van Groningen, Raiffeisen Bank: De fapt, nu suntem o democrație. Am luat anumite lucruri dintr-o democrație: că cine câștigă alegerile, în următorii 4 ani face ce vrea. Asta nu e democrație

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 14 mai 2020, 14:25 Economie | Finanţe & Bănci


Steven van Groningen, CEO Raiffeisen Bank
Foto: Hotnews
”Intelegem ca e o perioada de populism. Cred că există și alte teme mai importante decât legislația dedicată sistemului bancar. Riscăm infrigementul pentru că nu am adoptat legislația privind spălarea banilor, de exemplu. Noi vom respecta această lege (a dării în plată, recent promulgată-n.red). Evident că o vom respecta, iar acolo unde vor apărea neînțelegeri le vom rezolva prin Justiție”, a spus joi Steven van Groningen, CEO al Raiffeisen Bank, la întâlnirea cu jurnaliștii, prilejuită de prezentarea rezultatelor financiare ale băncii.

Întrebat cum se face că un singur parlamentar a pus la punct ditamai sistemul financiar local, van Groningen a explicat: ”Vedem acum că mecanismul de consultare dintre sectorul public- Parlament- sectorul privat nu funcționează. De ce? Fiindcă nu avem o structură în care să ne întâlnim regulat. De fapt, nu suntem o democrație. Am luat anumite lucruri dintr o democrație: Că cine câștigă alegerile, în următorii 4 ani face ce vrea. Asta nu e democrație”.

Asta știam de foarte mult. Există un proces legislativ care trece prin plen la Consiliul Economic și Social. Să ne uitam acum la o discuție despre ce facem dupã ce suntem în stare de urgență. Evident sunt multe aspecte care țin de legislația muncii. Normal că angajatorii- structurile patronale și sindicale să se înțeleagă pe un text la principii și apoi să fie agreați impreuna cu Guvernul într-un acord tripartit. Dar nu reușim. De ce? Fiindca nu avem o structura în care ne întâlnim regulat. De fapt, nu suntem o democrație. Am luat anumite chestii dintr o democrație: Că cine câștigă alegerile, în următorii 4 ani face ce vrea. Asta nu e democrație. Democrația este când ai o structura în care dezbați lucrurile care sunt importante în societate.

Ce a mai spus Steven van Groningen joi:
  • Democrația este când ai o structura în care dezbați lucrurile care sunt importante în societate. Ce este mai important: să-i protejăm pe cei care sunt vulnerabili la infecția cu coronavirus sau să pastram locurile de munca și capacitatea economică? Asta este o dezbatere care are loc acum în multe țări, de pildă. În România încă avem o problema cu increderea din societate si nu cred că aveți nevoie de mine pentru a o spune.
  • Cu privire la proiectele legislative cu dedicatie pentru sistemul bancar: ”Analizam și mergem mai departe. Ar trebui să ne întrebăm dacă ceea ce facem ajută sau nu la rezolvarea problemelor cu care ne confruntăm. Aici deja avem ceva care nu contribuie cu nimic la rezolvarea crizei. O să gestionăm și asta, nu e nicio problemă. Puteți să reflectați și dumneavoastră asupra faptului dacă legislația are un efect benefic asupra costul creditului în România sau cine sunt beneficiarii.”
  • Dar sistemul bancar poate nu este o excepție. Vedem acum că mecanismul de consultare dintre sectorul public- Parlament- sectorul privat nu funcționează. Asta știam de foarte mult timp. Există un proces legislativ care trece prin plenul Consiliului Economic și Social. Normal că angajatorii- structurile patronale și sindicale să se înțeleagă asupra unor principii pe care apoi să le agreeze cu Guvernul printr-un acord tripartit. Dar nu reușim. De ce? Fiindca nu avem o structura în care ne întâlnim regulat.

  • De fapt, nu suntem o democrație. Am luat anumite chestii dintr-o democrație: Că cine câștigă alegerile, în următorii 4 ani face ce vrea. Asta nu e democrație. Democrația este când ai o structura în care dezbați lucrurile care sunt importante în societate. Ce este mai important: să-i protejăm cei care sunt vulnerabili la infecția cu coronavirus sau să pastram locurile de munca și capacitatea economica? Asta este o dezbatere care are loc în multe țări, de pildă. În România sa nu uitam ca avem o problema cu increderea din societate si nu e nevoie sa spun eu asta.
  • Dar poate asta se dorește. Pare că asta e direcția în care se merge. Ca românii să-și deschidă un cont digital într o altă țară. Atunci toată economisirile se duc în alte țări și când avem nevoie de credit apelam la bănci și instituții financiare din alte țări. Dacă asta este ce se dorește, atunci da! Dar aici e nevoie de dezbateri. Trebuie să avem o discuție serioasă pe marginea proiectelor de legi, să vedem ce problemă rezolvă acea lege, ce impact economic are. Să discutăm proiectul cu toți partenerii sociali.
  • Sper să ieșim din criză cu un dialog mai puternic între structurile care există dar nu sunt folosite- structurile patronale, cele sindicale și Consiliului Economic și Social.

