Colegii noștri sunt la lucru în agenții, echipați cu mănuși, măști și panouri de protecție
În noaptea în care s-a declarat carantinarea orașului, ne-am gândit împreună cu echipele de la București ce e de făcut
”În noaptea în care s-a declarat carantinarea orașului, am gândit împreună cu echipa de la Suceava și cu echipele de la București moduri de lucru care erau o premieră pentru noi și care aveau un dublu scop - pe de o parte, menținerea unei activități bancare funcționale și, pe de altă parte, protecția suplimentară a clienților și a salariaților noștri, având în vedere măsurile sanitare în vigoare în noul context”, adaugă el.
Banca a crescut frecvența dezinfectărilor preventive în agenții, a mărit cantitățile de mijloace de protecție și a reușit să mențină o mare parte din agențiile din oraș și din județ deschise publicului. ”Ne-am organizat programul în schimburi, astfel încât să avem o soluție de back-up care, în cazul în care o echipă ar fi fost posibil infectată, după o procedură de dezinfecție, ar permite să redeschidem agenția a doua zi, cu cealaltă echipă”, spune bancherul.
Câteva informații de context: BRD este cea mai mare rețea de retail bancar din orașul și județul Suceava, cu aproape 60.000 de clienți, 14 agenții și 35 de automate bancare. Dintre cele 14 agenții, actualmente 5 sunt închise, iar 9 își servesc clienții în continuare (3 dintre acestea sunt chiar în orașul Suceava, iar 6 în comunele din județ). Automatele bancare sunt toate funcționale și alimentate cu numerar, dă asigurări Jantea.
Creditarea s-a diminuat, dar nu este oprită. În continuare există cerere pentru credite de consum, imobiliare, carduri de credit
În agenții, traficul este destul de mare, mai ales în perioadele când se plătesc salariile și pensiile. Trafic mare a fost și în perioada premergătoare sărbătorilor de Paște - depuneri/încasări de numerar, plăți/încasări prin cont, credite, depozite, emitere carduri bancare, plăți facturi. ”Activitatea de creditare s-a diminuat, dar nu este oprită, în continuare existând cerere pentru credite de consum, carduri de credit, dar și pentru credite imobiliare. Și din partea companiilor sunt solicitări de credite, mai ales pentru activitatea curentă. Continuăm să credităm responsabil și să îi ajutăm pe clienți în această perioadă”, spune Adrian Jantea.
Nu suntem personal medical, SMURD, pompieri, nu suntem polițiști, vânzători, nu lucrăm în distribuția alimentară. Mergem zilnic la birou și tratăm operațiunile clienților noștri
Ca bancheri, noi nu salvăm vieți, adaugă el. ”Nu suntem personal medical, SMURD, pompieri, nu suntem polițiști, vânzători în magazine și nu lucrăm în distribuția alimentară. Mergem în fiecare zi la birou și tratăm operațiuni ale clienților noștri, operațiuni fără de care multe lucruri care asigură traiul de zi cu zi nu ar mai fi posibile.
Suntem conștienți de riscuri, dar în același timp avem încredere că toate instituțiile și autoritatile care se ocupă de siguranța noastră își fac treaba bine, și le sprijinim, în felul nostru. Îi multumesc fiecăruia dintre colegii din Suceava pentru modul în care a știut să se adapteze rapid, să își înfrangă temerile și să acționeze împreună cu ceilalți ca o adevărată echipă în această perioadă dificilă. Clienților noștri le promit că le vom rămâne alături și că împreună cu ei vom trece cu încredere și poate mai puternici și peste aceste momente. Suceava va fi bine!”, mai spune Jantea.