​Document

După modelul Ungariei, PSD vrea amânarea plății ratelor la bănci până la finalul anului. O măsură care ar putea fi bună dacă ar fi fost discutată cu cărțile pe față de toți cei implicați

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 19 martie 2020, 16:57 Economie | Finanţe & Bănci


După modelul Viktor Orban si PSD vrea suspendarea pana la finalul anului a ratelor bancare
Foto: sxc.hu
”Se suspendă până la finalul anului 2020 obligația de plată a ratelor scadente și dobânzilor aferente atât împrumuturilor bancare cât și financiar nebancare care au fost contractate până la 19 martie 2020, inclusiv, decătre toate persoanele fizice și entitățile juridice. Durata contractuală se va prelungi cu durata în care a operat suspendarea”. Așa sună primul articol din proiectul depus joi de PSD la Parlament, după modelul premierului maghiar Viktor Orban. ”În această luptă contracronometru, este nevoie de măsuri clare, ferme și curajoase. Mai târziu va fi prea târziu”, scrie Marcel Ciolacu, liderul PSD pe Facebook referitor la acest proiect.

Înainte de a promova proiectul, nu ar fi stricat un studiu de impact și discutarea pe față cu toți cei implicați


Ideea e că proiectul poate fi bun, dar înainte de a-l promova, e nevoie de un studiu de impact și mai ales de discutarea lui cu toți cei implicați. Nu poți să-ți impui propria variantă a dreptății pe banii altuia, mai direct spus.

”PSD a depus astăzi în Parlament un proiect de lege care prevede suspendarea, la cerere, a ratelor bancare pentru firme și populație, până la finalul anului 2020. În această luptă contracronometru, este nevoie de măsuri clare, ferme și curajoase. Mai târziu va fi prea târziu. Suspendarea plății ratelor bancare este o măsură de sprijin a populației în confruntarea cu criza economică generată de epidemie și solicitată de tot mediul de afaceri”, arată postarea șefului PSD. Acest proiect nu a fost discutat cu cei implicați și nici nu se bazează pe date care să certifice faptul că ar fi un lucru cerut de mediul de business.


Solicitați de HotNews.ro să exprime un punct de vedere, reprezentanții Consiliul Patronatelor Bancare din România ne-au declarat: “Considerăm că rolul oricaror măsuri avute in vedere de autoritati in aceasta perioada ar trebui sa fie acela de a ușura situația sectoarelor cele mai afectate pe termen scurt, tinand insa seama de pericolul real al decontarii costurilor in alte sectoare de activitate functionale sau de afectarea capacitatii sectorului bancar de a finanța economia românească și bugetul pe termen mediu și lung.

Într-un comunicat transmis joi, CPBR arată că băncile din Romania s-au mobilizat imediat si au comunicat deja solutii pe care le pun la dispozitia clientilor care intampina dificultati financiare in aceasta perioada, in contextul epidemiei cauzata de noul coronavirus. ”La cerere, orice client poate beneficia de masuri de sprijin. De aceea, in contextul in care exista deja acest efort, solicitam ca orice masuri sa fie promovate de catre autoritati cu consultarea prealabila a sistemului bancar, in caz contrar acestea riscand sa nu aiba efectele scontate, ci chiar contrare pentru clienti si economie”, arată comunicatul.

Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR), și Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci (FSAB), în calitate de parteneri sociali, au agreat o serie de măsuri privind protecția atât a salariaților cât și a clienților bancari in contextul prevenției privind răspândirea și creșterea infecțiilor cu noul tip de coronavirus ce poate cauza afecțiunea respiratorie COVID-19.

Documentul ține cont de faptul că instituțiile de credit sunt parte a infrastructurii critice în România, iar în contextul evoluției epidemiei cu noul tip de coronavirusului (COVID – 19) toate părțile, angajatori, angajați și sindicate înțeleg necesitatea depunerii unui efort comun pentru desfășurarea activității băncilor în condiții optime astfel încât să poată sprijini cetățenii și companiile în această perioadă.

