- Am reușit să informăm direct 1,2 milioane de români care ne-au contactat prin emailuri, sms, apeluri în contact center. A fost un efort uriaș din punct de vedere al alocării de resurse umane.
- Am avut peste 16.000 de apeluri pe zi în contact center. Am dublat sistemele și liniile de comunicații, reducând timpii de așteptare la circa 10 minute, cu excepția zilelor mai speciale- cum sunt cele în care se plătesc pensiile.
- Am implementat procese speciale cu Casa de Pensii pentru a transmite solicitările clienților direct Casei de Pensii, care să le pună oamenilor banii pe card în mod direct. La fel am procedat cu cei de la APIA.
- Peste 20.000 de clienți au apelat la amânarea la plată a ratelor. Această cifră reprezintă circa 24.000 de credite asociate acestor clienți. Potrivit Danei Dima Demetrian, diferenta dintre numarul de clienti si numarul de credite se datoreaza faptului ca 15-20% dintre clientii bancii care au solicitat amanare la plata ratelor au doua credite: unul imobiliar si unul de consum. Si, din cauza dificultatilor pe care le intampina, au cerut amanare la plata ratelor ambelor credite.
- De asemenea, am amânat la plată suma minimă de achitat pentru cardurile de credit și overdraft în cazul a 380.000 de clienți. Aceste credite reprezinta 6% din totalul creditelor (fără cardurile de credit si descoperirile de card) acordate de BCR.
- Peste 40% din clienți au optat pentru soluția BCR și 60% pentru cea din OUG 32/2020.
- Vor acorda credite celor în șomaj tehnic? Dana Dima: Din perspectiva acordării de credite, modelul de risc pe care îl aplicăm depinde de suma solicitată și a profilului clientului. Decidem în funcție de client, de relația lor cu banca, de relația băncii cu angajatorul...Peste 70% din clienții cu credite de consum în BCR au si asigurarea de somaj asociate creditelor, care îi ajută foarte mult.
- Pentru IMM Invest, BCR are alocat de la Fondul de Garantare de 3,4 miliarde lei, care s-ar traduce într-un volum de credite de circa 4 mld lei.
- Ziua de 15 mai e o zi optimistă pentru noi. Vom încerca să oferim soluții pentru clienți și dincolo de această zi.
- Pe 21 aprilie, 1.457 de angajati BCR lucrau de acasa, iar in total 2.241 au accesat sistemele bancii de la distanta in aceeasi zi.
- In prezent, 432 de unitati BCR functioneaza cu doar 50% din echipa. Au fost adoptate si sunt mentinute intens masuri de protectie in unitati: panouri plexi, manusi, masti, substante antiseptice, alaturi de masuri speciale de paza si de reorganizare a fluxului de clienti
- BCR a decis sa aloce, in 10 orase, sucursale special, resurse si consilieri dedicati pentru cei care astazi muncesc in linia I: doctori, personal sanitar, militari si politisti
- Am implementat deja solutii rapide de amanare pentru 6.000 de clienti
- In prezent, inregistram 300 de conturi deschise online 100% zilnic (prin George), volumul dublandu-se in ultima perioada
- Peste 30.000 de carduri au fost expediate prin curier catre adresele de domiciliu ale clientilor, pe cheltuiala bancii
- In perioada 16 martie – 16 aprilie de cand s-a instalat starea de urgenta, BCR a aprobat pentru clienti coporate finantari noi in valoare de aprox. 500 milioane EUR , reprezentand finantari de investitii, achizitii si capital circulant. Beneficiarii acestor aprobari sunt companii preponderent din sectoarele: energie, agricultura, industria alimentara, produse de consum nonciclice
- In cadrul IMM INVEST, BCR a a primit un plafon de 3,4 miliarde de lei. Considerand garantarea de 80% probabil ca vom acorda in jur de 4 miliarde lei credite pentru IMM, dubland practic portofoliul de credite IMM
BCR a mobilizat 2,5 milioane de lei pentru proiectele din educatie, sanatate si tehnologie care contribuie direct sau indirect la combaterea pandemiei COVID-19. 1 milion de lei a fost deja alocat pentru spitale, iar 500.000 de lei in educatie si tehnologie. Vom investi in continuare in comunitate.
Nasol, pai nu trebuia sa primesti raspuns dupa 15 zile?