Despre predicțiile privind PIB și cursul de schimb

Mircea Busuioceanu:Sunt multe previziuni care arată o creștere negativă în 2020. Prognoza noastră oficială vizează de o contracție de undeva la 7% urmată de o creștere anul viitor probabil aproape de 5% în așa fel încât la finalul anului 2021 sau poate anul 2022 să ne ducă la nivelul pe care l-am văzut în 2019.

Evident că e un grad mare de incertitudine la acest moment pentru previziunile macro și cred că e un teritoriu un pic explorat acela al efectelor unei crize de sănătate în economie pe lângă ceea ce puteam să anticipăm din cauze pur economice.

Legat de evoluția cursului de schimb economiștii noștri așteaptă o depreciere lentă a leului, probabil de câteva puncte procentuale. Cred că putem să vorbim despre o corecție a aprecierii în termeni reali a leului pe care am văzut-o în ultimii ani, însă nu ne așteptăm la o evoluție dramatică din punctul de vedere al deprecierii monedei”.

Despre evolutia NPL-urilor: ”Ne așteptam la o deteriorare moderată a NPL-urilor și a ratei creditelor neperformante în 2020 urmând ca 2021 să fie cu adevărat anul de cotitură. Depinde de un număr de factori legați de modul în care performează economia și de alți factori legați de performanța pieței. Aș vrea să vă reamintesc aici că România are momentan o legislație destul de neprietenoasă în ceea ce privește partea de credite neperformante. Există acestea suprataxare în caz de vânzare. Există o performanță destul de slabă a instituției insolvenței. Deci, din punctul acesta de vedere, încă există spațiu pentru a îmbunătăți infrastructura pieței și a preveni formarea de acumularea de NPL-uri.

Despre programul IMM Invest
”Avem undeva în jurul de 3.800 de aplicații pe care le-am primit. Nu avem deocamdată nici cereri aprobate nici rejectate pentru că suntem în perioada de prelucrare a lor. Recomandarea noastră este aceea ca aplicanții să aibă în vedere faptul ca sunt banii publici. Cu alte cuvinte planurile lor să fie realiste și în linie cu businessul care a fost până acum. Am observat faptul că mulți clienți aplică pentru sume mult superioare față de businessul lor obișnuit. Și e greu de gandit că în perioada următoare vom avea o creștere de 4 ori a businessului.

Cristi Sporiș: Ce mai pot adauga este că pentru clienți corporate așa cum am definit noi companii cu cifra de afaceri peste 5 milioane de euro cifră de afaceri anuală există 230 de cereri iar totalul finanțării pentru acești 230 de clienți este un miliard 50 de milioane de lei. Acest program se vrea a fi un program prin care să fie susținut sectorul IMM urilor. Dar nu sunt niște bani care sunt dați ca și Grant sau ajutor de stat. Tocmai din acest motiv băncile sunt chemate să judece fiecare caz în parte și să îl crediteze după principii sănătoase de creditare. Noi în partea de corporate la Raiffeisen ne menținem aceleași criterii de creditare ca și înainte. Nu considerăm acest lucru -garanția- ca fiind o modalitate prin care să aruncăm bani din elicopter. Fiecare dosar va fi judecat în ceea ce privește sustenabilitatea modelului de business și nevoia de cash flow pentru creditul solicitat. Dacă există companii a caror nevoie de finanțare se află undeva la un milion de euro care oricum nu ar putea să reprezinte 20-25% din cifra lor de afaceri. Sub nicio formă nu o să ne uitam sa dam mai mult de atâta. Pentru că până la urmă trebuie să existe un obiect al creditului și să existe în viitor când lucrurile se vor îmbunătăți capacitatea de rambursare a acestor credite pentru că nu o dată este vorba de bani publici și atunci trebuie să fim cu atât mai mult responsabil cum gestionăm acești bani.

Activele totale ale Raiffeisen Bank au depasit 48 de miliarde de lei la 31 martie 2020, o crestere de 18%, an la an. Venituri operationale au crescut in T1 2020, fiind de 636 milioane de lei, fata de 615 milioane de lei, in T1 2019. Profitul net a scazut cu 21%, pana la 140 milioane de lei, in trimestrul intai al acestui an, fata de perioada similara din 2019, cand a fost de 178 milioane de lei, potrivit rezultatelor prezentate joi.

Portofoliul total de credite al bancii a ajuns in T1 2020, la 29,2 miliarde de lei, o crestere de 10%, an la an. Imprumuturile noi la termen, acordate clientilor bancii au crescut cu 20%, cresterea fiind echilibrata pe toate segmentele de clienti. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au avansat cu 21% (an la an), depasind 40 de miliarde de lei, la 31 martie 2020, proband inca o data increderea de care se bucura banca din partea clientilor sai.

