”Conservaţi cash. Păstraţi legătura cu asett-urile cele mai importante. Păstrați legătura cu clienții pe care vă așteptați să îi aveți în continuare. Este foarte posibil ca în prezent să nu puteți să-i deserviți, dar e foarte posibil să-i puteți deservi peste 3 luni sau peste doi ani și jumătate. Țineți-i aproape prin orice lucru pe care îl puteţi face pentru ei acum. Apoi, există niște oameni cheie în firmă. Poate nu puteți să-i țineți pe toți și e normal să nu puteți face asta. Dar țineți-i aproape pe cei pe care vă bazați să mergeți înainte”, spune antreprenorul Sergiu Neguț într-o discuție online cu HotNews și StartupCafe.ro.

Sergiu NegutFoto: Hotnews

Discuția poate fi văzută mai jos:

Ce a mai spus Sergiu Neguț:

  • Ce se întâmplă când urci pe munte şi ajungi la o altitudine unde aerul este rarefiat şi rămâi fără oxigen, îţi creşte pulsul. Ce înseamna asta pentru business? Corpul direcționează resursele importante către organele vitale. Așa trebuie să faci și tu în afacerea ta.
  • Riscul de degerături există, pentru că organismul alocă resurse pentru a supravieţui către alte organe. Concentraţi-va pe activităţile esenţiale, folosiţi-vă toate resursele pe ce contează mai mult.
  • Fă analize rapide şi constante, săptămânale dacă se poate asupra business-ului.
  • Trebuie să ne gândim ce e posibil să se întâmple în lume după ce se va termina toată perioada asta. Mă aştept ca activităţile care se bazează pe distanţarea socială să rămână pe un val care să mai ţină o vreme.
  • Este o vreme a abordărilor tactice și a pregătirilor strategice. Pregătirea strategiei trebuie să se bazeze pe așteptările pe termen lung. Ce industrii ne așteptăm să meargă, ce industrii s-ar putea să nu mai meargă. În cadrul industriilor existente, care sunt comportamentele care vor prevala și care vor fi în declin.
  • Conservaţi cash. Este important să puteţi gestiona orice fluctuaţie care poate apărea. E ca și cum ai direcționa sângele spre zonele vitale. Păstraţi legătura cu asett-urile cele mai importante. Păstrați legătura cu clienții pe care vă așteptați să îi aveți în continuare după orice scenariu ați lucra după revenire.Este foarte posibil ca în prezent să nu puteți să-i deserviți clienţii, dar e foarte posibil să-i puteți deservi peste 3 luni sau peste doi ani și jumătate. Țineți-i aproape prin orice lucru pe care îl puteţi face pentru ei acum. Sunt niște oameni cheie în firmă. Poate nu puteți să-i țineți pe toți și e normal să nu puteți face asta. Dar țineți-i aproape pe cei pe care vă bazați să mergeți înainte.

  • Atenţie este o perioadă în care interacţiunea umana este mai slabă. În cel mai fericit caz ne vedem ochi în ochi în discuții online, care tind să devină mai funcționale decât cele de la birou. Relația umană pe care o legai cu colegul de birou se estompează în tehnologia care ne înconjoară și trebuie s-o suplinim cu un extraordinar de comunicare.

N.Red: Sergiu Neguț e antreprenor, business angel și board advisor. Cofondator FintechOS, business angel in Softelligence, 2performant, Bittnet, cu Exituri din frufru și Intermedicas. Preda strategie și antreprenoriat la Maastricht School of Management România si Entrepreneurship Academy. Membru în board-ul Romanian Business Leaders.