VIDEO Florin Cîțu critica programul Tezaur anul trecut, dar acum îl continuă. Patru noi emisiuni începând de luni

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Luni, 2 decembrie 2019, 12:33 Economie | Finanţe & Bănci


Postare Florin Citu
Foto: Facebook
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, continuă programul Tezaur pentru populație cu patru noi emisiuni cu dobânzi între 3,5 – 5%, cu maturitatea de 1, 2, 3 și 5 ani, printr-un ordin publicat în Monitorul oficial. De remarcat că în 2018, când a început, el a criticat acest program prin diverse postări. În acea perioadă, el a făcut chiar un clip video în care spunea că nu ar investi în așa ceva. E adevărat, la început programul a avut o problemă, anume că banii ar fi rămas blocați până la maturitate, dar ulterior s-a rezolvat printr-un alt act normativ.

Clipul lui Cîțu din 2018

De asemenea, el a avut diverse postări.


Pe 21 iulie 2018 Cîțu spunea:

"Dragnea se imprumuta si de la persoane fizice pentru a plati promisiunile electorale. Investitorii nu-i mai dau bani. Daca ii dau, ii dau scump. Deja in primele 4 luni costul cu dobanzile a crescut cu 56% (da, nu e greseala, chiar atat de mult a crescut costul).

V-am explicat acum doua zile ce riscati daca va puneti banii in buzunarele lui Dragnea.

Din ce vad pana acum, Dragnea si Vilcov mizeaza pe aceiasi clienti care s-au imprumutat in monede exotice. Clienti care nu au o cultura financiara. Pe ei vor sa-i pacaleasca.

Sa va arata cat sunt de incompetenti si cum le va exploda bomba in fata.

Sa presupunem ca exista romani care ii dau bani lui Dragnea la 5% cand rata inflatiei este de 5.4%. In plus sunt de acord sa blocheze acesti bani 5 ani de zile. Romani care vor petrece urmatorii 5 ani sperand ca cei care maceleresc acum economia vor avea discernamant si vor mentine rata inflatiei sub 5%.

Liviu Dragnea, Darius Vilcov de ce nu investiti voi? De ce nu le spuneti hamsterilor sa investeasca si ei? Asa oportunitate nu ar trebui sa va scape. Toti cei care urasc sistemul bancar, in frunte cu ministrul finantelor publice, ar trebui sa fie primii care baga bani in aceste obligatiuni? Numai propaganda este de ei. Dar cand este vorba sa arate cu fapte, se duc si se vaicaraesc prin studiorile TV ca nu-i lasa opozitia sa distruga Romania in liniste.

Ei nu investesc. Ii lasa tot pe romanii fara educatie financiara sa piarda bani.


Tosui, sa presupunem ca sunt romani care iau 4 miliarde lei din sistemul bancar si il imprumuta statului. Foarte bine. Romani care inca mai cred in minciunile bolsevicilor care ne conduc.

Ce inseamna pe termen foarte scurt pentru sistemul bancar? Daca bancile au nevoie de lichiditate vor trebui sa plateasca mai mult pentru depozitele clientilor. Excelent. Dar asta inseamna profitabilitate mai mica pentru banci din cauza costurilor mai mari. Si acum atentie.

Ce credeti ca se va intampla cu dobanzile la credite, atat cele existente cat si la cele noi? Hai ca pana si Teodorovici o ghiceste pe asta. Sunt sanse de 50-50 sa ghiciti raspunsul. Cresc, normal. Dobanzile la credite CRESC. Punem si pariu, daca vreti. (Cu inflatia vad ca s-a facut liniste la MFP. Expertul tace.)


Interventia statului prin atragerea de lichiditate intr-un moment in care dobanzile cresc oricum va duce la cresterea dobanzilor. Este simplu. Cerere si oferta. Anul intai. Primul semestru. Dar cand carte nu e, se vede. Eu le tot zic PSD-istilor, cartea nu a omorat pe nimeni.