Într-o discuție purtată săptămâna trecută cu Sergiu Manea, CEO-ul BCR, acesta a spus, întrebat fiind despre riscul apariției unor legi populiste: ”Credem în procese solide de elaborare a legislației. Proces înseamnă ca toți cei impactați să stea în jurul mesei și să înțeleagă care e obiectivul inițiatorului. Cu transparență și poate mai multă candoare. Obiectivul poate fi minunat. Poate fi un obiectiv social pe care ni-l însușim toți și vrem să-l ducem mai departe. Dar trebuie să vedem care sunt costurile și să inițiem un proces de ”facere a legii” care să aducă claritate asupra potențialelor beneficii și costuri, dar asta înainte de vot. Înainte de a intra proiectul în comisii. Acest lucru să nu mai fie văzut așa cum e vazut azi, ca pe o luptă între cei care vor să protejeze interesele românilor și cei care vor să-i exploateze”, crede el.

”Dacă toți credem într-un lucru, nu ar fi normal să ne așezăm toți în jurul mesei și să începem să discutăm?”


” Orice companie din țara asta - că e o brutărie sau că este o bancă sau un spital -are nevoie ca românii să fie prosperi și să prospere pe termen lung. De asemenea, politicienii vor și ei ca românii să fie prosperi! Și atunci, dacă toți credem în lucrul ăsta, nu ar fi normal să ne așezăm toți în jurul mesei și să începem să discutăm?

Nu vedem acest proces la lucru încă, deși discutăm de mult despre el, mai spune Manea.” Ceea ce pot să spun este că foarte mulți membri ai Parlamentului împărtășesc nevoia unui asemenea proces echilibrat de facere de legi. În opinia mea, gradul necesar de maturizare îl vom atinge în următoarea legislatură. Pentru că în ciclurile electorale toate ideile astea de sustenabilitate și de evoluție au fost acoperite de zgomotul acesta foarte intens dat de necesitatea transmiterii unui mesaj care să rețină atenția publicului. E foarte greu să vorbești într-un an electoral despre „due process” în facerea de legi câtă vreme înregistrăm continuitate într-o abordare radical populistă și foarte zgomotoasă. Obiectivul primordial pe care îl împărtășim cu toții este același: o Românie prosperă cu cetățeni prosperi”, explică CEO-ul BCR.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7644 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    Doamne fereste, ce prostie! (Joi, 19 martie 2020, 17:10)

    Popcea [utilizator]

    Cum sa nu-ti platesti ratele pana la sfarsitul anului? Pai banca da faliment in a treia luna iar cei ce au bani in banca vor ramane fara ei. Daca firma ta are contul principal la acea banca, firma ta nu-si va mai plati furnizorii, nu va mai avea de lucru si ti-ai pierdut jobul. Si nici taxele nu va mai avea cum sa le plateasca. Asa ca pensionarii din familia ta vor ramane fara pensie. Si tu n-o sa-i poti ajuta. Daca banul nu circula trei luni, apar niste blocaje de nu-si mai revine economia doi ani dupa aceea.
    • +2 (6 voturi)    
      De ce da banca faliment in a treia luna? (Joi, 19 martie 2020, 18:04)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Popcea

      Ca nu pricep.
      • 0 (2 voturi)    
        Da dupa mintea lor da (Joi, 19 martie 2020, 19:07)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        Ca vor dorii in draci romanii credite. Mai ales ca cel mai probabil stiu si bancile ca le pot da inapoi :-)
  • +6 (10 voturi)    
    iei azi, platesti la anu' (Joi, 19 martie 2020, 17:10)

    ics_11 [utilizator]

    parlamentarii nu fac nimic daca nu vin cu un proiect de genul "cumperi orice azi, platesti la anul". pe caiet ...
  • +4 (14 voturi)    
    serios (Joi, 19 martie 2020, 17:17)

    Wheelwright [utilizator]

    PSD e populist, idiot, as zice cuvinte mai grele, dar nu o sa-mi mai publicati comentariul.
    Daca orice tara ar lua o astfel de hotarare, orice banca ar falimenta pana la inceptul anului, fara banci, orice stat ar falimenta.

    Viktor extremistul Orban a propus, inca nu s-a aprobat o asemenea aberatie in Ungaria, iar in Romania, evident nu se va aproba, dar in campanie, ghici ce?
    Ciumetii rosii, vor veni sa spuna cum ei au dorit sa ajute tara, dar gunoaiele de dreapta au fost impotriva.

