Cîțu reamintește că nu va umbla pe Codul fiscal în 2020. Referitor la IT-iști: Optim ar fi să plătim toți aceleași taxe

de F.B.     HotNews.ro
Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:35 Economie | Finanţe & Bănci


Florin Cîțu
Foto: Guvernul Romaniei
​În 2020 nu vom umbla la Codul fiscal, dar sunt de acord cu principiul pe care l-a enunțat domnul președinte, că normal și optim ar fi să plătim toți aceleași taxe, contribuții și așa mai departe, a declarat Florin Cîțu, ministrul Finanțelor Publice, într-o conferință de presă.

“Asta este optim. De la optim poți să deviezi pentru anumite situații, dar în 2020 rămânem pe acest Cod fiscal. Este un lucru pe care l-am agreat și cu mediul de afaceri. Nu vom modifica nimic în 2020”, a spus Cîțu.

Președintele Klaus Iohannis a declarat că ideea unui tratament fiscal egal este „în esență adevărată” dar trebuie avut în vedere că sectorul IT, unde salariile sunt scutite de impozit pe venit, a crescut în 10 ani de la „ceva nesemnificativ la 6% din PIB”.

Șeful statului a fost întrebat de ziariști cum comentează declarația premierul Ludovic Orban, care a spus într-un interviu pentru HotNews.ro, legat de scutirea de impozit pe venit (de 10%) acordată IT-iştilor, că „tratamentul fiscal egal al cetățenilor și al firmelor reprezintă un obiectiv al guvernării noastre”.

„În esență este adevărat, orice câștig în România se impozitează. Însă trebuie să vedem și cealaltă parte, aceste scutiri care s-au făcut în sectorul IT au făcut ca sectorul în doar zece ani să crească de la ceva nesemnificativ la 6% din PIB”, a arătat președintele.

În aceste condiții, „trebuie să ne gândim dacă dorim acum să introducem impozitările sau progresiv”. „Este o discuție care se va purta”, a mai spus Klaus Iohannis.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





8047 vizualizari

  • -23 (55 voturi)    
    Optim... (Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:41)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... dar majoritatea it-istilor sunt ca niste fetite plangacioase, vor doar privilegii.
    • +13 (29 voturi)    
      Mai e vreo industrie care merge in tara asta ? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:10)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Mai e vreo industrie care merge in tara asta ? Cu exceptia IT-ului ? Cu o pondere asa de mare la PIB ?
      • -9 (23 voturi)    
        Bai franchi, (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:55)

        cu4clase [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        nu ne intereseaza ponderea in PIB, cat timp profitul impozabil e 2-3 % ... Cerberii de la multinationale au optimizat fiscal pana au desfacut fermoarul la slitul guvernului. Pofta buna!
        • +3 (3 voturi)    
          incainte sa vb. (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:45)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cu4clase

          invata naiba despre ce vb. ... gen economie de gradinita!
      • +2 (8 voturi)    
        corect (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:10)

        VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        platim aceleasi taxe atat timp cat toti avem aceleasi beneficii. Vrem pensii speciale, exact ca la magistrati, ultimul venit (salar+sporuri+altele) multiplicat cu cat o fi si sa iesim la pensie la 45 de ani ca politistii si jandarmii.... noi promitem ca nu o sa batem pe nimeni in Piata Victoriei, ba chiar aduce m bani din export in tara.
      • +1 (9 voturi)    
        merge (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:50)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Pentru ca vor altii sa mearga si pentru ca au nevoie de toate resursele disponibile, indiferent descutire de impozit sau nu

        Daca industria merge numai datorita unei scutiri de impozit inseamna ca nu aduce suficienta plus-valoare

        Suntem de fapt o destinatie de lohn IT
        • 0 (6 voturi)    
          masina de cusut, laptop, tot lohn este (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:31)

          Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Cat timp cand produci soft pt ericsson, oracle, google, microsoft, adica soft care se vinde din alte tari, esti fix ca aia care fac iphone prin china sau haine prin romania.
          In realitate, plus-valoarea este zero-valoare, pentru ca produsul pleaca din tara cu pretul de cost iar adaosul e incasat de firma din irlanda, olanda sau alte zone cu fiscalitate scazuta.
          Toate firmele de IT au profit aproape de 0, platesc un impozit pe profit mai mic decat un magazin de colt de strada
          Ne miram ca bugetul statului reprezinta 27% din PIB in timp ce media europeana este 45% dar dam facilitati fara nici un avantaj
          • +2 (2 voturi)    
            ti se pare ca automotive e altceva? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:31)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

