​Actuala criză adusă de Coronavirus i-a determinat pe oameni să se îngrijoreze de sănătate și de veniturile lor, dar cei mai mulți dintre ei se așteaptă să rămână la locul de muncă actual. Doar un sfert cred în revenirea rapidă la situația premergătoare crizei. Acestea sunt principalele rezultate dintr-un sondaj realizat de Happy Recruiter, cu ajutorul robotului de recrutare, Dora. Cum se simt angajații de când s-au instituit măsurile Coronavirus? Se tem pentru jobul lor? Simt că angajatorul lor abordează în mod corespunzător criza? Când vor reveni lucrurile la normal? Aceste întrebări, cât și altele au fost adresate la 36.145 de persoane din Belgia, România și Marea Britanie, prin intermediul unui sondaj care a implicat angajați atât din sectorul blue collar cât și din white collar.

HotNews.roFoto: Hotnews

În Marea Britanie, distribuția respondenților între cele două sectoare chestionate a fost 40% blue collar și 60% white collar. Aproape 28% activează în domeniul medical, 12% în sectorul ospitalității, 10% retail / e-commerce, 8% office/ administrație și alți 8% în educație, iar restul pe alte sectoare: producție, transport, logistică și multe altele. În Belgia diviziunea este altfel: 52,53% sunt din sectorul Blue Collar, în timp ce 48,03% din sectorul locurilor de muncă pentru White Collar. În România 60% sunt din sectorul Blue Collar, iar ceilalți 40% White Collar.

Articolul pe scurt:

  • Majoritatea oamenilor sunt îngrijorați de sănătate și de venituri
  • Românii sunt mai optimiști decât belgienii și britanicii când vine vorba de revenirea la o viață „normală”
  • Reducerile salariale și concedierile au afectat 20% din totalul industriilor din Marea Britanie
  • În ​​Belgia și România, studiul arată că 67% sunt în prezent în căutarea unui nou loc de muncă, cu mult sub jumătate din forța de muncă care se așteaptă să rămână la locul de muncă actual
  • Peste 40% dintre românii care au răspuns la acest chestionar NU sunt mulțumiți de modul în care angajatorii lor au gestionat această criză.

Majoritatea oamenilor sunt îngrijorați de sănătate și de venituri

Îngrijorările de sănătate apar în principal în rândul respondenților din toate cele trei țări, în care sondajul a fost realizat, Marea Britanie, Belgia și România.

În Marea Britanie, 44% dintre angajați sunt preocupați de sănătate și nu mai puțin de 22% sunt îngrijorați de veniturile lor și de viitorul incert (21%).

Am adresat angajaților din Belgia aceeași întrebare și una dintre principalele preocupări în această perioadă este: venitul, care vine pe locul doi după problemele legate de sănătate. Viitorul nesigur nu reprezintă o preocupare majoră pentru respondenții din Belgia, dar una dintre cele mai mari griji pentru respondenții români este viitorul nesigur. În general, alte preocupări sunt legate de accesul la resurse și distanțarea socială.

2 din 3 români spun că locul lor de muncă este afectat de Covid-19. Sectoare care au fost afectate de Covid-19: un sfert lucrau în sectorul industriei când a început criza, 17,4% în construcții, 10,9% în comerț / retail și 10,05% în transport. Alte sectoare afectate sunt: Office / Administrație, Servicii, Logistică / Depozit și HORECA.

Sondajul arată că românii sunt mai optimiști decât belgienii și britanicii când vine vorba de revenirea la o viață „normală”

Românii estimează cu optimism că situația va reveni la normal, ceva mai proeminent decât estimarea belgienilor. Doar 3,51% dintre respondenții români estimează că situația nu va reveni niciodată la „normalul” pe care îl știm, în timp ce 12,91% dintre belgieni spun că lucrurile nu vor reveni niciodată la normal.

13% din belgieni consideră că viața așa cum ne este familiară nu va reveni niciodată, cel mai mare procent din cele trei țări, în timp ce 31% observă o revenire potențială în câteva luni. Respondenții britanici sunt și ei incerți cu privire la un normal. 63% consideră că economia ar putea reveni la normal după criza Coronavirus în câteva luni,

Există în mod cert o nesiguranță cu privire la viitor, în ceea ce privește toate aspectele - loc de muncă, economie, turism, educație și cât de mult ne vor afecta schimbările actuale pe termen lung.