    Doamne ajuta-ma sa adorm si ma trezesc fara PSD in Romania!
    • +1 (1 vot)    
      PSD de cate ori a fost la guvernare sau atunci (Joi, 19 martie 2020, 20:36)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      cand din parlament au sustinut guvernul Tariceanu si-au batut joc de Roamnaia. La fel atunci cand si-au batut joc de guvernele Ciolos si Orban prin actiunile lor din parlament si din media.
      Cea ce vrea acum PSD nu este decat praf in ochii naivilor in vederea viitoarelor alegeri. Acesti PSD-isti au ajuns cu mult mai jos decat am crezut vreodata.
  • +7 (13 voturi)    
    nu.. (Joi, 19 martie 2020, 17:20)

    Wheelwright [utilizator]

    Nu ar putea fi buna, tontilor, ce discutii, ar falimenta sistemul bancar in orice tara.

    Cina naiba scrie astfel de titluri?
  • +5 (9 voturi)    
    suspendare plata rate, dar si la acordare credite (Joi, 19 martie 2020, 17:26)

    MhT [utilizator]

    daca suspenda plata ratelor, atunci sa suspende si acordarea creditelor catre populatie. daca nu isi mai iau banii inapoi de la TOATE creditele, atunci de unde sa mai finanteze economia. Eu personal nu vreau suspendarea ratelor, vreau sa platesc in continuare ca sa scap o data de rate, daca am dificultati financiare, deja banca ne-a notificat ca ii putem aborda si ne va ajuta punctual. Dar de, populismul unora in astfel de vremuri...
    • +2 (2 voturi)    
      Ajutor de la banci ? (Joi, 19 martie 2020, 19:46)

      SorinRaducu [anonim] i-a raspuns lui MhT

      Ma faci sa rad... ai fost vreodata la o banca sa ceri ajutor ? Eu am fost. Poate in alte tari functioneaza, in romania insa daca nu sunt obligate sa ne ajute, nu o vor face.
      Suna maine de curiozitate la cateva banci si vezi atunci, incepe cu credit europe.
      • 0 (0 voturi)    
        eu am reusit (Vineri, 20 martie 2020, 15:56)

        MhT [utilizator] i-a raspuns lui SorinRaducu

        nu dau numele bancii, dar am reusit sa fac o reesalonare si stiu si alte persoane, nu sunt singurul
  • +3 (5 voturi)    
    Daca ar da si ei parandaratul inapoi ... (Joi, 19 martie 2020, 17:29)

    CezarN [utilizator]

    ... ar fi o adevarata gura de oxigen pentru firmele care le-au dat spaga.
    Daca ar fi patrioti cu adevarat, toti politicienii ar trebui sa ajute IMM-urile inapoindu-le spagile luate anul acest, macar, si lucrand pana la sfarsitul anului fara spaga.
  • +6 (12 voturi)    
    Campanie (Joi, 19 martie 2020, 17:30)

    Gojira [utilizator]

    PSD nu face altceva decât campanie. Vin cu tot felul de măsuri, care mai de care mai fanteziste. Mai era una, care voia să asigure salariile 100% pentru perioada următoare.

    Asta e pur și simplu campanie politică bazată pe populism. Să poată spune după "vedeți, să ne mai votați, că noi am vrut să vă dăm...".

    Fix în același mod a apărtu și Băsescu să spună că dacă ar fi după el, ar închide tot, încă de când aveam o mână de cazuri identificate. Tot populism abject, ba chiar malefic, pentru că mizează pe faptul că va fi mult mai nasol.
  • +4 (12 voturi)    
    Mda (Joi, 19 martie 2020, 17:35)

    transpenibilus [utilizator]

    Psd ramane un GIO populist care fura banii altora. Adica fura de la unii, isi tine o cota de 10-25% si imparte ceva si la niste asistati sociali ca sa-l voteze pe sistem "a furat dar a mai si dat".
    Chiar si numai pentru asta psd trebuie scos in afara legii si desfiintat.

