Studiu: 54% din românii de la oraș se așteaptă la o criză economică mai lungă de un an

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 13 aprilie 2020, 18:49 Economie | Finanţe & Bănci


Muncitori
Foto: Comisia Europeana
Mai mult de jumătate din românii care locuiesc la oraș se așteaptă la o criză economică ce va dura mai mult de un an. Oamenii cumpără mai degrabă din magazinele de proximitate, din cauza restricțiilor de circulație, potrivit unui studiu realizat de Nielsen.

Stările de amenințare, incertitudine și anxietate care însoțesc inevitabil pandemia COVID-19 au impact asupra comportamentului oamenilor, asupra modului în care acționează și iau decizii în acest context fără precedent, se arată într-un studiu realizat de Nielsen, care și-a propus să surprindă și să înțeleagă ce se întâmplă cu oamenii în această perioadă, citează Mediafax.

Studiul este realizat în peste 70 de țări.

„93% dintre românii din orașe (vârsta 18-65 de ani) sunt preocupați cel puțin într-o oarecare măsură de epidemia de coronavirus din România, iar 71% cred că riscul de răspândire este mare sau foarte mare. 39% dintre români consideră că pandemia se va sfârși în următoarele 2-3 luni. Consumatorii din România se alătură celor din Grecia, Rusia, Franța și Spania în perspectiva optimistă, conform căreia lucrurile se vor reechilibra în mai puțin de 3 luni, pe când consumatorii din Germania, Olanda, UK, Turcia și Irlanda sunt mai rezervați în această privință. Majoritatea românilor tind să fie mai îngrijorați pentru sănătatea familiei decât pentru propria sănătate”, arată studiul.

De asemenea, persoanele cu vârsta între 51 și 65 de ani sunt mai îngrijorate pentru propria sănătate decât restul categoriilor de vârstă, dar toți, indiferent de vârstă, sunt la fel de preocupați de sănătatea familiei.

„82% caută de mai multe ori pe zi informații despre epidemie, iar alți 14% se informează o dată pe zi. Incertitudinea privind evoluția pandemiei alimentează această nevoie acută de a ține pasul cu cele mai recente informații despre virus și despre răspândirea acestuia. Acest consum masiv de stiri negative poate avea ca revers o creștere a nivelului de stres, pe lângă beneficiul de a fi informat. Știrile TV sunt principala sursă de informare, urmând rețelele sociale online și site-urile autorităților. Tinerii se informează mai puțin de la TV (66% dintre cei cu vârsta 18-22 față de 82% dintre toți cei cu vârsta 18-65 de ani), dar și pentru ei aceasta este cea mai folosită sursă de informare. Social media este o sursă de informare folosită de toate categoriile de vârstă în egală măsură”, mai arată studiul.

De asemenea, 2 din 5 persoane lucrează de acasă în mai mare măsură decât înainte de izbucnirea epidemiei.

Totodată, aproximativ o treime din target și-au planificat deja vacanța de vară, dar un sfert dintre aceștia și-au anulat-o din cauza epidemiei. 64% așteaptă încă să vadă cum evoluează lucrurile.

Deocamdată, doar 11% intenționează să meargă în vacanța planificată.

„54% se așteaptă ca România să se confrunte mai mult de un an cu criza economică provocată de epidemie”, potrivit studiului Nielsen.

De asemenea, din cauza restricțiilor de circulație impuse de autorități, se observă o creștere mai mare a vânzărilor din formate de proximitate: supermarketurile au crescut cel mai mult în valoare (+36,1%), iar hypermarketurile cel mai puțin ( +25,4%), în timp ce magazinele de tip cash&carry, care alimentează și comertul tradițional, au înregistrat vânzări cu 34,5% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

Potrivit studiului, schimbarea obiceiurilor de cumpărare se observă pregnant în categoria produselor de tutun de exemplu, care a înregistrat o creștere de volum de 19% în supermarketuri, în timp ce în hypers s-au vândut cu 6% mai puțin.

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreaga lume.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2124 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Asemenea COVID,se suprapun mai multe cauze. (Luni, 13 aprilie 2020, 19:40)

    asavreau [utilizator]

    Economia va fi influențată,în România,de condițiile climatice-se preconizează secetă,de decesul unor patroni potenți care au crezut că nu vor fi doborâți de COVID,de decesul unor lucrători înalt calificați,de falimentul unor societăți care au închis din cauza pandemiei și au pierdut clienții,de schimbarea obiceiurilor oamenilor-nu vor mai fi așa de siguri să cumpere un produs.
  • 0 (0 voturi)    
    Perspectiva sumbra (Marţi, 14 aprilie 2020, 5:55)

    MDK [utilizator]

    Vorbesc in calitate de "patron", economia era oricum fragila chiar si inainte de covid si in mare masura din cauza ca nu era forta de munca in piata ca sa avem o crestere erai limitat in orice domeniu, nu te puteai dezvolta. Acum ca probabil forta de munca nu va mai fi un obstacol problema e ca nu sunt lichiditati si tot asa. Economia globala nu este perfecta si ne afecteaza foarte mult s-a vazut asta si in 2008 cand din cauza unor entitati din America am avut criza in Romania se vede si acum cand din cauza unor Chinezi mancatori de Lilieci noi ne pierdem munca si economiile ....si viata. Trebuie gasita alta solutie economica si clar nu trebuie sa fie globala. Viata la tara cu vaci si porci in momentul de fata este cea mai buna optiune in urmatorii 5 ani.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by