct. Mai mult propunerea mentinea si puterea de cumparare a pensionarilor relativ la restul populatiei. S-a propus atunci ca punctul de pensie sa reprezinte un procent din salariul mediu brut pe economie stabilit statistic pentru anul anterior. S-a discutat atunci de un procent intre 35-45%. Important ar fi fost ca a) punctul de pensie ar fi fost legat de nivelul (mediu) de venituri al populatiei si b) nu ar mai fi putut fi folosit ca element de manevra electorala pentru toate partidele care s-au perindat pe la guvernare
    • -5 (31 voturi)    
      Cine sunt actualii pensionari? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:48)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Vorbim despre o generatie care a fost educata (sau, mai bine zis, indoctrinata) in anii cei mai crunti ai comunismului - perioada Gheorghiu Dej. Vorbim despre o generatie care in primii ani de scoala ii canta ode lui Stalin. Despre ei vorbim, acestia sunt pensionarii de azi.
      Sigur, unii dintre ei au capacitatea intelectuala sa se debaraseze de acest balast, dar majoritatea au ramas captivi in el. Nu va asteptati sa inteleaga ceva, iar daca prin minune inteleg ceva, nu va asteptati sa ii intereseze. Nu va asteptati sa se gandeasca la nepotii lor, se gandesc in primul rand la ei. Lasa, sa plece copii si nepotii in vest, nu conteaza ca raman singuri, important e "sa li se dea".
      • +1 (15 voturi)    
        Pensionarii primesc din ce au construit ei. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:39)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Curios cum Valentin Lazea nu spune nimic de cei cu pensii nesimțite.Nu,dumnealui este pornit pe pensionarii care primesc pensie din munca lor și spune că nu merită să trăiască demn.De ce nu a spus asta d-l Lazea lui Dăncilă,Olguța Vasilescu,Budăi,Vâlcov,Dragnea,Socol și alți descreierați care au adus sistemul de pensii într-o situație explosivă?Încercați d-le Lazea să vă faceți o analiză rece privind caracterul dvs.Vreți ca PNL să nu respecte legea știind că asta ar readuce PSD la guvernare?
        • +2 (2 voturi)    
          pensionarii sunt deja platiti din credite (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:29)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Dl. Lazea nu e politician si nici nu ia el deciziile privind pensiile. Nici cele speciale nici cele normale.
          • +3 (3 voturi)    
            DA, DAR ADEVÂRUL E: (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 18:00)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            1) 25% din salariați au salariul minim, deci VOR IEȘI LA PENSIE CU ... 600 lei/ lună!!!
            2) mulți nu mai apucă pensia și crapă, DAR CONTRIBUIE 10 ani, 20 de ani, 30 de ani. Alții apucă pensia prea puțin, pânâ în 10 ani.
            3) nu există presiune pe pensiile normale pt că 5 milioane de români sunt plecați și vor lua pensie din alte țări
            4) în scurt timp suma pensiilor speciale va fi mai mare decât suma pensiilor normale
            5) presiunea e pe pensiile speciale, pt că sunt exagerate pt România, dar dl Lazea nu pomenește de ele. Nu știe câte sunt și care e suma lor pe 2018, de exemplu.
      • +7 (13 voturi)    
        Cine sunt actualii IoPaNet? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:48)

        romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Vorbim de cei tinuti in scoli de actualii pensionari.
        Vorbim de cei ''analfabeti functional''.
        Vorbim de cei care nu stiu ce-i acela RESPECT.
        Vorbim de cei carora munca le pute.
        Cum se invata pana in '89? La medicina erau 10 ( zece ) candidati pe loc, la facultati tehnice erau 3-8 candidati pe loc...samd.
        Ce avem azi? ''universitati'' spiru haret de la cucuitata din deal la turnu severin, ''universitati' care scot nulitati ca nicolicea, ciordache, ''doctori'' ca ponta, ca oprea si ca marea majoritate a ciumei rosii.
        Apropo, ''copii'' se scrie cu 3 de i.
        • +1 (9 voturi)    
          aia ai votat aia ai (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:47)

          CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

          avem azi cea ce au votat pensionarii de azi de 30 ani dupa revolutie
        • +2 (6 voturi)    
          Respectul se castiga, nu se pretinde (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:19)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

          In primul rand eu nu mai sunt un "actual", am ajuns la varsta la care pot fi numit "fost". Am intrat la facultate in aceleasi conditii de concurenta pe care le spui si te asigur ca daca mai sar peste cate o litera este pentru ca vederea imi mai joaca feste (cu toate ca port ochelari) si nu pentru ca nu stiu sa scriu.
          Te asigur ca munca nu-mi pute, ba chiar sunt rare zilele in care stau la birou sub 10-11 ore (nu pot spune ca muncesc efectiv 10-11 ore pentru ca natura muncii imi impune si pauze - probabil sunt 7-8 ore efectiv).

          Cresc si eu copii, ba chiar am vechime in asta, stiu ce inseamna. Ii tin si in scoli, ii tin si in diverse activitati extra-scolare (unele pe bani multi), dar o fac pentru ca este DATORIA mea. Nu astept nimic de la ei pentru asta, nu pretind nici macar respect. Daca o merit ma vor respecta, daca nu, nu!

          Cat despre pensie, mai am cativa ani pana voi putea iesi. Spun ca voi putea iesi, pentru ca nu ma vad oprindu-ma din munca, mai degraba ma voi opri cand voi iesi direct cu picioarele inainte sau voi ajunge imobilizat intr-un pat. Asta este diferenta intre mine si generatia pe care imi spui ca trebuie sa o respect. Imi pare rau, nu pot, nu si-au castigat acest respect.
          • +7 (7 voturi)    
            Respectul (Vineri, 29 noiembrie 2019, 14:09)

            generatia-III-a [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

            Partial aveti dreptate.Dar respect nu vei castiga de la oameni cu idei fixe indiferent in ce an s-au nascut.Eu nu am muncit niciodata ca bugetar, si muncesc si acum desi am trecut de 70 de ani si sunt pensionar de 17 ani(am lucrat in conditii grele_siderurgie).Dupa iesire la pensie m-am upgradat (cursuri, examene,etc). Vreau sa spun ca stapanesc metodele moderne de proiectare pe calculator mai bine ca cei tineri si am si o background tehnic considerabil(spun eu).Dar ma simt umilit cand tot aud de pensionari in sus si in jos. Este incalificabil cum gandesc oamenii chia de pe acest site.
            • +4 (4 voturi)    
              Jos palaria! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:24)

              IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui generatia-III-a

              Pentru un om care munceste, care incearca sa fie la curent cu noutatile, sa se perfectioneze, nu poti spune decat... jos palaria! Am spus-o si mai devreme, respectul se castiga, cine il merita il are.

              Imi permit sa va dau un sfat (si va vorbesc la plural, desi nu imi place exprimarea la plural, ca o forma suplimentara de respect): trebuie sa fiti impacat cu ceea ce sunteti dvs. personal, cu ceea ce ati realizat dvs. personal, nu sa va simtiti "umilit" ca unul sau altul isi exprima o opinie negativa despre o categorie sociala / generatie / etc. din care faceti parte.
              Da, parerea mea este ca generatia actuala de pensionari lasa in urma o tara fara infrastructura, cu sanatatea si invatamantul la pamant, cu un viitor destul de sumbru, etc. Nu sunt persoana publica, nu sunt formator de opinie, e parerea mea si am dreptul sa mi-o exprim.
        • +1 (9 voturi)    
          Fantasmagorii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

          Cum se invata inainte de '89?.. Pai dupa '89 am avut ce au votat "invatatii" aia. Hai sa fim seriosi, vasilica din videle este absolventa a unei facultati tehnice inainte de '89. La fel si hamsterul care a propulsat-o in functia de prim-ministru. Astea sunt valorile pe care le-a dat comunismul.
          Au fost si exceptii, dar prea putine. Si au emigrat in masa imediat dupa revolutie, cand poporul a votat aceiasi comunisti, care au adus minerii in Bucuresti.
      • +4 (4 voturi)    
        Jignire (Vineri, 29 noiembrie 2019, 14:00)

        generatia-III-a [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Nu inteleg cum cineva ca IopaNet care se da cititor in stele si alte bazaconii sa jigneasca cinci milioane de oameni printre care sunt si fosti profesori universitari, medici , profesori, ingineri dar fara noroc, intrucat traiesc din pensie deoarece au fost oameni cinstiti.90% din "oamenii de afaceri" din ziua de azi au furat din ce au muncit si construit acesti pensionari blamati azi de 'neica nimeni'.Prostia si inteligenta sunt uniform distribuite in toate generatiile.Ei nu stiu ce se discuta la A3, nu stiu de unde stiu cei care tot o dau cu A3,daca nu se uita la A3.In general vorbesc in plus oameni care sunt total rupti de realitate si nu au batut in viata lor un cui de sase. Totusi marirea pensiei cu 405 in septembrie 2020 ar fi o actiune sinucigasa.
      • 0 (4 voturi)    
        Sunt (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:37)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        de acord cu tine, ba chiar vin cu o completare: pensionarii sa fie eutanasiati! Nu, nu te grabi sa ma gratulezi cu "felicitari" pentru idee, ca nu-mi apartine. Nu s-a nascut in mintea mea (sunt prea mic) ci a unei mari personalitati : Christine Lagarde -avocat; a îndeplinit mai multe funcții oficiale în Franța, printre care ministru de finanțe, ministru al agriculturii și ministru al comerțului și industriei; director FMI; actualmente presedinte BCE Si zice acest mare oM: „Bătrânii trăiesc prea mult și este un risc pentru economia globală, trebuie făcut ceva”
        • +1 (1 vot)    
          Daca ai incercat o gluma, nu ti-a iesit... (Vineri, 29 noiembrie 2019, 17:49)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui unins

