Ce a însemnat de fapt obsesia românilor de a-și face stocuri de alimente? Vânzările de conserve de carne au urcat cu 625% cele de alcool pur cu 418% iar cele de drojdie cu 366%

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 31 martie 2020, 9:45 Economie | Finanţe & Bănci


La unele produse alimentare vanzarile au explodat
Foto: Pixabay
Explozia efectivă a cumpărăturilor s-a produs în săptămâna în care mai multe restricții au fost comunicate la nivel național (săptămâna 19-15 martie) înregistrându-se o creștere generală de 76% față de aceeași săptămână a anului anterior, pentru toate categoriile monitorizate de RetailZoom.

E sătămâna în care s-a anunțat și suspendarea cursurilor, inițial până pe 22 martie, cu posibilitate de prelungire. În același timp, stocurile din magazine s-au epuizat pentru anumite produse pe fondul unei cereri fără precedent. Retail Zoom monitorizează vânzările din Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress și din peste 3.000 de magazine din comerțul modern internațional. Au fost monitorizate vânzările a 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală și a casei.

Top-ul de 25 categorii alimentare ce au contribuit cel mai mult la creșterea de 75% din săptămâna 11 2020 vs 2019 a sectorului alimentar este reprezentat de ingrediente de bază pentru pregătirea meselor, în principal carne și mezeluri, ulei, brânză, apă, fructe și legume, conserve și produse de băcănie


Pe lângă acestea însă, alte categorii ce au înregistrat minim 300% creștere, au fost conservele de carne 625% alcoolul pur 418% si drojdia 366%. Produsele de igienă personală au înregistrat un salt al vânzărilor în prima săptămâna a restrictiilor generate de inceputul epidemiei Coronavirus în România.



Hârtia igienică si săpunul au înregistrat vânzări uriașe, contribuind cel mai mult la creșterea efectivă a vânzărilor de produse dedicate îngrijirii personale, în timp ce servețelele umede au devenit produsul campion al creșterilor vânzărilor de aproape 8 ori față de aceeași perioadă a anului trecut.



Produsele de înfrumusețare au înregistrat scăderi, în special pentru machiaj, ojă, parfum. Produsele dedicate curățeniei au înregistrat o dublare a vânzărilor, producând un vârf al achizițiilor față de toate celelalte perioade ale anului. Cu doar câteva excepții, toate categoriile au vânzări de peste 75% față de aceeași perioadă a anului trecut.



În săptămâna 19-15 martie se produce prima explozie a vânzărilor, înregistrându-se o creștere generală de 76% față de aceeași săptămână a anului anterior, pentru toate categoriile monitorizate de RetailZoom.

  • Este de remarcat faptul că 29 dintre categoriile monitorizate au inregistrat creșteri de peste 100% vs 2019, 2-3 dintre acestea fiind categorii de produse alimentare
  • Coșul de cumpărături în această perioadă a fost compus preponderent dintr-un mix de categorii de stocare ce au contribuit cel mai mult la cresterea generală. Între toate tipurile de produse, cea mai mare creștere au înregistrat-o produsele de îngrijire personală 113, urmate de cele de curățenie sau de îngrijire a casei 100, și de cele alimentare 75. Pentru toate aceste grupe de produse creșterile sunt fără precedent față de nivelul obișnuit al unei săptămâni, rivalizând cu vânzările premergătoare Paștelui sau Crăciunului
  • Creșterea vânzărilor pentru produsele alimentare a concurat, spre exemplu, cu perioada vânzărilor de Paște din 2019. Spre exemplu, cumpărăturile de produse de băcănie au atins în această săptămână de două ori și mai bine, 110% valoarea înregistrată anul trecut de Paște, în săptămâna ce a precedat sărbătoarea pascală
  • Prețurile nu au înregistrat o creștere la nivel general, ci doar pentru anumite categorii de produse, determinate în principal de unele dintre articolele listate. Este posibil însă ca aceste creșteri de preț să fie vizibile începând din a doua parte a lunii martie. Un comportament observat este acela al tranziției cumpărătorilor către ambalaje mai mari ce sunt, în mod evident, mai scumpe sau către produsele ieftine
  • Singurele produse care înregistrează descreșteri ale vânzărilor în această săptămână sunt produsele de machiaj, parfumurile și cele de îngrijire a unghiilor






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





8444 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Asa....si? (Marţi, 31 martie 2020, 10:06)

    ggiiggii [utilizator]

