​Cazul Ditrău nu este singular. Șeful unei firme care aduce muncitori în țară a confirmat alte trei cazuri

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2020, 13:30 Economie | Finanţe & Bănci


Recrutare angajati Sri Lanka
Foto: Romulus Badea/Facebook
​O paralelă. Mulți români au plecat din țară după Revoluție pentru a asigura copiilor un trai decent. Au lucrat, unii încă o fac, în condiții greu de descris și spații de locuit greu de imaginat. Îmi amintesc că în copilărie aveam un prieten al cărui tată plecase la muncă în Italia, la o fermă de găini. Le trimitea lunar bani și astfel nu o duceau rău. O dată a mers în vizită la el, iar când a revenit mi-a povestit despre traiul de acolo, cum l-a ajutat pe tatăl său. Muncea peste 12 ore pe zi. Ba mai mult, spunea că se trezea noaptea o dată la câteva ore pentru a speria șobolanii și dihorii care dădeau iama în găini, iar despre camera în care locuia cu tatăl său nu povestea deloc. O vacanță de vară întreagă a lucrat acolo, cot la cot cu tatăl său. Nu s-a mai dus.

Bineînțeles, sunt cazuri în care românii din străinătate trăiesc în condiții mai grele. Traiul departe de familie implică sentimente precum dor de casă, de familie. În cazul celor din Sri Lanka situația este similară. Mulți au venit aici pentru un contract de 2 ani, de exemplu, iar copilul abia născut al unora dintre ei va fi măricel când va ajunge acasă. Singurul lucru care îi face să continue munca este viața mai bună pe care o pot asigura celor de acasă.

HotNews.ro a discutat cu Romulus Badea, partener al Soter&Partners, companie care, printre altele, aduce muncitori străini în țară. Am vrut să aflăm dacă cazul Ditrău, în care sătenii nu doresc ca doi angajați din Sri Lanka să facă pâine, reprezintă o excepție.

„Cazul Ditrău nu este un caz izolat. Este doar unul mediatizat. Lucrurile astea se întâmplă peste tot în țară. În București nu avem astfel de situații, dar s-ar putea să fie și din cauză că noțiunea de bucureștean definește un grup foarte amestecat, un amalgam de oameni veniți din toate colțurile țării și din multe alte țări”, a spus Badea.


Trei alte cazuri recente povestite de Romulus Badea

1. La un hotel din Vâlcea a adus oameni din Sri Lanka pentru curățenie în camere și pentru o bucătărie. O familie de români s-a întâlnit cu oamenii de la curățenie pe hol și a ieșit un mare scandal.

Familia punea întrebări de genul: Ce caută acolo? Cum își permit angajatorii să bage în camere la curățenie oameni aduși din Sri Lanka? De ce să atingă mâinile negre cearșafurile în care vom dormi?

Bineînțeles, patronul a decis să păstreze angajații. Nici nu a luat în calcul să renunțe la ei.

Familia respectivă a dormit în acea noapte acolo, după ce a făcut scandal.


2. Patronii unui restaurant din centrul Clujului au angajat un număr destul de mare de oameni din aceeași țară (Sri Lanka) pentru bucătărie, chelneri. I-au cazat în centrul orașului, în zona străzii Lapusului, aproape de restaurant, ca să fie logistica cât mai ușoară.

Totuși, spune Badea, sunt câțiva oameni de pe stradă care i-au reclamat la toate autoritățile la care puteau să-i reclame: la imigrări, ITM, Pompieri etc. La un moment dat, jandarmii au venit cu duba de intervenție. Chiar s-a făcut o petiție la Primărie, care este semnată de 15 vecini.

“Și-au angajat un avocat care cu asta se ocupă: să facă reclamații și încearcă să găsească ceva ca să îi gonească pe cei din Sri Lanka din casa respectivă. Asta în condițiile în care nu există nicio reclamație pentru tulburarea liniștii publice”, a povestit el.


3. În cazul unei fabrici din apropiere de București, o angajată care se ocupa de treburi administrative realiza pontajul angajaților. Pentru toți românii făcea pontajul corect, cu excepția celor din Sri Lanka. Scopul ei era ca aceștia să primească un salariu mai mic. Patronului, de ceva vreme, i se părea ceva ciudat. A început o mică investigație și așa a observat că acei angajați ajungeau la timp la muncă, ba chiar își făceau foarte bine treaba.