          Nu stiu in ce context a facut Lagarde aceasta afirmatie, probabil se referea la cresterea varstei de pensionare, nicidecum la ce insinuezi tu. Cel putin eu nu cred ca s-a referit la ce spui tu. Mi se pare o imbecilitate daca asta a vrut sa spuna...
          • +1 (1 vot)    
            Da, (Vineri, 29 noiembrie 2019, 19:35)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

            este o gluma extrem de sinistra, dar din pacate aceste cuvinte au iesit din gura cuiva care are mare influienta si poate da idei, care oricum n-ar fi noi.
    • +16 (32 voturi)    
      Mare nesimtit si bugetarul Lazea (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:58)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Hai sa-ti spun eu tov. Lazea cum se poate realiza marirea pensiilor :
      1. Dati afara toti fripturistii din BNR cum e si Lazea, banii recuperati sa fie varsati in bugetul asigurarilor sociale ( si nu sunt putini bani ca astia au salariu de la 10.000 euro in sus). Pentru cine stie BNR are cateva mii de angajati, ce-o face o banca centrala cu atatia angajati , nu poate explica nici Isarescu.
      2. Eliminarea tuturor pensiilor speciale ( magistratura, armata, politie, parlamentari, primari, etc)
      3. Aducerea salariilor a catorva zeci de mii de sefi si sefuleti din sectorul public la valori rezonabile ( printre astia si taietorii de frunza de la BNR)
      4. Eliminarea cresterilor de pensii pe sistem procentual si plafonarea pensiilor mari.
      6. Eliminarea tuturor privilegiilor din sectoarele economice ( IT, constructii , etc).
      7. Impunerea unui sistem de salarizare si pensionare unitar si bazat doar pe contributii la sistemul de pensii.
      8. Unificarea tuturor sistemelor de pensii.
      • +4 (4 voturi)    
        da si nu (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:40)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Si da si nu. Unele "propuneri"sunt prostii cu ciucuri....
        • +1 (3 voturi)    
          Toate sunt foarte ok si s-au implementat (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:51)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          de mult timp in tari normale la cap precum Polonia. Au taiat fara mila pensiile securistilor, au taiat pensiile magistratilor , au taiat salariile sefilor in toate institutiile publice, inclusiv banca centrala,
          sau ASF-ul polonez (Agentia de supraveghere financiara). D-aia castiga aia alegerile fara probleme. Ca au facut lucruri. Dar noi suntem prea ignoranti si prea spalati pe creier sa nu vedem ca BNR e o sinecura pentru toti fripturistii din politica, la fel si ASF. A venit fostul sef al ASF din Polonia si a ramas masca atunci cand a auzit ce salarii au geniile din fruntea ASF din Romania.
        • 0 (0 voturi)    
          Care sunt prostii? (Luni, 2 decembrie 2019, 21:01)

          PPdr [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          Care "propuneri"vi se par Prostii (cu ciucuri cum ziceti dv.)? Mie toate mi se par chiar rezonabile. Eu as mai adauga -eliminarea ajutoarelor sociale pentru cei apti de munca. Acestea par prostii doar pentru cei care fac parte din vreo categorie prevazuta in propuneri.
      • +1 (7 voturi)    
        da pensii pe baza a ce sa platit (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:52)

        CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        sistem de salarizare si pensionare unitar si bazat doar pe contributii la sistemul de pensii

        hahaha, asta e buna...
        daca se face asta nici nu mai e nevoie de dat afara mii de taietori de frunze de la BNR si alte institutii

        stii de ce? pentru ca pana in 1989 nu s-a platit nimic in acel fond de pensii si dupa 1989 s-a platit scriptic fara ca banii sa fie virati si in realitate intr-un cont, firmele acumulau datorii si apoi se radiau, altele si-au radiat datoriile si apoi au fost vandute.

        Cu alte cuvine multi pensionari de azi primesc o pensie ilegala! Daca vor drepturi sa se duca dupa aia care au falimentat industria si nu le-au platit sumele aferente a ce au cotizat!
        • +1 (1 vot)    
          Da, asa este (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:47)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

          Si asta e doar un caz. Alt caz sunt cele cateva sute de mii de pensionari din industria usoara care au avut salarii mizerabile, au stat zeci de ani in picioare in ateliere si si-au distrus sanatatea si primesc pensii mizerabile. Dar de-asta am pus punctul 4 - eliminarea cresterilor procentuale care nu fac decat sa creeze discrepante si mai mari intre pensionari. Sa nu-mi spuna nimeni ca o pensionara care a lucrat intr-o filaltura este ok sa supravietuiasca cu 1000 lei/luna iar un smecher care a avut diverse functii in partid sau in stat e foarte ok sa aiba 6-7000 lei/luna ( si aici vorbim strict de sistemul de pensii public nu si porcaria cu pensiile speciale - aia doar in Romania poate exista)
        • 0 (0 voturi)    
          Tot PNL (Luni, 2 decembrie 2019, 21:04)

          PPdr [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

          Daca alergam dupa cel care a falimentat industria ajungem tot la PNL deoarece acolo este ultimul culcus politic a lui Petre Roman
      • +1 (5 voturi)    
        Comunismul in floare. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:41)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Sa te citez:

        6. Eliminarea tuturor privilegiilor din sectoarele economice ( IT, constructii , etc). - Si cand pleaca si ultimi care produc bani ce vei face ?
        8. Unificarea tuturor sistemelor de pensii. - Oricum statul fura cu patru maini prin inflatie din pilonul doi. Tanjesti la banul altuia ?
        Eh punctele alea unde ai dreptate.....probabil tot timpul i-ai votat pe aia care tiau dat 100 de lei in plus la pensie, Ghinion!
        La noi ca popor, dupa reeducarea comunista, a fost reflexul sa punem carul inaintea boilor. Fara invetitii in prezent nu au de unde sa fie bani de pensii. Fara infrastructura si incurajare mediului privat. Statul dupa 89 a devenit cel mai prost administrator. Reflexul batal vina.
        • +3 (5 voturi)    
          Ignoranta maxima (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:58)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Hai sa-ti spun ceva. Lucrez in IT, castig mai bine decat 98% din angajatii din aceasta tara, am si firma proprie. Platesc o gramada de impozite la salariul pe care-l am. Dar e un tembelism maxim, strict mentalitate pesedista sa scutesti de impozit pe aia care oricum castiga mult mai mult decat restul. Si de ce ? Ca a definit Nastase in tara asta ca programatorul ala care lucreaza pentru straini e mai important decat profesorul care iti invata copilul, decat medicul care ti-l face bine, decat primarul care trebuie sa-si faca treaba pentru comunitatea care l-a ales, decat inginerul care construieste masini, decat cei care lucreaza in orice altceva decat IT. Asta se numeste comunism , atunci cand creezi caste privilegiate pentru a te folosit de ele. Asta e mentalitate comunista , sa dai privilegii unora fie ca sunt din programatori, magistrati, armata, politie, securisti, primari, etc. Intelegi tu acest lucru ? Acest sistem de impozitare privilegiata nu exista in tarile democratice, avansate. Doar in tari de lumea a treia ca Romania.
          • +1 (1 vot)    
            Impozite pe munca foarte mari in Romania (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:25)

            Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            In acest moment impozitele sunt 42% pe salariu in Romania.
            Aplicand marea scutire din IT rezulta un impozit de 37%.
            Ti se pare putin ? Daca da , citeste articolul de mai jos ( daca redactia Hotnews permite citarea- consider ca aduce valoare articolului):
            https://adevarul.ro/economie/bani/ce-impozit-venit-platesc-salariatii-tarile-uniunii-europene-plaseaza-romania-infografie-1_57fa60da5ab6550cb866686e/index.html

            Ca sa rezum , acum ne comparam ca nivel de impozitare cu Franta, Germania sau Spania. Daca te uiti in jur, arata la fel ca acolo ? (ha!)