Solutii:

- Coalitia bolsevica de la putere, in frunte cu Dragnea si Vilcov, ar trebui sa investeasca primii in aceste obligatiuni. Daca este o afacere asa buna sa fie ei primii care isi asuma riscul!!! Sa fie ei primii care investesc primul miliard de lei. Este clar ca au de unde. Pe langa credibilitatea programului, implicarea cu banii personali ii va face pe PSD-isti sa reduca deficitul si implicit rata inflatiei. Se vor asigura ca ei nu vor pierde si astfel vor fi mai responsabili. (aici presupun ca nu vor putea sa fure mai mult incat sa-si acopere pierderea din investitia in obligatiunile de stat)

- Daca sunt interesati sa ofere un produs pentru populatie de economisire atunci Dragnea si Vilcov ar fi trebuie sa ofere un randament care sa fie eal cu = rata inflatiei + 3%!!! In acest fel cei care investesc stiu SIGUR ca nu vor pierde banii. Dar ei vor doar sa traga o teapa. Se comporta ca niste gainari. In plus nici nu gandesc mai sofisticat de regula de trei simpla.

- Bolsevicii ar trebui concomitent cu lansarea acestui program sa reduca deficitul bugetar!!!! Astfel ar exista o probabilitate mai mare ca rata inflatiei nu va ramane in medie peste 5% in urmatorii 5 ani cat vor avea blocati banii romanii care ii mai cred pe Dragnea si Vilcov. Si nici dobanzile nu vor mai creste.

Aceasta emisiune de obligatiuni ii va pacali doar pe cei fara educatie financiara. In mare parte votanti PSD. Avand in vedere aest lucru poate nu ar trebui sa ma intereseze. Dar nici macar votantii PSD nu merita sa fie inselati de Dragnea si Vilcov in asa hal.

Al doilea efect al emisiunilor de obligatiuni din 2018, dobanzi mai mari in economie si implicit criza economica.

Asta ca sa fie clar cine sunt vinovatii peste cateva luni si cine trebuie sa raspunda personal.

P.S. Cand un lucru pare prea bun ca sa fie adevarat, de cele mai multe ori este o teapa.


Pe 26 iunie 2018 o altă postare:

"Dragnea foloseste MFP pentru a spala bani!

Sa revenim la lucruri serioase.

In aceste zile statul se imprumuta de la cetateni prin intermediul trezoreriei statului si a Postei Romana. Programului Tezaur - ediția CENTENAR.

Ok. Las la o parte faptul ca cei de la Consiliul Concurentei ar trebui sa ne spuna cum nu este discriminare faptul ca doar Posta Romana are acest “privilegiu”.

Apare o problema mult mai mare. De siguranta nationala chiar.

Atat trezoreria statului cat si Posta Romana nu au posibilitatea de a verifica sursa sumelor investite in obligatiunile de stat. Nu au posibilitatea si nici nu stiu cum.

Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca Ministerul Finantelor Publice, a creat un instrument perfect pentru spalarea banilor proveniti din tot felul de afaceri ilegale, inclusiv terorism.

DA! Guvernul care ii considera pe toti romanii din strainatate teroristi daca trimit bani acasa (proiectul de lege nu a fost inca modificat), atunci cand imprumuta pentru a umfla buzunarele membrilor PSD nu este interesat de unde vin banii. Nu conteaza ca sunt banii clanurilor mafiote sau ai teroristilor. Ei accepta orice.

Oare ce au de zis partenerii nostri strategici? Ei sunt de acord ca statul roman sa spele bani pentru criminali si teroristi?"


Despre program:

Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii.

Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate prin depunerea unei cereri doar în perioada de subscriere.

Titlurile de stat sunt în forma dematerializată şi au valoare nominală de 1 leu. Dobânda este plătită la termenele prevăzute în prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur sunt transferabile și se pot răscumpăra în avans. În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moștenitorilor, care prezintă documentele legale care le atestă calitatea.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






11501 vizualizari

  • +6 (22 voturi)    
    Atunci era campanie (Luni, 2 decembrie 2019, 12:37)

    Anonym [utilizator]

    Acum e realitate
    • +8 (12 voturi)    
      programul e win win (Luni, 2 decembrie 2019, 12:48)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Nici o banca nu da dobanda asta nici statului si nici deponentilor