A mers să discute cu angajata care realiza pontajul. A întrebat-o de ce le face punctajul așa, iar răspunsul ei a fost că „nu suportă ideea de a lucra cu străini”. Decizia patronului a fost să o dea pe ea afară.


Răzgândeala unor angajatori

Sunt cazuri de angajatori care cer forță de muncă. Compania cu care a semnat contract și s-a angajat să-i aducă își face treaba și vine cu oameni.

Când au fost aduși în fața lor, unii patronii decid să nu mai semneze contractele de muncă. Astfel, angajații rămân pe “linie moartă”. Noroc că, în multe cazuri, compania care i-a adus încearcă să le găsească în altă parte de muncă, dar durează. În timpul în care nu muncesc, acești oameni îi mint pe cei de acasă că și-au găsit loc de muncă și că sunt bine, pentru a nu-i îngrijora.

În anumite cazuri, patronii care resping această forță de muncă argumentează că nu se pot înțelege cu ei, că engleza străinilor nu e bună. Totuși, engleza acestora, de multe ori, era mai bună decât a patronilor.


Cazul Ditrău a ajuns până în Sri Lanka

„Și în Sri Lanka s-a auzit. Partenerul meu de afaceri a fost uimit pentru că este prima dată când află de un caz de o asemenea amploare. Știa de cazul de la Cluj cu problema cu cazarea dar lucrurile sunt gestionate liniștit, fără un scandal prea mare în viața publică. A fost surprins să vadă în media o astfel de situație. Cred că încet-încet vom reuși să facem un pic de educație socială, civică.”, a spus Badea.

Într-un interviu acordat HotNews.ro anul trecut, Romulus Badea povestea că atunci când a mers prima dată în Sri Lanka, discutând cu potențialii parteneri de acolo, ei erau învățați să trimită lume în Orientul Mijlociu și îl întrebau de ce ar trimite în România, că salariile nu sunt mai mari.

„Atunci la știri era un caz cu un cuplu din Sri Lanka, un el și o ea, el – șofer, ea – menajeră într-o casă în Arabia Saudită. I-a prins angajatorul împreună, ei nefiind căsătoriți. Pe el l-au spânzurat și pe ea au omorât-o cu pietre. Atunci le-am zis: În România noi nu omorâm. România este o țară din UE, civilizată, în care respectăm oamenii, avem legislație, securitate în muncă, nu ne batem joc de oameni. Ăsta a fost începutul discuției”, afirma Badea.


Nevoia de bani îi face să străbată drumuri lungi doar pentru un interviu

Un om din Sri Lanka a făcut o zi pe drum ca să vină la interviu pentru a ajunge să lucreze în România.

”A lucrat în afară pe mașinării foarte mari din construcții. Știa să lucreze pe toate. A arătat că știe să le repare și motoarele când se strică, avea clipuri, poze. Cerea un salariu de peste 1.500 de dolari. Își merita banii, dar niciunul dintre angajatori nu avea nevoie de competențele alea atunci”, a spus Badea.

Mulți, spunea el, au lucrat în trecut în străinătate, apoi au revenit în țară, și-au făcut pensiuni, dar după ce au început atentatele a scăzut drastic numărul de turiști. Acum își caută de muncă din nou.

Citește mai multe și aici:

Despre cum sunt aduși în țară muncitorii din Asia, dorul lor de familie și condițiile pe care trebuie să le asigure angajatorii


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





37430 vizualizari

  • +5 (25 voturi)    
    La cluuuuj e rasism (Luni, 3 februarie 2020, 13:36)

    tony-s [utilizator]

    nu e posibil, sigur e fake-news.
    • +6 (20 voturi)    
      pai cum zicea Bocila (Luni, 3 februarie 2020, 14:07)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      Cluj, declarat „Orașul european cel mai prietenos cu străinii” - cu strainii care vin doar in vizita,nu sa stea sa munceasca acolo.
      • -4 (14 voturi)    
        bocila declara multe lucruri traznite (Luni, 3 februarie 2020, 14:32)

        tony-s [utilizator] i-a raspuns lui john06

        in timp ce oamenii stau la coada 4-5 ore la -8 grade pt un loc de parcare.
        • -6 (14 voturi)    
          Muncitorii srilankezi = smecherie pt evitare taxe! (Luni, 3 februarie 2020, 17:43)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

