3 din 5 companii din România oferă angajaților telefoane de serviciu. Care e situația în Europa

de F.B.     HotNews.ro
Miercuri, 15 ianuarie 2020, 13:35 Economie | Finanţe & Bănci


munca
Foto: Pixabay
Tot mai multe companii oferă angajaților telefoane mobile, tablete și laptopuri pentru a le folosite în scopul muncii pe care o desfășoară, când nu sunt la birou, conform Eurostat. La nivel european, în 2019 circa două din trei companii făcea acest lucru, iar în România aproape 3 din 5 (procentual ar fi 58%). De precizat că este vorba de firmele care au cel puțin 10 angajați.

În unele țări nordice aproape toate companiile oferă astfel de dispozitive. De exexmplu, în Finlanda procentul este de 96%, în Danemarca de 92%, în Suedia – 87%. Procente de 80% sau peste au fost și în Coația, Lituania (ambele țări cu 86%), Cehia și Slovenia (ambele cu 83%), Estonia și Austria (80%).

Pe de altă parte, doar 46% dintre companiile din Bulgaria au oferit astfel de dispozitive. Procente de până în 60% au fost în Grecia (56%), România (58%) și Marea Britanie (60%).







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2121 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    cu anumite diferente (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 13:51)

    NOTORIOUS [utilizator]

    Prin vest insa au reglementari mult mai stricte in privinta aplicatiilor ce se instaleaza pe telefonul de serviciu.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu se specifică un lucru: scopul „ofertei”. (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 14:12)

    Tayen [utilizator]

    Nu cred că vreunul dintre cei ce au astfel de telefoane a fost sunat ca să i se spună că i s-a mărit salariul. Sau că are de primi vreo primă, fac pariu.
    Ți se dă acest telefon ca să poți fi la dispoziția angajatorului când vrea el. La privat, atenție, nu la atârnătorii de la buget!
    • +1 (1 vot)    
      Este o metoda (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 15:18)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      de a exploata angajatul cat mai mult. Telefonul va face posibil ca angajatorul sa se foloseasca de angajat oricand -la orice ora- si oriunde -in weekend, vacante, etc.
      • +1 (1 vot)    
        Dacă „pune botul”. Plătește ore în plus, răspunzi. (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 16:36)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Dacă nu, salutare!
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 14:16)

    [anonim]

  • +2 (2 voturi)    
    Depinde (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 15:30)

    ecou [utilizator]

    Un telefon este un telefon, un laptop este laptop. Daca 98% din angajati au laptop insemna ca firma a renuntat la desktop-uri pentru laptop, nu ca le-a facut angajatilor cadou laptopuri.
    La telefoane, in era minutelor nelimitate, ca iti da firma telefon de serviciu nu iti da decat avantajul ca nu trebuie sa iti comunici tu numarul privat de telefon catre partenerii de la job. Adica un telefon de birou pe care sa il poti cara dupa tine.
    Dar in Romania tuturor posibilitatilor telefonul si laptopul de serviciu sunt prezentate de fatucile de la HR ca mari avantaje, desi astea sunt exclusiv avantaje pentru angajatorul care de cele mai multe ori abuzeaza de angajati in afara orelor de program.
    problema asta au avut-o si alte tari, insa justitia i-a pus cu botul pe labe: ori iti platesti angajatii pentru on-call, ori la ora la care se termina programul telefonul oficial se inchide


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by