”A început fără să ne dăm seama, nu eram pregătiți – cum nu era nimeni - pentru o asemenea evoluție. Brusc, pe lângă cuvintele uzuale din vocabularul curent al unui om de bancă - ”plăți”, ”încasări”, ”carduri”, ”credite”, ”depozite”, ”internet banking”, am început să discutăm despre ”dezinfectanți”, ”mănuși”, ”măști”, ”distanță socială””, spune într-o discuție cu HotNews.ro Adrian Jantea, Directorul Regional retail, regiunea Nord-Est din BRD.

Adrian JanteaFoto: Mediafax - captura

Adaptarea nu a fost ușoară, admite bancherul. ”Dacă până acum băncile vorbeau despre apropierea de clienți, am fost obligați dintr-o dată să începem, la propriu, să construim bariere, să măsurăm distanțe de 1,5 metri, să instalăm panouri de plexiglas, să avem acces controlat în agenții”, spune Jantea.

Colegii noștri sunt la lucru în agenții, echipați cu mănuși, măști și panouri de protecție

În această nouă realitate, adaugă bancherul sucevean, activitatea bancara nu a suferit modificari de esență. ”Toate operațiunile bancare pentru persoane fizice și juridice (depuneri/încasări de numerar, plăți/încasări prin cont, credite, depozite, emitere de carduri bancare, plăți de facturi) sunt în continuare posibile și pot fi accesate”, spune el. Colegii noștri sunt la lucru în agenții, echipați cu mănuși, măști și panouri de protecție. Primul gând a fost să asigurăm funcționalitatea agențiilor noastre în noul context din Suceava - starea de urgență la nivel național, peste care s-a suprapus carantina totală din orașul Suceava și din câteva localități din zona limitrofă Sucevei, adaugă Adrian Jantea.

În noaptea în care s-a declarat carantinarea orașului, ne-am gândit împreună cu echipele de la București ce e de făcut

”În noaptea în care s-a declarat carantinarea orașului, am gândit împreună cu echipa de la Suceava și cu echipele de la București moduri de lucru care erau o premieră pentru noi și care aveau un dublu scop - pe de o parte, menținerea unei activități bancare funcționale și, pe de altă parte, protecția suplimentară a clienților și a salariaților noștri, având în vedere măsurile sanitare în vigoare în noul context”, adaugă el.

Banca a crescut frecvența dezinfectărilor preventive în agenții, a mărit cantitățile de mijloace de protecție și a reușit să mențină o mare parte din agențiile din oraș și din județ deschise publicului. ”Ne-am organizat programul în schimburi, astfel încât să avem o soluție de back-up care, în cazul în care o echipă ar fi fost posibil infectată, după o procedură de dezinfecție, ar permite să redeschidem agenția a doua zi, cu cealaltă echipă”, spune bancherul.

Câteva informații de context: BRD este cea mai mare rețea de retail bancar din orașul și județul Suceava, cu aproape 60.000 de clienți, 14 agenții și 35 de automate bancare. Dintre cele 14 agenții, actualmente 5 sunt închise, iar 9 își servesc clienții în continuare (3 dintre acestea sunt chiar în orașul Suceava, iar 6 în comunele din județ). Automatele bancare sunt toate funcționale și alimentate cu numerar, dă asigurări Jantea.

Creditarea s-a diminuat, dar nu este oprită. În continuare există cerere pentru credite de consum, imobiliare, carduri de credit

În agenții, traficul este destul de mare, mai ales în perioadele când se plătesc salariile și pensiile. Trafic mare a fost și în perioada premergătoare sărbătorilor de Paște - depuneri/încasări de numerar, plăți/încasări prin cont, credite, depozite, emitere carduri bancare, plăți facturi. ”Activitatea de creditare s-a diminuat, dar nu este oprită, în continuare existând cerere pentru credite de consum, carduri de credit, dar și pentru credite imobiliare. Și din partea companiilor sunt solicitări de credite, mai ales pentru activitatea curentă. Continuăm să credităm responsabil și să îi ajutăm pe clienți în această perioadă”, spune Adrian Jantea.

Un lucru interesant: de când cu pandemia, au fost activate un număr consistent de servicii de internet și mobile banking. ”Chiar în cazul unor clienți care până acum refuzau acest lucru”. Colegii mei din Front Office și din Contact Center îi ajută pe clienți să își activeze serviciile și să le folosească”, spune Jantea.

Nu suntem personal medical, SMURD, pompieri, nu suntem polițiști, vânzători, nu lucrăm în distribuția alimentară. Mergem zilnic la birou și tratăm operațiunile clienților noștri

Ca bancheri, noi nu salvăm vieți, adaugă el. ”Nu suntem personal medical, SMURD, pompieri, nu suntem polițiști, vânzători în magazine și nu lucrăm în distribuția alimentară. Mergem în fiecare zi la birou și tratăm operațiuni ale clienților noștri, operațiuni fără de care multe lucruri care asigură traiul de zi cu zi nu ar mai fi posibile.

Suntem conștienți de riscuri, dar în același timp avem încredere că toate instituțiile și autoritatile care se ocupă de siguranța noastră își fac treaba bine, și le sprijinim, în felul nostru. Îi multumesc fiecăruia dintre colegii din Suceava pentru modul în care a știut să se adapteze rapid, să își înfrangă temerile și să acționeze împreună cu ceilalți ca o adevărată echipă în această perioadă dificilă. Clienților noștri le promit că le vom rămâne alături și că împreună cu ei vom trece cu încredere și poate mai puternici și peste aceste momente. Suceava va fi bine!”, mai spune Jantea.