            14% din PIB, 26% din exporturi
            Cativa proiecteaza vreo balama mai ieftina sau stabilizarea pentru economia unui surub, restul isi vand sudoarea pentru castigul altora ...
            Exista si unicornul UiPath, vechiul Bitdefender, sau dubiosii de la Siveco, UTI, Asesoft/Teamnet. Sau studiourile de jocuri
          • 0 (2 voturi)    
            daca nu declari 2-3-5% profit, te purica ANAF (Marţi, 28 ianuarie 2020, 21:25)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

            Magazinul de colt de strada daca e organizat bine poate avea doar 1% taxe pe venit, avand in vedere ca pune adaos de 25%, cred ca are de unde ...
            N-au inventat multinationalele pretul de transfer sau evaziunea
      • +1 (5 voturi)    
        și încă câte (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:14)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Industria auto, industria energiei, comerțul. Sunt toate industrii ce produc semnificativ mai mult decât IT-ul. Și, da, asta înseamnă și o pondere mai mare în PIB. Dar e greu când trebuie să ne și informăm.
      • +1 (5 voturi)    
        da, sunt: (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:54)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        industra banking-ului, spre exemplu, aduce profituri mult mai mari decat firmele de IT. Uzina Renault de la Pitesti iarasi aduce venituri mari la PIB. Fabricile care produc subansamble auto, iar aduc profituri mari. Industria petroliera (Petrom) iar aduce bani la buget.
        Scutirea de impozit ptr IT e un trend, dar din pacate nu toti IT-sti isi merita numele. Multi nici nu se pricep la asa ceva, dar au niste pretentii salariale....
        • +3 (3 voturi)    
          industria bankingului (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:34)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          aduce profituri in buzunarul corporatiilor si investitorilor, nu in ale angajatilor ...
      • -1 (3 voturi)    
        Desigur (Marţi, 28 ianuarie 2020, 19:21)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Transporturile! tiristii produc mai multi bani decat it-stii!

        Hai sa nu plateasca nici ei impozite deoarece ei chiar ar merita deoarece merg si dorm prin tari straine in cabina tirului si isi gatesc pe rezervorul de la tir pentru 2300 euro lunar! Ei chiar ar merita spre deosebire de soarecii de birou care stau cu curu cat e ziua de lunga in birouri luxoase ,mancare ,carfea, unii beneficiaza si de masaj la serviciu si NU PLATESC IMPOZITE!
    • +7 (9 voturi)    
      sau vor sa vada ceva in urma contributiilor (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:16)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Cand 2 milioane jumate au (pe hartie) aproape salariul minim pe economie (sub 2500 brut, 1500 net), si beneficiaza de deduceri la impozit, respectiv au contributii insignifiante la sanatate si fondul de pensii.
      Iar apoi ei se duc la privat cand au probleme de sanatate ca te apuca groaza de infectii, spagi, programari la sfantul astepta.
    • +5 (11 voturi)    
      . (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:18)

      User53221 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      In orice domeniu apare o reducere de privilegii sau se scot scutirile de taxe, lumea se plange. IT-istii de care vorbesti sunt la fel de oameni ca si oricare alt grup.
    • -12 (26 voturi)    
      Aşa este, toţi din IT sunt cu pensii speciale (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:35)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Toţi IT-iști sunt de fapt, nişte asistaţi sociali, nişte cazuri speciale şi nişte ipocriţi !!!

      Ţipă că nu le plac ca altora să aibă pensii speciale, dar ei repede să aibă o derogare de la plata impozitului.

      Apoi mârlănia extremă cu " emigrez dacă " !!

      Emigraţi măi sărăntocilor că şi la salariu mediu IT în România este mai mic decât salariul minim pentru necalificaţi din unele ţări europene G7.

      Lipsa impozitului pe IT ascunde de fapt SUB PLATA CRASĂ a salariilor din IT faţă de restul ţărilor europene, iar eventuala introducere în normalitate, adică plata impozitului, firmele IT cu profiturile lor fabuloase (declarate direct sau avute indirect) ar trebui să acopere nu numai 10% cu uşurinţă ci şi o creştere la o medie măcar centru est europeană a salariilor din România.
      • -2 (6 voturi)    
        Au intrat IT-iști că au comp / laptop (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:27)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Au intrat IT-iști că au comp / laptop să voteze repede NEGATIV un comentariu care arată negru pe alb adevărul !!

        Care nu vrea să plătească impozit să plece în altă ţară cu salariul lui de sub angajat SUA la McDonalds !!

        OK?

        Adică hai să fim sinceri, OK?

        votăm negativ că suntem babe plângăcioase, dar cei care muncesc foarte mult dar nu la PC nu au timp să voteze.