            Nu am nici o problema cu eliminarea privilegiilor dar impozitele pe munca trebuiesc consistent scazute.
          • +1 (1 vot)    
            Tovarase, (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:56)

            ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            cum sa o spun sa ma auzi, 1000% nu esti patron cu firma! Nici macar din ala care lucreza cu statul. Eventual patron "baiatul mami" Iti lipseste o abilitate, spiritul de observatie. Iti pot spune mai multe dar nu cazul....
            Si daca vorbim de categorii favorizate , ele exista deja. Toti functionari, sunt favorizati fata noi restul. Ahh si nu stiu cine ti-a dat plus, dar comunismul, dotrinar vorbind. Este depre aducerea tuturor claselor la acelasi palier.
            • +1 (3 voturi)    
              Se pare ca nu vrei si nu poti intelege (Vineri, 29 noiembrie 2019, 19:17)

              Maspp [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

              Eu iti spun doar atat : nu exista sistem de impozitare diferentiat in lumea civilizata in functie de meseria angajatului. Ce dracu o dai cu comunismul, esti greu de cap ? Am cunostinte in America, in Franta , in Germania car e au ramas uimiti cand le-am zis ca in Romania programatorul ( un fel de muncitor in fabrica al zilelor noastre) e scutit de impozit. Asa ceva e de neconceput intr-un sistem economic civilizat. Si da, eu imi permit sa fiu si angajat la o firma si sa am si propria firma la care muncesc in afara programului. De ce o fac ? Pentru ca imi doresc sa fac si altceva decat 99% dintre angajatii din IT ( printre care te afli si tu) care au impresia ca sunt niste genii pentru ca scriu niste cod pe baza unor specificatii primite de la straini. Crede-ma am prea multi ani in domeniul asta si inteleg mult mai bine decat tine capacitatea de executant ieftin a programatorului roman.
  • -5 (41 voturi)    
    crestere pensii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 8:48)

    Mihalav [utilizator]

    Cum naiba cresterea pensiilor pune in pericol Romania dar faptul ca mai luam cateva avioane nu creeaza nimanui de la BNR niciun stres? ca achitam in avans rachete patriot? Primul lucru facut de actualul guvern a fost sa achitam in avans o suma de 2 mld pentru rachetele patriot. Suntem normali la cap? Puteam sa achitam in avans niste km de autostrada sau macar sa ne fi explicat de ce trebuie sa facem asta in conditiile in care deficitul bugetar a crescut.
    • +5 (21 voturi)    
      Simplu (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:17)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      Pentru ca nu poti sa fii in fundul gol din punct de vedere militar altfel ajungi ca Ucraina cu Crimeea . Rachetele erau deja livrate iar politia aeriana este actual facuta de alte state . Pensii marite sau viitorul copiilor ?
      • -2 (14 voturi)    
        Care copii? Păi copii nu vor sta aici, neuron. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:07)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        Dacă văd că nu vor avea pensii, copii pleacă în țări care le vor asigura o pensie!!!
        Ce să aperi cu rachetele ălea? Averea lui Țiriac și pensia ta de 800 de lei? Tu ești zdravăn la cap?
        Să aperi pensia de mii de euro a unor lichele ca Buboșel???
        • +3 (3 voturi)    
          Delirezi (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:57)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui prec

          Te oftica pensia lui Bubi dar militezi pt pensii marite . Pe datorie . De dragul copiilor . Si ma faci prost .

          Nici un tanar nu isi traieste viata cu gandul la pensie iar cine stie un pic de economie deja stie ca nu o sa aiba pensie in sensul traditional . Cand pustii de azi vor fi la pensie pensiile pe datorie de azi vor fi in curs de achitare . Probabil varsta de pensionare va fi durata medie de viata si gata , problema e rezolvata .
          • -2 (4 voturi)    
            Si cand copiii de azi vor fi la pensie (Vineri, 29 noiembrie 2019, 17:02)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            cu rahaturile ale de cazane ale americanilor pe care tu le numesti rachete, ce se va intampla ? Iti spun eu ce : vor fi uitate ruginite intr-o cazarma militara si ea napadita de buruieni. Exista o multime de alte optiuni pentru acei bani iar aruncatul pe niste mizerii de rachete era ultima. Dar deh, Trump e un comerciant bun, el a facut bani pentru americani in pofida idiotilor care-l injura. Si culmea acei idioti lauda Romania ca cumpara rachete, adica il sustin pe Trump si economia americana. Bai desteptilor, nici macar n-am avut caracterul sa cerem ca o parte din aceste arme sa fie fabricate in Romania.
    • +4 (12 voturi)    
      Curtea de conturi (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:49)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      Alo Curtea de conturi se aude? Conform legi 500 privind finantele publice se prevede ca nici o institutie publica nu are voie sa faca plata in avans. deci daca au platit in avans rachetele si avioanele a fost incalcata legea 500 si e caz penal. Nu se autosesizeaza DNA sau parchetul?
      • -3 (5 voturi)    
        Wow (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:29)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        E ordin direct din exteriorul tarii, cine sa se sesizeze?
      • 0 (4 voturi)    
        citeste mai bine (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:53)

        CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        daca tine de securitatea nationala nu este ilegal
    • +3 (17 voturi)    
      Una din problemele fundamentale ale Romaniei (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:08)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      1. O parte din electorat are asteptari nerealiste care au fost cultivate in ultimii 30 de ani, dar si inainte. Sunt acei oameni care in anii 70-80 vedeau economia si societatea in general "duduind", fara sa inteleaga ca de fapt era in picaj, si ca agricultura sustinea o economie nerentabila prin exporturi. Poti face o economie sa "duduie" tinand muncitorii in frig si foame si luandu-le taranilor recolta de sub nas ? Poti, dar nu e economie. Acesti oameni insa nu vor intelege pentru ca e identitatea lor. Sunt tot mai putini, dar sunt o bila de piciorul Romaniei, mai ales ca voteaza disciplinat.

      2. Trebuie date pensii si salarii decente ? Cam trebuie, no matter what. Ca ne pleaca medicii, iar profesorii aia pe care ii platim cu te-miri-ce, mai rau ne tampesc odraslele.

      3. Care e prioritatea 0 a Romaniei ? Ca ne pleaca tinerii... Padurile mai pot fi replantate ( daca imi permit un cinism ), dar tinerii... Aici trebuie luate masuri urgente, insa nu exista solutii mircaculoase. Oamenii astia tineri vor scoli pentru copii, spitale chestii destul de punctuale. Ori astea se fac IMPLEMENTAND proiecte, care de multe ori sunt anevoioase. Insa la noi, omul din administratie sufera de o incapacitate cronica de a implementa vreun proiect. Si este cumva educat ( inclusiv de propriul electorat ) sa aiba 0 consideratie fata de nevoile persoanelor active.

      4. In final eu cred ca e o chestiune de prioritati. Punem cetateanul activ in centrul politicilor publice ale administratiei sau guvernarii stiind ca daca luii ii va fi bine, va fi bine si celorlalti ? Sau mergem ca acum, cu pensionarul si asistatul in centrul atentiei pe principiul "lasa domle ca astia ne dau voturi".
      Pensionarul si asistatul se multumesc cu putin, panselute si borduri, dar pe cand marile lucrari de infrastructura.

      5. Ca o tema de gandire, uitati-va la Israel, o tara cu o conducere corupta, inconjurata de dusmani, fara apa dulce, cu multe costuri legate de aparare. Cum arata ei si cum aratam noi ?
      • +2 (16 voturi)    
        ne place pomana (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:33)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Putem sa marim salariile si pensiile de 100 de ori. Tot prost vom trai si tot vor pleca cei buni.

        Nu cu plata din buget se dezvolta o tara, ci cu sectorul de afaceri puternic, diversificat, bine capitalizat si competitiv la export.

        Iar la un asemenea sector de afaceri puternic se ajunge numai prin acceptarea imbogatirii pentru cei care depun un efort si a caderii sociale pentru cei care nu o fac.

        Cu o societate egalitarista care penalizeaza initiativa privata si incurajeaza lenea si impostura platiti pe toti cu mult mai mult dect o merita, politica maririi salariilor si pensiilor nu vine decat sa incurajeze nemunca, hotia si sa deceptioneze pe oricine vrea cu adevarat sa dezvolte o afacere.
        • 0 (0 voturi)    
          Doar de 100 de ori? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 9:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Pai am denominat leul cu 4 zerouri, deci putem sa le crestem la loc de 10.000 de ori si prostimea va aplauda. Oricum inca mai auzi multi vorbind in "milioane" de lei vechi, la 15 ani dupa denominare.
      • +2 (6 voturi)    
        din pacate (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:45)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        noua nu ne vine anual caruta de bani din sua pe moca. Deci nu sunt comparabile.
    • 0 (8 voturi)    
      pensiile reprezinta 7-8% din PIB (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:28)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      in aceste conditii, cresterea la 2% pentru Armata este chiar de rasul curcilor.
      • -1 (7 voturi)    
        Ești normal la cap??? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:27)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui revo

        Este dublu față decât ar trebui 1% este suficient. Ce să aperi de 2%??? Averea lui Țiriac?
      • 0 (0 voturi)    
        mai pune niste procente (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 9:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui revo

        De fapt, sunt cam 11% din PIB deja, fara sa punem la socoteala cresterile din noua lege. Si incasarile din contributia de asigurari sociale (30% din salariul brut) sunt doar vreo 6-7% din PIB. Cine plateste diferenta?
    • 0 (2 voturi)    
      rusnac (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:41)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Mihalav