      Numiti o banca care da 5% pe an dobanda la depozite
      • +1 (5 voturi)    
        Asa e. Dar Citu n-a priceput nici atunci... (Luni, 2 decembrie 2019, 15:34)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Asa e. Dar Citu n-a priceput nici atunci; am indoieli ca a priceput acum. Anticipez ca va face de asa natura ca programul sa moara de tot.
        Afecteaza veniturile bancilor si asa ceva nu e permisibil in Romania.
    • -5 (17 voturi)    
      Cand a criticat (Luni, 2 decembrie 2019, 12:50)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      A fost vorba despre impostura securista de dreapta!
      • +1 (9 voturi)    
        Tu ai idei putine (Luni, 2 decembrie 2019, 15:12)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        dar fixe.
        • -1 (7 voturi)    
          Astia (Luni, 2 decembrie 2019, 18:16)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

          de la A3, imbuibati de sec.Dan Voiculescu cu banii securitatii,ne fac pe noi securisti.Ce frumos!
    • +2 (6 voturi)    
      supraindatorare (Luni, 2 decembrie 2019, 13:00)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      asta e problema, si nici pe plan extern nu poti scoate bani mai ieftin. Macar pe plan local dobanzile sunt cam cat inflatia si nu e mare lucru, la dobanzile externe banii aia trebuie scosi de undeva.
    • +9 (17 voturi)    
      unde-i ipocrizie (Luni, 2 decembrie 2019, 13:27)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Nu-i tocmeala. Partidul ipocritilor la putere! In sfarsit pot sa ne arate cat de tare ne-au mintit cand spuneau ca ceilalti fac numai lucruri rele. Cand criticau lucruri pe care azi le sustin. Traiasca ipocrizia!
    • -1 (9 voturi)    
      Inca o dovada ca trebuie sa vina USR la putere (Luni, 2 decembrie 2019, 16:14)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      E clar, in PNL nu sunt oameni corecti, bine pregatiti, sunt tot un fel de pesedisti doar cu alte culori. Trebuie sa vina USR la putere cu oameni pregatiti care sa schimbe Romania!
      • +1 (7 voturi)    
        vrei să zici (Luni, 2 decembrie 2019, 17:46)

        Wn [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        sa vina PLUS la putere.USR îs tot mitici.
  • +9 (13 voturi)    
    Daca are cojones (Luni, 2 decembrie 2019, 12:37)

    Anonym [utilizator]

    Sa il faca online, asta daca vrea sa aiba succes
    De exemplu pe ghiseul.ro
    • +4 (6 voturi)    
      listare BVB (Luni, 2 decembrie 2019, 12:52)

      MartaPop [anonim] i-a raspuns lui Anonym

      sa le listeze pe BVB cum era prin 2015
    • +5 (15 voturi)    
      Florin asta lasa de dorit. (Luni, 2 decembrie 2019, 13:00)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      La cata reclama ii este facuta ca ar fi ceva geniu economic. Nu vad nici macar un gram. Pare a fi un star media contrafacut cum suntem obisnuiti din partea progresistilor.
      • -3 (5 voturi)    
        ?! (Luni, 2 decembrie 2019, 15:17)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Unde rula reclama? ca orice om cu scaun la cap a auzit de el ca de un cal breaz?!
        • +1 (3 voturi)    
          Vezi ca stii. (Luni, 2 decembrie 2019, 16:37)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Chiar si tu ai auzit. Vorbele il ridica mult peste fapte. Dar in principal vorbesc despre marele castig, nominalizarea lui Citu. Mai cauta si te vei convinge singur.
  • +10 (16 voturi)    
    Pai e ok (Luni, 2 decembrie 2019, 12:38)

    Maspp [utilizator]

    Am trecut si noi de etapa in care tot ce au facut cei dinainte e prost si aruncam la cos. Cand esti in opozitie, poti sa arunci cu o gramada de prostii si acuze dar atunci cand esti la putere,trebuie sa te mai gandesti inainte sa distrugi ce-au facut bun cei dinainte.
    • -1 (3 voturi)    
      totusi (Luni, 2 decembrie 2019, 15:19)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      opozitia nu scuza prostiile spuse, daca e ok, atunci macar taci daca nu poti sa spui ca e in regula
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Marţi, 3 decembrie 2019, 10:35)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        Doar ca pentru asta ne mai trebuie inca 10 ani.
  • -11 (17 voturi)    
    Normal. (Luni, 2 decembrie 2019, 12:38)

    asavreau [utilizator]

    Unde-i lege,nu-i tocmeală.Poți critica,dar ești obligat să respecți legile.Cât timp legea nu se schimbă și nu ai o majoritate care să-ți asigure modificarea legii ești obligat să respecți legea și liberalii nu sunt anarhiști,cum au făcut PSD.
    • -2 (12 voturi)    
      In sensul (Luni, 2 decembrie 2019, 12:54)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Ca de fapt n-ai inteles nimic.