        Mda.
        • +1 (3 voturi)    
          Las-o ca macane (Marţi, 28 ianuarie 2020, 21:42)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          McDonald's platea mai putin de $10 pe ora si au fost scandaluri mari pentru cresterea la $15.
          Adica inca nu se castiga $2500 pe luna BRUT din fliping burgers, IT-istul mediu castiga 7600 net.
          In afara de domeniul bugetar unde s-au depasit salariile din tarile din estul Europei, restul salariilor sunt mai mici decat in Europa ...
          Crezi ca Dacia se face in Romania si Algeria din motive patriotice, sau pentru ca exista avantaje economice? Subventii de stat, salarii mai mici, utilitati mai mici, cladiri si terenuri mai ieftine, potential mai relaxat de poluare ...
    • -2 (16 voturi)    
      d-aia vor anticipate (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:35)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      vor anticipate sa poata lua masuri nepopulare fara costuri electorale

      sa poata impozita IT-istii, sa nu creasca pensiile, ca nu creasca alocatiile, etc

      nici vorba ca nu-i lasa psd sa guverneze
    • +3 (17 voturi)    
      ITistilor, vedeti daca nu ati votat USR si Barna! (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:36)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Daca era USR la putere si Barna presedinte, niciodata IT-istii nu ar fi fost pusi sa plateasca sau sa fie impozitati! Acum, daca ati votat PNL (practic un PSD colorat de PDL in USL) acum o sa pierdeti bani. Si daca plecati din tara, nu o sa va cheme PNL inapoi.
      • +4 (6 voturi)    
        nici daca votau PSD (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:22)

        Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        mai ales ca PSD le-a si dat scutirea.
    • 0 (8 voturi)    
      nu numai optim (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:40)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      dar si moral, cinstit.
      ca nu sunt bani pt copii/alocatii, spitale, grupuri sanitare in scoli...
      este tot ca cum categoria pensii nesimtite. parol !
      s'auzim de bine !

      ps. haoleeeeoooo, daca'i impoziteaza, ies si astia in strada, langa tribunalisti.
    • +1 (3 voturi)    
      PS: (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:46)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      stii ca firmele tre sa indeplineasca niste conditii ca sa fie scutite,nu?
      gen profit declarat...
      ghici cine nu o sa-si mai declare profitu si ce iei pe mere dai pe pere...

      dar macar frustratii care sunt fericiti ca o duc si ITstii aia rai o sa fie fericiti, nu?
  • -19 (43 voturi)    
    Toti IT-istii au votat PNL (Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:43)

    Frankie [utilizator]

    Si acum PNL le-a tras teapa IT-istilor HAHAHAHAHAHAHAHA
    • +9 (17 voturi)    
      da (Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:57)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Asa a ajuns USR la 20%. Relaxeaza-te! Numai asa poate ajunge USR mai sus.
    • +2 (6 voturi)    
      Daca asa este ... (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:01)

      mynickname [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      ... mai degraba cred ca au votat cu cei ce aveau cele mai multe sanse sa intreaca PSD in acel moment. Ceva gen Iliescu vs Vadim in turul 2 la prezidentiale 2000, s-a votat raul mai putin rau.
    • +2 (12 voturi)    
      PNL=PSD (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:14)

      acret [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      PSDistule nu iti fa tu griji! Nu suntem capabili de asa o "razbunare" :)
      • -3 (5 voturi)    
        psd a dat scutirea, pnl o taie. cum = ? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:46)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui acret

        psd a dat scutirea, pnl taie scutirea si tu zici ca sunt egale? :)))
    • +11 (15 voturi)    
      . (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:16)

      User53221 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Salariati in IT sunt aproximativ 150-200 mii in romania, deci aproximativ 1% din electorat. Foarte probabil ca cei din IT au votat USR+ sau PMP.
    • +1 (3 voturi)    
      Gresit (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:29)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      PNL-isti nu au votat PROSTI si HOTII
    • +2 (6 voturi)    
      GRESIT (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:39)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      IT-isti nu voteaza PRO... si HOTI
    • -2 (4 voturi)    
      si cand o sa ne caram (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:43)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      impreuna cu alea 6% din PIB sa vedem cine o sa ia tzapa HAHAHAHAHAHA

      apropos te duce ma capu mai mult decat sa te bucuri de raul altuia?! sa vedem cine-ti mai plateste ma pensia daca ne caram din tara HAHAHAHAHAHA
  • -4 (16 voturi)    
    de acord (Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:58)

    alt.cineva [utilizator]

    Ca fost ITist in Romania, mutat in Olanda:
    Unul dintre motivele pentru care m-am mutat in Olanda e pentru ca exista un beneficiu pentru "skilled workers": Pt 5 ani esti scutit de impozit doar pe 30% din salar, ceea ce mi se pare mult mai corect, dar totusi e destul de bun incat sa stimuleze domeniul.

