Peste 22.000 de oameni și-au amânat ratele pe care le aveau la BCR și peste 1.000 de cereri au venit din partea firmelor (inclusiv clienți de leasing), spun reprezentanții băncii într-un comunicat referitor la rezultatele financiare ale băncii pe primul trimestru.

Sergiu Manea , CEO BCRFoto: Hotnews

Potrivit aceluiași document, banca și-a triplat capacitatea Contact Centerelor, unde volumul de apeluri trece de 16.000/zi. Potrivit datelor financiare publicate joi, BCR a înregistrat un profit net de 428,3 milioane de lei (89,3 milioane de euro), în creștere cu 60% față de primul trimestru din anul trecut, datorită rezultatului operațional mai bun și a impactului pozitiv din recuperările semnificative de la clienți neperformanți.

BCR va putea acorda credite totale în valoare de 4 mld. lei (la un plafon de 3,4 mld. lei) în cadrul programului IMM Invest, mai anunță oficialii băncii.

„Societatea și mediul de business s-au transformat dramatic în ultimele luni, dar cel mai important este că am reușit să ne adaptăm rapid la noua realitate. Știm ce îi preocupă pe clienții noștri: incertitudinea, scăderea businessurilor, pierderea joburilor, sănătatea angajaților și suntem pregătiți să salvăm cât mai multe locuri de muncă. Suntem puternici. Strategia implementată în ultimii ani, ce a inclus digitalizarea rapidă și precauție în evaluarea riscurilor, își dovedește validitatea. Avem un rol important în repornirea economiei și suntem pregătiți să ni-l asumăm”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Măsuri luate în contextul Covid-19

Pentru persoane fizice:

  • Peste 22.000 de clienți persoane fizice, care dețin peste 26.000 de credite, au solicitat amânarea la plată, reprezentând 7% din portofoliul total. Circa 65% au fost credite de consum, iar restul de 35% a fost reprezentat de creditele ipotecare. Principalele domenii de activitate ale clienților care au solicitat amânări au fost: HORECA, auto, transport și comerț cu amănuntul.
  • Numărul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 9.000 de la începutul anului, reprezentând 26% din creditele noi de nevoi personale. În luna aprilie, 70% din creditele acordate au fost realizate pe fluxul 100% digital, fără suport din sucursale.
  • 86.000 de carduri au fost expediate prin curier către adresele de domiciliu ale clienților în perioada stării de urgență, reprezentând 72% din totalul cardurilor expediate în acest an. 40% din cardurile expediate pe perioada crizei au fost carduri George.
  • Au fost eliminate costurile de livrare a cardurilor prin curier, până la data de 1 iunie 2020. Retragerile de numerar de la bancomatele altor bănci pentru cardurile persoanelor fizice în lei au comision zero până la 1 iunie 2020.

Pentru companii:

  • Peste 1.000 de firme, IMM-uri și microîntreprinderi, au solicitat amânarea ratelor prin OUG 37/2020 și prin fluxurile proprii ale grupului (BCR și BCR Leasing).
  • În cadrul programului IMM INVEST, BCR a primit un plafon total de 3,4 miliarde de lei. Luând în calcul nivelul de garantare de 80%, BCR poate acorda finanțări de 4 miliarde de lei în cadrul acestui program.
  • BCR a continuat să acorde finanțări companiilor inclusiv în perioada stării de urgență, respectând profilul de risc al băncii și politica de finanțare.
  • În luna martie au fost lansate plățile inteligente Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay pentru carduri de business. A fost dezvoltat un sistem de transmitere PIN prin SMS și livrare prin curier pentru cardurile Business Debit.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 2 miliarde de lei în T1 2020 datorită împrumuturilor de nevoi personale, a creditelor ipotecare și a celor destinate microîntreprinderilor. Vânzările de credite de nevoi personale au crescut cu 23,7% an pe an, unul din patru credite noi de nevoi personale în T1 2020 fiind acordat pe fluxul 100% digital. Vânzările de credite ipotecare au crescut cu 19,3% an pe an in T1 2020 datorita creșterii puternice pe produsul ipotecar standard. Creditele noi pentru microîntreprinderi au crescut cu 40,2% an pe an în T1 2020, cu o contribuție semnificativă a creditelor pentru investiții.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca, nu întreg Grupul) a aprobat credite corporate noi în valoare de 1,8 miliarde de lei în T1 2020. Stocul de finanțări acordate sectorului IMM a crescut cu 11,2% an pe an, atingând valoarea de 6,2 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) la data de 31 martie 2020, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi și pe dezvoltarea sectorului de leasing. Segmentul de Real Estate a crescut puternic cu 19,1% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri în cadrul noilor proiecte de birouri și spații comerciale finanțate în ultimul an.

Platforma inteligentă de banking George a ajuns la 820.000 de utilizatori, înregistrând în perioada martie-aprilie un ritm de 300 de conturi deschise zilnic 100% online. Numărul de tranzacții prin George a crescut cu 150% în T1 2020 comparativ cu aceeași perioadă din 2019. În contextul pandemiei, doar în luna martie numărul de tranzacții a crescut cu peste 125% față de martie 2019.

Platforma online Casa Mea App, care gestionează fluxul de documente pentru creditele ipotecare standard, a fost deja utilizată pentru 45% din creditele ipotecare nou acordate in primul an de la lansare.

Programul Școala de Bani a devenit 100% online, profesorii BCR organizând conferințe online cu cei care doresc să facă educație financiară, iar platforma de educație antreprenorială Școala de Business a ajuns la peste 5.500 de utilizatori și a lansat un nou modul cu sfaturi practice pentru antreprenori în contextul pandemiei.

Acceleratorul BCR-INNOVX a selectat 14 start-up-uri din tehnologie din Iași, Cluj și București ce au intrat în programul de accelerare dedicat grupei Start-ups, cu cifre de afaceri între 100.000 și un milion de euro. În plus, au fost create 10 locuri noi dedicate firmelor care au soluții în contextul Covid-19.