      Anarhistii sunt tocmai impostorii tai securisti de dreapta!

      Tot ceea ce au criticat acesti anarhisti pana acum a fost doar fake news, inclusiv pe justitie!
      • 0 (8 voturi)    
        Băiețică,lasă balivernele. (Luni, 2 decembrie 2019, 14:12)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        După 30 de ani,tu tot cu securiști?Nu mai sunt bă.Sunt urmașii lor puși în funcții călduța și sunt mai ticăloși ca tații(și mamele).Pari a fi unul dintre ei.Plus,nu securiștii făceau rele de capul lor.Comuniștii dădeau ordin securiștilor și ca orice ticălos,acum,comuniștii își ucid sluga ca să scape ei.Să nu-mi vii cu chestii că USR sunt niște sfinți:Vom vedea.Deocamdată nu au demonstrat nimic și fug de răspundere.Și să știi că am votat USR așa,pentru încurajare.Că vroiam să scap de PSD care sunt mai răi decât comuniștii.PNL și-au asumat o răspundere și doborâți va duce la revenirea PSD.Eu nu vreau asta.Tu?
        • -1 (1 vot)    
          Nu te mai stardui (Luni, 2 decembrie 2019, 21:07)

          yol [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          atat sa amesteci lucrurile, usr n-are cum sa fie pnl! Usr poate fi acuzat ca nu se pricepe sa faca opozitie, eu stiu, sau ca au parut amatori in campanie, sau ca mai sunt isterici sau de ce nu, idioti.
          DAR IN ASTIA 30 de ani, de care te plangi, de cate ori ai vazut tu USR la putere? Cunosti vreo persoana din usr, care sa fi fost la butoanele puterii vreodata? Pentru ce trebuie sa dea socotela usr?
          Ca fapt, nu parere, pnl-ul a salvat psd-ul de mai multe ori, ba au si guvernat impreuna vreo 6 ani din astia 30.
      • 0 (2 voturi)    
        cheltuieli iresponsabile (Luni, 2 decembrie 2019, 18:33)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        imprumuturi pentru a plati pensii si salarii la bugetari, tranport la studenti, categorii vizate de PSD pentru a pune batista pe tambalul opiniei publice in timp ce ei fura, isi dau contracte la firmele de casa, si se faceau scapati de furturile anterioare si viitoare.
  • +3 (15 voturi)    
    Ce mi-e tanda, ce mi-e Citu (Luni, 2 decembrie 2019, 13:00)

    Fides [utilizator]

    1. La fel ca si cu Banca Internationala de Investitii, de unde promitea ca scoate Romania, dar a ales sa fie reprezentata la nivel de secretar de stat.
    2. Idem critica Guvernul PSD cand se imprumuta in euro. Mai ieri chiar el a anuntat un astfel de imprumut.
    3. Nu m-ar mira ca si in cazul declaratiilor legate de programul Prima Casa, sa sufere de amnezi si poate chiar sa mareasca plafonul.
    Cum sta Citu cu plangerea penala?
  • +6 (12 voturi)    
    evident (Luni, 2 decembrie 2019, 13:28)

    codrean [utilizator]

    cand esti in opozitie critici tot ! Doar ca ar fi trebuit s-o faca in termerni civilizati, profesionisti, cu argumente. Evident ca Bugetul fiind pe deficit Statul trebuie sa se imprumute.Doar ca stilul de comunicare al Domnilor Citu si Caramitru surprinde oamenii obisnuiti cu alte maniere. Chiar asa, de la tipi ce se lauda ca au studiat prin strainataturi ... Chiar asa se vorbea prin Yowa, Noua Zeelanda sau in Elvetia ?
    • -1 (1 vot)    
      Chiar asa,:) (Luni, 2 decembrie 2019, 20:54)

      yol [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Ce treaba are Caramitru aici?!
      Florin Catu e al pnl-ului, sa si-l asume si sa se spele cu el pe cap!
      Nu mai amestecati intentionat usr cu pnl, n-au nicio legatura.
  • +2 (10 voturi)    
    Articolul asta e misleading (Luni, 2 decembrie 2019, 15:04)