    Sunt de acord cu ce spune, pentru ca sunt o clasa de oameni privilegiati.
    Inteleg si omul municitor care nu vrea sa plateasca taxe guvernului care pare ca mai mult ii risipeste. In America cei bogati se imbogatesc tot mai mult neplatind taxe, iar cei saraci..
    • 0 (4 voturi)    
      privilegiati?! (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui alt.cineva

      scuze celelate meserii de cate ori au stat pana la 4am la munca sau weekenduri?!

      nu sunt privilegiat! doar am avut bafta sa-mi aleg o meserie de care e nevoie pentru ca sunt platit pentru munca mea nu pentru ca respir!
  • +17 (19 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:01)

    [anonim]

  • +18 (30 voturi)    
    Optim ar fi (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:05)

    ABBV [utilizator]

    -reducerea la jumatate a aparatului bugetar.
    -cresterea gradului de colectare, nu numai prosti sa platesca taxe....
    -extinderea facilitatilor pentru IT`sti la tot personalul tehnic si medical.
    -TVA de 5% la alimentele de baza.
    -Comasarea unitatilor teritorial administrative, primari de la 5000 de locuitori in sus.
    etc
    • +2 (8 voturi)    
      ce gura spurcata ai :) (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:55)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      Tot ce ai scris este 100% corect.
  • +10 (14 voturi)    
    Exceptiile (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:07)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Exceptiile confirma regula - sistemul de impozitare e vraiste, iar lefurile speciale se acorda slugilor politice (magistrati, politai, jandarmi) care apara infractorii sau votacilor fideli. PNL, PSD aceeași mizerie
  • +10 (18 voturi)    
    ... (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:08)

    ht3 [utilizator]

    optim ar fi sa mearga si alte sectoare in Romania dar daca tot vrem sa fie toti egali atunci sa facem praf si sectorul IT, nu?
  • +12 (20 voturi)    
    Optim ... (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:12)

    acret [utilizator]

    Optim ar fi sa mai gasiti si alte ramuri pe care sa le dezvoltati cu reduceri de taxe precum s-a intamplat (probabil printr-un accident) cu ITul. ASTA AR TREBUI SA FIE PREOCUPAREA PNLului. Dar na ... ca si intrecut ne intereseaza ca altii sa nu castige mai mult NU CUM SA CASTIGE CAT MAI MULTI BINE. Povestea caprei - specific romanesc.

    Nu stiu de ce am impresia ca voi mai mult sunteti pusi pe "casapeala" adica sa nu lasati dracului ceva ce merge sa se dezvolte si mai mult. Mai ales ca te gandesti ca multe tari sunt foarte interesate de Inteligenta Artificiala, Blockchain si alte tehnologii ale viitorului iar in Romania la nivel guvernamental nu pare a fi nimeni interesat de asta.

    Pana acum motivele pentru care ramaneau era ca cel mai probabil vroiau sa fie alaturi de familie sau unii curajosi ce credeau ca pot face treaba si in tara si venitul era unul multumitor. Luand in considerare calitatea sistemului sanitar din tara mi se pare chiar o aventura sa vrei sa ramai in tara oricati bani ai castiga. Probabil cresterea taxelor va fi inca un motiv destul de bun pe langa celalalte sa iti doresti un tratament corespunzatori taxelor ce le platesti in alta parte.

    SANATATE = 0
    EDUCATIE = 0

    Cand iti mor parintii spune-mi si mie ce motiv mai ai sa stai?

    Eu zic asa: dati-i drumul ca stiu ca aveti o mancarime. O sa vedeti cati ITisti mai raman in tara.
  • +2 (16 voturi)    
    Irlanda (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:15)

    NOTORIOUS [utilizator]

    pe noi nu ne duce capul sa avem un model ca in Irlanda, tara ce a atras mai toti gigantii din IT si au creat zeci de mii de locuri de munca. Oricum noi nu avem specialisti. Asa zisii IT isti de la noi fac mai mult testare, customer care si support, joburile ce se externalizeaza cel mai usor.
    • +4 (6 voturi)    
      Polonia (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:55)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui NOTORIOUS

      are o super industrie IT, investitii cat pentru doua Romanii si impozit cat cuprinde

      Este fals ca firmele vin aici pentru scutirea de impozit, vin pentru resursele de care au nevoie cu sau fara 10%

      Daca se doreste dezvoltarea industriei IT atunci privilegiile sa fie pentru firma nu pentru angajat si sa fie pentru cercetare/ dezvoltare, inovatie, dezvoltare de produse IT, nu pentru call center
      • 0 (2 voturi)    
        privilegiile sunt pentru firma (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:36)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        scutirea de impozit e facuta pt firma nu pentru ITsti...
    • -2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 ianuarie 2020, 22:05)

      [anonim] i-a raspuns lui NOTORIOUS

  • +12 (16 voturi)    
    Normal ar fi si toti sa primim la fel (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:16)

    t4v1 [utilizator]

    Asa ca eliminati voi pensiile speciale si toate sinecurile si cupoanele si furtisagurile si sporurile de lucru cu calculatorul si o sa contribuim si noi IT-istii intr-o veselie.
    • +2 (6 voturi)    
      cu aceeasi suma, pt aceleasi servicii (lipsa) (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:37)

      Orban_accident_baut_la_volan [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      cu aceeasi suma ca si restul adica 500 de lei nu cu 5000 cat ne ia acum.
  • +10 (14 voturi)    
    Aceleasi taxe NU acelasi procent! (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:18)

    mircea112 [utilizator]

    Acelasi procent nu inseamna aceeasi bani!