          Srilankezii nu sunt angajații firmelor din România pentru care lucrează aparent ci ai unor entitati din Sri Lanka. Din punct de vedere al patronilor români, srilankezii au același statut ca muncitorii unei companii care iti construiește o anexa la casa. Tu nu îi plătești pe ei ci firma pentru care lucrează. In consecinta patronii romani nu au nici un fel de cheltuieli cu taxele pentru asiatici iar aceștia nu dau nici un impozit în România. Asa-zisii angajatori români doar plătesc firma straina pentru prestări servicii iar aceasta mai departe da salarii la srilankezi. Avem de-a face cu o șmecherie prin care patronii români evita plata obligațiilor către stat și în felul acesta au cheltuieli mai mici cu angajații srilankezi decât cu cei români.
          • +2 (6 voturi)    
            si care e problema? (Luni, 3 februarie 2020, 21:08)

            Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            daca e treaba legala, tu nu ai face la fel pentru a-ti maximiza profitul? Sau sa nu zici ca iti pasa de societate acum. In caz ca e adevarat ceea ce spui tu e treaba guvernului sa rezolve problema.
            • -3 (5 voturi)    
              Eludare taxe (Marţi, 4 februarie 2020, 8:28)

              Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

              Problema e ca putini fraieri platesc multe taxe. Salariul brutarilor romani din Ditrau a fost in 2019 de 1194 lei in mana, dar sri-lankezi primesc 2000 de lei. Cum asa?
          • +5 (7 voturi)    
            ! (Luni, 3 februarie 2020, 21:49)

            chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Nu este asa cum spui tu.
            Daca nu cunosti de ce vrei sa dezinformezi , sa pari poate mai interesant ?
          • +3 (7 voturi)    
            si asta este explicatia (Luni, 3 februarie 2020, 22:31)

            john06 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            pt. rasism?!
          • +3 (7 voturi)    
            deloc (Marţi, 4 februarie 2020, 7:20)

            zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            "In consecinta patronii romani nu au nici un fel de cheltuieli cu taxele pentru asiatici iar aceștia nu dau nici un impozit în România"

            Se plătesc taxele obișnuite pe muncă pt. angajații recrutați de afară, ca peste tot.
    • -4 (20 voturi)    
      nuuuu (Luni, 3 februarie 2020, 14:14)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      .... doamne fer si apara de asa ceva in orasul minunat.
    • 0 (16 voturi)    
      e pe dracu fake news (Luni, 3 februarie 2020, 16:19)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      E cat se poate de real. Clujenii sunt atat de infumurati incat urasc nediscriminat pe absolut toti. Si in special pe romanii din afara Transilvaniei.
      • -2 (14 voturi)    
        Era o ironie (Luni, 3 februarie 2020, 16:41)

        tony-s [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

        evident ca-s prosti gramada clujenii cu fumurile si fitzele lor in cap de buricul univerului.
    • +3 (11 voturi)    
      strada Lapusului (Luni, 3 februarie 2020, 16:51)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      e intr-un cartier de case in care procentul parvenitilor creste de la an la an - oameni simpli cu bani multi, intelegere putina si fumuri pina la cer.

      in prima parte a sec 20 acolo stateau muncitori la caile ferate. acum cartierul s-a "gentrificat", dar nu-s sigur ca cei de azi is mai cu minte decit cei dinainte.
      • +6 (6 voturi)    
        cartier "de lux" (Marţi, 4 februarie 2020, 1:35)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        Ar fi interesant de verificat cati dintre cei de acolo au venituri legale si cam cat de mari sunt cele legale :P
        S-ar putea sa apara surprize! :)))
  • -12 (30 voturi)    
    nu ar strica un disclaimer... (Luni, 3 februarie 2020, 13:43)

    demaGOGU [utilizator]