    Caracal [utilizator]

    Mi se pare ca acest articol are un titlu incorect, culpa Florin Barbuta, care de obicei scrie bine. Din ce vad eu, Citu nu critica programul in sine, adica acela prin care guvernul vinde direct obligatiuni indivizilor, fara sa mai treaca prin banci [nu-i rau, si asa bancile de la noi prefera sa nu faca nimic cu banii din depozite – doar cumpera obligatiuni, in loc sa dea credite mai agresiv, cum ar trebui], ci atragea atentia ca banii investiti de oameni in obligatiuni merg la proiectele lui Dragnea (ne cam imaginam care erau alea), fara posibilitate de a verifica, si ca vanzarea prin Posta Romana deschide optiunea de splare de bani. In plus, mai spunea, cand guvernul era unul precum cel al lui Dragnea, cu singura politica clar conturata fiind furtul sistematic pudrat cu cuvinte ipocrite de iubire de glie, valoarea obligatiunilor, care tine evident de cat de bune sunt politicile statului pana la maturitatea lor, devine incerta – pe scurt, valoarea lor e papata sistematic de inflatie. Asta e tot ce spunea omul – in esenta “bai baieti, nu il finantati pe Dragnea!”. Doar nu putea sa spuna “bai oameni, nu mai depuneti bani in banca ca bancile cumpara cu ei obligatiunile lui Dragnea”. A zis asta doar legat de programul acesta Tezaur, pentru ca acolo, ca persoana fizica ai de ales daca cumperi sau nu obligatiuni, pe cand un depozit la banca ai orice ar fi, daca nu esti din Teleorman sau alte judete din Rezervatia Naturala A Retardatilor. Acum, dupa gaurile la buget lasate de fantele de obor Orlando si acolitii lui, liberalii au in continuare nevoie de bani si daca acest canal de finantare exista, de ce nu? Atata timp cat programul guvernului e solid pentru economie, obligatiunile nu vor scadea in valoare. Altfel spus, ati da un imprumut varului Dvs care freaca menta? Nu. Ati da un imprumut unui priten serios care are un service si munceste pe rupte? Da.
  • +1 (11 voturi)    
    ca sa explic din punctul meu de vedere (Luni, 2 decembrie 2019, 15:08)

    ..13 [utilizator]

    Conteaza ceea ce faci cu banii.

    Pe vremurile vechi - gubernul Dancila - se deschidea fereastra si se aruncau banii fara a marca investitile necesare.

    Acum, - pe vremea guvernului Orban - lucrurile se schimba - incepe un proces de oprire a cheltuielilii banilor publici pe panselute, benzi, borduri s.a.m.d - acum dam banii pe lucruri care conteaza.
  • +2 (4 voturi)    
    E foame de bani baieti ! (Luni, 2 decembrie 2019, 15:56)

    tontu [utilizator]

    --- si asta e doar inceputul.
  • +1 (3 voturi)    
    actul normativ fiind care?! unul care nu exista?! (Luni, 2 decembrie 2019, 17:28)

    Antenistontel [utilizator]

    ”E adevărat, la început programul a avut o problemă, anume că banii ar fi rămas blocați până la maturitate, dar ulterior s-a rezolvat printr-un alt act normativ.”
  • -2 (8 voturi)    
    La (Luni, 2 decembrie 2019, 17:48)

    savatuf [utilizator]

    chestia asta adaugati ca BNR are un deficit de 1 miliard de euro datorita declaratiilor iresponsabile ale personajului, care au generat atacul asupra leului. Cine acopera gaura ..fraierii bineinteles.
    • -2 (2 voturi)    
      ca speculatorii nu isi dadeau singuri seama ... (Luni, 2 decembrie 2019, 18:36)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

      ca deficitul e peste 4%, ca inflatia de peste 3.5%, ca bugetul viitor va fi foarte greu de inchis daca se aplica promisiunile PSD.
      Si sigur nu e loc de manevra pentru investitii noi...
  • 0 (6 voturi)    
    deci... (Luni, 2 decembrie 2019, 18:06)

    Nevermind [utilizator]

    Vasile Citu spala banii criminalilor si teroristilor.

    Scumpete, de ce nu te auto-denunti? Conform propriilor argumente, esti un infractor


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by