ANAF anunță că autentificarea necesarã la înregistrarea în SPV se realizeazã în mediul electronic pe baza unor documente

de F.B.     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2020, 18:39 Economie | Finanţe & Bănci


Sediu ANAF
Foto: Hotnews
​Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator în Spațiul Privat Virtual, se arată într-un comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Potrivit acestuia, persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bazã de nume de utilizator și parolã.

“Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fãrã a mai fi necesarã deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sã se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF”, informează instituția.

Aprobarea înrolãrii în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistreazã cu nume utilizator și parolã, se realizeazã prin identificarea cu numerele atribuite urmãtoarelor documente:
• decizie de impunere – emisã începând cu anul 2013 sau
• decizie referitoare la obligații de platã accesorii - emisã începând cu anul 2013 sau
• somație - emisã începând cu data de 01.01.2015.
• numãrul scrisorii primitã în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

“Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somație emisã începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrãrii în SPV se realizeazã cu ușurințã în mediul electronic”, spune Fiscul.

În acest sens, este necesar ca la momentul completãrii formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de platã accesorii, selecteazã opțiunea "Verificare numãr document", iar câmpul "Numãr document" sã fie completat cu numãrul documentului.

Instituția precizează că serviciul Spațiul Privat Virtual este ușor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.

Accesarea serviciului "Spațiul privat virtual" se realizeazã din pagina principalã a site-ului ANAF www.anaf.ro, secțiunea ‘’Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice Spațiul Privat Virtual’’.

Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entitãților fãrã personalitate juridicã. SPV permite obþinerea informațiilor privind situația fiscalã, depunerea electronicã a declarațiilor fiscale și primirea electronicã a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridicã, asemenea celor comunicate prin poștã sau la ghișeu.

“Reamintim contribuabililor cã obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanțã prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuatã prin internet banking sau ghiseul.ro”, spune Fiscul.


Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numãrul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, potrivit ANAF, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4226 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by