    ...de genul cat este comisionul unui "samsar de oameni" (for lack of a better word) per cap de migrant livrat franco granita Romaniei.
    • +3 (5 voturi)    
      pai nu acesta e subiectul (Marţi, 4 februarie 2020, 1:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Subiectul e rasismul bubuitor al romanilor!
      Iar ce comision ia firma oricum e treaba ei! Atata timp cat clientii ei accepta, care-i problema?
  • -17 (25 voturi)    
    dnul Badea (Luni, 3 februarie 2020, 13:47)

    mmmircea [utilizator]

    colaboreaza sau nu cu FSB-ul ? Poate sa raspunda la aceasta intrebare ? Ne-ar ajuta sa intelegem mai bine fenomenul.
    • +1 (1 vot)    
      ce e aia FSB (Marţi, 4 februarie 2020, 7:21)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Ce e aia FSB și ce treabă ai tu cu conceptul
  • -10 (24 voturi)    
    intrebare (Luni, 3 februarie 2020, 13:52)

    abufalia [utilizator]

    Un sistem economic și politic care are ca efecte angajarea unui om la mii de kilometri de casa sa, despărțit de familie și prieteni, vi se pare ok?
    • -5 (21 voturi)    
      evident ca nu (Luni, 3 februarie 2020, 14:22)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui abufalia

      Vietnamiezii aia decedeati in tirul ala frigorific au murit pt a munci ca sclavi in fabricile de cannabis..
      Iar cand statul se implica in traficarea de muncitori devine si mai perveres sistemul.
      ROmania a devenit poarta de intrare a imigrantilor din Asia spre Europa de Vest.
      Conflictul din Afganistan a demonstrat ca afganii refugiati in ROmania dupa ce au obtinut cetatenia si au invatat o meserie paltita de Statul ROman au fugit imediat in Vest.
      • +4 (6 voturi)    
        pai normal ca au fugit in vest/// (Luni, 3 februarie 2020, 21:13)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        doar nu era sa stea sa-si bata joc de ei romanasii xenofobi
    • +2 (18 voturi)    
      Omul potrivit la locul potrivit... (Luni, 3 februarie 2020, 14:35)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui abufalia

      Ce relevanta are distanta? Astronautii care petrec cate 6 luni pe ISS sunt rezultatul unui sistem economic si politic gresit?

      Regulile economiei de piata muta eficient resursele acolo unde produc cel mai mare efect. Forta de munca este o resursa economica.

      Sau poate vroiai sa spui ca ar trebui ajutati muncitorii din Sri Lanka sa-si aduca si familiile in Romania? :)
  • -8 (20 voturi)    
    Cui prodest ? (Luni, 3 februarie 2020, 14:13)

    CezarN [utilizator]

    Ce vreau eu aici este sa ne intrebam un pic cui foloseste aceasta translatare a fortei de munca.
    Eu as lua in calcul doua forme de-ale ei:

    1 - situatia dintr-o tara dezvoltata unde forta autohtona de munca a devenit evident insuficienta, de unde si nevoia de a aduce forta de munca din afara tarii.
    Exemple sunt multe aici: Germania, si astazi, insa exemplul clasic ar fi starea acestei tari dupa al doilea razboi mondial cand reconstructia tarii necesita forta de munca cu mult este ceea ce piata interna putea produce. Atunci au fost chemati sa munceasca acolo turcii sau iugoslavii carora Tito le permitea sa o faca. Toata lumea are de castigat.

    2. - situatia cand lumea pleaca in masa dintr-o tara manata de proasta guvernare.
    Aici putem cu brio sa incadram Romania de dupa 1989. Ceea ce nu putem foarte usor decela, insa, este daca proasta guvernare genereaza plecarea oamenilor ca efect colateral sau ca scop in sine.
    Zic asta pentru ca, uitandu-ne cui foloseste plecarea fortei de munca autohtone si aducerea muncitorilor din import, vedem ca politicienii au foarte mult de castigat din acest schimb dat fiind ca muncitorii imigranti NU AU DREPT DE VOT si, deci, nu-i vor trage de maneca pe ministri si parlamentari cerandu-le socoteala pentru proasta guvernare a tarii si pentru coruptia cvasigeneralizata cu atat mai mult cu cat ei insisi, imigrantii, provin din tari cu regimuri corupte asemanatoare si cu o traditie democratica aproape inexistenta. Mai mult chiar, o apropiere a Romaniei de zonele geopolitice estice chiar este privita cu simpatie de imigranti, acea zona fiind chiar zona lor de provenienta.
    Intentionat sau nu, reziltatul net al actiunilor politicienilor nostri este ca romanii sunt fugariti din propria tara si inlocuiti cu alte populatii ceea ce ar putea foarte bine sustine acuzatia de xenofobism si epurare etnica impotriva etnicilor romani.
    Cine mai castiga din aceasta "afacere"? Pai, chiar angajatorii cei atat vexati de ungurii ditRAI din Harghita.
  • -6 (18 voturi)    
    nu cumva (Luni, 3 februarie 2020, 14:14)

