​Financial report Comercianții britanici avertizează că Brexitul va aduce scumpiri și mărfuri mai puține pe rafturi. De ce închiderea agențiilor bancare va accelera în Franța. Renault nu exclude închiderea unor uzine

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 17 februarie 2020, 4:40 Economie | Finanţe & Bănci


Subiectele zilei in presa occidentala
Foto: sxc.hu
Financial Times: Comercianții britanici avertizează că Brexitul va afecta aprovizionarea cu produse alimentare. Consumatorii britanici se vor confrunta cu scumpiri și cu o ofertă mai redusă de mărfuri, avertismentul fiind valabil în cazul a patru cincimi din importurile de alimente care provin din UE ● Les Echos: De ce închiderea agențiilor bancare va accelera în Franța. Se vorbește deja despre francizarea unor agenții bancare (modelul există pe scară largă în Belgia) sau, ca și în Germania, instalarea unor „agenții multi-brand”, adică împărțirea spațiilor între mai multe bănci ● La Tribune: Renault nu exclude închiderea unor uzine după pierderile din 2019

Financial Times: Comercianții britanici avertizează că Brexitul va afecta aprovizionarea cu produse alimentare




Consumatorii britanici se vor confrunta cu scumpiri și cu o ofertă mai redusă de mărfuri, avertismentul fiind valabil în cazul a patru cincimi din importurile de alimente care provin din UE, spun reprezentanții retailerilor, care au reînnoit apelul pentru încheierea de către Marea Britanie a unui acord cu blocul european.

Ministrul Michael Gove a avertizat și el luna trecută că viitoarea relație comercială a UK cu UE va implica costuri crescute și o birocrație suplimentară. El a recunoscut că un nou acord „inteligent” care să reducă fricțiunile comerciale nu ar fi gata până în 2025.

Aproape 80 la sută din produsele alimentare importate de comercianții britanici provin din UE, în mare parte prin porturile Dover și Folkestone, prin care trec zilnic aproape 7.000 de camioane.

Avertizarea retailerilor vine pe măsură ce noi date arată că producătorii au înregistrat o scădere a comenzilor de export pentru al doilea trimestru consecutiv. Camerele de comerț britanice și DHL Express, care au efectuat un sondaj în rândul a 3.300 de exportatori, au declarat, de asemenea, că guvernul trebuie să acorde prioritate accesului la piețele-cheie pentru exportatori.

Raportul asociației retailerilor privind sănătatea exporturilor din Marea Britanie arată că dificultățile generate de Brexit ar perturba mii de companii ale căror comenzi sunt deja în contracție din cauza incertitudinii privind încheierea unui acord. „Brexitul creează costuri suplimentare pentru companii, iar aceasta nu este o declarație politică, ci este doar o declarație a ceea ce se întâmplă de fapt. Ceea ce am spus și vom continua să spunem guvernului este că trebuie să acorde prioritate fluxului de mărfuri peste granițe după 31 decembrie și să ia măsuri rezonabile pentru a sprijini afacerile într-o perioadă de schimbare”, spun retailerii.

Organizația retailerilor mai spune că impactul Brexitului poate fi atenuat prin eforturi în direcția reducerii documentației privind taxa pe valoarea adăugată, a certificatelor de sănătate la export, accizelor și privind celelalte proceduri vamale.

Helen Dickinson, director executiv al asociației retailerilor a declarat: „Problema este simplă - tarifele mai mari și controalele extinse vor dăuna consumatorilor, comercianților cu amănuntul și economiei din Marea Britanie.” Sondajul făcut în rândul celor peste 3.300 de companii a mai arătat, de asemenea, o scădere a investițiilor în instalații și utilaje. Comenzile interne s-au majorat cu 3 puncte până la -1, dar rămân în continuare semnificativ mai mici decât primul trimestru al anului 2019, când cifra era la 16.

Les Echos: De ce închiderea agențiilor bancare va accelera în Franța





Franța a cunoscut închiderea a sute de sucursale bancare între 2014 și 2018, o mișcare vizibilă, dar mult mai puțin puternică decât în ​​țările vecine. Având profitabilitatea pusă sub presiune alături de o schimbare a obiceiurilor consumatorilor, bancherii se gândesc la noi închideri de unități sau la apariția unor noi formate ale agențiilor. Atenție, chestiunea e sensibilă: de fiecare dată când o agenție sau bancomat se închide - în special în orașe sau sate de dimensiuni medii - reacțiile care urmează sunt foarte puternice. Și, în planurile lor strategice, bancherii folosesc eufemisme atunci când vorbesc despre restructurarea rețelelor lor, amintind de o „adaptare” sau o simplă „regrupare a agențiilor”.