    De ce unii sa plateasca 3000 de lei taxe la stat si altii 30 de lei? Ca asta nu inseamna deloc aceleasi!
    Inseamna taxa pe performanta, cu cat inveti mai mult, cu cat performezi mai mult cu atat platesti mai mult! Si asta nu e corect din moment ce toti primim aceleasi servicii medicale de exemplu!
  • +6 (6 voturi)    
    Inclusiv? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:19)

    JustinCase [utilizator]

    Inclusiv evazionistii si manelarii?
    • +1 (3 voturi)    
      biserica?! (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:28)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      pensiile speciale (ca se lauda ca taie pensiile speciale si legea "taie" cam 5% )...
      populism si atat!
  • +11 (11 voturi)    
    o mica eroare (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:25)

    Septimiu Nechifor [anonim]

    Cred ca dl ministru a vrut sa spuna ca pentru fiecare leu platit din taxe fiecare cetatean are dreptul sa vada un efect egal. Altfel suntem toti liberi sa dam toti 90% din salariu impozit fara sa primim nimic in schimb!
  • +13 (19 voturi)    
    Optim ar fi să existe doar 600.000 de bugetari. (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:26)

    Tayen [utilizator]

    Optim ar fi ca nici-o pensionare să nu se facă înainte de 60 de ani. OPTIM AR FI SĂ NU EXISTE NICI-O PENSIE SPECIALĂ!!!!
    Optim ar fi ca salariile bugetarilor să nu fie mai mari ca la privat. Optim ar fi să nu existe mizerii ca „norma de hrană” sau vouchere de vacanță!!!
    ĂSTEA AR FI OPTIME ȘI PRIMORDIALE!!!
    După, se pot impozita și „calculatoriștii”!
  • -7 (17 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:29)

    [anonim]

    • -3 (3 voturi)    
      right (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:27)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui

      pai poti sa le platesti tu...
      eu personal trebuie sa sustin o sotie care nu are nici jumatate din salariu meu ca nu toti avem sotii tot ITsti...

      si repet: cand o sa plateasca si biserica impozit mai discutam. pana atunci e doar o masura populista pt ca romanu iubeste sa moara capra vecinului!
      • +1 (1 vot)    
        pai si tu ce vrei ? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 19:21)

        Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        sa plateasca si biserica, adica sa moara si capra vecinului.. ipocritule
    • -2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 ianuarie 2020, 22:10)

      [anonim] i-a raspuns lui

  • +7 (9 voturi)    
    de acord (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:29)

    strategy [utilizator]

    si fara pensii spepciale, fara iesit la pensie la 45, fara mari si super protejatii demnitari de raspundere in fata legii, cumul de pensie etc

    sunt curios cati va mai cred :)))
    • 0 (2 voturi)    
      alea nu se poate (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:26)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui strategy

      tot ce face pnl e multumirea prostimii

      sa ne uitam la masuri:

      - taierea pensiilor speciae NUMAI la magistrati (ca militarii care-s MULT mai multi, artistii etc nu se pun)
      - taierea impozitului la ITsti (ca pensionatu la 45 de ani si scutirea de la impozitare a bisericii nu conteaza la buget)!

      sunt masuri doar la modu: suparam 20-70k oameni ca sa multumim 2 milioane! ATAT! nu e vorba de logica sau impact economic sau echitabilitate! e vorba doar de acaparat votanti , ATAT!
  • -2 (14 voturi)    
    Corect (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:38)

    Fanel01 [utilizator]

    E corect ca toti sa platim ac taxe ,pai ce facem nu marim alocatiile dar scutim it-istii de impozite la salariul lor se 2000euro ?
    • +1 (5 voturi)    
      impact? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:19)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      pentru dublarea alocatiilor ar fi fost nevoie de 7,5 miliarde in plus pe an.
      Asa zisa scutire de impozit a IT-istilor are impact pe hartie de maxim 1 miliard lei pe an (100k x 7600/10 x 12). Discutia e ca multi ar putea migra pe contracte la gri, contracte externe, PFA, plata in Bitcoin sau alte nebunii.
      Sunt atatea categorii scutite de care nu vorbeste nimeni, IT-istii sunt la genunchiul broastei cu reducerile dupa "constructii", drepturi de autor, plata la gri, PFA, consultanta pe microintreprinderi, pensii speciale
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219267439450615&set=pcb.10219267534933002&type=3&theater
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219267439850625&set=pcb.10219267534933002&type=3&theater
    • -2 (4 voturi)    
      deci am stabilit (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:24)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      atunci cand o sa plateasca si biserica impozit si militarii nu o sa mai primeasca pensii speciale (cei care nu au fost in razboi). platim si noi impozite
      pana atunci.......