    Aaa, si "Multumim psd" pt ca cei care aveau ceva bani la banci nu vor mai primi dobanda pe ei. Incredibili derbedeii #penali.. Tara arde si ei stropesc cu benzina ca sa dezinfecteze.
    • 0 (8 voturi)    
      Iti meriti pseudonimul (Joi, 19 martie 2020, 17:49)

      Fides [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      Dupa capul tau bancile plateau cine stie ce dobanda uriasa la depozite, pun pariu ca nu stii cat este la cele in lei, daramite in euro sau dolari. BCE e gata da pompeze vreo 750 de milairde de euro in toata Europa - de tiparit vor fi peste 1.000 de euro. Valoarra banilor si modul cum ne vom raporta la ei se schimba azi, iar de maine fiecare dintre noi se va gandi de 2 -6-10 daca isi face credit pt orice.
      PS. Ma bucur sa vad ca dai dovada de o ura viscerala fata de PSD. Esti in tema vad, cu aia 10-25% pe care-i fura, ai sesizat Parchetul? Daca nu esti doar un fake news.
  • +4 (6 voturi)    
    Campanie in pandemie (Joi, 19 martie 2020, 17:43)

    Casargoz [utilizator]

    O sa fie nevoie de masuri, dar mai incolo..
    Poate de luna viitoare.
    Ar trbui luate masuri acolo unde sunt necesare, la cei loviti de criza, daca dam masuri pentru castigarea de voturi ... vai de noi.
  • 0 (8 voturi)    
    masura tipica pentru milogul pesede (Joi, 19 martie 2020, 17:46)

    bogdan1477 [utilizator]

    Tot poporul PSD o sa aplaude masura asta, neintelegand, bineinteles, implicatiile. Eu inteleg ca e criza, dar daca cineva ar trebui sa acorde ajutoare, ala e statul, nu firmele private. Sa obligi bancile sa subventioneze coronavirusul e doar o tampenie. Te vei trezi ca nu mai au de unde credita economia, sau chiar ca nu vor mai avea de unde isi respecta obligatiile fata de deponenti. Da' na, la milogul pesedist, masura va prinde de minune.
    • -4 (6 voturi)    
      Moartea e aici, tine strans de bani (Joi, 19 martie 2020, 19:02)

      Fides [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Dragul meu vrei sa ne execute banca pe toti? Vom ramane fara joburi, fara firme, venituri, fara rude, fara bani. Eu zic sa junmai asteptati sa vina coronavirus, ci sa solicitati executarea in avans a creditului. Hei, doar la profit ne inchinam toti. Not. Doar bancherii.
      • +2 (2 voturi)    
        cum ziceam, poporul PSD (Joi, 19 martie 2020, 21:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Fides

        Banca e doar un intermediar intre ala care are surplus si ala care vrea imprumut. Daca iti suspenda tie rata, s-ar putea sa-i suspende si aluia cu depozit dobanda si posibilitatea de a-si retrage banii. Doar ca tu, in purul stil comunist, vezi banca ca pe o fantana din care izvorasc bani si crezi ca daca banca da faliment, de suferit au citiva burtosi de bancheri. dar te inseli amarnic.
  • +1 (3 voturi)    
    persoanele juridice! (Joi, 19 martie 2020, 17:53)

    dr_bear [utilizator]

    Eu cred ca persoanele fizice sunt cat de cat protejate de masurle care s-au luat de catre angajatori si pe care le va lua statul.Fie ca e somaj tehnic, fie ca este somaj efectiv, exista o oarecare forma de protectie sociala. Oamenii au datorii dar vor avea aceasta perioada si mai putine cheltuieli - nu mai cumpara aproape nimic decat mancare si utilitati.
    Firmele pe de alta parte ,aici este tragedia.Si daca s-ar incerca macar oprirea leasingurilor la masini pentru 2-3 luni si tot ar fi o gura de oxigen. In plus, sunt sigur ca majoritatea firmelor vor folosi banii pe care nu ii dau bancii inapoi pentru a-si plati salariatii. Toti spera sa revina si trebuie sa aiba cu cine sa revina!
    Sunt firme de transport cu leasing-uri la camioane de milioane de euro, sunt firme de constructii in aceeasi situatie, etc. Eu spre exemplu am trei masini in leasing si sunt o clinica de medicina muncii. Evident ca in perioada asta cand mai mult se da afara decat se angajeaza...veniturile au scazut cu 80%. In mod normal leasingul nu este o povara dar acum se simte. Voi alege ,din banii ramasi in firma sa platesc oamenii si leasing-ului voi da masinile sa se spele pe cap cu ele daca nu se ia o masura imediata. Cand situatia se va stabiliza vom folosi metroul si autobuzul si ne vom descurca. Dar bancile ce vor face cu miile de masini rechizitionate ?
  • +1 (5 voturi)    
    psd (Joi, 19 martie 2020, 18:13)