Cheltuielile operationale ale banii nu au variat mult fata de nivelul inregistrat anul trecut: 367 de milioane de lei (363 milioane de lei la T1 2019). Asa cum era de asteptat, cheltuielile destinate sigurantei sanitare a oamenilor si a spatiilor de lucru sunt pe trend accentuat crescator din martie 2020. De asemenea, in aceasta perioada investitiile si eforturile bancii pentru transformarea digitala s-au intensificat, oferind atat angajatilor cat si clientilor alternative digitale pentru a-si desfasura activitatea, respectiv pentru a accesa serviciile financiare ale bancii.

Raiffeisen Bank a depasit pragul de 700.000 clienti digitali care folosesc aplicatiile Smart Mobile si Raiffeisen Online. Felul in care bancile lucreaza cu clientii se schimba acum si mai rapid. Volumul platilor online efectuate prin cardurile de debit de catre persoanele fizice a crescut cu 70%, in luna martie 2020, fata de martie 2019. Clientii bancii opteaza tot mai mult si pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendinta demonstrata in mod special de cresterea cu 40% a numarului de plati electronice catre furnizori. De asemenea si in cazul tranzactionarii cu cardurile bancii la comercianti se pot observa cresteri semnificative, de doua cifre, atat ca numar de tranzactii, cat si ca volum. In noul context de pandemie si pentru ca tranzactionarea prin canale electronice trebuie incurajata, Raiffeisen Bank a luat masura eliminarii comisioanelor de POS pentru comercianti, din 16 martie, pentru o luna si jumatate.

Raiffeisen Bank continua sa fie lider pe piata cardurilor de credit cu 530.000 de carduri active la 31 martie 2020, iar peste 90% dintre sumele tranzactionate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumparaturi online.

“In aceste momente este greu sa vorbim doar de cifre. Este foarte important pentru noi sa ne asiguram ca ne servim in continuare clientii, ca le oferim solutiile potrivite si ca personalul din sediile noastre este bine protejat, dincolo de orice rezultate financiare. Tocmai de aceea, de doua luni lucram intens si luam masuri care sa ajute clientii – de la amanari de rate pana la a nu se mai deplasa pana la unitatea bancara pentru a-si ridica cardul, iar lucrul de acasa pentru o parte semnificativa a angajatilor bancii a devenit deja rutina. Asa cum vedem acum lucrurile, vom continua sa fim preocupati de sanatatea noastra fizica, dar si de sanatatea noastra financiara pentru a putea reveni la o viata normala. Este clar insa ca lumea intrega a invatat si invata lectii noi, in aceasta perioada.” a spus Steven van Groningen, presedinte&CEO la Raiffeisen Bank.

In contextul pandemiei de coronavirus, Raiffeisen Bank a luat masuri sa-si protejeze angajatii si sa sprijine clientii, furnizorii si statul. Banca a acordat amanari la plata ratele de pana la 3 luni pentru aproximativ 21.000 de credite, iar aceasta a fost o solutie oferita de banca imediat dupa declararea starii de urgenta. Dupa adoptarea OUG37/2020, Raiffeisen Bank a colectat alte 27.000 de cereri de suspendare a ratelor, iar aceste solicitari sunt fie rezolvate (21.000), fie in curs de procesare

Clientii Corporate si IMM au fost contactati pentru a vedea care este situatia lor si pentru a gasi impreuna solutiile potrivite, daca acestea se impun. Au fost contactate cu prioritate companiile din industriile cele mai afectate pe termen scurt sau mediu de criza sanitara. Peste 2500 de IMM-uri au fost deja sprijinite prin amanarea ratelor la credite, prelungirea liniilor de credit sau alte masuri necesare. Banca a inceput creditarea si in programul guvernamental IMM Invest. De asemenea, programul Factory by Raiffeisen dedicat finantarii start-up-urilor a fost extins prin includerea ideilor care pot aduce o contributie societatii in acesta perioada si avem deja peste 310 proiecte inscrise.

Banca a platit peste 100 de milioane de lei in luna martie reprezentand plati catre furnizori si parteneri, dar si impozite si taxe catre stat. In continuare banca ia masuri in asa fel incat sa ajute prin toate mijloacele la pastrarea locurilor de munca in economie, repornirea afacerilor afectate si sustinerea celor care intampina greutati.
Angajatii din Administratia Centrala si din agentii au fost protejati si sprijiniti in asa fel incat pana in acest moment sa raportam 0 cazuri de infectare in banca. De la mijlocul lunii martie, banca a asigurat dezinfectia spatiilor de lucru, materiale de protectie, masti, manusi sau panouri de protectie.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





17417 vizualizari

  • +1 (41 voturi)    
    Corect (Joi, 14 mai 2020, 14:30)

    HansBrinker [utilizator]

