VIDEO Ion Lixandru, Camion Logistic: Vezi o serie de bugetari care nici ei nu știu ce rol au în societate/ Bagi o parte din sectorul privat în șomaj tehnic, iar pe ei îi ții acasă cu toți banii! Parcă am fi în Orașul Interzis...

de Dan Popa     HotNews.ro
Duminică, 3 mai 2020, 13:42 Economie | Finanţe & Bănci


Ion Lixandru, Camion Logistic
Foto: Hotnews
Am apelat la IMMInvest aproape cu ură. Noi fiind foarte afectați ca industrie, mă uitam la angajații din sistemul bugetar care nu sunt deloc afectați, spune Ion Lixandru, proprietarul Camion Logistic , într-o discuție #deladistanta cu HotNews.ro. ”Avem pe de o parte angajații din linia întâi a acestei lupte cu pandemia- iar pe de alta parte vezi o serie întreagă de... entități ale Statului, că nici nu mai știu cum să le spun, și care nici măcar nu știu ce rol au ei în această societate înafară de cel de a consuma. Nici în acest moment noi nu știm câți salariați sunt în sistemul bugetar pentru că o parte dintre ei nu sunt în Revisal. Eu ca să pot să fac orice mișcare trebuie să mă înscriu în Revisal cu o zi înainte. Pe când aici avem aproape 400.000 de oameni care nu sunt în Revisal. Sunt mii de oameni care sunt în diferite consilii de administrație și care au venituri nemăsurate! Nu se poate așa ceva”, spune Lixandru.

”Orice documente am avea nevoie de la Stat, ne trebuie o grămadă de timp ca să le primim. Sunt mii de oameni care sunt în diferite consilii de administrație și care au venituri nemăsurate! Păi nu se poate așa ceva! Adică bagi o parte din Sectorul privat în șomaj tehnic- care înseamnă un brut de 4.500 de lei, adică vreo 2.000 de lei și ceva, iar pe cei din sistemul bugetar îi ții să stea acasă cu toți banii! Aici deja lucrurile au îmbrăcat o cu totul altă formă! Parcă am fi în Orașul Interzis din China- Statul fiind Orașul Interzis iar noi suntem undeva înafară​!, mai spune șeful Camion Logistic.

Poti urmari mai jos discutia LIVE cu Ion Lixandru:





Ce a mai spus Lixandru:
  • Până în 2012 au existat niște procese serioase de reformare a Statului, procese care între timp s-au oprit și au început pomenile. Acum, după 8 ani de pomeni, am ajuns în 2020 când economia privată s-a reformat, dar cea de Stat mai puțin. Avem un sistem de sănătate precar, cu toate că sumele alocate s-au dublat. Avem un sistem de învățământ care nu mai corespunde normalității . Lucrurile nu mai merg în direcția sănătoasă. Se despart niște clase, se promovează foarte mult copiii și nepoții în zona politică ș nu mai există meritocrație. Există două partide Partidul privaților și Partidul celor care stabilesc legi și care dau legile doar în favoarea lo, mai spune Ion Lixandru.
  • În ceea ce privește transporturile, nu există încă date certe, sigure, dar contracția e undeva în jurul a 30%. Și când spun 30% mă refer la volum, nu la valoare. Luna aprilie este cea mai importantă. fiind și lună ”plină”. In martie au fost multe contracte în desfășurare. ​Vom vedea la final, cand Banca Națională va raporta tranzacțiile. Să nu uităm că transportul și logistica au ajuns să depășească 10 miliarde de euro exporturi .
  • în urmă cu un sfert de oră veneam de la un punct de lucru din Bolintin. Iar în momentul în care am plecat din București - la ora 10:00 - coada era la kilometrul 13 adică e ca și cum azi ar fi fost o zi normală de lucru de acum două luni.
  • ​Am avut o discuție cu premierul Orban pe trasabilitatea mărfurilor și pe separarea culoarelor de transport.​S-au redus punctele de frontieră și au apărut coridoare de transport separate. Am solicitat sa fie separate din punct de vedere al urgenței mărfurilor (e vorba de medicamente, oxigen, produse medicale). Flancul estic este puternic presat, armata nu a putut sa iasa la maxima capacitate. Marea Neagra este "nervoasa" în perioada asta, zona turca nu e sigura, Siria la fel.
  • ​In Romania noi avem, din toate analizele facute în trimestrul al patrulea din anul trecut, aproape 15.000 IMMuri bancabile. Asta este realitatea, conform analizelor (inclusiv a BNR). Degeaba sunt bani, pt ca nu au cum sa se califice toate acele companii
  • .​Am avut în ultimii 10 ani de zile o multime de startup-uri care s-au inchis dupa 2 ani. Au disparut și banii și efectul de multiplicare pe care l-ar fi putut avea. Nemaivorbind că acele firme faceau uneori și concurenta neloiala in diverse segmente de activitate.
  • Nu trebuie ajutati doar transportatorii. Trebuie să ne uităm la toate companiile, pentru că toate fac parte din această economie. Dar e clar că veniturile sunt limitate și ar fi o prostie să ne închipuim că brusc s-au umplut buzunarile Bancii Nationale. Statul era în minus și înainte de această pandemie iar între timp acest minus a mai crescut. ​Trebuie facute investii in infrastructura mare. E drept, multe firme de dimensiuni reduse vor da faliment.
  • Dar, toate firmele au avut timp din 2009 pana acum să se capitalizeze. Nu poti sa stai cu un capital social de 200 lei și sa mergi pe varianta credit proprietar (actionar). Companiile serioase s-au capitalizat. ​Au luat ca parteneri bancile. Trebuie sa ii lasam pe oamenii care se pricep la bani sa se ocupe. Asa cum noi ne pricepem la roți, la transporturi, iar alții la echipamente medicale, să-i lăsăm pe cei care se pricep la bani să-și facă treaba!
  • ​Daca am fi avut mai multe companii bancabile, sistemul ar fi fost mult mai sanatos. Dar cand ai numai 15.000 companii pe care o bancă le poate băga în seamă, n-ai cum sa creezi o piata.
  • ​Răspunsul autorităților? Este dificil ca ei sa dea un raspuns, avand in vedere ca ei si-au facut examenele acolo în Guvern. S-au apucat de multe proiecte și nu au rezolvat nimic. Cei din privat s-au organizat. Au trimis mancare celor batrani, au donat aparatură, au sprijinit acolo unde s-a putu eforturile celorlalți...totul fără vreun iz politic
  • ​Această formă de șomaj tehnic nu este gândită proactiv. Oamenii trebuie să producă. Există acea propunere de Kurtzarbeit. Este o forma foarte sanatoasa, oamenii au nevoie sa iasa în colectivitati. Daca doar stai inchis în casa si ai acces la canale media, nu e suficient. Ne transformam treptat în zoo: vine hrana și noi o așteptăm în casa.
  • ​Nu cred că vom asista la scumpirea mărfurilor alimentare de bază, deși costul transportului contează. La mărfurile de baza - de exemplu la apă (3 lei/flaconul de 1,5 litri), nu poti sa incarci mai mult de 24 tone, deci 22.000 lichid net, restul fiind ambalaj. Pui în calcul faptul că te duci gol până acolo și te intorci plin. La un camion, costul celor 20.000 de litri de apă ar fi undeva la 5% ca pret de transport. ​Dar nu e singurul cost. Mai e firma de logistica, mai e firma de transport/distribuție...În final se ajunge la 7-8% ponderea costului cu transportul la aopă. Dar cu totul alta va fi ponderea în cazul cărnii de vită de pildă. Dar per total, nu cred că vom vedea scumpiri din cauza impactului pandemiei în sectorul transporturilor. Nu va fi o scumpire. Este doar o marotă care se aruncă.

Vezi întreaga discuție aici.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6049 vizualizari

  • Ion (Duminică, 3 mai 2020, 15:30)

    FlorinMiron1 [anonim]

    Am avut placerea sa colaborez cu Ion Lixandru. Omul este un adevarat Caracter! Integru, determinat, extrem de serios, un om cu care cand ai batut palma nu mai avai nevoie de nici un contract.
    Ion a fost pt mine un tip de om pe care il intalnesti doar de cateva ori in viata.
    Intrebari pt el:
    1- cand si cum se poate uni Bd Timisoara cu linia de centura a Bucurestiului (beneficiile ar fi degrevarea Bd Iuliu Maniu)
    2- de ce nu se face sosea/bulevard calea ferata care ajunge pana la Cotroceni, cea dintre Bd iuliu Maniu si Bd Timisoara? Ar degreva de trafic si Bd Iuliu Maniu si Bd Timisoara si mai e si terenul gratis pt ca e de la CFR.
    3- De ce se face pasaj suprateran le Domnesti si nu se face un pasaj subteran de genul celui de langa Aeroportul Baneasa? ar fi mult mai ieftin si mult mai rapid de sapat o groapa si apoi de asfaltat.
    Multumesc.
  • pt dl invitat (Duminică, 3 mai 2020, 20:14)

    nae [anonim]

    Fata de perioada de dinainte de izbucnirea acestei crize, frecventa si volumele transportate sunt mai mari sau mai mici? Va urma o criza a alimentelor in Europa, ce credeti ? Multumesc
  • d-lui Lixandru (Duminică, 3 mai 2020, 20:17)

    dancu [anonim]

