​Agenția Naționalã de Administare Fiscalã recomandã contribuabililor, și în perioada decretãrii stãrii de alertã, interacțiunea la distanțã cu unitãțile fiscale, pentru a nu fi zãdãrnicit efortul întregii societãți de limitare a rãspândirii infectãrii cu noul Coronavirus, conform unui comunicat al instituției. În acest sens, Fiscul a luat anumite măsuri.

Sediu ANAFFoto: Hotnews

Mãsurile:

• se vor prelucra, și în perioada stãrii de alertã, informațiile și mãsurile de protecție pentru prevenirea infectãrii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toții angajații;

• angajații vor purta, în mod obligatoriu, mãști de protecție (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;

• sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;

• temperatura angajaților va fi mãsuratã zilnic, la începerea programului de lucru;

• sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscalã și dispensere cu substanțe dezinfectante;

• punctele de acces în unitãțile fiscale sunt dotate cu mãști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor;

• spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic;

• se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerãrilor la intrarea/ieșirea din incinta unitãților fiscale și pentru limitarea numãrului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintã;

• toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate în perioada urmãtoare;

• se va asigura o distanțã de minimum 1,5 m între angajații care lucreazã la birouri, orientate fațã-spate sau spate-spate;

• se va efectua sãptãmânal nebulizarea încãperilor climatizate cu recircularea aerului și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producãtorului;

• se menține munca la domiciliu pentru salariații care își pot desfãșura activitatea la distanțã, iar procesul de dotare a angajaților cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creșterii procentului personalului care desfãșoarã activitãți la distanțã;

• la intrarea în toate sediile este afișat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF;

• se va extinde utilizarea semnãturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF;

• procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacitãții de furnizare online a serviciilor ANAF;

• vor fi înființate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;

• ghișeele/casieriile vor fi protejate cu plãci de plexiglas;

• vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieșire a contribuabililor;

• este limitat, și pe perioada stãrii de alertã, accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane.