Transportatorii aerieni susțin purtarea măștilor în avioane, dar se opun măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate

de DP     HotNews.ro
Vineri, 8 mai 2020, 10:44 Economie | Finanţe & Bănci


Interior avion
Foto: Public Domain Pictures
Dovezile sugerează că riscul de infectare la bordul aeronavelor este scăzut, iar purtarea maștilor de către pasageri și echipaje va reduce riscul de transmitere care este deja mic, evitând în același timp scumpirea dramatică a biletelor de avion, pe care ar aduce-o măsurile de distanțare socială la bord, arată un comunicat transmis vineri.

„Siguranța pasagerilor și a echipajelor este primordială. Industria aviatică lucrează cu autoritățile și guvernele pentru a relua zborurile, în siguranță. Dovezile demonstrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus. Vor fi luate măsuri suplimentare de protecție, cum ar fi purtarea maștilor de către pasageri și echipaje. Trebuie să oferim soluții care să inspire încredere pasagerilor că pot zbura în siguranță, păstrând totodată un cost accesibil al biletelor de zbor. Lipsa oricăreia dintre acestea nu va avea niciun beneficiu pe termen lung." - a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General și CEO al IATA.


  • Măsuri pentru reducerea riscului, oricum scăzut, de infectare la bord
IATA recomandă ca și acțiuni de reducere a riscului, oricum scăzut, de infectare la bordul aeronavelor, obligativitatea purtării măștilor de protecție, atât de către pasageri, cât și de către echipaje.

Pe lângă mască, sunt propuse următoarele reguli temporare:
• Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului și angajaților aeroporturilor;

• Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alți pasageri sau cu echipajul;

• Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;

• Dezinfectarea și igienizarea frecventă a aeronavelor; și

• Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului și a interacțiunii cu pasagerii.

Atunci când vor fi eficiente și disponibile pe scară largă, testările COVID-19 sau pașapoartele de sănătate ar putea fi, de asemenea, incluse ca măsuri temporare de biosecuritate.

IATA nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate. Dovezile, deși limitate, demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar și fără măsuri speciale.

Există mai multe motive pentru care noul coronavirus, răspândit în principal prin împrăștierea în aer a microparticulelor respiratorii infectate, nu a dus la o creștere a numărului de infectări la bordul aeronavelor:
• Pasagerii au interacțiuni față în față limitate;

• Scaunele oferă o barieră pentru transmiterea virusului;

• Fluxul de aer, direcționat de la tavan spre podea, reduce și mai mult potențialul de transmitere a virusului în cabină. În plus, debitele mari de aer preîntâmpină răspândirea microparticulelor respiratorii infectate, așa cum se poate întâmpla în alte spații închise;

• Filtre de aer HEPA din dotarea aeronavelor moderne dezinfectează eficient aerul din cabină, asistate suplimentar de nivelul ridicat de circulație al aerului proaspăt.

Mai mult, chiar dacă va fi pusă în aplicare regula unui loc liber între pasageri, aceasta nu va oferi o separare de 1-2m, așa cum recomandă autoritățile, lățimea medie a scaunului fiind mai mică de 50 cm.

„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a crește suplimentar siguranța în aeronave, astfel încât pasagerii și echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feței și măștile de protecție sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunului din mijloc neocupat, nu este o soluție.” - a spus de Juniac.

Pe termen lung, soluțiile împotriva COVID-19 depind de știința medicală.
“Avem nevoie de un vaccin, un pașaport de imunitate sau de un test eficient COVID-19, care să poată fi utilizate pe scară largă. Rezultatele cercetărilor sunt promițătoare, dar niciunul dintre acestea nu va fi disponibil înainte de a fi necesar să relansăm industria aviatică. De aceea trebuie să fim pregătiți cu o serie de măsuri care vor reduce riscul, deja scăzut, de transmitere a virusului la bordul aeronavelor. Și trebuie să fim atenți să nu forțăm o soluție radicală, ci să putem adopta rapid măsuri mai eficiente, care vor deveni, fără îndoială, disponibile.” - a spus de Juniac.

Impact economic

Impunerea măsurilor de distanțare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviației, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitatea industriei, respectiv de 77%.

Cu mai puține locuri de vândut, costurile biletelor ar crește brusc. Față de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic - între 43% și 54%, în funcție de regiune - doar pentru a atinge limita de profitabilitate.




„Companiile aeriene luptă pentru supraviețuire. Păstrarea scaunului din mijloc neocupat va crește costurile. Dacă această măsură va fi compensată prin creșterea tarifelor, epoca călătoriilor accesibile va lua sfârșit. Pe de altă parte, în cazul în care companiile aeriene nu pot recupera costurile prin creșterea tarifelor, vor falimenta. Niciuna dintre acestea nu reprezintă o opțiune bună atunci când lumea va avea nevoie de conectivitate puternică pentru demararea recuperării din criza economică devastatoare generată de COVID-19.” - a declarat de Juniac.

N.Red: IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) reprezintă 290 de companii aeriene, însumând 82% din traficul aerian internațional
Creșterea prețului biletelor de avion a fost calculată pe baza estimării unui factor de încărcare de 53% (62% capacitate dată de locurile ce pot fi vândute, cu un grad de umplere de 85% pentru optimizarea capacității, considerând oferta excesivă disponibilă pe piață).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1789 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Mastile in avion (Vineri, 8 mai 2020, 11:02)

    Martinezu [utilizator]

    In avion oamenii mananca, bea, se joaca...etc
    Exact ca la un restaurant mai inghesuit.
    Nu cred ca cineva nici din partea pasagerilor nici a operatorilor e dispus sa renunte la mesele si bauturile servite in zbor,
    Atunci masca va fi un accesoriu uitat.
    • +3 (5 voturi)    
      adio masa (Vineri, 8 mai 2020, 11:41)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      pe zborurile sub 5 ore eu zic ca va fi adio mese! Poti rezista 6-7 ore fara sa mananci, nu? Decat sa te imbolnavesti... Deci pe curse interne Europa gata cu mesele. Pe de alta parte, oricum o dau companiile, vine unul asimptomatic, nu temperatura, nu semne, urca si tot da boala, distantare neexistand, oricat o dau ei. Nu am de gand in urmatorii unul-doi ani sa circul cu avionul. Oricum, as putea lua boala din aeroport, inainte de cursa.
    • 0 (2 voturi)    
      oamenii bea? (Vineri, 8 mai 2020, 11:59)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      ???
      • +3 (5 voturi)    
        mea culpa (Vineri, 8 mai 2020, 13:08)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        am scris corect, am sters ca nu suna bine....

        Da. eu am deja luate biletele pentru luna asta.
        Nu mi-e teama in avion cat mi-e teama de aeroport.
        Sunt de acord ca pe zboruri scurte de 2-3 ore sa se renunte la snack uri. Problema e ca pentru unii operatori astea fac o buna parte din incasari.
        Nu uiati ca uneori se platesc 10 eur/bilet si 15 in avion.
  • +5 (7 voturi)    
    deci care este , (Vineri, 8 mai 2020, 11:03)

    Cib Ara [anonim]

    oamenii stau practic lipiti umar la umar in avion. si astia nu baga nici juma de metru distanta , prin masca aerul iese si pe laterala , deci sansa de infectare de la un purtator asimptomatic , stand langa el 3..4 ore e de 90% . la fel va fi si in autobuze/microbuze , trenuri etc. guvernele se vor face ca cer masuri , afaceristii se vor face ca le ofera .. iar oamenii se vor face ca nu le e frica de boala . in final vor trai cei inteligenti , sanatosi , tineri si bogati . e perfect virusul asta ...
    • +1 (7 voturi)    
      asha e, dar... (Vineri, 8 mai 2020, 12:08)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cib Ara