    Toni_Romania [utilizator]

    Nu cumva si mainstream media din vest are un rol negativ, ca ne spune la Tv si pe net de 20 de ani ca toti asiaticii/orientali sunt "jihadisti salbatici", sau ceva in stilul asta?
  • +9 (17 voturi)    
    Cui prodest? (2) (Luni, 3 februarie 2020, 14:30)

    CezarN [utilizator]

    Oamenilor de afaceri atat de vexati de ungurii ditRAI din Harghita le convine situatia pentru ca:

    - muncitorii imigranti nu fac sindicate
    - nu prea uzeaza, cel putin o perioada de cativa ani, de drepturile pe care, chiar in situatia lor, le au
    - inchid ochii mai usor la anumite abuzuri
    - nu pleaca, cred ca nici nu pot pleca atat de usor, la o firma concurenta
    - nu prea fac obiectul "grijii" politicienilor, atata cat este ea pentru romani

    ------------------------------
    Sa fie clar: odata ajunsi in mod legal aici, eu sustin dreptul acelor brutari de a munci acolo unde li s-a promis: in brutarie, in Ditrau, si nu sunt deloc de acord cu judecatile facute in caminul cultural de niste oameni influentati in rau de catre cei care ar trebui sa le vrea binele. Cei care au incitat la ura mintind si manipuland, cei care au proferat amenintari sa fie gasiti de politie si condamnati de justitie.

    DAR ....
    Ce treaba are Avocatul Poporului (se presupune a poporul roman) cu asta? Este cumva avocatul poporului srilankez? Tine cineva minte daca s-a autosesizat avocatul poporului cand poporul roman era batjocorit de Dragnea si drepturile sale fundamentale erau calcate in picioare pe 10 August in Piata Victoriei.
  • +7 (15 voturi)    
    au impanzit secuii Romania???sau mai sunt (Luni, 3 februarie 2020, 14:50)

    ilex2013 [utilizator]

    si romani xenofobi???probabil ca tocmai aia care tipau mai tare ca secuii sunt xenofobi, rai, sovini..si care nu-si mai amintesc cum dadea Dragnea strainii afara din tara cu companiile lor cu tot sau cum in 2016 - cei de la Opera strigau de mama focului : Strainii afara ! si ii reprosau Alinei Cojocaru ca vorbeste cu accent...
  • +2 (10 voturi)    
    o parere (Luni, 3 februarie 2020, 15:51)

    nicoR [utilizator]

    cei din Sri Lanka sunt mult mai harnici in comparatie du arabi sau africani (stiu din experienta de afara). cauta sa se integreze, nu fac probleme cu criminalitatea. vor sa munceasca si 12 - 16 ore, daca se plateste, la orice (necalificat sau meserii). sigur, sunt altfel la piele si se tin intre ei. asta o facem si noi cand mergem afara.
  • +5 (19 voturi)    
    Sunt consternat de multe comentarii citite (Luni, 3 februarie 2020, 16:00)

    lerim70 [utilizator]

    Oameni buni, ce dracu aveti?
    Avem 4 milioane de romani plecati peste hotare tocmai pentru a trai si noi cei ramasi ne bucuram de valuta trimisa in tara de catre ei. Stim ca multi au dus-o foarte greu pantru a munci si a trimite bani in tara dar cand cineva vine din alta tara sa munceasca la noi pentru ca multi romani traiesc din ajutoare sociale si nu vor sa munceasca, nu vi se pare normal. Voi nu sunteti normali. Ne mandrim ca suntem in Europa dar gandim ca ungurii.
    • +4 (8 voturi)    
      subscriu (Luni, 3 februarie 2020, 19:30)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui lerim70

      asta e nivelul ! inspaimantator .. dupa 25 de ani. este si o explicatie: unde se castiga mai bine, in afara sau in RO, nu merge cu schmechereala. in afara e rasismul crunt, in unele parti, in interior golaneala mafiotilor. asta-i rezultatul. aici am ajuns dupa o kila de zahar si o sticla de ulei date la alegeri in anii '90. in interior ne conduc niste golani, imbogatiti prin rotatie dupa '90 (era sa zic revolutie, sau revolta, cu peste 30.000 de revoltatori cu certificat si teren si alte drepturi), iar in exterior, globalizarea naste numai rasism in populatia locala (la acelasi nivel de cultura ca si pu..mea din RO)
      - vrem egalitate cu dulaii, dar nu si cu cateii ...
  • -3 (15 voturi)    
    Barbuta Florinel, adevarul graiesti... (Luni, 3 februarie 2020, 16:06)

    Cactus Jack [utilizator]

    "De ce să atingă mâinile negre cearșafurile în care vom dormi?"...toate astea n-au fost mediatizate, doar era vorba de romanasi de ai nostri. Aici in schimb e vorba de niste bozgorasi, care vor autonomie. Hai sa aratam lumii intregi, cum arata adevarata fata celor care vor autonomia Tinutului Secuiesc. Niste rasisti, niste xenofobi, oameni dusmanosi fata de celelalte nationalitati. Presa urla, postacii lor platiti, la fel.
    Daca ne uitam atent, este vorba de o comunitate care doreste ca painea lor de toate zilele, sa fie framanatat si bagat la cuptor dupa reteta lor milenara, pe care o cunosc din mosi stramosi doar brutarii din secuime. Au si cea mai buna paine din Tara!
  • +3 (11 voturi)    
    Poporul roman prietenos? (Luni, 3 februarie 2020, 16:50)

    Dalinar [utilizator]

    Neah, si mai sunt destule care nu-s adevarata despre poporul roman.
    • +2 (6 voturi)    
      ai dreptate... (Luni, 3 februarie 2020, 21:19)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      dar cine naiba crezi ca mai credea in zicala aia. :))))
  • -6 (10 voturi)    
    Paralela dusa pana la capat (Luni, 3 februarie 2020, 17:19)

    Setalcott [utilizator]

    Oamenii de la Ditrau au vazut mai bine decat toti ziaristii, analistii si politicienii, din paralela cu Italia, ca, daca nimeni nu zice nimic, imigrantii n-au venit pe doi ani, si ca nu e vorba de doi.
    Apetitul capitalist pentru forta de munca ieftina nelimitata si pasiunile identitare sunt ireconciliabile.
    De ce primele ar avea castig de cauza se presupune de la sine inteles, nimeni nu justifica. Daca se pune totusi intrebarea, avem la indemana raspunsul care inchide gura oricui, oricate neconcordante s-ar interpune :Hitler, Auschwitz, evreii.
    • +5 (9 voturi)    
      aia de la Ditrau... (Luni, 3 februarie 2020, 21:20)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      abia daca au ajuns pana la Toplita. Asa ca las-o ca macane.
    • 0 (0 voturi)    
      "pasiunile identitare" (Marţi, 4 februarie 2020, 14:36)

      jonk [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Care sunt alea? Strainii sunt rai?
  • 0 (0 voturi)    
    Romanii nu-s doar prosti, mai sunt si fuduli. (Marţi, 4 februarie 2020, 14:46)

    alexandru11997766 [utilizator]

    Se spunea in articolul mai sus amintit de unul ce ar fi vrut 1500 de dolari?Nu zic o fi meritat omul ca doar muncea cit 10. dar eu spun altceva si apoi mai vb,ia sa fie platit un roman cu 1500 de dolari in mina ,si dupa aia sa vezi batalie pe locuri de munca,dar cum romanasului. tu ca ptron vrei sa-i dai 1000 de lei pe luna cine sa slugareasca la tine?Stiti ca unui vietnamez angajatorul ai plateste salariul mediu pe economie?plus taxele la stat,plus cazarea/plus asigurari medicale..faceti socoteala cit se plateste pt un singur strain si mai vb dupa aia,sau va faceti ca nu stit?nu spun ca noi nu am plecat afara la munca dar ne plateam datoriile fata de statul in care stateam,pe cind astia nu dau nimic nimanui,si atunci cine munceste pt ei nu voi?ginditi-va la asta si mai vb dupa aceea.
  • 0 (0 voturi)    
    Pesupun (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:05)

    UpNext [utilizator]

    ca daca ar fi suedezi sau austrieci, ba chiar si cehi sau polonezi, muncitorii straini ar fi bine primiti de colegii romani, nu?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by