    ------ [utilizator]

    Psd de-o prostie cum nu s-a vazut in lume,orce aude si este populist o preia fara s-o gandeasca.Ce va urma vom vedea,dar tot noi trgem pe tâmpeniile psdiste.
  • -1 (7 voturi)    
    Nu cred ca e asa dramatic (Joi, 19 martie 2020, 18:17)

    Erre [utilizator]

    Sincer, chiar nu cred. Din ce am citit in articolul 2, spune ca cine vrea sa isi plateasca ratele, o poate face. Ba mai mult, poti sa fi sigur ca or sa se faca credite in continuare dupa 19 martie iar acelea nu se suspenda, again, scrie in lege.

    Cred ca or sa fie destui care or sa isi plateasca ratele ca pana acum iar venit oricum vine de la cele noi.

    Ba mai mult, sa nu uitam de miliardele de comisioane cu care suntem in TOP in eu care or sa curga in continuare, administrare cont, tranzactii, bancomate etc.

    Clar, este o masura populista, nu exista indoiala, clar, nu e facuta "pentru oameni" e facuta pentru voturi, dar asta nu inseamna ca nu poate ajuta multi oameni care acum sunt in somaj tehnic sau mai mult, au ramas fara job. Multi din oamenii astia oricum traiau la limita, 75% din salariu este dramatic pentru ei, or sa le ia mult sa isi revina, dpmdv 2-3 luni amanare la rate nu este suficient.

    Nu duceti voi grija bancilor, ca nu or sa cada, sa ne pierdem banii sau ce se scria mai sus.
    • 0 (2 voturi)    
      de ce sa nu se amane plata la utilitati ?! (Joi, 19 martie 2020, 20:28)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Erre

      ce avantaj aduce aceasta lege saracului care nu si-a permis un credit sa-si ia o locuinta si ce avantaj are legea pentru cel care are 10-20 apartamente luate pe credit si ii cere chirie saracului de mai sus ?!
      e corect sa fie avantajat "investitrul" si nu saracul ?!
      de ce sa nu se dea o lege in care proprietarul sa nu mai poata cere chirie pana la anul ?!
      de ce sa nu se dea o lege in care sa nu s emai plateasca facturile la gaz si la energie.
      nu cred ca duce cineva grija firmelor de utilitati (marea majoritate fiind de stat, nu particulare ca majoritatea bancilir), sigur n-or sa de faliment.
  • -2 (10 voturi)    
    Daca (Joi, 19 martie 2020, 18:18)

    briciu [utilizator]

    Este de acord PNL si Somnorila e o decizie buna ;)))
  • +1 (9 voturi)    
    dacă (Joi, 19 martie 2020, 18:20)

    nahir [utilizator]

    veneau cu eșalonarea ratelor din această perioadă de 2-3 luni, până la sfărșitul anului, mai era o chestie. Sî le suspenzi definitiv, numai un pesedac putea să behăie intelectual pe această temă. O fi iar una din ideile ”genialului” zamfir?
    cilanul se laudă cu măsuri curajoase. Pe spinarea cui?
    • -4 (4 voturi)    
      Eu zic sa esalonezi tu moartea, poate iti iese (Joi, 19 martie 2020, 19:05)

      Fides [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Se naruie lumea si voi nu vedeti ori acceptati realitatea. Probabil va ganditi ca o sa moara doar aia fara credite ori o sa devina someri doar cei milionari in euro. Iar restil vor sari de maine ia credite pe banda rulanta. Vai de voi.
  • 0 (8 voturi)    
    Reeducatii au cuvantul (Joi, 19 martie 2020, 18:32)

    ww [utilizator]