      PS: cum e sa traiesti numai din supararea altora?!
  • +6 (10 voturi)    
    E vorba de multumirea gloatei (Marţi, 28 ianuarie 2020, 13:49)

    mantis [utilizator]

    Nu vor lua ITistii nicio teapa, majoritatea vor primi in continuare acelasi salar. Este o vorba, ursul trece, cainii latra.

    Teapa din pacate o iau firmele si mai apoi fix aia care nu mai pot de grija ITistilor. Dar la roman ii e bine daca moare capra vecinului, prefera asta decat sa ii fie lui mai bine.

    Orban stie ce face, isi atrage majoritatea ca votanti.
    • -4 (6 voturi)    
      lb romana bat-o vina (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:57)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui mantis

      Cine naiba v-a invatat sa folositi cuvantul "salar"?!?!?!?!
  • +9 (13 voturi)    
    Sa moara capra vecinului (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:05)

    DPetra [utilizator]

    Cum a spus si cineva mai sus, optim era sa se extinda facilitatile si catre alte ramuri, dar romanul prefera sa moara capra vecinului.

    Nu-i nimic, putem sa ne facem meseria si din alte tari, unde vom plati fericitii contributii mai mari, insa vom fi tratati omeneste.

    Voi, insa, ce faceti daca dispar contributiile noastre din sistemul medical ? Dar din sistemul de pensii ?

    :)
    • +2 (4 voturi)    
      comandante chupacabra (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:33)

      Orban_accident_baut_la_volan [utilizator] i-a raspuns lui DPetra

      bulgaria, taxe totale 10%, salarii in it nete mai mari.
  • -1 (7 voturi)    
    Catule, iar vorbesti fara sa fi citit lectia. (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:32)

    Orban_accident_baut_la_volan [utilizator]

    Dom Catu, v'am mai spus, va aflati intr-o mare eroare:

    IStii romani platesc taxe 35 % din salar, sau crezi ca ii prostim spunandu-le ca le dam pensie si sanatate?

    Astfel, unii dintre ei ajung sa plateasca si 5000 ron pe luina taxe pt spitale, pensii, bugetari, etc.

    Daca mai vorbesti prostii te scot la o bauta si dupa mergem cu a6-le pe trotuar, sa iti mai revii si tu la realitatea din strada!

    Vezzi poate mii sperii si se muta toti la bulgari unde impozitele totale pe orice salar nu depasesc 10 % din brut. Baa nebunulee, daca ii stranesti pa stia ramanem fara bani de carburrant si pica si internetzul, tinderu si ce mai folosim noi aicilea sa selectam secretaure la gubern.
  • +3 (11 voturi)    
    propunere (Marţi, 28 ianuarie 2020, 14:34)

    Septimiu Nechifor [anonim]

    1. Pachet standardizat de asigurari de sanatate se poate? Adica am contribuit X primesc pachetul X, am contribuit Y primesc pachetul Y.
    2. Extras de cont in privinta pensiilor se poate? Toti pensionarii se uita la tine ca la lup daca ii explici ca in medie contributia lor asigura 13.5 ani de plata - 40 de ani a cate 33% si acum asteapta o crestere de 40%, da?
    3. Nr de bugetari redus cu 50%.
    4. Stiti cati bani ar aduce la buget impozitarea salariilor in IT? cam 60 de mln d eEUR. Stiti cat e evaziunea pe piata neagra a painii? cam 2 miliarde de eur

    sa continui?
    • -3 (3 voturi)    
      as (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Septimiu Nechifor

      romanii incompetenti pe care cel mai probabil nu-i duce capul sa faca o meserie din care sa castige bani se multumesc ca si-o iau in bot ITstii...
      cu asta se hranesc...
      sunt prea prosti ca sa se gandeasca mai departe!
      • +2 (2 voturi)    
        bani de alune (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:07)

        Septimiu Nechifor [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Sa punem si iertarile repetate de plati catre CAS si CASS ale CE Oltenia? Ca ne faceam 15 spitale cu banii aceia.
  • -1 (3 voturi)    
    simpla comparatie (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:14)

    toro [utilizator]