    Stiu ca UNTRR a solicitat Băncii Naționale a României (BNR) să ceară sistemului bancar să acorde o perioadă de grație la plata capitalului pentru finanțările prin credit și leasing pe perioada pandemiei de coronavirus. Cu cine ati purtat discutiile si in ce stadiu sunt? Multumesc
  • intrebari (Duminică, 3 mai 2020, 20:29)

    nicolae amarencu [anonim]

    1. Care au fost solicitarile adresate de transportatori Guvernului si cate dintre acestea au fost rezolvate favorabil?

    2. Cum apreciati raspunsul autoritatilor la criza (eventual comparati cu raspunsurile date de autoritatile din alte state membre UE)?
  • Care este impactul pana acum al crizei (Duminică, 3 mai 2020, 20:31)

    micsunea dan [anonim]

    Care este impactul de pana acum al crizei asupra sectorului transporturilor si care va fi impactul total in acest an?
  • d-le Lixandru (Duminică, 3 mai 2020, 20:34)

    Anamaria Gonsch [anonim]

    Care este ponderea cheltuielilor cu transportul rutier al mărfurilor in prețul de vânzare în retail?

    Ce ar insemna o scadere cu 20% a volumului de marfuri transportate?
  • simplu (Luni, 4 mai 2020, 17:05)

    vodatepes [utilizator]

    Indicati in clar care sunt bugetari care nu ar trebui sa mai existe. In clar nu asa la gramada. De la ministerul x directia y serviciul z.
    Indicati in clar cine sunt in consilile de adminstratie de la stat. Indicati in clar la societatea x exista domnul/domana y care primeste z lei . Si de cine a fost numita in acel consiliu de administratie { de PDL, PNL, PSD, etc} Deci doresc raspunsuri in clar si nu generalitati. Ca am auzit ca am vazut. NU vreau raspunsuri clare. Daca nu aveti raspunsuri atunci vb celor de la PDL .........mic.
  • O fi uitat dl Fl. Catu ce-a spus in 2019?! (Luni, 4 mai 2020, 18:51)

    lili [anonim]

    @simplu: Iti raspunde actualul Ministru al Finantelor, care, e drept ca a cam uitat ce DECLARA, senin nevoie mare, in Iulie 2019, uite:
    "Liberalul Fl. Cîțu vrea ca bugetarii să nu mai aibă vouchere, sporuri și pensii speciale. „Sunt privilegiații societății. O discriminare nenorocită care trebuie să dispară”
    21 august 2019
    ​Liderul senatorilor PNL Fl. Cîțu susține că salariile bugetarilor sunt DUBLE comparativ cu cele din sectorul privat. Liberalul a precizat că, în acest context, bugetarii trebuie să fie de acord să lucreze fără a primi vouchere, tichete de vacanță, sporuri și pensii speciale, scrie Mediafax.

    „Vine momentul adevărului! În medie salariile nete ale bugetarilor sunt duble față de cele din sectorul privat. DUBLE! Dar comparația nu este corectă. Nu surprinde toate informațiile. Bugetarii primesc tichete de vacanță, tot felul de sporuri, zile libere și cel mai important siguranța că indiferent de cât de prost își fac meseria nu pot să fie concediați. Tot ce primesc în plus bugetarii este susținut de TAXE plătite de PRIVATI”, a scris Fl. Cîțu, pe Facebook.

    Liberalul mai spune că bugetarii sunt PRIVILEGIATII societății, iar toți românii, atât cei din țară cât și cei din diaspora lucrează pentru ca Bugetarii să trăiască BINE.

    „Este clar că bugetarii sunt privilegiații societății. Fără niciun dubiu. Trebuie să avem curajul să recunoaștem TOȚI acest lucru. Restul românilor, din țara și din străinătate, muncesc pentru ca bugetarii să trăiască bine, chiar dacă MAJORITATEA sunt praf la locul de muncă. (Există o PARTE dintre bugetarii care merită fiecare leu pe care îl primesc. Ei sunt singurii care RAMAN în guvernarea liberală.) O DISCRIMINARE nenorocită care trebuie să DISPARA din societate. AJUNGE!!!”, a completat Cîțu.
    https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23323666-liberalul-florin-citu-vrea-bugetarii-nu-mai-aiba-vouchere-sporuri-pensii-speciale-sunt-privilegiatii-societatii-discriminare-nenorocita-care-trebuie-dispara.htm
  • de acord cu critica numarului mare de bugetari! (Luni, 4 mai 2020, 21:28)

    miculescu-rucar [utilizator]

    o intrebare: cand intentionati sa platiti soferii la kilometraj si nu cu salariul minim pe economie +diurna(neimpozabila)?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by