Precauții care uită esențialul: băncile franceze au închis în ultimii ani mult mai puține sucursale decât vecinii lor europeni. În total, potrivit unui studiu Sia Partners, Franța a închis doar 3% din sucursalele sale între 2014 și 2018, adică 1.100 de puncte de vânzare. În aceeași perioadă, mișcarea a fost mult mai amplă în țările vecine, cu o scădere de 21% în Germania (până la 22.887 de sucursale la sfârșitul anului 2018), 18% în Spania și 17% în Italia.

Sectorul bancar a trecut în general prin criza financiară din 2008 fără probleme. „Până acum nu a existat o urgență în a restructura rețelele bancare, în ciuda faptului că am asistat la o scădere a traficului", observă Marin Delattre, consultant la Sia Partners. Acesta adaugă: „O închidere a unei unități, în special în zonele rurale generează în mod mecanic sentimente puternice în rândul clienților, aceștia preferând să schimbe banca cu care lucrează decât să-și urmeze fosta bancă la câțiva kilometri mai departe.

Între 2014 și sfârșitul anului 2018, Société Générale și-a redus rețeaua cu 12% (2.742 sucursale la sfârșitul anului 2018), BNP Paribas cu 11% (la 1.861 sucursale) și LCL (filiala Crédit Agricole) cu 10,5%. Printre băncile mutualiste, Caisses d'Epargne s-a remarcat cu 400 de închideri de filiale pe parcursul perioadei (9,5% pentru a ajunge la 3.809 sucursale la sfârșitul anului 2018).

„Mișcarea va accelera în Franța”, anticipează Marin Delattre. Băncile vor trebui să navigheze între digitalizarea tot mai răspândită a utilizatorilor și dorința clienților de a menține dimensiunea umană a consultanței bancare.

Ar trebui să apară noi formate, inclusiv agenții complet automatizate care ar oferi servicii mai extinse decât cele actuale (retragerea și depunere de numerar). Se vorbește deja despre francizarea unor agenții bancare (modelul există pe scară largă în Belgia) sau, ca și în Germania, instalarea unor „agenții multi-brand”, adică împărțirea spațiilor între mai multe bănci, fiecare brand întâmpinându-și clienții în funcție de zilele săptămânii. "Acestea sunt încă reflecții strategice la nivel înalt, dar sunt convins că ele vor deveni realități pe termen mediu", spune Marin Delattre.

La Tribune: Renault nu exclude închiderea unor uzine după pierderile din 2019





”Nu avem niciun tabu și nu excludem nimic”, a declarat Clotilde Delbos, directoarea generală interimară a Renault, întrebată despre posibilitatea ca fabrici din Franța sau din lume să fie închise.

Directoarea generală interimară a Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus, vineri, într-o conferință de presă, posibilitatea ca producătorul auto să închidă fabrici după ce a înregistrat anul trecut primele pierderi în zece ani. Un anunț care nu a influențat piețele finanicare: titlul Renault creștea cu peste 2% vineri, la finalul dimineții.

”Nu avem niciun tabu și nu excludem nimic”, a declarat Clotilde Delbos, directoarea generală interimară a Renault, întrebată despre posibilitatea ca fabrici din Franța sau din lume să fie închise în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro în trei ani.

“Ne vom revizui toate tipurile de costuri și de obligații […]. Unele din aceste costuri vor implica sarcini de restructurare”, a declarat dna Delbos, amintind că grupul este într-o perioadă de revizuire strategică a activităților sale.

Se așteaptă anunțuri în mai

Ea a recunoscut că Renault și aliatul său japonez Nissan dispun de capacități de producție excedentare și a promis anunțuri în luna mai. Renault și Nissan caută să-și îmbunătățească performanțele punându-și mai mult în comun tehnologiile și fabricile.

Grupul Renault a ajuns pe roșu la bursă anul trecut pentru prima dată din 2009, înregistrând o pierdere netă de 141 de milioane de euro, fără să vadă totuși capătul tunelului după primul an fără șeful său emblematic, Carlos Ghosn. Pentru 2020, pe o piață mondială tot mai mult în declin, Renault, a cărui cifră de afaceri a scăzut anul trecut cu 3,3%, la 55,5 miliarde de euro, anticipează un nou an de scădere a rentabilității.(RADOR)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10417 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by