      Dupa nume mirosi a rusnac...
  • +19 (29 voturi)    
    renunta Lazea la 40% din10,000 eur lunar? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:04)

    demaGOGU [utilizator]

    ...daca nu, penseurile lui ptr pensionarul lambda cu 300 eur lunar! nu valoreaza decat foarte multa ipocrizie.
  • +5 (11 voturi)    
    Intr-adevar, sunt arogant! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:08)

    Fides [utilizator]

    Omul zice ca Guvernarea PNL nu trebuie sa bage bani in fundul pensionarilor. Nu-l asculta decat aia ce se joaca cu fondurile PNDL.
  • +11 (15 voturi)    
    ar fi interesant (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:18)

    Wn [utilizator]

    ce salariu are valentin lazea.
    • +9 (17 voturi)    
      De la 10.000 euro in sus (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:58)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Wn

      Ca toti taietorii de frunza la caini din BNR.
  • -4 (14 voturi)    
    este un cal troian introdus de ciuma rosie (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:28)

    ..13 [utilizator]

    Stia foarte bine #ciumarosie ca urmeaza un an electoral si vroiau sa fie siguri ca votantii lor vor musca din acest cascaval.|

    cred ca chiar daca electoratul de stanga nu va intelege, cresterea promisa a pensiilor nu poate sa fie acceptata.

    S-a dovedit la aceste alegeri ca sustinatorilor pesede-ului pot sa fie depasiti de numarul sustinatorilor celorlalti daca se depaseste o anume participare la vot - este nevoie de un dram de curaj si de o alta abordare, inteleapta, echilibrata.

    Am retinut un singur argument - ei, pensionarii, nu vor fi deranjati de cresterile de la anul si statulul- bunastarea lor va ramane neschimbat/a daca nu cumva in oarecare crestere.

    Eu as face in felul urmator:
    - nu as accepta cresterea pensiilor de la anul promisa de #ciumarosie;
    - as comunica acest fapt impreuna cu un angajament orezentat mai jos;
    - as initia o linie verde dedicata pensionarilor care se considera afectati si as face promisiunea ca orice influenta va fi analizata si adresata de actualul guvern,
    - voi face in acelasi timp sa exista rapoarte lunare legate de apelurile primite de la pensionari care vor fi prezentate publicului si presei;
    - voi preciza ca cei care vor abuza si vor folosi telefonul pentru a calomnia, a denigra sau a minti/distorsiona adevarul vor suporta consecintele legale.

    Cred ca investtia intr-o linie verde si crearea unei echipe dedicate este o investitie minima si care va aduce beneficii in timpul campaniei.

    PNL-ul poate sa isi asume aceste riscuri si chiar costurile legate de crearea si gestionarea acestei linii verde dedicata pensionarilor.

    cred ca aceata este modul in care poate sa fie adresata aceasta problema: fara frica, asumata si gestionata constient, cu empatie la adresa pensionarilor, transparent dar si cu grija fata de gestiunea banului public - bugetul RO.

    Succes!
  • +20 (30 voturi)    
    manipulare ordinara .. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:28)

    sareta [utilizator]

    Lasa manipularea nene Expertule ! Asteptam sa ne explici cu prioritate de ce au fost reduse pensiile la jumatate intre anii 2014-2019 (adica raportul intre valoarea punctului de pensie si salariul mediu brut ,s-a redus de la 42% la 19% ).Acest salariu mediu brut este baza fata de care se calculeaza DREPTURILE pensionarilor .Poate ne explicati si cum se poate sa avem zeci de mii de revolutionari /singura tara din lume ? Poate ne mai explicati cum este posibil sa avem peste 1,5 milioane de bugetari la 20 milioane de locuitori(de fapt 16 in tara) fata de 800.000 in Germania la 90 milioane locuitori ? (suficient sa comparati numarul functionarilor din primariile din Romania cu cei ai oraselor Europei). In rest gargara....
    • -1 (3 voturi)    
      exceptand primul paragraf aveti dreptate (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:39)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Dar in primul dovediti ca logica sta prost.
      Ne puteti spune exact cum au fost reduse pensiile la jumatate daca ela de fapt au crescut? ne puteti spune ce insemna salariu brut in 204 si ce inseamna in 2019? Multumesc
    • 0 (2 voturi)    
      4 ani de PSD + Transferul contributiilor? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:44)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Ce legatura are pensia de acum cu salariul mediu brut dupa transferul contributiilor, adica crescut pe hartie cu 20%?

      Punct pensie (2014) 790 - 1265 (2019 septembrie)
      Salariul mediu brut (2014) 2300 - 5163 (2019)
      Salariul mediu net (2014) 1637 - 3000 (2019)
      Inflatie: 1.1%, -0.6%, -1.5%, 1.3%, 4.6%, 3.5%
      PIB: (2014) 150 mld euro - 200 mld euro (2019)

      Deci preturile au stat pe loc pana in 2017, nici economia nu a luat aer prea mult.

      Observam deci falsul declaratiei anterioare:
      punct pensie / salariu mediu brut: (2014) 34% - 24.5% (2019) comparabil pe net doar 29.4% (fara transferul contributiilor)
      • 0 (0 voturi)    
        Aritmetica (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 20:30)

        Rdu [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        790/1637=0.48259
        1637/3000=0.421667
        (0.48259-0.421667)/0.421667=14.482%- scaderea punctului de pensie
  • +14 (22 voturi)    
    pensiile speciale raman (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:37)

    carmen_i [utilizator]

    Nu sunt bani deoarece exista categorii privilegiate, cu pensii de lux, care consuma reursele cat pentru 100 pensionari obisnuiti.
    Guvernul nu are curajul sa se atinga de privilegiile elitelor si vrea sa lase proiectele pesediste. Apoi se plange ca nu sunt bani.
    • +9 (17 voturi)    
      Pai aici e problema PNL (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:59)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Tembelul de Dragnea ( si toti pesedistii dinaintea lui) au dus pensiile speciale la niste nivele nemaivazute iar liberalii sunt indeajuns de prosti, fricosi sau idioti ca sa nu miste nimic in zona asta.
      • +3 (7 voturi)    
        alte cauze (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:36)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Totusi, cand ati fi vrut sa se intample toate astea?!

        Nu e nicio o luna de la investire.

        Orice proiect de lege trebuie sa treaca si el prin niste etape, sa fie pus in discutie publica 30 de zile, sa treaca prin Parlament.

        Sau acum ordonantele sunt bune?

        ===

        In plus, pensiile speciale, oricat ar fi de mari, sunt putine.

        Varsta de peneionare e prea mica fata de speranta de viata. Cheltuielile cu sanatatea sunt exagerate, pentru ca lipseste atat preventia cat si educatia pacientilor (cat la suta din pensie cheltuie pensionarii pe medicamente inutile sau care le fac de fapt rau?).
        • +1 (3 voturi)    
          Sunt destule, stai liniștit! PREA MULTE!! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:29)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Că la pensii „speciale” intră toți acoperiții, apeviștii, milițienii. SUNT MULTEEE!!!
          • -1 (1 vot)    
            boala si batranetea (Vineri, 29 noiembrie 2019, 13:41)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui prec

            Toti pensionarii mor. Speciali sau nu.

            Toti pensionarii se imbolnavesv grav in Romania, cei bogati platesc mai mult decat cei saraci dar si unii si altii sunt vai de mama lor in egala masura.

            In ROmania a avea o pensie mai mare nu inseamana o sanatate mai buna, pentru ca oricum sanatatea ti-a fost distrusa de un sistem de sanatate catastrofal in timpul perioadei de adult. Scoala a avut grija sa iti distruga sanatatea cat ai fost copil sau tanar.

            Asa ca nu avem decat sa asteptam cativa ani si se rezolva de la sine si problema pensiilor prea mari.
  • -8 (16 voturi)    
    majoritatea pensionarilor vor doar bani (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:40)

    Crup [utilizator]

    Multi, cat mai multi, si mai multi!
    Ca urmeaza sa crape Romania impovorata de datorii nu intereseaza pensionarii.
    Viitorul Romaniei nu intereseaza pensionarii. E firesc: ei reprezinta trecutul, ce le pasa de viitor?
    Intr-un cuvant: pesedei pana la moarte!
    P.S. Comentariul meu se refera la o majoritate fragila dintre pensionari. Cunosc o multime de pensioari care merita cu adevarat respect, si nu doar din cauza varstei!
    • +10 (20 voturi)    
      Asta ai inteles tu din realitatea romaneasca ? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:04)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Se pare ca nimic. In realitate , cvasi-majoritatea pensionarilor vor sa traiasca decent, sistemul de pensii sa fie unul echitabil, sa nu mai existe mizeriile de pensii speciale platite din contributiile celorlalti, sa nu se mai mareasca pensiile procentual si astfel discrepantele dintre pensionari sa creasca, sa se plafoneze pensiile mari. Crezi ca sunt cereri rezonabile ? As vrea sa te vad pe tine traind cu pensie de 900 lei asa cum are soacra-mea intr-un sat unde nu exista Firea sa subventioneze caldura cu 50% si sa si cerseasca bani de la guvern si unde trebuie sa platesti o caruta de lemne cu 20 mil care-ti ajunge maxim 2 luni si sa-ti dramuiesti fiecare lemn pe care-l arunci in soba. Bai, daca nu cunosti realitatea din tara asta, macar taci naibii din gura. Ca avem 70% din pensionari cu pensia de 1100 lei.
      • +1 (7 voturi)    
        mai complicat de atat (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:41)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Bun, si daca soacra Dvs. va avea 200 de lei in plus, o va duce mai bine?!