    Ce a însemnat de fapt obsesia românilor de a-și face stocuri de alimente?
    Nu ati dat decat niste grafice, cu sute de procente....in rest nimic.
    Nu a insemnat nimic, decat frica romananului de foamete. Ce conteaza virusul, ce conteaza igiena, ce conteaza distantarea sociala.....pentru roman conteaza matul plin si camara burdusita cu faina, malai si ulei.
    • +3 (5 voturi)    
      Si în Canada lumea golește magazinele: (Marţi, 31 martie 2020, 11:33)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Pe 12 Martie 2020, vrând sa îmi fac ceva provizii pentru cazul în care izbucnește o epidemie de Coronavirus chinezesc la Montreal și în împrejurimi, am fost la MAXI (3398 Boul Taschereau, Greenfield Park) la 9 seara. Magazinul era plin de lume, cu caruciore încărcate, care aștepta la case. Coada se întindea pana în spate. Nu am văzut niciodată asa multi clienți. Unii, putini, aveau măști albastre. Nu am cumpărat decât patru conserve de fasole cu 0.88 CAN pe care le-am plătit la o casa rapida unde se acceptau doar puține articole. Nu avea nici un sens sa aștept la coada imensa. Magazinul era în curs de golire deși existau destule mărfuri. Rafturile nu erau pustii. Totuși, paste făinoase cu 1.28 CAN nu mai găseai, orez nu am mai văzut decât un sac de 4 kg. O impresie generala a mea a fost ca se cumpăra mâncare care tine mult. Crenvurștii cu 2 dolari pe care eu ii iau des se găseau la locul lor. Intre 8:40 și 9 seara fusesem la magazinele de lângă MAXI, Tigre Géant (de unde am luat o pasta de dinți cu 0.88 CAN și o plasa cu 0.1 CAN) și Dollarama (am cumpărat 8 pachete de Noodles cu 2 dolari în total și doua de biscuiți nesărați pe care am dat tot 2 dolari în total) iar acolo nu era nici lume multa nici rafturi mai putin pline ca de obicei.
  • +2 (6 voturi)    
    Curând vor apare și toxiinfecțiile alimentare. (Marţi, 31 martie 2020, 10:08)

    asavreau [utilizator]

    Sa creat și o isterie a cumpărăturilor alimentată de media care a început să dea exemple cu ce se întâmplă pe la alții.Nu am auzit pe la tv să spună careva să se cumpere rezonabil pentru necesarul a o săptămână-sau două,pentru -că este riscul ca produsele să se altereze și să scapi de COVID-19,dar să mori de la toxiinfecția alimentară.Și biocidele folosite fără discernământ devin periculoase.Folosite în exces atacă epiderma favorizând pătrunderea virușilor.Spălatul pe mâini și față cu apă și săpun,cât mai des este soluția cea mai sigură.Nici spirtul nu trebuie folosit în exces,iar biocidele pe bază de clor -numai pentru suprafețe.Am citit cum recomandau unii să fie stropite fructele și legumele cu clor,lăsat să se4 usuce și consumate.Moarte sigură.Spălatul și eventual curățatul de coajă asigură protecția.Clorul este cancerigen și depășirea unei limite crează probleme tocmai plămânilor care sunt punctul sensibil la COVID-19.
  • +4 (8 voturi)    
    lipsa de discernamant (Marţi, 31 martie 2020, 10:25)

    sentenced [utilizator]

    Sunt de acord ca in perioada asta sa-ti faci cumparaturi alimentare pentru o perioada de 10 zile, dar nu inteleg comportamentul asta dement de a cumpara paleti intregi de produse.
    De 30 de ani de cand traiesc in tara asta, nu-mi amintesc sa fi suferit vreodata de foame sau sa nu am sapun si hartie igienica. Da, au fost perioade in care nu aveam o diversitate asa mare de produse, dar a fost suficient pentru toata lumea.

    Este suficient pentru toti, atata timp cat unii nu cumpara cat pentru toti.
  • +4 (6 voturi)    
    Nu e "obsesia romanilor" (Marţi, 31 martie 2020, 11:00)

    holinessdani [utilizator]

    E o "obsesie" la nivel mondial, peste tot unde s-a anuntat intrarea in carantina si limitarea deplasarilor s-a intamplat acest fenomen de cumparaturi masive.
    In UK oamenii s-au batut in magazine, si ei sunt considerati cei mai nobili si educati oameni din galaxie, ceea ce oricum e departe de adevar.
    Este cat se poate de normal ca atunci cand trebuie sa-ti limitezi deplasarile sa-ti faci stocuri.
    Atata gargara pentru ceva firesc si logic!
  • 0 (8 voturi)    
    nam (Marţi, 31 martie 2020, 11:26)

    idealogul [utilizator]

    Procentele astea sunt degeaba.
    "alcool pur cu 418% iar cele de drojdie cu 366% "
    Avand in vedere ca de vreo 3 saptamani nu mai exista picatura de alcol si pachetel de drojdie in comert cum exact ati calculat procentele?
    Cum compari mere cu betoniere.
    Procente de alcool vandut cand nu exista alcool la vanzare?!!!?
    • +1 (7 voturi)    
      Se compară cu ce a fost. (Marţi, 31 martie 2020, 12:07)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Nu cu ce va fi.
    • +1 (1 vot)    
      Simplu Einstein! (Vineri, 3 aprilie 2020, 0:42)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Anul trecut or fi fost vreo 46 de pachetele de drojdie la vanzare in acea saptamana, din care s-au vandut doar 10... ei, diferenta e ca anul acesta s-au vandut toate! Si inainte sa intrebi de ce tin 46 de pachetele pe raft, cand ei vand doar 10 (in conditii normale)? Pt ca, probabil, stocul de 46 era facut pe o luna, dar anul acesta s-a cumparat stocul pe intreaga luna, numai intr-o singura saptamana!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by