      ... e imposibil sa pastrezi acelasi pret si sa mergi cu avionul la capacitate 50%. Ai fi dispus sa platesti dublu pe bilet?
  • +5 (7 voturi)    
    argumentatie falsa (Vineri, 8 mai 2020, 11:04)

    gpavel [utilizator]

    argumentatia transportatorilor e in intregime falsa in ce priveste virusul sars cov-2!acest virus are dimensiuni mai mici decat orice filtru reprezentat de masca(chiar ffp3 si n95)si de filtrele hepa din avioane,circulatia in cel mai mare procent a aerului in avion se face in circuit inchis,deci aerul cu (eventual)virusi este recirculat fara ca filtrele sa-l poata elimina!,masca purtata de pasageri ajuta la zboruri scurte sub 3 ore(altfel ar trebui schimbata)iar pasagerii sa o poarte permanent(!),ce se intampla cand se bea apa,ce se intampla la zborurile intercontinentale(?),deci indiferent de distantare sau nu zborurile sunt cu risc mare(imposibilitatea controlului purtarii mastii si rezolvarea problemei ce apare cand se scoate masca pentru cel putin hidratare)....
    • 0 (2 voturi)    
      e adevarat ce zici tu pana la un punct (Vineri, 8 mai 2020, 12:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      problema e ca virusurile nu au picioare sa mearga singure. Si nici nu plutesc singure in aer. Au nevoie de un mijloc de transport lichid sau solid. In cazul de fatsa picaturile de apa care insotesc stranutul, tusea sau chiar vorbitul. De aia am invatat de mici sa ducem mana (sau batista) la gura cand stranutam.

      Si daca refaci argumentatia ta tinand cont de chestia asta, rezultatul iese nitel diferit.
  • +3 (13 voturi)    
    aham (Vineri, 8 mai 2020, 11:06)

    Cib Ara [anonim]

    ei fara "profit " , nu lucra . aici e tot shpilul : PROFITUL . ptr el alergam toti de nebuni . numai ca maria sa profitul se duce unde stie el drumu mai bine , in buzunarul bogatilor
    • +1 (5 voturi)    
      pai tu ai lucra fara profit? (Vineri, 8 mai 2020, 12:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cib Ara

      Nimeni nu lucreaza fara profit, inafara de organizatiile non-profit. Tu ai presta o activitate economica din care sa nu-ti ramana nimic dupa ce scazi costurile? Comentariul tau arata ca nu intelegi nimic din lumea in care traiesti. Probabil sti din cai care asteapta sa vina statul sa-i de acasa, sa-i dea masa, sa-i curete in fatsa portii, etc.
  • 0 (4 voturi)    
    Masca e importanta (Vineri, 8 mai 2020, 11:25)

    Doru1963 [utilizator]

    E foarte neplacut si incomod, dar adevarul e ca purtatul mastii ar trebui sa fie obligatoriu in public.

    E o masura simpla dar foarte eficace pentru a limita raspandirea virusului, pentru ca cineva infectat nu poate imprastia usor virusul.

    In Asia, care au avut parte de virusi la fel de periculosi de-a lungul vremii, cine nu poarta o masca cand e pandemie e vazut ca inconstient si nesimtit.
    • -1 (1 vot)    
      mda (Sâmbătă, 9 mai 2020, 1:29)

      macg [utilizator] i-a raspuns lui Doru1963

      Obligatoriu in public? Esti prost sau doar te faci?
      De ce nu iti ei o masca de gaze sau una cu oxygen si cu rezervorul in spate, ca sa fii sigur.. Iti poti pune si un bidon pe cap. A-si vrea sa te vad la vara la 40 de grade cu masca ta obligatorie pe moaca.

      Adevarul e ca multi disperati cu creierul spalat de tembelizor mai sunt...incapabili sa gandeasca, gandeste teveul pt ei...
      Vai ce inconstient si nesimtit sunt eu, nu port masca nici macar la supermarket! Si nici nu am de gand.
  • +2 (2 voturi)    
    Niciun filtru nu poate impiedica (Vineri, 8 mai 2020, 11:33)

    consumator2 [utilizator]

    Virusul poate trece prin orice filtru, problema e ca... nu are picioare :) . E transportat de picaturile de saliva, care nu trec prin masca. Acuma calculati voi riscul (pentru ca exista)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by