        In plus, hai sa ne uitam si in urma. Bunicii puneau bani de-o parte.

        Si sa ne uitam si la posibilitatile reale de a ajuta pe cineva in asemenea situatie. In conditiile in care 90% banii din educatie si din cercetare se duc pe tampenii inutile, cand bugetele locale se duc pe salarii nesimtite (politia locala) si pe borduri schimbate anual, cum credeti ca se mai pot gasi fonduri si pentru pensii?!

        Nu se poate rezolva punctual - fiecare cu ce-l doare. Ori schimbam actualul stat comunist si cleptocrat cu unul de tip Occidental, ori ne vom bate intre noi pentru o amarata de suta de lei.
      • -2 (6 voturi)    
        povesti depasite (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:05)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Marea majoritate a pensiilor din tara asta sunt de peste 2000 lei in mana. Dar sunt sute si sute de mii de pensii ce trec de 5000 lei in mana pe luna. Oameni obinuiti, care au fost toata viata lor niste functionari puturosi.
        Ca sa nu mai vorbin de sutele de mii de pensioari cu pensia ce trece de suta de miloane de lei vechi in mana!
        Pe marea majoritate nici Dzeu nu-i poate satura!!!!
        • +2 (4 voturi)    
          De unde naiba le scoti ? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:03)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          Cauta si tu pe Google cat e pensia medie in Romania. Bai , voi toti care comentati din fata unui calculator habar n-aveti care e situatia in tara asta, ce discrepante sociale sunt , cum arata un sat la 20 km de Bucuresti si cum se tarasc oamenii aia de pe o zi pe alta. Eu spun atat, ca tembelismul de pe timpul lui Ponta , continuat de Dragnea de a mari pensiile in sistem procentual ( ca sa nu mai zic de mizeriile facute cu pensiile speciale) au generat niste discrepante imense intre pensionari.
      • -2 (6 voturi)    
        sa-ti zic eu realitate! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:07)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Eu personal cunosc oameni, apropriati mie, care castiga 140 milioane lei vechi pe luna, in mana!
        Si din doua zile am episoade de crunte plangareli ca ei nu se mai descurca nicicum cu banii! Si traiesc in apartamente de bloc! Si daca iesim undeva eu trebuie sa platesc tot ca ei nu au bani!
        • 0 (2 voturi)    
          Si eu cunosc pensionari speciali (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:04)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          cu 10.000 euro/luna. Asa si ? Ce relevanta are asta pentru marea masa a pensionarilor din tara asta care au pensia medie de 1100 lei/luna atat cat reiese din calculele Min. Muncii. De fapt are pentru ca din cauza asta milioane de pensionari nu pot sa primeasca o pensie mai mare.
        • -1 (1 vot)    
          Îți meriți soarta. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:30)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          De ce-i mai bagi în seamă???
      • -3 (5 voturi)    
        logica de 2 bani (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:00)

        CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        pai si ce ai vrea mai? sa se taie padurile ca sa arunce bunicuta ta lemne in soba pana ajunge 50C temperetura in casa?
        Resursele sunt limitate si nu ar trebui consumate cu pensionari, daca vrem sa mai avem urmasi!

        Uite ca eu am bani sa stau in lux, da tin temperetura la 20-21C si cand plec de acasa o anulez...
      • +1 (1 vot)    
        nu te supara, ce job a avut stimata soacra? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:43)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        eu stiu oameni care au muncit o viata in invatamant si au 2200 lei pensie. O fi mult? o fi putin?
        Cat despre statistica cu 70% pensionari cu sub 1100 lei pensie ar fi utila o sursa a afirmatiei.
        • +1 (1 vot)    
          pensia medie e un pic peste punctul de pensie (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:37)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Statistica e probabil inainte de 1 sept 2019, dar recenta
          E normal ca majoritatea sa fie sub medie si cativa mai instariti sa fie peste. Oricum se calculeaza doar suma contributiva din sistemul public, fara cele militarizate.
          Unul care castiga 2 pensii medii aduce media cat 2 care castiga jumate din pensia medie. Si intamplator iese si calculul 67% sub, 33% peste medie.
          Plus ca sunt multe categorii cu salarii mici:
          - fostii CAP-isti
          - urmasi
          - cei cu vechime mica (casnice,
          - pensiile anticipate
          - invaliditate si handicap
  • +10 (14 voturi)    
    da (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:41)

    Coco Cocos [anonim]

    d-le "bancher", mereu ati dat chix cu "estimarile" dvs. Va intreb, jucati cumva si la loto? Ar fi pacat...
  • +11 (15 voturi)    
    aritmetica curata (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:45)

    Altiro [utilizator]

    D-l Lazea sa lase teoria si sa experimenteze pe propria-i piele cum e sa traiesti impartind cei1200 de lei(o pensie medie) pe luna pt hrana, intretinere, medicamente etc
  • +10 (18 voturi)    
    Satulul nu crede flamandului! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:47)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ce leafa are dl. Lazea? De cate ori este mai mare decat o pensie de 800-1000 lei?
  • +10 (14 voturi)    
    dati afara parazitii si vor fi bani de orice (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:49)

    carmen_i [utilizator]

    Ministerele si alte institutii publice colcaie de paraziti angajati pe lefuri mari, dar care nu produc nimic util.
    Daca ar fi dati afara, sa vezi minune: s-ar reduce deficitul bugetar si ar fi bani inclusiv de cresteri de pensii (mai putin cele speciale, care ar trebui desfiintate).

    Ar fi bani si de investitii, si pentru autostrazi, si pentru spitale etc. Dar guventul nu are chef sa se atinga de paraziti, vrea sa impace capra si varza, desi nu exista cale de mijloc. Guvernul are de ales intre paraziti si restul populatiei cinstitie. Se pare ca alege parazitii.
    • +1 (3 voturi)    
      totusi (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:42)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

      Daca dai afara 50% din functionari, tot nu-ti ajunge de o autostrada.

      Sau vreti sa reducem si medicii si profesorii si cercetatorii? Ca si ei sunt de la buget platiti.

      Politia? Armata?
      • -2 (2 voturi)    
        Da, și de acolo. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:31)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        De la profesori, milițieni, apeviști. Plus înjumătățirea salariilor!
        • 0 (0 voturi)    
          comuna primitiva? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 13:43)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui prec

          Atunci singura solutie pentru aparare este ca fiecare sa isi cumpere o pusca.
          Sa invete singur, sa isi faca injectii singur.
          Si sa se si ingroape singur,
  • +10 (10 voturi)    
    Hai să ne comparăm (Vineri, 29 noiembrie 2019, 9:55)

    Omics [utilizator]

    Cât e pensia mediei în România și cât este în UE, dar în Polonia sau Bulgaria? În euro și în procente din PIB ale fondului de pensii.
    • +4 (4 voturi)    
      media europeana in PIB = 13% (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:30)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      la noi, 7% din PIB, si undeva am citit ca pensiile speciale ar fi inca 4% din PIB.
      • -1 (1 vot)    
        Vulvuța a zis că pensiile speciale sunt ca (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:32)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui revo

        celelalte!!! Eu o cred pe Vulvuța!
      • 0 (0 voturi)    
        hai las-o, ca nu sunt 4% din PIB (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:46)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui revo

        Pensiile au fost 77-80 mld lei in PIB extimat la 1000 mld deci vreo 7.5-8%, iar pensiile speciale si militare vreo 8-10 mld deci vreo 1%.
        Problema in Romania e colectarea din PIB la buget (vreo 300 mld lei). In alte tari se aduna 40%, la noi doar 26-28% deci discutia se schimba in 33% din buget la pensii, 40% la salariile bugetarilor, 10% cheltuieli de functionare a statului (utilitati, toner, hartie, pixuri legate cu ata) si poate ramane ceva la investitii (sub 10%) dupa plata dobanzilor la imprumuturi (5%).
  • +15 (17 voturi)    
    Să vadă și populimea ce-a ales!!! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:09)

    prec [utilizator]

    Ei au pensie de200-300 de euro iar „specialii” de mii de euro!!!! Ei muncesc până la 65 de ani, dejecții din structuri până la 45.
  • 0 (14 voturi)    
    alternativa (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:10)

    Dedalus [utilizator]

    Vad ca nimeni nu vorbeste despre alternativa continuarii activitatii dupa varsta de pensionare.