    He, he, ce v-ati mai invatat cu biciul pe buși! Numai cand auziti de masuri favorabile pentru omul de rand, intrati in trepidatii: sunt intinate nobilele idealuri ale profitului, cutcosturilor, reducerii consecvente a beneficiilor si veniturilor pentru palmasi. Numai in Romania falimenteaza bancile daca trebuie sa stranga cureaua, numai aici se duce naibii comertul daca mall-urile nu sunt deschise in weekend-uri si de sarbatori.
    Voi stiti mai bine ca nimeni altii ca tara asta e saraca, la fel ca si corporatiile prin care lucrati. Si alea de-abia isi duc zilele pe aici. Nu aveti alte vise decat targetele si stiti ca in lumea asta nu se poate trai decat cu frustrari, sacrificii si cap plecat.
    Pentru omul de rand sunt bune orice masuri in vreme de dezastru, dar vai!, sfantul profit al bancilor si corporatiilor sa nu fie atins. Daca nu sunt vanzari, sa le dea statul bani ca "sa supravietuiasca".
    Va temeti ca pesedistii, slugoii capitalului, vor masuri populiste? Dar daca deschid, in buna traditie, portite ca bancile sa poata actiona statul roman in judecata si sa-si recupereze integral pierderile? Va temeti ca raman bancile fara capital? Pentru asta exista FMI, dragilor, care abia asteapta ca slugile de prin America de Sud si Europa de Est "sa-i ceara ajutorul". Sa vedeti ce vor curge in curand credite de zeci de miliarde de euro spre bancile voastre napastuite.
  • -2 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 19 martie 2020, 19:26)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      nu e vorba doar de populatie (Joi, 19 martie 2020, 21:05)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui

      este vorba si de persoane juridice. se creaza un avantaj concurential pentru firmele care au credit si nu trebuie sa-l plateasca fata de firmele care au ales sa se dezvolte prin forte proprii si nu au datorii la banci.
      dar o masura care sa ajute pe toata lumea (cetateni sau firme) ar fi plafonarea preturilor la utilitati.
      furnizori precum sa Nuclearelectrica, Hidroelectrica, Romgaz, Transgaz, Transelectrica, Electrica,Eon sa fie obligati sa vanda ieftin, la un pret plafonat, atat pentru firme cat si pentru populatie.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 19 martie 2020, 21:36)

        [anonim] i-a raspuns lui ics_11

  • +2 (6 voturi)    
    ca de obicei (Joi, 19 martie 2020, 20:02)

    vangall [utilizator]

    ca de obicei cei din PSD nu vor sa rezolve problema, doar sa dea bine pe sticla. De ce spun asta: vedeti legile zamfir, asa de bune erau incit au cazut la curte de vreo 3 ori. de 2 ani ne povesteste zamfir ce legi bune face el. daca sunt asa bune de ce nu se aplica? pentru ca nu se pot aplica, sint inaplicabile fizic. daca erau aplicabile, erau in vigoare acum. In principiul sunt de acord cu legile zamfir, dar daca nu se pot aplica la ce ajuta debitorii?. asa si legea asta tip PSD, In Ungaria planul are 2 fatete: suspendare rate debitori pina in decembrie. Dar ce facem cu bancile? de unde lichiditati? Ungaria a gasit rezolvare: bancile comerciale pot lichidiza portofoliul de ipoteci la banca nationala: pun alea gaj si BN le da credite. Astfel ai rezolvat problema finantarii bancilor si a debitorilor - cele 2 laturi ale problemei. Dar pSD nu doreste acest lucru, vrea doar sa strice - vezi si legile zamfir, de asa bune ce sunt se aplica in draci..
  • +4 (4 voturi)    
    PSD (Joi, 19 martie 2020, 20:46)

    Alexa.99. [utilizator]

    ar face bine sa taca. Si-au batut joc de tara asta cu analfabeta lor prim ministru, au tocat bugetul, ne-au dus in fundul prapastiei si tot ei comenteaza.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by