În Belgia, 2 din 5 persoane sunt afectate de Covid-19 prin șomaj tehnic

În prezent, 37,73% sunt în șomaj tehnic, 15,66% au avut tăieri salariale și 13,89% au rămas fără un loc de muncă (concediați). Persoanele care lucrează de acasă și cele care au un volum de muncă crescut sunt 6,36%, respectiv 9,83% dintre respondenți.

Șomajul tehnic - cel mai mare procent este în România, unde 43,83% sunt afectați de acesta. Un sfert dintre români au fost concediați și aproape 17% au avut salariile reduse.

Reducerile salariale și concedierile au afectat 20% din totalul industriilor din Marea Britanie

Cele mai afectate de reducerile salariale și concedieri în Marea Britanie sunt persoanele care lucrează în transport, manufactură și construcții. Nu este surprinzător, unele industrii au fost lovite mai mult decât altele. În Marea Britanie, 3 din 5 angajați din HORECA și-au pierdut locul de muncă, iar 1 din 5 au avut tăieri salariale sau au fost concediați. Doar 1 din 10 au declarat că munca lor nu a fost afectată. Cea mai comună măsură luată de angajatori este șomajul tehnic, aproape o treime sunt afectați de ea în toate industriile, mai puțin domeniul medical.

Criza Covid-19 îi face pe angajații britanici să se țină bine de jobul lor

Deși aceeași incertitudine prevalează în întreaga lume, marea majoritate a britanicilor, 71%, se așteaptă să își păstreze locul de muncă actual, un procent mai mare decât în ​​alte țări. Cifrele variază între diverse industrii. Peste 45% dintre oamenii din industria manufacturieră caută acum un loc de muncă. În sectorul Office și Administrativ, 40% caută activ un loc de muncă, iar în Construcții, Catering și Ospitalitate - mai mult de o treime sunt în căutarea unui nou loc de muncă. În alte sectoare, de ex. Retail, Educație și Logistică, cifra este mai mică.

În schimb, în ​​Belgia și România, același studiu a arătat că 67% sunt în prezent în căutarea unui nou loc de muncă, cu mult sub jumătate din forța de muncă care se așteaptă să rămână la locul de muncă actual.

Motivele acestei diferențe sunt greu de constatat din rezultatele studiului, dar pot fi cauzate de factori precum șomajul tehnic, legislația specifică de la o țară la alta și variațiile de nivel de încredere a angajaților, de la o țară la alta.

Satisfacția angajaților cu privire la modul în care angajatorul a gestionat criza Covid-19

Respondenții britanici sunt pozitivi cu privire la modul în care angajatorii lor se confruntă cu criza. O bună comunicare, urmând normele de sănătate, organizarea internă și compasiunea asigură în special această evaluare pozitivă.

Peste 3 din 5 belgieni și respondenți britanici sunt mulțumiți de modul în care angajatorul a gestionat criza Covid-19. 69,84% dintre belgienii care au răspuns la acest chestionar sunt mulțumiți de modul în care angajatorii lor au gestionat această criză. Principalele motive enumerate pentru care angajatorii sunt apreciați de respondenți: aceștia au apreciat comunicarea pe întreaga perioadă - 35,40%, 27,34% au apreciat modul de organizare al angajatorilor, 21,30% au observat grija manifestată de angajatori. Alte aspecte pozitive în modul în care au gestionat situația au fost: transparența și continuitatea jobului.

58% dintre românii care au răspuns la acest chestionar sunt mulțumiți de modul în care angajatorii lor au gestionat această criză. Principalele motive enumerate pentru care angajatorii sunt apreciați de respondenți: este organizat - 29,55%, oferă continuitate - 22,53%, îi pasă de noi - 19,77%, comunică bine - 16,5%, este transparent - 7,29%.

Motivele oferite de cei care nu erau mulțumiți de modul în care a fost gestionată această problemă au fost: concedierea, faptul că salariul lor a fost redus în această perioadă, în timp ce alții au motivat că angajatorul a arătat indiferență sau nu a oferit condiții de protecție a sănătății. Alte motive care au dus la nemulțumire: dezorganizare, comunicare deficitară în această perioadă și lipsă de transparență.