    Sa ne imaginam un pensionar care sta singur, uitat de toata lumea, intr-un apartament sordid de bloc.

    Toata viata sa se consuma intre televizor si farmacie. Nimeni nu are nevoie de el iar singura lui "activitate" consta in convorbirile de pe banca din fata blocului cu alti pensionari inutili ca si el.

    Acestui om singur , uitat de toata lumea, politicenii se intrec in a-i da pensii mai mari, bani repede dusi pe "medicamente" sau furati de tot soiul de impostori care la vand aspiratoare cu 5000 de lei.

    Asta dorim noi parintilor si bunicilor?!

    Puneti-va in locul lor: 100 de lei la pensie in plus? Ca sa ce?! Va inlatura asta sentimentul de inutilitate si singuratatea?

    ===

    Eu propun altceva: un program de activare a pensionarilor.

    Sunt o gramada de bani disponibili si o gramada de servicii necesare, simple dar la care nimeni nu se inghesuie: indrumarea turistilor, sprijinirea celor aflati in stadii avansate de batranete (nu toti pensiopnarii sunt bolnavi de Alzihmer!) si mai sunt multe altele

    Sigur, nu toti pensionarii s-ar inscrie intr-un asemenea program, dar chiar si daca s-ar inscrie 10% din ei, tot ar fi un mare castig, inclusiv pentru ei.

    +++

    Lansati acest program si proporgati marirea pensiilor!

    Mai intai pilot, apoi extins.
    • +3 (5 voturi)    
      Mai ai frati? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:26)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Pensionarul nu este un inutil, mai diezule mai, el a contribuit ca sa primeasca pensia aia amarata. De la genul asta de idei crete si pana la ideile altor hastagisti, ca si tine, care ii vor impuscati pe pensionari nu este mare distanta. Eu unul as vrea ca la indeplinirea conditiilor de pensie sa-mi dea CNPP-ul INTREAGA valoare a contributiilor mele actualizate cu rata inflatiei si nu le mai cer nici un ban niciodata. Asta nu inteleg multi romani ca pentru a-ti consuma intreaga suma pe care ai varsat-o in viata activa trebuie sa mananci pensie peste 30 de ani. Cati ajung sa manance pensie 30 de ani sau mai mult? De "speciali" nici nu vreau sa pomenesc, aia sunt niste impostori acoperiti de Lege.
      • +1 (7 voturi)    
        poti avea ce iti doresti (Vineri, 29 noiembrie 2019, 13:47)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

        Iti urez ca la pensie sa iei 10.000 de lei pe luna - serios.

        Dar sa nu te viziteze nimeni, sa nu aiba nimeni nevoie de tine, sa stai la televizor molfaind grisine

        Si sa te stingi singur-singurel, intr-o vila uriasa unde sa te gaseasca politia locala dupa mirosul de putred, cam dupa 2 saptamani.

        Sa te ingrope dupa buletin (ca vei fi prea ros te viermi ca sa te mai recunoasca cineva si oricum nu-i va pasa nimanui ca te-ai dus de suflet) , cu alea 10.000 de lei in mana.

        Si asa singur si inutil cum vei fi fost timp de 20 de ani cu pensia aia uriasa in mana, bolnav si chinuit, tot asa sa mergi spre groapa, insotit doar de caini si de un jandarm,
  • +3 (9 voturi)    
    ba, nemernicule! (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:20)

    revo [utilizator]

    Planul imbecil de marire nesustenabila a pensiilor a fost trambitat acum 3 ani, de Dragnea, cu nivelul punctului de pensie si calendarul de aplicare stabilite clar.
    In acelasi timp, a spus raspicat ca NU se mai incep investitii noi, generatoare de locuri de munca si venituri.

    Apoi, MAFIA PSD-ALDE-UDMR a votat LEGEA!!

    TU, scarba, unde erai? Ce pizda ma-tii ai pazit pana acum ? De ce, vomitatule, nu ai luat pozitia atunci? De ce nu te-ai legat cu lanturi in fata Parlamentului, sa atragi atentia ca nu este posibil? DE CE ACUM?

    Daca am putea sa-i ardem pe rug pe toti inregimentatii in Mafie, am incalzi Romania un an de zile.
    • +4 (4 voturi)    
      alegerile sunt alegeri (Vineri, 29 noiembrie 2019, 13:49)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Iti inteleg revolta, dar democratia functioneaza cu voturi.

      PSD a castigat alegerile.

      Asta este.

      Vei vedea ca le va castiga si anul viitor.
      • -1 (1 vot)    
        nu am nici cea mai mica indoiala (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:27)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        ramane sa vedem procentul - 60-65%?
      • 0 (0 voturi)    
        de 2 ori nu aveti dreptate (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 0:37)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        1. Chiar daca au castigat alegerile se stia de atunci ce ceeace propuneau prin programul lor electoral era imposibil de realizat - chestia o stia si Teodorovici care a venit cu 1 buget pentru 2019 respins de Veorika pentru ca nu indeplinea promisiunile electorale.

        Au gresit partidele de opozitie pentru ca nu au luat pozitie impreuna si nu au negociat cum sa preia puterea mai repede.

        A gresit Presedintele ca a pus o proasta, Proasta Satului in ffrunte gubernului

        2. Nu vor mai castiga alegerile daca partidele care au daramat gubernul Veorikai vor mentine starea de presiune asupra celor de la pesede... Incet si sigur se duc la lada cu gunoi - asta cred io - cu rabdarica si incordare se trece si puntea asta
  • +5 (15 voturi)    
    D-le LAZEA (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:21)

    jidanul [utilizator]

    D-le Lazea mi-e scarba si sila sa tot aud aberatile pe care le debitati dvs si alti colegi de la BNR ori dl. Daianu. Nu va mai vaicariti, nu mai fiti plangaciosi ca sunteti jenanti si penibili. Gasiti solutii, gasiti variante, ganditi masuri ca pensiile mici si cele normale sa creasca neconditionat. Cateva sugestii care se pot aplica urgent, chiar cu 1 ianuarie 2020: impozitarea pensiilor nesimtite in asa fel incat nici o pensie aflata in plata, in prezent, sa nu depaseasca 9990 de lei, eliminarea pensilor speciale si de serviciu cu exceptia militarilor si eliminarea cumulului salariu-pensie din absolut orice institutie a Statului Roman.
    • +2 (2 voturi)    
      Dl. Lazea poate face niste calcule si sugestii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:49)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      La fel si BNR.
      Cutitul e la Parlament, si la fragila majoritate care a pus Guvernul. Problema e ca sunt multi care au alte interese in partidele alea - tot felul de securisti, fosti militari, etc...
  • +7 (9 voturi)    
    buget (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:28)

    gpavel [utilizator]

    cum pot alte tari europene sa conceapa un buget cu o contributie dubla la asigurari sociale si pensii,fara sa fie "o catastrofa",cum putem accepta ca "pensia medie"sa fie doar ceva peste 30% din salarul mediu si sa consideram "o tragedie"o crestere care sa duca pensia la peste 40% din salar!istoric vorbind,in comunism pensia era peste 60% din salar,iar 45%(forma initiala a legii)a fost foarte putin,in guvernarea tariceanu!!??
  • -1 (7 voturi)    
    iar dezbinam (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:44)

    CIP03 [utilizator]

    hai sa vedem cati tineri platesc chirie vs cati pensionari platesc chirie
    cati tineri sunt proprietari vs cati pensionari sunt proprietari
    cati tineri sunt inselati cu zeci de milioane pusi la saltea si cati pensionari sunt inselati cu zeci de milioane pusi la saltea

    cati tineri au 1 copil sau mai multi in intretinere si cati pensionari au 1 copil sau mai multi in intretinere
  • +1 (3 voturi)    
    Sa lasam teoriile (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:51)

    plictisitu [utilizator]

    Lasand teoriile sofisticate la o parte, totul se reduce la urmatorul calcul simplu: se ating de cresterile prognozate de pensii si/sau de pensiile speciale si au garantia altor 4 ani cu PSD-ul la guvernare, sau implementeaza cresterile promise si au o sansa sa guverneze din 2020? E chiar simplu! Ce vor alege? Ce vrem noi sa aleaga?
  • +2 (8 voturi)    
    ce sar desteptii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 10:54)

    Anonym [utilizator]

    comparand pensiile cu salariul unui consilier BNR
    Prieteni, in caz ca va e frica sa recunoasteti va zis eu un adevar: lumea nu e egala, nu se naste egala, nu dobandaeste egalitate mai tarziu.

    Nici nu trebuie sa vbm de nimic, voua vi se pare normala o creste de 40% ??? Sincer a fost fraier Valcov in 2016 cand a facut programul ca nu a propus 80%, eu asa faceam.

    Pensionarii se plang ca nu au nepoti, ca pleaca lumea, ca nu face lumea copii, dar cacatul asta de tara nu investeste nimic in infrastructura de orice fel, nu investeste in reformarea educatiei, in parcuri, in orase etc

    Eu zic sa nu marim cu 40%, cred ca 140% e cel mai potrivit
    • +1 (1 vot)    
      numa (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 0:40)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      140%???