    Daca era democratie bancile romanesti nu faceau camatarie, ci erau corecte, de exemplu ca in Olanda.
    • -3 (13 voturi)    
      se vaita degeaba (Joi, 14 mai 2020, 16:23)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui HansBrinker

      oug 114 - anulata, nu trebuie sa plateasca nimic

      darea in plata - ultima varianta a devenit nefunctionala - impune o devalorizare de peste 52% - la euro nu s-a intamplat iar creditele in franci (la care domnul asta a fost campion) au fost cenvertite deja. in plus trebuie facuta divada ca nu mai poti plati. estimez ca nu vor mai fi cazuri de dare in plata.

      cred ca el si banca lui ar fi trebuit sa nu dea credite in franci. asa cum alte banci nu au dat, puteau sa nu dea nici ei
      iar bnr putea opri creditarea in franci dar nu a vrut
    • -1 (1 vot)    
      Dobanzi Romania (Vineri, 15 mai 2020, 13:31)

      Ibit [utilizator] i-a raspuns lui HansBrinker

      Banci romanesti , mai sunt doua !

      Problema este ca legile in vigoare le-a permis acestor SACALI sa faca ce au vrut .

      Romanii au luat credite de unde au avut posibilitatea !

      In Cehia nu exista nici un Ex-change office privat , decat cele ale bancilor acreditate !
      Imi poate spune cineva cate sunt in Romania ?
      In mod normal Banca Nationala a Romaniei trebuie sa controleze traficul valutar , dar reglementarile in vigoare permit oricui sa aibe o casa de schimb valutar .
      Astfel , valuta poate fi transferata afara nici un fel de control al BNR .
      Ce face Isarescu , acest TUTANKAMOM al BNR ?
  • +19 (37 voturi)    
    Romanii inteleg doar dictatura (Joi, 14 mai 2020, 14:32)

    emil bobu [utilizator]

    Un popor de inapoiati nu poate avea democratie, iti trebuie judecata ca sa intelegi democratia, dar romanii vor sa fie tinuti din bici si exploatati, de aceea tot voteaza cu hoti, PSD, PNL etc.
    • -4 (8 voturi)    
      Esti sigur ca PSD nu le da inapoi ce vor de fapt? (Joi, 14 mai 2020, 16:20)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Ca nu iti convine tie e alta treaba, dar ai un parlament ales democratic, care va raspunde democratic la alegerile urmatoare in functie de ce au facut sau nu.
      • +10 (10 voturi)    
        Nu este relevant (Joi, 14 mai 2020, 18:19)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Si Hitler a fost ales initial in mod democratic, si nu il mai schimba cineva dupa 4 ani.

        Democratia are atat un avantaj cat si o hiba: votul fiecaruia conteaza (pro) insa votul unui retard conteaza cat votul unui om inteligent (con).

        Democratia functioneaza cand ai o masa critica de oameni relativ inteligenti, care au valori comune (respectul fata de proprietate altuia) iar divergentele de teorii si abordari se discuta, inteleg si voteaza, exact si ce reiese din acest articol.

        Eu as spune asa: din civilizatie (civism, valori universal valabile in emisfera vestica) tot timpul se naste democratie, dar din democratie nu tot timpul reiese civilizatie. Sau cel putin nu la fel de repede.

        Da democratie in Coreea de Nord, ce crezi ca se intampla de maine?

        Romanii nu vor sa fie tinuti din bici. Ne lipseste educatia, civismul pentru o masa importanta de oameni. Iar restul (eu zic ca majoritatea) se imparte tot timpul in nuante. Asa functioneaza si creierul omului: 3 dobitoci tot timpul vor alege negrul, in timp ce 7 destepti vor alege 5 nuante de gri (pentru ca sunt multe nuante valabile). Democratic, dobitocii castiga, cei cu gri (care fac rotitele sa se invarta) pierd.
  • -19 (37 voturi)    
    Care-i problema lu nenea ? (Joi, 14 mai 2020, 14:33)

    modream [utilizator]

    I s-a facut foame ? Sau s-a oprit constructia la blocul lui la et 124?
    • +9 (9 voturi)    
      .. (Joi, 14 mai 2020, 17:34)

      albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui modream

      baiatu asta are o nevasta romanca si pe deasupra si cetatenie romana, asa ca isi da si el cu parerea ca un cetatean roman ce e de cativa ani deja
  • +33 (35 voturi)    
    cine câștigă alegerile .... mai simplu de atat ... (Joi, 14 mai 2020, 14:34)

    Amad [utilizator]

    ... cine câștigă alegerile, în următorii 4 ani face ce vrea.
    La asta se rezuma statul roman, la a face ce vrea muschiul lui ca doar de asta a castigat alegerile.
    • -4 (12 voturi)    
      Face ce vrea in limitele constitutionale. (Joi, 14 mai 2020, 16:21)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Amad

      Clar nu convine multora, nici UE-ului dar e un sistem foarte reprezentativ.
      • +4 (4 voturi)    
        Iar cand limitele constituţionale nu-i ajung? (Vineri, 15 mai 2020, 11:35)

        Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Face ca PSD, îşi numeste oameni la Curtea Constituţională. Apoi scapă de incomozi precum Kövesi, care nu-i lase să fure după bunul plac.
  • +10 (28 voturi)    
    Corect (Joi, 14 mai 2020, 14:40)

    hopshio [utilizator]

    Cam ca la banci, ai semnat (votat) sa fii sanators: 30 de ani (4 ani) ciocu mic.
    • +6 (10 voturi)    
      Nu inteleg (Joi, 14 mai 2020, 16:30)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui hopshio

      Puteai semna pe 1 an, sau pe 5 sau pe 10.

      Si conditiile se pot schimba la cerere, cat timp sunt rezonabile ca in orice agreement pentru ambele parti. Cam ce s-a intamplat acum cu situatia Corona de amanare la plata pentru zeci de mii de oameni din care probabil unii au facut-o doar pentru ca pot nu doar ca au avut intr-adevar nevoie.

      Este o banca care te trateaza prost? Sunt 40 de alte banci care iti pot prelua creditul. Din care cateva chiar ale statului.

      Ref la Zamfir. Exact la popor s-a gandit nu la capital politic pentru oamenii care tanjesc dupa senzational si teoria conspiratiei. Si nici la fratele lui care avea probleme la un credit de 720.000 euro! La fel si Piperea cu 800.000. Deh, cazuri sociale ca si la mine si tine probabil.
  • +10 (18 voturi)    
    in fapt... (Joi, 14 mai 2020, 14:47)

    ..13 [utilizator]

    In toate societatea romaneasca nu prea exista dialog - exista o multime de monologuri.

    Cine are cutitul in mana taie - restul sa sufere consecintele. Astazi taie unul, maine taie altul si la final tu esti franjuri si altii teferi si fericiti - dar pana cand tot asa?

    Cred ca nu se vor inregistra cresteri semnificative ale NPL-urilor. Punctul de vedere exprimat de reprezentantul Raiffeisen BAnk imi da incredere. Sigur si altii vor proceda la fel sau poate chiar mai bine.

    Clar unele firme au crezut ca il apuca pe Dzeu de un picior daca aplica la IMM Invest si naspa- banca a spus sa vina alta data ca acum nu se poate chiar asa...

    Este un proces benefic pentru toata lumea din care ne putem alege cu o invatare in ritm mai alert decat am putut sa o facem pana acum, in ultimii 30 de ani.

    Cum ar spune cineva de la HNS - Doamne Ajuta!

    Io zic: Hai ca se poate!
    • 0 (0 voturi)    
      felicitari (Vineri, 15 mai 2020, 12:58)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Foarte corect si pozitiv. Este o sansa criza asta sa ne realiniem ca oameni, ca business si ca societate.

      Ne ajuta atat de mult slapii cu blana si swarowski? Sau o firma care face masti de protectie? Si un manager de spital care se asigura ca sunt stocuri? Si care se asigura ca sunt proceduri. Sau un medic care simte ca trebuie sa lucreze curat, ca acum nu mai moare doar pacientul ci si el. Sau un ministru care va angaja un specialist nu o coafeza (sa nu zic altceva) sau prezentatoare de stiri. Sau pe sora-sa.

      Digitalizarea, a ajuns cutitul la os si o vom face (tipic, de nevoie). Dar vom face.

      Educatia. Se poate si altfel si vedem acum inutilitatea multor programe si profesori. Mi se pare incredibil sa vad profesori de varsta mea (over 40) care au facut cursuri de digitalizare si nu au inteles nimic pentru ca nu ii verifica nimeni pe skill-uri. Si care inventeaza munca trimitand prin parinti fotografii la pagini de carti sau solicita filmari pe whatsapp cu copiii cantand cantece religioase sau facand mersul piticului prin casa.

      Societatea. Sa ne gandim si la ceilalti ca ii putem afecta. Sa ne gandim ca nu putem tacea daca unu iti rasulfa in ceafa fara masca intrucat ma imbolnaveste pe mine. Sa ne gandim ca ne reasezam valorile si ca trebuie sa invatam din ce se intampla si sa ne adaptam mai repede.

      Business-urile vor continua, va fi un efort dar nu va fi un efort de a iesi dintr-o simpla criza economica, va fi un efort care va ajuta in paralel si in transformarea noastra ca tara.

      Sistemul bancar are si el problemele lui: 1) criza 2) regulatorul 3) educatia populatiei 4) si el trebuie sa raspunda schimbarii in amenintarea fintech-urilor si a libertatii capitalului 5) noi modele de business, noua generatie nu cumpara ci traieste experiente si trebuie sa ofere ce vrea clientul. 6) competitie acerba, trebuie sa fi creativ, corect, rapid indreptat spre client nu spre modele vechi de business ce nu mai sunt valabile.
      Subscriu. Se poate! Hai sa vorbim despre astea!
  • +19 (25 voturi)    
    democratie si prostie (Joi, 14 mai 2020, 15:13)

    drago [utilizator]

    Democratia nu ne impiedica sa fim prosti!
    Nici sa-l promovam pe Daniel Zamfir!
    In final traim ca tara si ca indivizi atit de bine cit de destepti sintem!
    • -2 (12 voturi)    
      zanfir este efectul, nu cauza (Joi, 14 mai 2020, 16:54)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui drago

      daca si-ar fi facut treaba si ar fi oprit camataria cu franci de la inceput, nu 3 ani mai tarziu, atunci zanfir nu ar fi existat
      • +4 (4 voturi)    
        nu discut de content ci de logica (Joi, 14 mai 2020, 18:25)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        o decizie proasta nu se rezolva cu o decizie proasta. Ca nu traim pe tarla.
      • +3 (3 voturi)    
        Ai luat credit in franci elvetieni? (Vineri, 15 mai 2020, 11:46)

        Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Atunci, imi pare rau sa ti-o spun, dar nu ai nici cele mai vagi notiuni in domeniul financiar. In primul rand, ai luat un credit fara sa iti faci socoteala daca il poti plati. Apoi, ai luat credit in alta moneda decat cea in care iti obtii veniturile - in contextul in care leul se depreciaza intruna in raport cu euro si nu numai. Apoi n-ai ales macar euro, ci francul elvetian, despre care se spunea inca de pe atunci ca e tinut artificial la nivel scazut in raport cu euro.

        Ai luat credit in franci elvetieni? Iti meriti soarta! Iar acum strigi ca ar fi camatarie si stai cu mana intinsa la Daniel Zamfir? Inseamna ca nici macar acum n-ai inteles nimic!
  • -2 (30 voturi)    
    Camatarie in democratie (Joi, 14 mai 2020, 15:51)

    ZVrk [utilizator]

    Daca ai aterizat de pe Marte acum 5 minute poti sa-l crezi pe dl CEO.
    Dar cand iei imprumuti 100.000, platesti 50.000 si te blochezi iar banca iti ia apartamentul si, mana in mana cu executorii il "vinde" cu 10.000 pe care ti-i toaca pe taxe si penalizari iar tu ramai cu 50.000 dati si 50.000 dator fara sa ai nimic de banii aceea, se cheama democratie?
    Specimene ca Zamfir au aparut pentru ca bancile le-au dat apa la moara.
    • 0 (8 voturi)    
      Democratia are legatura cu politica (Joi, 14 mai 2020, 16:25)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

      Si cum esti condus, clar nu impune reguli bancare din oficiu. Acestea trebuie votate in parlamentul ales de populatie, care ia in considerare atat dorintele populatiei cat si cerintele bancilor si diferiti factori macroeconomici. E evident ca populatia vrea bani gratis si bancile vor sa detina pe toti ca sclavi, rezultatul este natural unul intre acestea.
  • +8 (12 voturi)    
    Bine zis.. (Joi, 14 mai 2020, 15:56)

    MG [utilizator]

    tradiționalul
    "Ciocu' mic, că acum NOI suntem la PUTERE!"
  • +5 (9 voturi)    
    nu doar contul (Joi, 14 mai 2020, 16:13)

    hdd [utilizator]

    cu contul nu rezolvi nimic.
    Foarte mulți ne-am mutat în altă țară cu totul.
    Foarte mulți încă mai avem legături cu România, dar încercăm să nu le mai avem.
    Peste o generație, când se va trage linie și vor rămâne 8 milioane de români în țară, va fi prea târziu.
    • -2 (8 voturi)    
      Nici Vorba (Joi, 14 mai 2020, 17:51)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Norvegia are 5,3 milioane locuitori si este una dintrecele mai bogate tari din lume.

      Asa ca o sa putem fi bogati si cu 8 mil locuitori.
  • +3 (11 voturi)    
    Romani ati avut si nu mai aveti .... zile (Joi, 14 mai 2020, 16:14)

    bubalacap [utilizator]

    Daca aveam democratie adevarata si un stat (politicieni, guvern, celelalte institutii) in slujba cetateanului banca raiffeisen nu trebuia sa mai fie prin Romania.
    Cand scoti de la bancomatul lor (raiffeisen) 100 lei si 10 lei te costa comisionul, ce sa mai vorbim!
    Cand bancile fac/dicteaza intr-o tara in cardasie cu Banca nationala a tarii respective, ce sa mai vorbim!
  • +2 (2 voturi)    
    Feedback (Joi, 14 mai 2020, 16:19)

    Sofis [utilizator]

    O sansa sa aflam niste ganduri, sfaturi si realitati de la poate cel mai bun trio bancar din estul europei. Fiecare poate intelege ce vrea manat de mania proletara si lupta de clasa, de cei 7 ani de acasa, de toleranta la manipulare, goana dupa subiecte soc, studii si nivel de inteligenta sau interese personale.

    Dar pana la urma asta este adevarul. Posibil sa nu il accepti dar cu siguranta il vei simti.
  • +10 (16 voturi)    
    Camatarie cu acte (Joi, 14 mai 2020, 16:34)

    Crop [utilizator]

    Salutare,

    Scriu aici un comentariu din perspectiva de antreprenor/patron.

    Detin o firma mica cu circa 11 angajati si a carei cifra de afaceri este de aproximativ 400 000 euro pe 2019.

    Am avut cateva experienta cu bancile si niciuna nu a fost pozitiva. Incepand de la pachetul pentru IMM-uri care doar la ING este mai atractiv, pana la comisioanele pentru fiecare fel de tranzactie. Absolut toate bancile comisioneaza platile unui IMM (firma) intre 3,5-5,5 Ron. Fie ca vorbim de BRD sau BCR sau chiar banca domnului din articol. Pe la inceputul anului trecut din dorinta de extindere am dorit sa apelez la un imprumut bancar si am cochetat cu mai multe banci. Am incercat la BRD dar sunt cei mai scumpi, am fost la bcr si chiar si la Banca Transilvania. Apoi am incercat la ING si toti, fara exceptie au avut aceleasi dobanzi iar daca dobanzile variau, atunci aveai comisioanele care reglau la loc suma pe care la final o achitai. Asadar m-am hotarat sa iau o suma infima de 15 000 euro imprumut pe 2 ani. Si soc, dupa ce predai o sumedenie de acte, absolut toate bancile cereau o garantie imobiliara pentru suma respectiva. Am incercat la o suma mai mare adica la 60 000 euro si la fel a fost doar ca de data asta garantia imobiliara trebuia sa fie mai serioasa. Intr-atat de serioasa incat sa achite intreg imprumutul plus ceva in plus pe langa dobanzi si comisioane. Asadar am renuntat si am mers pe alte metode dar de test am trimis sotia la fiecare dintre aceste banci si a reusit sa obtina 10 000 euro imprumut pe loc. E amuzant ca in Romania bancile crediteaza mai rapid si mai facil o persoana fizica vs o persoana juridica. Dupa aceasta experienta ma declar scarbit deoarece nicio banca din Romania nu crediteaza un business dar au pretentii de crestere economica sau stabilitate. Din pacate banii in economie sunt introdusi prin firme nu prin persoane fizice iar pentru cei ce au facut o minima economie in clasa a 11-a ar trebui sa inteleaga asta. Nenea director de la banca, nu stie.
    • +3 (7 voturi)    
      Nu mi se pare anormal (Joi, 14 mai 2020, 17:22)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Crop

      Bancile s-au adaptat perfect la situatia economica din Romania. In Romania se numeste ca ai succes daca dai un tun (sau mai multe tunuri), nu daca in mod durabil construiesti o afacere. Pana si oamenii sunt invidiosi pe cei care fac bani repede si apoi ii joaca la pacanele.
    • +5 (7 voturi)    
      exact (Joi, 14 mai 2020, 17:36)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Crop

      N-ai incercat/prezentat varianta in care sa iei tu pe persoana fizica. Sa vezi ponderare la dividende si reguli neunitare care de care mai imbecile. Angajatul meu poate lua, ca are salariu considerat sigur. Eu nu pot lua, ca dividendele de la aceeasi firma nu sunt sigure ca un salariu. Si nu ma refer la credit termen scurt, ci la unul pe termen lung.

      Nu sunt adeptul darii in plata sau a miorlaitorilor care au luat in franci si vor sa dea in moneda botswanei, insa nu pot spune ca nu si-o merita bancile cand si-o iau peste bot cu aberatii in contrapartida la ale lor.

      Tot legat de ce spui tu in comentariu ref creditare firme, programul lui citu ar fi trebuit sa se numeasca BANKinvest, nu IMMinvest, la cum e "gandit" si aplicat.
      • +2 (2 voturi)    
        ar fi interesant sa vezi the big picture (Vineri, 15 mai 2020, 12:41)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        si sa ai o discutie sincera cu tine. Politica de dividende este un tool care incearca sa atraga economiile tale inspre productie, adica sa te motiveze sa investesti.

        Majoritatea persoanelor fizice prefera sa aiba salariul minim pe economie si sa primeasca dividende din motive ce tin de taxare mult mai prietenoasa.

        Deci tu ai facut un targ, mai multi bani pentru tine ca si cap de familie sa zicem pentru ca ai o oportunitate pe care o folosesti intr-un scop mai diferit, personal.

        Acest targ pe care l-ai facut vine si cu un revers: 1) pensie mai mica, 2) imposibilitatea de a lua credit pe persoana fizica.

        Tu mi-ai imprumuta mie bani aducandu-ti drept sursa de rambursare viitoare venituri din activitati volatile (si ca natura, ce tin de economie) si volatile dpdv al controlului (nu imi voi mai acorda dividende pentru ca le reinvestesc in alte firme si nu platesc dividende 5 ani). Nu cred.

