Dacă un client are un credit ipotecar și a depus o cerere de suspendare a plății ratelor întrucât nu mai poate plăti, până la apariția Ordonanței 37/2020, el putea apela la oferta băncii cu care lucra, cele mai multe asemenea oferte permițând suspendarea cu doar 3 luni a ratelor. Odată cu intrarea în vigoare a OUG 37, numărul lunilor de suspendare a urcat la 9, ceea ce ar fi mult mai avantajos pentru clienții ajunși în șomaj sau fără job. Asta a făcut ca două dintre bănci să anunțe că toate cererile vor fi analizate în baza legii cele mai favorabile clientului, adică OUG 37/2020.

Radu Topliceanu, BRDFoto: Hotnews

”Începând cu data de 31 martie, ne-am aliniat la prevederile OUG 37/ 2020 și am trecut la primirea și procesarea cererilor bazate pe prevederile acesteia, soluția proprie oferită de BRD nemaifiind disponibilă. Am făcut acest lucru pentru că noi considerăm că aria de aplicare a OUG 37/2020 este mai amplă. Ea se aplică pentru o perioadă mai lungă, de până la 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020”, spune Radu ​Topliceanu, Director General Adjunct responsabil pentru activitatea de retail, BRD Groupe Societe Generale. Practic, cererile clienților băncii, depuse până în 31 martie în vederea suspendării ratelor vor fi analizate în baza ofertei BRD, iar cele depuse din 1 aprilie încoace vor fi analizate în baza criteriilor OUG 37, explică pentru HotNews.ro reprezentanții băncii.

Banca a lansat un set de măsuri anterior apariției OUG 37/2020, prin care a redus la zero comisioanele aferente tranzacțiilor prin internet și mobile banking, până pe 16 iunie 2020, a oferit clienților persoane fizice o amânare de până la trei luni la plata ratelor, fără costuri suplimentare, a amânat cu 30 de zile a termenului de plată pentru cardurile de credit cu extrasele emise în perioada 24 martie – 23 aprilie 2020 și am extins cu 30 de zile perioada de grație pentru plata noilor cumpărături. De asemenea, BRD a pus la punct o procedură de deschidere la distanță a conturilor de PFA pentru cei care erau deja clienți în calitate de persoane fizice.

Aceștia mai spun că și ei fac parte din băncile asaltate de clienți prin toate canalele (Facebook, call centere si email).​​”Afluxul de solicitări cărora call center-ul nostru trebuie să le facă față a crescut exponențial față de o perioadă normală. În ultimele trei săptămâni, echipele noastre au răspuns la 100.000 de apeluri telefonice, la care se adaugă diferitele întrebări sau solicitări, în număr de câteva mii, venite prin intermediul rețelelor sociale”, mai spune ​Topliceanu.

Potrivit acestuia, echipele BRD s-au mobilizat imediat chiar după declararea stării de urgență. ”Trecem împreună prin momente dificile, cu care nu ne-am mai confruntat. Sunt provocări noi, personale și profesionale, care ne solicită la maximum. Cantitatea de efort este extraordinar de mare și aș vrea să le mulțumesc și cu această ocazie echipelor noastre din rețeaua de unități și din call center, cât și colegilor din head office pentru dăruire, empatia arătată față de clienți și creativitatea cu care găsesc soluții”, mai spune Topliceanu.