    IT-stii sunt scutiti de impozitul de 10% dar toti platesc CAS + CASS + restu de taxe in cuantum de 35%.
    Deci daca PNL-ul baga impozitul ala, atunci impozitul real va fi de 35% + 10% = 45%.
    Pot sa confirm ca in Germana impozitul pentru o persoana singura este de 42%, casatorit cu un copil scade la 32% si cu 2+ copii poate ajunge la 22%.
    Nu vreau sa vorbesc de moralitate dar orice om intelege ca impozit de 22% la salariu de Germania e mai bun decat un impozit de 45% la salariu in Romania.
  • +2 (6 voturi)    
    Dar BOR cand o impozitati? (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:24)

    Remarque [utilizator]

    BOR profita inca de la inceput de aceasta neimpozitare. Poate ca ar fi timpul sa inceapa sa contribuie cu ceva.
    Si dupa-aia vorbim cu drag despre "ce este optim".
  • -1 (5 voturi)    
    Optim este să nu plătim taxe. (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:25)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Statul să fie organizat ca o entitate privată, custodele coroanei ar trebui să propună o organizare de stat bazată pe regalitate gândită fără taxe.
  • -3 (5 voturi)    
    Dacă taie avantajele IT-iștilor.... (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:30)

    Proka_ro [utilizator]

    Toate firmele străine de IT se vor muta în alte țări și per total va avea și mai puțin bani la buget.

    PNL, PSD, aceeași mizerie.
    • +2 (2 voturi)    
      terminati cu tampeniile (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:58)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Proka_ro

      ca nu pleaca nimeni. Deficitul de resurse in industria IT globala si europeana este imens, deci vor sta fix toti si cu un impozit mai mare si daca ar mai fi resurse ar veni si mai multi

      Exemplu: Polonia, impozite mari, resurse multe, investitii si mai multe in IT
  • -2 (4 voturi)    
    BRAVO Câtu ! (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:36)

    Velma Kelly [utilizator]

    O masura excelenta !
    • -1 (5 voturi)    
      clar (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:05)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      o masura excelenta ca sa distruga si singurul domeniu care chiar merge in romania
  • +10 (12 voturi)    
    Cateva precizari: (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:46)

    clint [utilizator]

    1. IT-istii platesc sume importante la stat, direct ( contributii sociale ) sau indirect (TVA ). Sunt scutiti doar de 10%, insa diferenta intre brut si net tot este de vreo 30%. E putin cam mult sa ii numesti "ASISTATI SOCIAL"
    2. Angajatorii lor platesc taxe ca orice firma.
    3. Banii pe care ii produc IT-istii sunt in mare parte capital strain care vine in tara. IT-ul nu e doar unul din putinele sectoare ale economiei care "mai merg", ci si care "merg la export", ca sa zic asa, lucru esential pentru o tara in care avem 45% din populatie la sate, dar noi importam mancare la greu...
    4. Scutirea de impozit nu s-a facut ca un beneficiu pentru IT-isti sau ca o masura strategica pentru binele acestei ramure a economiei, stim ca nimeni nu gandeste asa la noi, ci dintr-un considerent mai simplu: maximizarea incasarilor la buget. Da, pe IT-isti nu ii iubeste nimeni "acolo sus", din contra, sunt invidiati peste tot. Statul "lasa la pret" ca sa isi sporeasca vanzarile.
    5. E normal sa fie altii, nu putini, care sunt frustrati ca nu se aplica aceleasi reguli pentru toti ( de fapt sunt frustrati ca IT-istii o duc bine oricum ), insa ma tem ca alinarea frustrarii va veni la pachet cu niste pierderi la buget, ca multe firme vor pleca si ei vor ramane mandri ca s-a facut dreptate, dar cu buzunarele goale.
    6. Problema scutirii este prea putin problema IT-istilor. Ei isi vor gasi pana la urma un salariu bun, fie pe aici, fie prin alte tari. Este mai degraba problema celorlalti, care nu inteleg ca poate e in interesul lor.
    7. Problema merita o abordare corecta, echilibrata, pe date, simulari economice si trebuie vazut daca e benefica acestei tari in ansamblul ei, pe termen mediu si lung. Asa cum stiu eu IT-istii, multi vor renunta fara mari vaicareli la scutirea de impozit, daca vor primi asigurari ca este spre binele comun.
  • 0 (6 voturi)    
    hai sictir (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:05)

    liviu_ [utilizator]

    1 - noi chiar aducem bani la guvern
    2 - vedeti ca se castiga mai bine din IT in alte tari... nu distrugeti si industria asta
    3 - pai biserica e scutita de impozit , militarii au pensii speciale (ca ati taiat doar la magistrati si ati "uitat" 90% din posesorii pensiilor speciale, asa doar ca sa pacaliti prostii!) deci as zice ca egalitatea asta in fata platilor la stat e foaret flexibila....
    4 - vreti echitabilitate?! pai eu platesc de vreo 4-5 ori mai mult asigurarea de sanatate decat unu cu salariu mediu
    si am fix aceleasi beneficii! sau aici nu conteaza cat de echitabil e sistemu?!