      Prea putin dragi tovarasi - tot mai departe spre comunism in zbor!

      Cine da mai mult?
  • +3 (7 voturi)    
    Raul a fost facut (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:06)

    tontu [utilizator]

    Nu se va atinge nimeni de pensii pentru ca le este frica ca vor fi penalizati la vot. Trebuie gasite surse noi care sa aduca bani la buget. Orlando a incercat cu OUG 114, Florin va trebui sa gaseasca ceva mai bun. Povestea cu crestera colectarii si reducerea cheltuielilor e doar o poveste...
    • 0 (0 voturi)    
      sigur se poate (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 0:42)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Cred ca se poate colecta mai bine si se pot reduce cheltuielile bugetare - salariale - cel putin.

      Ministrul Muncii tocmai ce a inceput sa curete locul.
      Bun exemplu zic ca si altii ar trebui sa faca chestii similare.
  • +4 (10 voturi)    
    Aritmetica (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:07)

    ISoli [utilizator]

    In primul rand nu poti argumenta astfel cand stiii ca psd nu a mai indexat pensiile nici in 2016 si nici in 2018, incalcand deja legea inca de atunci. In al doilea rand va rog sa fiti corecti in formularile dvs. in ceea ce ii priveste pe pensionari, pentru ca ei nu sunt cersetori la stat (cum au fost eronat si intentionat prezentati de cele mai multe ori), ci investitori deoarece din contributiile lor se indestuleaza toti cei contemporani sau urmasi ai lor. Iata de ce: aceasta ineptie ca statul completeaza pensiile este exact opusul realitatii. Un calcul simplu arata ca, datorita mediei scazute de viata (73 ani), un pensionar in medie nu primeste inapoi de la stat nici 35% din cat a contribuit de-a lungul celor 35 de ani. Asta inseamna ca, in medie, statului ii ramane cca 65% din contributia fiecarui pensionar. Asta este cea mai buna afacere prin care se fura fara limita din banii de pensie ai oamenilor. In fond acest calcul arata ca pensiile ar putea fi marite fara nicio problema chiar si cu 65% caci banii au fost deja platiti de contribuabili. Ca nu se maresc dar se pretinde ca nu sunt bani, asta arata dimensiunea jafului care s-a practicat de catre toti cei ce s-au perindat pe la guvernare. Multi s-au indestulat din banii pensionarilor si acum ar vrea sa-i vada morti!
    • -3 (5 voturi)    
      campii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:53)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui ISoli

      Bati campii cu spor...
    • 0 (6 voturi)    
      unde sunt banii cotizati ? (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:10)

      CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui ISoli

      artimetica e simpla, nu au existat contributii , poate doar scriptice
      in realitate intreprinderea nu dadea nimic la stat din ce era pe fluturas, datoriile se acumulau, fabrica intra in faliment sau era vanduta dupa ce ii se stergeau datoriile

      asta e artimetica din viata reala, pensionarii nu au cotizat nimic...si cu vina lor ca au asistat pasivi la acest furt organizat avem 4-5 milioane de Romani in afara tarii..
      si acum tot ei vin si cer drepturi ca au muncit o viata intraga, da, da stiu eu cum ati muncit voi la ora 12 erati intinsi de beti morti la locul de munca in timp ce seful de tura si cu directorul fura uzina pe bucati
  • +4 (6 voturi)    
    prorogare drepturi pensie (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:10)

    Mihalav [utilizator]

    Cine are timp sa se uite putin pe salariile care se acorda in BNr. E simplu sa vii si sa spui prorogati marirea pensiilor dupa ce ani intregi 2009-2015 nu s-a respectat legea si s-a creat o diferenta uriasa intre valoarea punctului de pensie si salariul mediu brut. De ce mai dam legi daca nu suntem in stare sa le aplicam. Care mai este rolul statului roman? De ce sa nu renuntam la el si sa ne unim cu alt stat care este in stare sa asigure un nivel de trai decent si sa nu-si minta cetatenii? De ce sa intretinem institutii ineficiente, de ce sa sarbatorim cu fast existenta unui stat care nu-si respecta angajamentele fata de cetatenii lui? Unii au ales sa plece din sila fata de sistemele din Romania: sanatate, invatamant, ordine publica, retea de drumuri, justitie si nu mai caractere sa le enumar pe toate. Cum poti sa ai salarii de peste 10000 de euro si sa vii cu solutii de genul : prorogati legea? Chiar nu putem sa-l chemam pe acest domn in piata publica?
    https://www.bnr.ro/Drepturile-salariale-acordate-in-Banca-Na%c8%9bionala-a-Romaniei-14673.aspx
  • +8 (10 voturi)    
    Pensionarii (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:10)

    Ricafanica [utilizator]

    Sa fie clar: pensionarii nu au timp sa astepte, pana se hotarasc politicienii sa le acorde un drept castigat prin munca.
    Trebuiesc facute legi care sa faciliteze investitiile, legi care sa ajute la recuperarea banilor furati in cei treizeci de ani. Sa nu intervina prescriptii pentru coruptie, delapidare etc. Lozinca despre viitorul generatiilor care urmeaza nu tine la oamenii care azi sunt, iar maine, poate, NU.
  • -4 (6 voturi)    
    voi nu intelegeti ceva: pensionarii sunt viitorul (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:15)

    Crup [utilizator]

    Oricat hate o sa-mi iau, totusi o sa spun adevarul!
    In tara asta pensionarii sunt viitorul!
    Sunt enorm de mult si marea majoritatea au pensii mari. Foarte multi au pensii socant de mari chiar si pentru un pensionar german sau englez.
    Adevarat, mai exista in jur de 10% dintre ei care mor de foame. Ei sunt fraierii fara voie si fara vina.
    Fiind atat de multi, orice partid trebuie sa-i trateze ca ceea ce sunt: viitorul natiunii romane, mandre si pesediste!
    Fiind cea mai importanta categorie, tu ca partid, trebuie sa-i hranesti gras, gras de tot, altfel nu te voteaza nici dracu'!
    • 0 (2 voturi)    
      te decredibilizezi complet... (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:49)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      ...in momentul in care arati ca nu stii care e pensia medie in Ro.
  • +7 (9 voturi)    
    intrebare (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:18)

    Moeko [utilizator]

    Domnul mare specialist ,care tu si cel putin 2 generatii din familia ta nu o sa aveti probleme cu banii si nu o sa traiti din pensii.Eu sunt pensionar si ca si mine restul pensionarilor,am contribuit 45 de ani la fondul de pensii.Unde sau dus acesti bani domnul specialist ? nu ma astept sa raspunzi, pentru ca ti-e frica.
    • +1 (3 voturi)    
      banii nu au existat (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:23)

      CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Moeko

      pai nu s-au dus nicaieri, pentru ca nu s-au platitit, pentru ca ati stat pasivi atunci la jaful national
      ce? ai uitat ca intreprinderile in afara de salarii nu mai dadeau ceva la stat?

      unde nu fabrica era falimentara trebuia inchisa si nu tras de ea si unde fabrica era profitabila si totusi nu-si platea darile trebuiau s aintervina cu armata pentru ca hotia deja era atentat la siguranta nationala

      ei acum culegeti ce ati semanat
      • +1 (3 voturi)    
        Raspuns (Vineri, 29 noiembrie 2019, 14:25)

        Moeko [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

        Vad ca esti tinerel.Iti doresc sa-ti fie asigurata pensia din privatizarile facute dupa 1990.Inainte de a comenta nu ar fi rau sa iti intrebi parintii cm a fost inainte de 1990, asta daca nu faceau parte din nomenclatura comunista.
        • +3 (3 voturi)    
          da stiu (Vineri, 29 noiembrie 2019, 23:48)

          CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Moeko

          aveam 15 ani si am facut foamea stiu ce e aia sa mananci o saptamana zi de zi malai fiert...
          era in perioada aia cand jaful national era in plina desfasurare, cand salariile se dadeau dupa 3-4 luni cine era norocos sa primeasca ceva

          in perioada nu se platea 1 leu la nici-un fond de pensii, si nici investiti in infrastructura nu se faceau ca sa zici ca beneficiem acum cand noi cei din urma atunci platim taxe acum
    • 0 (2 voturi)    
      CONDUCATORII ROMANIEI (Vineri, 29 noiembrie 2019, 13:04)

      jidanul [utilizator] i-a raspuns lui Moeko

      Conducatorii Romaniei nu isi cunosc misiunea, obligatia si responsabilitatea functiei pe care le ocupa si anume acea dea a asigura siguranta si cresterea continua si obligatorie a bunastarii fiecarui roman din Romania, incepand cu siguranta granitelor, siguranta de pe strazile tarii, siguranta alimentelor, siguranta financiara, siguranta alimentelor, siguranta padurilor si a mediului s.a.m.d. Asta este fisa postului pentru Presedintele Romaniei, pentru prim-ministru si ministrii Romaniei, pentru parlamentarii Romaniei, etc. Adica, daca au vrut sa fie conducatorii Romaniei si romanilor, asta trebuie sa faca neconditionat.
  • +9 (11 voturi)    
    aunt angajat.. (Vineri, 29 noiembrie 2019, 11:38)

    gica_ultra [utilizator]

    la o companie privata. am apucat sa lucrez "la stat" 10 luni : in 1989 . din 90 pana in prezent nu am intins mana la stat. dar : am parinti pensionari. cat de penibil sa le spui unor amarati de pensionari " mai asteptati
    cativa ani pana e lejer sa va crestem pensiile !" ? politica criminala a fsn/pdsr/psd este ca , spre deosebire de polonezi, unguri, etc, i-a tinut intentionat captivi. pana anul asta era un electorat disciplinat. dar ... s-au saturat si ei . asta cu "vin aia si va lasa fera pensii" nu e inventia lui dancila: prima data am auzit-o in mai 1990 ...
  • +4 (4 voturi)    
    De ce BNR (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:31)

    rectificare [utilizator]

    nu a fost atat de prezenta cu explicatii inainte ca PSD-ul sa dea legile prin care au angajat cheltuieli care ingroapa bugetul ? De fapt adevarat problema a BNR este ca sunt suparati ca PSD-ul a pierdut puterea !!
    • +3 (3 voturi)    
      evident ca BNR a stat linistita (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:55)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      Pentru ca pana sa fie Dragnea condamnat, Isarescu era pe farash. Si odata cu el si cei din jurul lui (mai putin F.Georgescu, eternul viitor, dar niciodata, guvernator).

      Pentru ca Isarescu a preferat sa tina capul la cutie vreo 3 ani (2016-2019) ca sa nu ii supere pe stapanii de atunci.

      Am dreptate?
  • +7 (9 voturi)    
    Acuma au prins toti glas si sunt rationali (Vineri, 29 noiembrie 2019, 12:59)

    Luk [utilizator]

    Cand dadea PSD-ul pomeni pe banda si promitea cacaturi nu era nimeni asa de vocal. In Romania sunt multi oameni destepti, oameni morali n-avem.
  • +1 (3 voturi)    
    Măi dragă d-le Lazea (Vineri, 29 noiembrie 2019, 14:18)

    Fibonacci [utilizator]

    Vai, dar câtă profunzime in analiza dv.! Din cele scrise de dv. se înțelege că tara ar progresa mult fără cheltuielile cu pensiile, in condițiile in care plata CAS-ului rămâne obligatorie.
    Măi dragă, d-le Lazea, in analiza dv. dacă ați fi apelat doar la aritmetica elementară, nu la cea grea, ați fi aflat că o pensie de cca. 5000 RON, calculată pe baza contributivitații ar fi putut reprezenta un prag maxim al pensiilor in Romania (această pensie corespunde unui pensionar ce a avut pe toata perioada de contribuție, de 35 ani, un salariu de 4 ori mai mare decât salariul mediu pe economie!!! In afara câtorva categorii de bugetari „postdecembriști”, cunoașteți si categorii de pensionari proveniți din economia reală care să depășească acest prag?). Pe de altă parte, o repartiție corectă a bugetului de asigurări sociale către adevărații pensionari ar fi condus la excedent, nu la deficit al bugetului de pensii. Daca v-ați fi obosit puțin si ați fi consultat problema bugetului de pensii in alte tari europene, ați fi aflat că in Romania bugetul de pensii raportat la PIB este excesiv de mic (acum sub 7%, iar cu o repartiție pe baza de contributivitate acest raport ar fi si mai mic).
    Înainte de analiza nivelului pensiilor romanilor, d-le Lazea, ați fi avut datoria să analizați de ce băncile românești au cele mai mari dobânzi si profituri din Europa. Sau, problema aceasta trebuie ocolită pentru că așa e directiva?
    Dar, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere!
  • 0 (4 voturi)    
    Daianu, Lazea.... (Vineri, 29 noiembrie 2019, 15:21)

    buster201 [utilizator]

    ....mari specialisti in finante, unde erati cand s-a propus/aprobat legea? Acum v-ati trezit? Sau mai bine zis cine va intārîta? Si impotriva cui?pot sa va banuiesc ca sunteti “butonati”?
    • 0 (0 voturi)    
      si ... si... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 0:47)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui buster201

      Au luat atitudine cand au fost propuse diferite imbecilitati - dati cautare pe google si va puteti convinge.

      Dl Lazea a adus si argumente - oare le-ati citit???
  • -2 (4 voturi)    
    Patru argumente (Vineri, 29 noiembrie 2019, 16:21)

    unins [utilizator]

    economice care trebuie explicate lui Valentin Lazea și altor „lipitori” ca el, în concepția pensionarilor:
    Având în vedere informațiile de la Comisia de Insolvență la Nivel Central a publicat în M. O. decizia prin care se instituie valoarea coșului minim lunar al unei familii – 2.100 de lei, dacă locuiește în mediul rural, şi la 2.600 de lei, dacă locuiește la oraș. 
    Dacă se iau urmatoarele măsuri, vor fi cu siguranță costuri politice de suportat:
    2. Pensionarii cu pensii speciale și bugetarii de lux nu sunt persoanele cu cel mai mare risc de sărăcie din România.
    3. Se modifica astfel: ..."că asta sunt pensiile speciale și lefurile grase și nemeritate ale bugetarilor de lux"...
    4. Pensionarii speciali ca și toți bugetarii de lux de la stat, cum este d-nul Lazea, cu salarii peste cosul minim trebuie să înțeleagă că un câștig mare al lor pe termen scurt s-ar putea transforma într-o pierdere mare pentru ei și pentru restul populației ...Bla...bla...bla...bla!Oamenii aceștia înțeleg acest lucru?
    PS
    1. Abureala ca sa nu se respecte LEGEA!
  • +5 (5 voturi)    
    pensie (Vineri, 29 noiembrie 2019, 18:50)

    marinescus20011523613522334 [utilizator]

    La speranta de viata din Romania ,muncesti 40 de ani si iei pensie 5 ani
  • +1 (3 voturi)    
    Valenttin Lazea, pensii (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 7:29)

    12Cristian [anonim]

    Mai Lazea, consilierul nemuritorului Isarescu, aritmetica e grea, scoala e grea? Ii iei pe pensionari drept idioti?? Nu ti-e rusine?? Ai auzit si de pensionari profesori, ingineri, ITisti, etc?? Tu ne inveti "aritmetica"? Esti un nesimtit! Sunt inginer nuclearist, mai am 2oua cursuri postuniversitare, am fost chiar indemnat sa scriu articole despre teoria sirurilor a lui Rosculet! Mai consiliere, invata-ti parintii cu "aritmetica", nu pe noi!!
    • 0 (2 voturi)    
      Marcel Roșculeț! (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 20:26)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui 12Cristian

      L-am avut profesor la Politehnică!
      Felicitări!
  • 0 (2 voturi)    
    Comment sters de user (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 22:44)

    valeriu [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Lectia de aritmetica (Luni, 2 decembrie 2019, 12:29)

    cuky [utilizator]

    As dori inainte de toate sa rog toata presa scrisa si televiziunile sa afiseze obligatoriu alaturi de portretul comentatorului legii pensiilor si venitul persoanei, indiferent cine este si daca vine din mediu privat sau este super specialist din domeniul financiar de stat , care au lipsa de minima decenta si respect si ne tot invata aritmetica .Noi pensionarii ne-am facut cu prisosinta datoria Am invatat, unii multi ani , am muncit zeci de ani ,am facut averea tarii care a fost jefuita de cei ce ne dau lectii si ne numara banutii din buzunarele noastre goale .Toti NEDEMNITARII care au condus tara la un nivel mai mare sau mai mic si care nu si-au facut datoria sau s-au cocota\t in functii care le depaseau competenta, ar trebui sa dea socoteala si nu sa ne dea noua sfaturi cum si de ce TREBUIE sa traim in saracie si sa ne tot numere cu aceiasi lipsa de decenta, reprosandu-ne ca traim prea mult sau daca ne incapatanam sa traim sa facem bine sa asteptam ,ca si cum pensionarii ar fi prescolari .Domnilor NEDEMNITARI ne-ati adus pe penultimul loc in UE DIN PUNCT DE VEDERE A VALORII PENSIILOR "SIMTITE "Cat privesc pensiile "NESIMTITE" botezate in diverse feluri: speciale, de serviciu,etc,. nu erati in Romania cand s-au dat.? Cand s-au dat salarii ,indemnizatii ,sporuri etc.etc. a caror motivare si valoare te lasa fara replica .,unde erati ??!!NU am auzit strigate si explicatiii . Beneficiariiii speciali stiau probabil mai multa matematica decat noi???!!! Normal ! Altfel cum sa numeri astfel de sume ??!! SINGURA SOLUTIE ESTE SA VA LUATI FUNCTIILE IN SERIOS SI SA TRECETI LA TREABA TINAND CONT DE LEGEA IN VIGOARE asa cum corect a promis Domnul Presedinte Iohannis si Domnul Prim-ministru Orban


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by