        Cred ca tu mi-ai da mie un imprumut daca sti ca castig 2000 de euro pe luna si sunt IT-ist, decat sa imi dai un imprumut daca ai sti ca eu castig 300 de luna care vin prin western union sau sunt urmare a unor activitati temporare, cu recurenta improbabila.

        Deci din nou, hai sa fim intr-adevar sinceri cu noi. Toti vrem sa scapam de credite si sa le plateasca altul. Asta nu se poate. Tot noi le platim. Din pacate nu in aceasi masura, eu cu 2000 de euro de ex. este posibil sa fiu impozitat 99%, iar ala care a facut credit pentru birtul din sat sa spuna Zamfir ajuta-ma ca n-am de unde, si ajutorul lui Zamfir vine de la mine. Asta nu e corect, nu se respecta proprietatea mea, valorile mele, munca mea, responsabilitatii mele in timp.

        Idem cu creditele in CHF: cand stii ca iei un credit in franci ca sa platesti in EUR tu fiind platit in RON, NU E OK. Dar suna bine: iau in franci ca iau mai mult, mai muuuult, sa ploua cu mai muuuuuult in echivalent euro indiferent ca nu imi pot permite si vad dupa, sunt baietash, ma descurc, asa fac toti, n-au ce sa-mi ia, fug, mint, falsific, plang.
    • +3 (5 voturi)    
      Din pacate (Joi, 14 mai 2020, 18:44)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Crop

      Ai dreptate.. dar aici cred ca ne aflam intr un cerc vicios vizavi de situatia economica din tara noastra.. bancile nu si vor risca banii intr un stat in care la 6 luni apar tot felul de pomeni electorale, mariri de salarii nesustinute de business, taxe peste noapte etc. Dar doar mi am dat cu parerea..
  • +2 (14 voturi)    
    .... (Joi, 14 mai 2020, 16:36)

    Mircea1978 [utilizator]

    Asa e bai nene! E democratie doar atunci cind va transferati profiturile nesimtie inapoi in tarile voastre. Iar ai nostri merg sa sclavageasca pe plantatiile de sparanghel.
    Asta da democratie!
    Poti sa ti-o bagi in locul unde cu greu ajunge soarele.
    • +1 (7 voturi)    
      Mai gandeste-te un pic (Joi, 14 mai 2020, 18:31)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Tu ai investi in bulgaria intr-o afacere, sa muncesti pentru ea, sa risti pentru ea si apoi cand vrei sa te folosesti de acei bani sa iti spuna ai voie doar sa cumperi zacusca bulgareasca, nu ai voie sa iti transferi banii inapoi in Romania?

      Daca da, ce afirmi tu are sens in logica, dar ar fi o tampenie.
      Daca nu, ce afirmi mai sus nu are sens si esti ipocrit.
  • +4 (10 voturi)    
    Mda (Joi, 14 mai 2020, 16:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Dacă observația nu ar veni de la cea mai nesimțită bancă din câte știu Raiffeisen, aș înclilna să îi dau dreptate. Altminteri - A SE SCUTI!
  • -1 (7 voturi)    
    El este virusul, Zamfir e vaccinul 1 (Joi, 14 mai 2020, 17:23)

    Fides [utilizator]

    Urmeaza vaccinul 2, 3, 4. Daca nu gasim leac o sa gasim o solutie sa nu va retinem intre noi. Iar cand noi barbarii vom avea o democratie ca si in Olanda - voi, camatarii/ teparii, o sa va primiti rasplata. Cu varf. Si la varf.
    PS. Oricand puteti reveni in democratia de bastina. Nu trebuie sa va sugeti la sanuri straine.
  • +1 (7 voturi)    
    va vaitati ca nu va baga in seama... (Joi, 14 mai 2020, 17:51)

    EdyT [utilizator]

    --- pa sunteti sluga clasei politice. Nu ati sarit repede sa platiti taxe in avans? Nu cumparati repede titluri de stat? Iar cand vine vorba sa creditati IMM-urile, zice unu' Sporis de pe la voi ca" nu arunca cu bani din elicopter"- https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/raiffeisen-primit-3-800-aplicatii-imm-invest-cristian-sporis-19132205. Nu va e rusine cu 2 fete domnu' CEO?
  • +2 (4 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 14 mai 2020, 18:33)

    Costi888 [utilizator]

    Cineva pune punctul pe “I”. Sa ne aducem aminte cum PSD ul impingea tot felul fe prostii prim parlament spunand ca reprezinta vointa “boborului”
  • -1 (1 vot)    
    interesant (Vineri, 15 mai 2020, 9:23)

    costelo999 [utilizator]

    bancheru rezistac din piata victoriei care a agitat lanterna telefonului, face in continuare politica in loc sa isi vada de npl-urile lui, ca banca este intr-o continua restructurare, ca el bancheru care se pare ca vrea in politica, pe asta e specialist, in restructurare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by