    hai sictir cu idioteniile lor! daca o sa faca asta ori o sa treaca toti pe PFA, ori o sa se care toti!

    deja saptamana asta ati dovedit ca sunteti fix psd!
    • -1 (3 voturi)    
      USL reloaded (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:12)

      Andrei_V88 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      pai sunt... USL ,
  • -1 (5 voturi)    
    PS: (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:08)

    liviu_ [utilizator]

    platesc de buna voie impozitu ala si-l duc personal ministrului de finante daca impoziteaza si biserica si elimina pensiile speciale LA TOTI (militarii care-s mult mai multi decat magistrati si multi altii sunt scutiti de eliminare)
    pana atunci STFU ca numai tampenii faci!
    • -1 (1 vot)    
      pai stai putin (Marţi, 28 ianuarie 2020, 19:26)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      vad ca esti foarte agitat, si pe alocuri irational. Zici ca nevasta-ta nu e IT-ista si ca trebuie sa-i sustii shoppingul, si de aia ai nevoie de scutire. Apoi, zici ca ai da banii de bunavoie daca impoziteaza si alte categorii, adica... sa moara si capra vecinului, desi intr-un alt post ii blamezi pe cei ce sustin eliminarea scutirii cum ca vor sa moara capra vecinului... Ia-ti niste medicamente
  • 0 (4 voturi)    
    Biserica sa plateasca taxe (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:21)

    alecs90 [utilizator]

    Daca si Biserica Romana este inclusa in acest subiect sunt de acord.
    • 0 (2 voturi)    
      Biserica plateste (Marţi, 28 ianuarie 2020, 18:01)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui alecs90

      Impozit pe salarii, pe proprietati. Nu plateste impozit pe profit pentru ca nu este societate comerciala si nu are profit.... Cum nu plateste nicio fundatie sau ONG, desi multe au niste bugete si operatiuni consistente

      De altfel, nici multe firme straine nu se omora cu profitul prin Romania....
  • +1 (1 vot)    
    bravo (Marţi, 28 ianuarie 2020, 16:42)

    I [utilizator]

    tratament egal! o sa le scoata impozitul si la ceilalti! ;)
  • -1 (1 vot)    
    .BG (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:14)

    Andrei_V88 [utilizator]

    ce mi-ar placea sa ne mutam toti "pe" Bulgaria.
    Daca firma mi-ar propune, n-as spune nu :)
  • +4 (4 voturi)    
    exact (Marţi, 28 ianuarie 2020, 17:29)

    scharke [utilizator]

    fara % din salariu cand e vorba de CAS/CASS... suma fixa, ca doar IT-istul nu ia 5 paturi la spital sau primeste 5 pensii !!!
  • 0 (2 voturi)    
    OH. (Marţi, 28 ianuarie 2020, 18:50)

    letsoc [utilizator]

    Daca vrem ca tara sa iasa din tampenia in care se gaseste ,ne trebuie actiuni forte la toate nivelurile . Poporul roman trebuie sa iasa din starea asta de tanguiala si linguseala . Legile proaste si inechitabile, cu codite, facute pentru borfasi si hoti trebuiesc schimbate ,fiscul intarit , procurori duri , dar corecti,la fel si judecatorii si, in primul rand profesionisti la toate nivelurile .Sa nu-i mai mangaiem pe capsor pe smecheri si lenesi , cu vopsit gardul nu mai merge .Altfel , adio si un praz verde .
  • +1 (3 voturi)    
    E doar un joc politic (Marţi, 28 ianuarie 2020, 23:32)

    DPetra [utilizator]

    Treaba asta este doar un joc politic, pentru a face rost de voturi.

    Cum ? Simplu, majoritatea romanilor se bucura de necazul altora, mai ales cand altii o duc mai bine ca ei. Drept urmare, vor vota cu cei care le alina frustrarile.

    Ce nu inteleg, pentru ca nu au creier ramas si pentru asa ceva, este ca guvernul nu face decat sa bage in buzunar, ei nu vor primi nimic in plus.

    Desigur, niste oameni cu capul pe umeri ar fi preferat ca guvernul sa dea reduceri de impozit si celor din agricultura, micilor intreprinzatori, etc.

    E mai simplu statul la televizor, in carciuma, ajutorul social vine oricum :)
  • 0 (0 voturi)    
    e cum zice sefu (Miercuri, 29 ianuarie 2020, 14:11)

    Orban_accident_baut_la_volan [utilizator]

    in caz ca ati uitat cine e sefu' lu CATU:

    https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2286216-parchetul-general-ludovic-orban-fost-gasit-nevinovat-cazul-accidentului-din-decembrie-desi-acrosat-minora.htm


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by